Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Janezki_
3WD
Viestit: 68
Liittynyt: 29 Heinä 2009 13:16
Mönkijä:: shineray spyder 250cc

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Janezki_ »

jahve3 kirjoitti:
plosokameli kirjoitti:
jahve3 kirjoitti:Kovasti etsin sille paikka, mutta ei osunut silmään :D onko suoraan jarrrusatulan takana ?

Huomasin myös, että stongaa kun kääntää ei heti käänny renkaat on n. 0.5-1cm väljäytä
STXEssä se oli ottamassa nopeutta takarattaasta, takarattaanvaihdon yhteydessä laitoin sen jarrusatulan toiseen pulttiin liitetyllä metallilevyllä ottamaan arvot jarrulevystä. Täältä sain ohjeet siihen. En tiedä sitten Onko stixessa valmiina tosiaan siellä.

Miullakin välys tangossa.

Saako tota väljäystä mitenkää pois meinaa jos tie on vaikka vasemmalle kalllellaan ni mönkijä alkaa heti hakea vasemmalle ja sit vaaputaa viivojen välissä :D
kyllä minunkin mönkiässä siinä tangossa on pieni välys liekkö sitte ihan ominaisuus. täytyy kesällä enemmän kattoo onko sille mitään tehtävissä. stixessä on ihan vakiona se anturi siinä jarrulevyn luona kiinni kyllä se sieltä pitäis löytyä ei mikään iso osa ole. tuossa kuva anturista http://www.capadif.com/product.php?id_product=203
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

juu kyllä tiedän minkälainen anturi on, mutta ku se on irti ja pitäs laitaa takas ja testaa toimiiko :D
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

jahve3 kirjoitti:juu kyllä tiedän minkälainen anturi on, mutta ku se on irti ja pitäs laitaa takas ja testaa toimiiko :D
Se tulee ainakin saada noin max 3mm etäisyydelle jarrulevystä tai sekoilee. Kun asentelin omaani anturia jarrulevyn puolelle, 5mm oli liikaa, näytti nollaa. Niin ja vaikka se anturi näyttää jämäkältä pultilta, sitä se ei ole. Ontto sisältä ja murtuu helposti. Olen yhden katkaissut kiristäessä paikalleen.
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Edit1: tein uuden kiinnikkeen anturille, mutta se on mykkä.
Huomasin, että stonga klappaa yläpään kiinnikkeestä. Onko siellä laakeri vai miten on toteutettu ?

Edit2: nyt sain vekottimen jo pysymään kaistalla ku säädin aurat,mutta vasen rengas alkaa pompottaa 55 vauhissa. Kohtaha tällä uskoltaa jo ajaa :D
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

jahve3 kirjoitti:Edit1: tein uuden kiinnikkeen anturille, mutta se on mykkä.
Huomasin, että stonga klappaa yläpään kiinnikkeestä. Onko siellä laakeri vai miten on toteutettu ?

Edit2: nyt sain vekottimen jo pysymään kaistalla ku säädin aurat,mutta vasen rengas alkaa pompottaa 55 vauhissa. Kohtaha tällä uskoltaa jo ajaa :D
Miulla pompottanut aina vasen etupyörä, kaiken säätänyt mitä osannut. Puslitin myös tukivarret uusiksi, niissähän yleensä väljää. Se poisti tärinän kokonaan, mutta klapin poistumisen myötä sen aiheuttama "jousto" hävisi ja rengas alkoi pomppia vielä enemmän. :) Ei auta, joten renkaat tilattu nyt. Sitten tasapainotus tällä kertaa.
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

plosokameli kirjoitti:
Miulla pompottanut aina vasen etupyörä, kaiken säätänyt mitä osannut. Puslitin myös tukivarret uusiksi, niissähän yleensä väljää. Se poisti tärinän kokonaan, mutta klapin poistumisen myötä sen aiheuttama "jousto" hävisi ja rengas alkoi pomppia vielä enemmän. :) Ei auta, joten renkaat tilattu nyt. Sitten tasapainotus tällä kertaa.
Itellä klappaa enää vaan sieltä ylhäältä, muuten sain klapin pois. Miks se just on vasen rengas mikä pomppi :), kai se pitää ostaa uudet renkaat et uskoltaa ajaakki :D
eikö ne biltemat ollu iha hyvät ?

MÖNKIJÄN RENGAS, KATUKÄYTTÖÖN 165/70R10
Tuotenro
82613
39,90 €
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Tilasin sieltä löeffler-quadsilta renkaat, 4kpl noin 190e + noin 50 e posteja. Maksu paypal ja Visa - yhdistelmä. Eivät ole vastanneet koskaan yhteenkään meiliinu. Tilasin silti.

Eteen: DURO Reifen DI 2019 Scorcher 22x7-10 28N (180/85-10) jotain 45 e
Taakse: DURO Reifen DI 2020 Scorcher 22x10-10 32N (255/60-10) jotain 50 e
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Tuossa kuvat alkuperäisen anturin sijainnista ja omista muutoksista.

vanha antirinpaikka noin tossa:
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... =vanha.jpg

Apaut 10minuutin muutoksen jälkeen tuolla:
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... t=uusi.jpg

Jos muuttaa tuonne jarrusatulankiinnikkeen väliin niin kannatta laitaa ainakin 5mm pitempi uusi ruuvi sinne jää muuten
aika niukasti kierrettä jäljelle alkuperäisessä ruuvissa. Vähän täytyy viimeistellä vielä tuota omaa kiinnikettä, kun kerkiää.

Tuosta tankoputken välyksestä, kun irroitatte sen niin kannattaa tehdä uudet pölysuoja tiivisteet sopivista O-renkaista
sinne ja laittaa rasvaa paketin sisälle niin hyvätulee :D Omassani tuntuu olevan välystä siellä tankoputken alapäässä siinä
pääty pallossa jota ei saa purettua :(
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
apusähis
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 16 Touko 2010 12:10

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja apusähis »

Hei!

Omistan tuollaisen STXE:n, josta takaratas on syönyt nopeusanturinpään melekoseksi harakanpesäksi. Niin ajattelin, että soitan Modularboxiin, että sieltä tilaan. No vastaus tuli, että STIXE - malliin löytyy, muttei STXE:hen. Niin mietin vain, että eikös nämä ole jotakuinniin samoja antureita? Päällisin puolin ainakin näyttäävät samalta (tietty osaahan sisuskalut olla erilaiset). Osaisiko joku kertoa, että mahtaako tuo STIXE:n anturi käydä STXE:hen niin olisi kiitollinen =D> Eli takarattaalta luku.

- Janne
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Miksu76 kirjoitti:Tuossa kuvat alkuperäisen anturin sijainnista ja omista muutoksista.

Jos muuttaa tuonne jarrusatulankiinnikkeen väliin niin kannatta laitaa ainakin 5mm pitempi uusi ruuvi sinne jää muuten
aika niukasti kierrettä jäljelle alkuperäisessä ruuvissa. Vähän täytyy viimeistellä vielä tuota omaa kiinnikettä, kun kerkiää.

Tuosta tankoputken välyksestä, kun irroitatte sen niin kannattaa tehdä uudet pölysuoja tiivisteet sopivista O-renkaista
sinne ja laittaa rasvaa paketin sisälle niin hyvätulee :D Omassani tuntuu olevan välystä siellä tankoputken alapäässä siinä
pääty pallossa jota ei saa purettua :(
Kiitos !
Itellä ei näköjään alkuperästä paikkaa enää ole, tein aika samanlaisen kiinnikkeen anturille ku sulla, mutta laitoin sen taka puolelle kiinni. Ei ruvennu mittari toimimaan pitää tilata uusi anturi :(
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

apusähis kirjoitti:Hei!

Omistan tuollaisen STXE:n, josta takaratas on syönyt nopeusanturinpään melekoseksi harakanpesäksi. Niin ajattelin, että soitan Modularboxiin, että sieltä tilaan. No vastaus tuli, että STIXE - malliin löytyy, muttei STXE:hen. Niin mietin vain, että eikös nämä ole jotakuinniin samoja antureita? Päällisin puolin ainakin näyttäävät samalta (tietty osaahan sisuskalut olla erilaiset). Osaisiko joku kertoa, että mahtaako tuo STIXE:n anturi käydä STXE:hen niin olisi kiitollinen =D> Eli takarattaalta luku.

- Janne
Mielestäni sama anturi molempiin. Lukee stxessa alkuperäisen takarattaan reikien kohdalta, vaihdoin rattaan jossa ei reikiä, joten sillon ei toimi. Laittaa sen metallilevyn avulla toiselle puolelle jarrusatulan alempaan pulttiib jarrulevyn suurempien reikien kohdalle niin toimii.

Taisin tilata linkin paikasta:
http://www.capadif.com/product.php?id_product=203

Ei oo nyt varastossa mutta käy molempiin: Sonde capteur de vitesse 250STXE/STIXE/ST9E
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Palataas niihin aurauskulmiin vielä :) eli kannattaako vekottimeen laittaa aurausta vai haritusta, mitenkäs camber + vai - ?
Miten on yleensä paras säätää ite ku säädin rullamitan kassa tänää ni 1cm eroa tuli :)


Edit: kyse siis tieliikenne pelistä
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

jahve3 kirjoitti:Palataas niihin aurauskulmiin vielä :) eli kannattaako vekottimeen laittaa aurausta vai haritusta, mitenkäs camber + vai - ?
Miten on yleensä paras säätää ite ku säädin rullamitan kassa tänää ni 1cm eroa tuli :)


Edit: kyse siis tieliikenne pelistä
Tuolla kuvin selitetty:
http://www.atvrideronline.com/tech/0706 ... index.html

Täällä periaatteesta, ymmärtäisin että negative Camber eli yläpäätä edestä hieman sisään:
http://www.janssenmotorsports.com/tech_ ... le&artid=9

Niin ja varmaankin mieluummin aurausta hieman kuin haritusta, niin tuolla ainakin väitetään, eli toe in.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Kimi »

plosokameli kirjoitti:
jahve3 kirjoitti:Palataas niihin aurauskulmiin vielä :) eli kannattaako vekottimeen laittaa aurausta vai haritusta, mitenkäs camber + vai - ?
Miten on yleensä paras säätää ite ku säädin rullamitan kassa tänää ni 1cm eroa tuli :)


Edit: kyse siis tieliikenne pelistä
Tuolla kuvin selitetty:
http://www.atvrideronline.com/tech/0706 ... index.html

Täällä periaatteesta, ymmärtäisin että negative Camber eli yläpäätä edestä hieman sisään:
http://www.janssenmotorsports.com/tech_ ... le&artid=9

Niin ja varmaankin mieluummin aurausta hieman kuin haritusta, niin tuolla ainakin väitetään, eli toe in.
Tästä aiheesta on monta koulukuntaa, mutta jos varman päälle haluaa pelata, niin nollakulmista on hyvä lähteä liikkeelle "eli renkaat suoraan pystyssä ja samansuuntaisina".

Omaan makuun paras säätö tieliikennekäytössä, on renkaat aavistuksen aurauksella ja pystykallistuma nollassa.
Jos säätää harituksen puolelle, niin ohjaus kevenee "naisten suosima säätö", mutta samalla menettää suuntavakavuuden ja jos säätää aurauksen puolelle, niin ohjaus keskittää tarkemmin, mutta on aavistuksen raskaampi.

Tosin näihin yhtälöihin, vaikuttaa moni muukin asia, joten kokeilemalla se paras säätö selviää. Toisilla ajomukavuus/ suuntavakaus harituksilla ja toisilla aurauksilla.
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Kimi kirjoitti:
plosokameli kirjoitti:
jahve3 kirjoitti:Palataas niihin aurauskulmiin vielä :) eli kannattaako vekottimeen laittaa aurausta vai haritusta, mitenkäs camber + vai - ?
Miten on yleensä paras säätää ite ku säädin rullamitan kassa tänää ni 1cm eroa tuli :)


Edit: kyse siis tieliikenne pelistä
Tuolla kuvin selitetty:
http://www.atvrideronline.com/tech/0706 ... index.html

Täällä periaatteesta, ymmärtäisin että negative Camber eli yläpäätä edestä hieman sisään:
http://www.janssenmotorsports.com/tech_ ... le&artid=9

Niin ja varmaankin mieluummin aurausta hieman kuin haritusta, niin tuolla ainakin väitetään, eli toe in.
Tästä aiheesta on monta koulukuntaa, mutta jos varman päälle haluaa pelata, niin nollakulmista on hyvä lähteä liikkeelle "eli renkaat suoraan pystyssä ja samansuuntaisina".

Omaan makuun paras säätö tieliikennekäytössä, on renkaat aavistuksen aurauksella ja pystykallistuma nollassa.
Jos säätää harituksen puolelle, niin ohjaus kevenee "naisten suosima säätö", mutta samalla menettää suuntavakavuuden ja jos säätää aurauksen puolelle, niin ohjaus keskittää tarkemmin, mutta on aavistuksen raskaampi.

Tosin näihin yhtälöihin, vaikuttaa moni muukin asia, joten kokeilemalla se paras säätö selviää. Toisilla ajomukavuus/ suuntavakaus harituksilla ja toisilla aurauksilla.

Kiitos täytyy koittaa.

Tarviiko noita bilteman katu renkaita muutoskatsastaa toho ?
Vastaa Viestiin