Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja zerocools »

nyt pitää tilittää.

kiinan romuksi kutsutaan ja sitä se taitaa myös olla.

eli viikonlopun aikana tapahtunutta.
vanhalla krossi montulla käytiin ajamassa no lähinnä ihan tasaista ja hiekka mäkiä vedettiin ylös noin 10min aikana.
pysäytin menopelin ja menin katsomaan kaveria joka jäi nelivetoisella kiinni mistä kiinalainen lensi ylös.
kun tulin takaisin huomasin että kone puskee ulos nestettä ja sammutin laitteen 10min jäleen lamesta vettä ja menoksi. 2kilometriä ja ketjut hyppäs pois paikalta. kiristettiin 2 kertaa mutta ei auta ohjain rulla mallia ktm ilmeisesti ei pidä linjassa.

koti pihalla ihmetelin että johan etu vanne väpättää niin jokainen pultin kolo murtunut vasymyksestä.
no onko kellään tietoa mistä saisi 4*90 ja 4*110 alu vanteet?
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
nostokurki
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 30 Touko 2011 13:55
Mönkijä:: Honda TRX350D 4x4
Paikkakunta: Kuopio

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja nostokurki »

zerocools kirjoitti:nyt pitää tilittää.
eli viikonlopun aikana tapahtunutta.
vanhalla krossi montulla käytiin ajamassa no lähinnä ihan tasaista ja hiekka mäkiä vedettiin ylös noin 10min aikana.
pysäytin menopelin ja menin katsomaan kaveria joka jäi nelivetoisella kiinni mistä kiinalainen lensi ylös.
kun tulin takaisin huomasin että kone puskee ulos nestettä ja sammutin laitteen 10min jäleen lamesta vettä ja menoksi. 2kilometriä ja ketjut hyppäs pois paikalta. kiristettiin 2 kertaa mutta ei auta ohjain rulla mallia ktm ilmeisesti ei pidä linjassa.
mistä neste tuli ulos? Jos paisarista, niin toimii kuten pitääkin. Jos jostain muualta, niin letkut vaihtoon, aivan surkeat on nuo vakioletkut. Kaikkien letkujen uusiminen ei maksa kuin ~25 euroa klemmareineen, kannattaa tehdä vaikkei vikaa (vielä) olisikaan...

Onko taka-akseli päässyt sivusuunnassa liikkumaan takahaarukkaan nähden, tai onko takahaarukan ja rungon väliset puslat ehjät? En oikein usko, että ketjuohjuri vaikuttaisi ketjulinjaan niin paljoa, jos on oikein asennettu.
Honda TRX350D 4x4, Suzuki Marauder VZ800, Ural IMZ-8.103, Honda CB350, VW Golf 1.6TD, Mitsu Galant Sigma 1.6GL
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja zerocools »

nostokurki kirjoitti:
zerocools kirjoitti:nyt pitää tilittää.
eli viikonlopun aikana tapahtunutta.
vanhalla krossi montulla käytiin ajamassa no lähinnä ihan tasaista ja hiekka mäkiä vedettiin ylös noin 10min aikana.
pysäytin menopelin ja menin katsomaan kaveria joka jäi nelivetoisella kiinni mistä kiinalainen lensi ylös.
kun tulin takaisin huomasin että kone puskee ulos nestettä ja sammutin laitteen 10min jäleen lamesta vettä ja menoksi. 2kilometriä ja ketjut hyppäs pois paikalta. kiristettiin 2 kertaa mutta ei auta ohjain rulla mallia ktm ilmeisesti ei pidä linjassa.
mistä neste tuli ulos? Jos paisarista, niin toimii kuten pitääkin. Jos jostain muualta, niin letkut vaihtoon, aivan surkeat on nuo vakioletkut. Kaikkien letkujen uusiminen ei maksa kuin ~25 euroa klemmareineen, kannattaa tehdä vaikkei vikaa (vielä) olisikaan...

Onko taka-akseli päässyt sivusuunnassa liikkumaan takahaarukkaan nähden, tai onko takahaarukan ja rungon väliset puslat ehjät? En oikein usko, että ketjuohjuri vaikuttaisi ketjulinjaan niin paljoa, jos on oikein asennettu.
ihan kun olisi tullut syylärin korkista en varmaksi sano kun en nyt muista tai edes niin tarkkaan katsonut.

jos taka akseli olis paassyt sivusuunnassa liikkumaan miten se korjataan. meinaan sivuluisussa hyppää pois.
ilmeisesti ketjun kiristys ei pidä kun merkit muuttuu ajon jälkeen eli ketju menee löysäksi ja se ilmeisesti oli alkuperäinen ongelma.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
pege
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 01 Heinä 2010 22:47
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: PRV

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja pege »

mulla olis ylimääräisenä stixen tiivistesarja,eli sylinterin,kannen ja venttiilikopan tiiviste+ketjujen laahauspala+130 suutin.tarjousten mukaan :)
Subaru Club Finland
Uudenmaan Mönkijät Ry
http://kuvablogi.com/blog/29945/1/
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja zerocools »

onko kellään sovitetta että sais aluvanteet 4*90 => 4*110?
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Huah nyt alko vuotamaan shinukka öljyä. Vuoto alko mun mielestä ku laitoin sen egr:n kiinni, ei siis ollu kaasari mikä vuotaa. Mistä moinen vois johtua ?

Vuotokohdat:
Kuva

Kuva

Edit: hetkinen... missäs toi mottorin huohotusletku mikä menee ilmanputsariin olikaan ?
oli meinaa sen verra paineita ku avasin öljytytikun.
jarik
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Tammi 2008 18:01
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jarik »

jahve3 kirjoitti:hieno :)

Ei juma nyt vuotaa kaasari jostai ku ui moottori kaasarin alta bensassa
Mulla oli samaa vikaa. Vääntelin kohon kiinnikettä, jotta se pysyy kunnolla pinnalla niin loppu vuotaminen. Mitä kokeilin, niin se ei ees kunnolla kellu pensassa.
jarik
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Tammi 2008 18:01
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jarik »

zerocools kirjoitti:nyt pitää tilittää.
2kilometriä ja ketjut hyppäs pois paikalta. kiristettiin 2 kertaa mutta ei auta ohjain rulla mallia ktm ilmeisesti ei pidä linjassa.
Kokeilitko takahaarukan pulttia kiristää? Se jos on löysällä niin sitte kyllä ketju irtoilee päältä.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Kimi »

jahve3 kirjoitti: Edit: hetkinen... missäs toi mottorin huohotusletku mikä menee ilmanputsariin olikaan ?
oli meinaa sen verra paineita ku avasin öljytytikun.
Ulkomuistista, ja huonosta sellaisesta, sylinterin takana lohkon päällä.

Veikkaisin huohottimen tukkeutumista, kun kerran paineita kerää noin runsaasti.
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

heh :oops: olin laittanu näköjää huohottimen letkun kiinni egr juttuu... aiempien kuvien mukasesti. vissii eri vuosmallinen, toho egr:n isoo kultasee ei vissii tuu mitää, ainakaa paikkoja ei oo enempää :)

Näköjää booaa edelleki ku vetäseee tyhäkäynniltä kaasun pohjaa :( en tiiä onko suuttimessa tullu virhe ku must toi alkuperänen ja 120 on saman kokosii. Kaikissa kohissa oon myös neulaa koittanu
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Kimi »

jahve3 kirjoitti:heh :oops: olin laittanu näköjää huohottimen letkun kiinni egr juttuu... aiempien kuvien mukasesti. vissii eri vuosmallinen, toho egr:n isoo kultasee ei vissii tuu mitää, ainakaa paikkoja ei oo enempää :)

Näköjää booaa edelleki ku vetäseee tyhäkäynniltä kaasun pohjaa :( en tiiä onko suuttimessa tullu virhe ku must toi alkuperänen ja 120 on saman kokosii. Kaikissa kohissa oon myös neulaa koittanu
Sattuuhan noita. :mrgreen:
Tuo booaaminen on enemmänkin ominaisuus, kuin vika. Kun ei ole kiihdytyspumppua kaasarissa, niin noinhan siinä yleensä käy.
Ainoa mikä tuohon saattaa auttaa, on isompi tyhjäkäyntisuutin "jota ei vissiin ole olemassakaan, ainakaan kukaan ei ole kertonut löytäneensä sellaista" tai neulan nosto.
Mikään muu ei auta tuohon alarekisterin tukkoisuuteen, paitsi sitten ilmanputsari. Oma kinuski vaatii määrätyn imuvastuksen ja semmoinen löytyi Blata merkkisestä vapaavirtaus-suodattimesta jolla ei booaamista esiinny ollenkaan. Kaikilla muilla ilmanputsareilla onkin sitten ihmetelty, milloin mitäkin käyntiongelmaa. Onnea ja menestystä, kun rupeat etsimään oikeaa kombinaatiota omaan kulkineeseesi.

Helpoimmalla tietysti selviää, kun ostaa kiihdytyspumpulla varustetun kaasarin, jolloin säätötyö ei vaadi ihmeitä eikä auringonpilkkujen ja tähtisumujen tarvitse olla juuri otollisissa asemissa.

Tuon alkuperäisen kaasarin saa toki säätöihinsä, mutta se voi vaan viedä enemmän aikaa, osia ja rahaa, kuin mitä kiihdytyspumpulla varustettu kaasari maksaa.

Nimimerkillä: Alkuperäisen kaasarin säätöihinsä saanut.
Idromeno
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Maalis 2009 10:24
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Tyhjäkäyntisuutin tämä:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... suutin-50/
Silmämääräisesti ei suuttimen kokoa helposti erota. Tyhjäkäyntisuuttimen vaihto kokoon 50 oli omassa tapauksessa parasta mitä on tuohon laittanut. Ennen sammui kun otti kaasun pois täydestä vauhdista sekä käynnistys ja tyhjäkäynti parani huomattavasti. Sammui myös kun oli ajanut täydellä kaasulla jonkin aikaa, pääsuuttimen vaihto (120) auttoi siihen.
FOXER
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Kesä 2011 09:15
Mönkijä:: EX STIXE
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja FOXER »

onko kukaan laskenu kantta näistä peleistä? jos on niin paljonko siitä voi ottaa slaissia? itekkin pitäs käyttää kaasari irti ja kahtoo mitä suutinta sinne on laitettu kun entinen omistaja sano että on vaihettu, ei ole kyllä mitä vikaa ollu itellä kaasarissa..
dcac
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 28 Touko 2011 15:54
Paikkakunta: harjavalta

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja dcac »

onko kukaan tilannut jenkeistä big bore kittiä.löysin ebaysta semmosen.männän koko kasvais 75 kokoseksi. kauppaan kuulu pytty ja muut hilkkeet.tarvii laittaa varmaan tilaukseen
kiinalaisen mönkiän omistaja ja ylpeä siitä
nostokurki
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 30 Touko 2011 13:55
Mönkijä:: Honda TRX350D 4x4
Paikkakunta: Kuopio

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja nostokurki »

FOXER kirjoitti:onko kukaan laskenu kantta näistä peleistä? jos on niin paljonko siitä voi ottaa slaissia? itekkin pitäs käyttää kaasari irti ja kahtoo mitä suutinta sinne on laitettu kun entinen omistaja sano että on vaihettu, ei ole kyllä mitä vikaa ollu itellä kaasarissa..
Itse käytin kannen koneistamolla, 1mm lähti pois ja noin 0.6-0.7mm olisi vielä oikaisuvaraa. Puristukset eivät nousseet älyttömiksi, mutta veto parani mukavasti.

DCAC pistä linkkiä big bore kitistä, kiinnostaisi itseäkin!
Honda TRX350D 4x4, Suzuki Marauder VZ800, Ural IMZ-8.103, Honda CB350, VW Golf 1.6TD, Mitsu Galant Sigma 1.6GL
Vastaa Viestiin