Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Vakiona kone lienee melko pitkäikäinen...Vanha Hondan kopio kun on kyseessä....Veikkaisin, että moottori tuottaa tuossa laitteessa vähiten ongelmia??? Tietenkin jos virittelee "huonolaatuisesti" niin koneen kestoikäkin romahtaa samalla!!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Ite toistaiseksi tyydyn vakio tehoihin suuttimia ja ilmanputsaria lukuunottamatta....linkit saa jokainen etsiä itse, koska en ota vastuuta niistä löytyvistä toimittajista....
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
n. 11600km mittarissa tällähetkellä kohta kolmevuotta päristelty ja ensimmäinen katsastus edessä.
Yllättävän hyvin on kestänyt tosin maantieajoa enimmäkseen.
Yllättävän hyvin on kestänyt tosin maantieajoa enimmäkseen.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tämän päivän projektit: mersun raidetangon päät yläpalloniveliksi ja toimi kuten täällä kerrottiin. Ja niiden muttereiden hankinta oli vaikeaa, mutta löytyi, motonetin pakkauksessa kun ei niitä ole. Toivottavasti kestää hyvin vaikka originaalinivelessä on osa sitä 16mm kierrettä mukana. Tuo mersun osa on koko matkalta 14mm.
Ylätulivarsiin laitoin nylonpuslat (rikat) alkuperäisten pusluen päihin, klapit hävisi.
Takapää tuli purettua ja Karjalan laakerista kaikki stefat ja laakerit uusiksi, 64e. Olisin vaihtanut 38 takarattaan, mutta totesin ettei tuo stxen ratas käy. Nyt vois vaikka myydä nuo stxen 35 ja 38 rattaan pois, takaiskarikin löytyisi korkkaamattomana.
Ylätulivarsiin laitoin nylonpuslat (rikat) alkuperäisten pusluen päihin, klapit hävisi.
Takapää tuli purettua ja Karjalan laakerista kaikki stefat ja laakerit uusiksi, 64e. Olisin vaihtanut 38 takarattaan, mutta totesin ettei tuo stxen ratas käy. Nyt vois vaikka myydä nuo stxen 35 ja 38 rattaan pois, takaiskarikin löytyisi korkkaamattomana.

-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 05 Kesä 2011 09:15
- Mönkijä:: EX STIXE
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
nyt meni imukaula poikki, onko muilla menny ? tuli tuossa hommattua rossi kumit eteen ja mp äänenvaimennin, tulisi kurkku postissa niin pääsisi hiukan testaamaan tuota värkkiä.
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Vilkut hävisivät, ensiksi paloivat yhtäjaksoisesti kun käänsi kytkimestä ja sitten eivät ollenkaan. Mistähän etsisi vikaa? Vilkkurele?
Edit: Johtoja räplätty, vilkut palaa nyt, mutta edelleen yhtäjaksoisesti. Vilkkurele on aika kuuma kun vilkut on päällä. En kyllä keksi syytä. Voisiko vilkku- ja myös hätävilkkukatkaisin olla saanut kosteutta, koska vika ilmenee molemmissa. Onkohan siinä periaate että antaa herätteen releelle, jos se ei nyt sitten ollenkaan katkaise herätettä tms.?
Edit: Johtoja räplätty, vilkut palaa nyt, mutta edelleen yhtäjaksoisesti. Vilkkurele on aika kuuma kun vilkut on päällä. En kyllä keksi syytä. Voisiko vilkku- ja myös hätävilkkukatkaisin olla saanut kosteutta, koska vika ilmenee molemmissa. Onkohan siinä periaate että antaa herätteen releelle, jos se ei nyt sitten ollenkaan katkaise herätettä tms.?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
plosokameli kirjoitti:Vilkut hävisivät, ensiksi paloivat yhtäjaksoisesti kun käänsi kytkimestä ja sitten eivät ollenkaan. Mistähän etsisi vikaa? Vilkkurele?
Edit: Johtoja räplätty, vilkut palaa nyt, mutta edelleen yhtäjaksoisesti. Vilkkurele on aika kuuma kun vilkut on päällä. En kyllä keksi syytä. Voisiko vilkku- ja myös hätävilkkukatkaisin olla saanut kosteutta, koska vika ilmenee molemmissa. Onkohan siinä periaate että antaa herätteen releelle, jos se ei nyt sitten ollenkaan katkaise herätettä tms.?
itellä teki kerran saman, sit painoin hätävilkun kerran päälle eikä sit enää ollut tätä vika (siis meni jotenkin itestään päälle kun mönkijä oli parkissa)
itellä sit olis kysymys katsastuksesta, mitä kaikee ne siinä katsovat? eli mitä mun kannattais tsekata ennen kuin vien katsastettavaks?
ja toinen homma mitä öljyä käytätte? itelle öljyt lopussa enkä tiiä mitä edellinen omistaja käytti joten pitäis vaihtaa uudet tilalle.
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
- Teboil suberbike, kytkinvoiteluaine mukana.Dob kirjoitti: itellä teki kerran saman, sit painoin hätävilkun kerran päälle eikä sit enää ollut tätä vika (siis meni jotenkin itestään päälle kun mönkijä oli parkissa)
itellä sit olis kysymys katsastuksesta, mitä kaikee ne siinä katsovat? eli mitä mun kannattais tsekata ennen kuin vien katsastettavaks? ja toinen homma mitä öljyä käytätte? itelle öljyt lopussa enkä tiiä mitä edellinen omistaja käytti joten pitäis vaihtaa uudet tilalle.
Stxe-katsastus
- Katsoi päästöt kuukatsastuksessa, huvikseen. Olikin hiilarit joka autossa yli 6:n mennessä aiheuttaa ajokiellon stxessa 8,5!!! On siis tehoputsari ja isommat suuttinet. Putkelle ei oltu tehty mitään. Sanoi vain että yli kuuden sen CO2 mennessä h-autolle ajokielto. Miulla 8,5.
- Jarruja kokeili ajellessa. Jarrukoneessa liian leveä väli pyörille. Kerroin että jalkajarru on käyttöjarru.
Eipä juuri muuta, kokeilee välykset, eli takapää ei saa heilua sivuittain, eikä tukivarret ym.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
ok, itellä kans tuo takajarru vähän sonta, ei sillä tee paljon mitään mut sit tuo jalkajarru on ihan jees ei mitään ongelma.
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kävin testiajolla. Mitähän nämä muka kulkee vakiona? Ei ainakaan 85. Miulla katti poistettu, vapari, suuttimet vaihdettu, takana 20" pyörät ja silti kulkee GPS:n mukaan vain 83. Kierrokset nousee noin 7500 mittarin mukaan. Vakioratas takana, mutta korkeammat renkaat tuonee etua.
Toimii hyvin, joten vikaa ei pitäisi olla. Ei mene rajoittimelle, ei pätki. Onko teillä vastaavat tulokset? Ylämäkeen (ei kauhean loiva edes) kulki 81, eli eipä edes hyytynyt. Mites muilla nuo kierrokset?
Toimii hyvin, joten vikaa ei pitäisi olla. Ei mene rajoittimelle, ei pätki. Onko teillä vastaavat tulokset? Ylämäkeen (ei kauhean loiva edes) kulki 81, eli eipä edes hyytynyt. Mites muilla nuo kierrokset?
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 05 Kesä 2011 09:15
- Mönkijä:: EX STIXE
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
nämä ne ei kestä etes yhtä ajokertaa kun aina tulee jotain
nyt on sarvet solomussa jalkatappi juuresta halki
minkäkokoset renkaat plosolla on ?


Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Joten sullahan kulkee tuo juuri niinkuin pitää.plosokameli kirjoitti:Kävin testiajolla. Mitähän nämä muka kulkee vakiona? Ei ainakaan 85. Miulla katti poistettu, vapari, suuttimet vaihdettu, takana 20" pyörät ja silti kulkee GPS:n mukaan vain 83. Kierrokset nousee noin 7500 mittarin mukaan. Vakioratas takana, mutta korkeammat renkaat tuonee etua.
Toimii hyvin, joten vikaa ei pitäisi olla. Ei mene rajoittimelle, ei pätki. Onko teillä vastaavat tulokset? Ylämäkeen (ei kauhean loiva edes) kulki 81, eli eipä edes hyytynyt. Mites muilla nuo kierrokset?
Kun kerran tehon ja väännön maksimikierrokset pyörii 6000rpm:n kahta puolta, niin 7000rpm:n jälkeen tippuu teho ja vääntökäyrät dramaattisesti ja meno loppuu kuin seinään. Mitään järjellistä syytä ei ole korkeammalle tuota yksimukista vinguttaakkaan, hajoaa vaan omiin tärinöihinsä. Jos haluat kovempaa vauhtia, niin harvennat välityksiä.
Kiinalaiset kierroslukumittarit ei sitten kovin tarkkoja ole, omassa tyhjäkäynnillä valehteli -700rpm ja 6000rpm oikeasti niin kiinan mittari näytti 7900rpm.

- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Siis edessa vakiot, ja takana 20" nappulat, jollakin sivulla taisin vahingossa kirjoittaa 21". Ja se 89 GPS taisi olla alamäkeen tai hetkellinen toimintahäiriö, kun nyt se on tuo 83 se vakiomaksimi ja siihen jääFOXER kirjoitti:nämä ne ei kestä etes yhtä ajokertaa kun aina tulee jotainnyt on sarvet solomussa jalkatappi juuresta halki
minkäkokoset renkaat plosolla on ?

Stxessa oli duron scorherit, ne oli 21" ja vakioratas eli stxen 46 piikkinen ja kulki myös samoja kuin tää stixe. Jos tässä ois ne tärinättömät scorcherit alla ni kulkisi varmaan 90 tai enemmän. Oli kuin autolla ajaisi, tietty olin kaikki puslat ym. laittanut. Onhan ne nyt tästäkin jo kyllä uusittu.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
tuota vieläkään saanut vastausta saisko STXE:ssä säädettyä tuon moottorijarrutuksen? kun tällä hetkellä on turhan kireä, päästät hetkeks kaasun niin heti pysähty aika rajusti :/
ploso oliko sulla stxellä mitä virityksiä? jos oli niin kerrotko millaisia ja mistä osat tilasit? pitäis katsasta ja sit viritellä vähäsen (ja siis mitä näistä saa kunnon vireillä? 90kmh, 100 vai saisko ihan jotakin 120kmh?)
Kiitos
ploso oliko sulla stxellä mitä virityksiä? jos oli niin kerrotko millaisia ja mistä osat tilasit? pitäis katsasta ja sit viritellä vähäsen (ja siis mitä näistä saa kunnon vireillä? 90kmh, 100 vai saisko ihan jotakin 120kmh?)

Kiitos
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 05 Kesä 2011 09:15
- Mönkijä:: EX STIXE
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
varmaan kaikkein helpoin jos haluaa kunnolla virittää niin laittaa suoraan isomman koneen tai sitten turbo satsin, itellä olisi tarkotus kansi höylätä ja kanavat kiillottaa ja kohdistaa.