kyllä minunkin mönkiässä siinä tangossa on pieni välys liekkö sitte ihan ominaisuus. täytyy kesällä enemmän kattoo onko sille mitään tehtävissä. stixessä on ihan vakiona se anturi siinä jarrulevyn luona kiinni kyllä se sieltä pitäis löytyä ei mikään iso osa ole. tuossa kuva anturista http://www.capadif.com/product.php?id_product=203jahve3 kirjoitti:plosokameli kirjoitti:STXEssä se oli ottamassa nopeutta takarattaasta, takarattaanvaihdon yhteydessä laitoin sen jarrusatulan toiseen pulttiin liitetyllä metallilevyllä ottamaan arvot jarrulevystä. Täältä sain ohjeet siihen. En tiedä sitten Onko stixessa valmiina tosiaan siellä.jahve3 kirjoitti:Kovasti etsin sille paikka, mutta ei osunut silmäänonko suoraan jarrrusatulan takana ?
Huomasin myös, että stongaa kun kääntää ei heti käänny renkaat on n. 0.5-1cm väljäytä
Miullakin välys tangossa.
Saako tota väljäystä mitenkää pois meinaa jos tie on vaikka vasemmalle kalllellaan ni mönkijä alkaa heti hakea vasemmalle ja sit vaaputaa viivojen välissä
Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
juu kyllä tiedän minkälainen anturi on, mutta ku se on irti ja pitäs laitaa takas ja testaa toimiiko 

- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Se tulee ainakin saada noin max 3mm etäisyydelle jarrulevystä tai sekoilee. Kun asentelin omaani anturia jarrulevyn puolelle, 5mm oli liikaa, näytti nollaa. Niin ja vaikka se anturi näyttää jämäkältä pultilta, sitä se ei ole. Ontto sisältä ja murtuu helposti. Olen yhden katkaissut kiristäessä paikalleen.jahve3 kirjoitti:juu kyllä tiedän minkälainen anturi on, mutta ku se on irti ja pitäs laitaa takas ja testaa toimiiko
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Edit1: tein uuden kiinnikkeen anturille, mutta se on mykkä.
Huomasin, että stonga klappaa yläpään kiinnikkeestä. Onko siellä laakeri vai miten on toteutettu ?
Edit2: nyt sain vekottimen jo pysymään kaistalla ku säädin aurat,mutta vasen rengas alkaa pompottaa 55 vauhissa. Kohtaha tällä uskoltaa jo ajaa
Huomasin, että stonga klappaa yläpään kiinnikkeestä. Onko siellä laakeri vai miten on toteutettu ?
Edit2: nyt sain vekottimen jo pysymään kaistalla ku säädin aurat,mutta vasen rengas alkaa pompottaa 55 vauhissa. Kohtaha tällä uskoltaa jo ajaa

- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Miulla pompottanut aina vasen etupyörä, kaiken säätänyt mitä osannut. Puslitin myös tukivarret uusiksi, niissähän yleensä väljää. Se poisti tärinän kokonaan, mutta klapin poistumisen myötä sen aiheuttama "jousto" hävisi ja rengas alkoi pomppia vielä enemmän.jahve3 kirjoitti:Edit1: tein uuden kiinnikkeen anturille, mutta se on mykkä.
Huomasin, että stonga klappaa yläpään kiinnikkeestä. Onko siellä laakeri vai miten on toteutettu ?
Edit2: nyt sain vekottimen jo pysymään kaistalla ku säädin aurat,mutta vasen rengas alkaa pompottaa 55 vauhissa. Kohtaha tällä uskoltaa jo ajaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Itellä klappaa enää vaan sieltä ylhäältä, muuten sain klapin pois. Miks se just on vasen rengas mikä pomppiplosokameli kirjoitti:
Miulla pompottanut aina vasen etupyörä, kaiken säätänyt mitä osannut. Puslitin myös tukivarret uusiksi, niissähän yleensä väljää. Se poisti tärinän kokonaan, mutta klapin poistumisen myötä sen aiheuttama "jousto" hävisi ja rengas alkoi pomppia vielä enemmän.Ei auta, joten renkaat tilattu nyt. Sitten tasapainotus tällä kertaa.


eikö ne biltemat ollu iha hyvät ?
MÖNKIJÄN RENGAS, KATUKÄYTTÖÖN 165/70R10
Tuotenro
82613
39,90 €
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tilasin sieltä löeffler-quadsilta renkaat, 4kpl noin 190e + noin 50 e posteja. Maksu paypal ja Visa - yhdistelmä. Eivät ole vastanneet koskaan yhteenkään meiliinu. Tilasin silti.
Eteen: DURO Reifen DI 2019 Scorcher 22x7-10 28N (180/85-10) jotain 45 e
Taakse: DURO Reifen DI 2020 Scorcher 22x10-10 32N (255/60-10) jotain 50 e
Eteen: DURO Reifen DI 2019 Scorcher 22x7-10 28N (180/85-10) jotain 45 e
Taakse: DURO Reifen DI 2020 Scorcher 22x10-10 32N (255/60-10) jotain 50 e
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tuossa kuvat alkuperäisen anturin sijainnista ja omista muutoksista.
vanha antirinpaikka noin tossa:
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... =vanha.jpg
Apaut 10minuutin muutoksen jälkeen tuolla:
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... t=uusi.jpg
Jos muuttaa tuonne jarrusatulankiinnikkeen väliin niin kannatta laitaa ainakin 5mm pitempi uusi ruuvi sinne jää muuten
aika niukasti kierrettä jäljelle alkuperäisessä ruuvissa. Vähän täytyy viimeistellä vielä tuota omaa kiinnikettä, kun kerkiää.
Tuosta tankoputken välyksestä, kun irroitatte sen niin kannattaa tehdä uudet pölysuoja tiivisteet sopivista O-renkaista
sinne ja laittaa rasvaa paketin sisälle niin hyvätulee
Omassani tuntuu olevan välystä siellä tankoputken alapäässä siinä
pääty pallossa jota ei saa purettua
vanha antirinpaikka noin tossa:
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... =vanha.jpg
Apaut 10minuutin muutoksen jälkeen tuolla:
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... t=uusi.jpg
Jos muuttaa tuonne jarrusatulankiinnikkeen väliin niin kannatta laitaa ainakin 5mm pitempi uusi ruuvi sinne jää muuten
aika niukasti kierrettä jäljelle alkuperäisessä ruuvissa. Vähän täytyy viimeistellä vielä tuota omaa kiinnikettä, kun kerkiää.
Tuosta tankoputken välyksestä, kun irroitatte sen niin kannattaa tehdä uudet pölysuoja tiivisteet sopivista O-renkaista
sinne ja laittaa rasvaa paketin sisälle niin hyvätulee

pääty pallossa jota ei saa purettua

Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Hei!
Omistan tuollaisen STXE:n, josta takaratas on syönyt nopeusanturinpään melekoseksi harakanpesäksi. Niin ajattelin, että soitan Modularboxiin, että sieltä tilaan. No vastaus tuli, että STIXE - malliin löytyy, muttei STXE:hen. Niin mietin vain, että eikös nämä ole jotakuinniin samoja antureita? Päällisin puolin ainakin näyttäävät samalta (tietty osaahan sisuskalut olla erilaiset). Osaisiko joku kertoa, että mahtaako tuo STIXE:n anturi käydä STXE:hen niin olisi kiitollinen
Eli takarattaalta luku.
- Janne
Omistan tuollaisen STXE:n, josta takaratas on syönyt nopeusanturinpään melekoseksi harakanpesäksi. Niin ajattelin, että soitan Modularboxiin, että sieltä tilaan. No vastaus tuli, että STIXE - malliin löytyy, muttei STXE:hen. Niin mietin vain, että eikös nämä ole jotakuinniin samoja antureita? Päällisin puolin ainakin näyttäävät samalta (tietty osaahan sisuskalut olla erilaiset). Osaisiko joku kertoa, että mahtaako tuo STIXE:n anturi käydä STXE:hen niin olisi kiitollinen

- Janne
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kiitos !Miksu76 kirjoitti:Tuossa kuvat alkuperäisen anturin sijainnista ja omista muutoksista.
Jos muuttaa tuonne jarrusatulankiinnikkeen väliin niin kannatta laitaa ainakin 5mm pitempi uusi ruuvi sinne jää muuten
aika niukasti kierrettä jäljelle alkuperäisessä ruuvissa. Vähän täytyy viimeistellä vielä tuota omaa kiinnikettä, kun kerkiää.
Tuosta tankoputken välyksestä, kun irroitatte sen niin kannattaa tehdä uudet pölysuoja tiivisteet sopivista O-renkaista
sinne ja laittaa rasvaa paketin sisälle niin hyvätuleeOmassani tuntuu olevan välystä siellä tankoputken alapäässä siinä
pääty pallossa jota ei saa purettua
Itellä ei näköjään alkuperästä paikkaa enää ole, tein aika samanlaisen kiinnikkeen anturille ku sulla, mutta laitoin sen taka puolelle kiinni. Ei ruvennu mittari toimimaan pitää tilata uusi anturi

- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mielestäni sama anturi molempiin. Lukee stxessa alkuperäisen takarattaan reikien kohdalta, vaihdoin rattaan jossa ei reikiä, joten sillon ei toimi. Laittaa sen metallilevyn avulla toiselle puolelle jarrusatulan alempaan pulttiib jarrulevyn suurempien reikien kohdalle niin toimii.apusähis kirjoitti:Hei!
Omistan tuollaisen STXE:n, josta takaratas on syönyt nopeusanturinpään melekoseksi harakanpesäksi. Niin ajattelin, että soitan Modularboxiin, että sieltä tilaan. No vastaus tuli, että STIXE - malliin löytyy, muttei STXE:hen. Niin mietin vain, että eikös nämä ole jotakuinniin samoja antureita? Päällisin puolin ainakin näyttäävät samalta (tietty osaahan sisuskalut olla erilaiset). Osaisiko joku kertoa, että mahtaako tuo STIXE:n anturi käydä STXE:hen niin olisi kiitollinenEli takarattaalta luku.
- Janne
Taisin tilata linkin paikasta:
http://www.capadif.com/product.php?id_product=203
Ei oo nyt varastossa mutta käy molempiin: Sonde capteur de vitesse 250STXE/STIXE/ST9E
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Palataas niihin aurauskulmiin vielä
eli kannattaako vekottimeen laittaa aurausta vai haritusta, mitenkäs camber + vai - ?
Miten on yleensä paras säätää ite ku säädin rullamitan kassa tänää ni 1cm eroa tuli
Edit: kyse siis tieliikenne pelistä

Miten on yleensä paras säätää ite ku säädin rullamitan kassa tänää ni 1cm eroa tuli

Edit: kyse siis tieliikenne pelistä
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tuolla kuvin selitetty:jahve3 kirjoitti:Palataas niihin aurauskulmiin vieläeli kannattaako vekottimeen laittaa aurausta vai haritusta, mitenkäs camber + vai - ?
Miten on yleensä paras säätää ite ku säädin rullamitan kassa tänää ni 1cm eroa tuli
Edit: kyse siis tieliikenne pelistä
http://www.atvrideronline.com/tech/0706 ... index.html
Täällä periaatteesta, ymmärtäisin että negative Camber eli yläpäätä edestä hieman sisään:
http://www.janssenmotorsports.com/tech_ ... le&artid=9
Niin ja varmaankin mieluummin aurausta hieman kuin haritusta, niin tuolla ainakin väitetään, eli toe in.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tästä aiheesta on monta koulukuntaa, mutta jos varman päälle haluaa pelata, niin nollakulmista on hyvä lähteä liikkeelle "eli renkaat suoraan pystyssä ja samansuuntaisina".plosokameli kirjoitti:Tuolla kuvin selitetty:jahve3 kirjoitti:Palataas niihin aurauskulmiin vieläeli kannattaako vekottimeen laittaa aurausta vai haritusta, mitenkäs camber + vai - ?
Miten on yleensä paras säätää ite ku säädin rullamitan kassa tänää ni 1cm eroa tuli
Edit: kyse siis tieliikenne pelistä
http://www.atvrideronline.com/tech/0706 ... index.html
Täällä periaatteesta, ymmärtäisin että negative Camber eli yläpäätä edestä hieman sisään:
http://www.janssenmotorsports.com/tech_ ... le&artid=9
Niin ja varmaankin mieluummin aurausta hieman kuin haritusta, niin tuolla ainakin väitetään, eli toe in.
Omaan makuun paras säätö tieliikennekäytössä, on renkaat aavistuksen aurauksella ja pystykallistuma nollassa.
Jos säätää harituksen puolelle, niin ohjaus kevenee "naisten suosima säätö", mutta samalla menettää suuntavakavuuden ja jos säätää aurauksen puolelle, niin ohjaus keskittää tarkemmin, mutta on aavistuksen raskaampi.
Tosin näihin yhtälöihin, vaikuttaa moni muukin asia, joten kokeilemalla se paras säätö selviää. Toisilla ajomukavuus/ suuntavakaus harituksilla ja toisilla aurauksilla.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kimi kirjoitti:Tästä aiheesta on monta koulukuntaa, mutta jos varman päälle haluaa pelata, niin nollakulmista on hyvä lähteä liikkeelle "eli renkaat suoraan pystyssä ja samansuuntaisina".plosokameli kirjoitti:Tuolla kuvin selitetty:jahve3 kirjoitti:Palataas niihin aurauskulmiin vieläeli kannattaako vekottimeen laittaa aurausta vai haritusta, mitenkäs camber + vai - ?
Miten on yleensä paras säätää ite ku säädin rullamitan kassa tänää ni 1cm eroa tuli
Edit: kyse siis tieliikenne pelistä
http://www.atvrideronline.com/tech/0706 ... index.html
Täällä periaatteesta, ymmärtäisin että negative Camber eli yläpäätä edestä hieman sisään:
http://www.janssenmotorsports.com/tech_ ... le&artid=9
Niin ja varmaankin mieluummin aurausta hieman kuin haritusta, niin tuolla ainakin väitetään, eli toe in.
Omaan makuun paras säätö tieliikennekäytössä, on renkaat aavistuksen aurauksella ja pystykallistuma nollassa.
Jos säätää harituksen puolelle, niin ohjaus kevenee "naisten suosima säätö", mutta samalla menettää suuntavakavuuden ja jos säätää aurauksen puolelle, niin ohjaus keskittää tarkemmin, mutta on aavistuksen raskaampi.
Tosin näihin yhtälöihin, vaikuttaa moni muukin asia, joten kokeilemalla se paras säätö selviää. Toisilla ajomukavuus/ suuntavakaus harituksilla ja toisilla aurauksilla.
Kiitos täytyy koittaa.
Tarviiko noita bilteman katu renkaita muutoskatsastaa toho ?