Shineray XY250STIXE keskustelu!
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Stxe sai leiman vaikka co oli 8, sanoi vaan että jos autossa 6 niin ajokieltoon menisi. Enhän miekään saa stixeen leimaa jos oikeasti päästöt HUOMIOIVAT, ei oo kattia. Pitänee sitten säätää se neula varuilta niin että ei saa juuri yhtään bensaa, kunhan käy vaan. Auttaisikohan se, eli sokka neulassa oikein ylös. Kun saa käyntiin vaan sitten. En tiedä kyllä kaasareista mitään.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tuossa Autotieto.netin tiivistelmä CO:päästöistä.jahve3 kirjoitti:Kävin tänää taas päästömittaukses co edelleeki korkee 7-10, hc tippu 169. Meinas siel konttorilla et katti vois olla rikki tai venttilit persullee. Seos ruuvi ei vaikuttanu mitenkää päästöihi veivasin siel konttorilla joka suuntaa sitä. Alkaa menee hermot tän pelin kaa. Miten otte oikee leimannu tä
Edit: Onko kellään tietoo mistä sais putken muutaku modularilta ?
CO = hiilimonoksidi eli häkä
CO riippuu voimakkaasti polttoneste-ilmaseoksesta. Korkea CO -pitoisuus merkitsee aina rikasta seosta. Sytytysennakko ei vaikuta CO:hon juurikaan moottorin normaalilla käyntialueella.
Korkean CO -pitoisuuden mahdollisia syitä:
· Seos säädetty liian rikkaalle
· Rikastus päällä (moottori vielä kylmä tai rikastustoiminta rikki)
· Väärä joutokäyntipyörintänopeus
· Kaasuttimessa esim. polttonesteen pinta liian korkea
· Suihkutusjärjestelmissä polttonesteen paine liian korkea, lämpötunnistin viallinen, ilmamääränmittari viallinen jne.
· Ilmansuodatin tukkeutunut
· Kampikammion huohotusjärjestelmä viallinen
· Moottoriöljyn joukossa polttonestettä
· Katalysaattori viallinen
· Lambda-anturi viallinen
Joten tuosta voisi päätellä kaksi asiaa, bensaa liikaa tai ilmaa liian vähän.
Mitään EGR:ää nämä kiinantuotokset ei ole ikinä nähnytkään, joten siinä ei voi vikaa ollakkaan.

-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 12 Syys 2010 02:52
- Mönkijä:: Shinukka STIXE
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Meitsi on taas ajautunu vähän pattitilanteeseen tämän minun mönkijän kanssa ja nyt olis taas asiantuntijaneuvot arvokkaita!!
Elikkäs...vaihdoin Stixe:heni uuden kannen ja samassa rytäkässä irroitin myös pytyn ja vaihdoin uuden tiivisteen myös siihen, mutta...kasauksen yhteydessä sitten napsahti yksi kannen pinnapultti poikki...JES
No, nyt en sitten mistään tähän hätään löytänyt samanlaista pulttia, kuin paikalla ollessa oli, joten tempasin uuden ihan normi kierretangosta, mutta sitten itse siihen onkelmaan, eli kun nyt sitten vihdoin ja viimein sain koneen motin kasaan, niin eipäs lähde käyntiin!!! Nimenomaan nyt tuntuu vielä, että koneessa ei lainkaan puristuksia!
Venttiilit säätäny ja tarkistanu jo kahteen otteeseen ja en muutenkaan saa nyt järkeenkäypää selitystä tälle skenaariolle.
Onko nyt sit niin, että kansi ei kiristy tarpeeksi, joka ilmenee tällätavalla. En nimittäin enää uskaltanu vetää noita momenttiin, kun ei tunnu tuo kierretankotappi kans oikein kestävän, enkä jaksais taas rueta muutenkaan uusia tappia vaihtamaan.
Kiristys vedetty "käsivaralla", niin tiukkaan kuin uskalsi.
Onko nyt jotain miulta jääny hoksaamatta kasatessa tms. ?

Elikkäs...vaihdoin Stixe:heni uuden kannen ja samassa rytäkässä irroitin myös pytyn ja vaihdoin uuden tiivisteen myös siihen, mutta...kasauksen yhteydessä sitten napsahti yksi kannen pinnapultti poikki...JES

No, nyt en sitten mistään tähän hätään löytänyt samanlaista pulttia, kuin paikalla ollessa oli, joten tempasin uuden ihan normi kierretangosta, mutta sitten itse siihen onkelmaan, eli kun nyt sitten vihdoin ja viimein sain koneen motin kasaan, niin eipäs lähde käyntiin!!! Nimenomaan nyt tuntuu vielä, että koneessa ei lainkaan puristuksia!
Venttiilit säätäny ja tarkistanu jo kahteen otteeseen ja en muutenkaan saa nyt järkeenkäypää selitystä tälle skenaariolle.
Onko nyt sit niin, että kansi ei kiristy tarpeeksi, joka ilmenee tällätavalla. En nimittäin enää uskaltanu vetää noita momenttiin, kun ei tunnu tuo kierretankotappi kans oikein kestävän, enkä jaksais taas rueta muutenkaan uusia tappia vaihtamaan.

Onko nyt jotain miulta jääny hoksaamatta kasatessa tms. ?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tulihan nokka samaan asentoon missä oli? Eiköhän se kansi tarpeeksi kireellä ole. Ajotuslampulla vois tietty katsoo mitä näyttää.Rodytzki kirjoitti:Meitsi on taas ajautunu vähän pattitilanteeseen tämän minun mönkijän kanssa ja nyt olis taas asiantuntijaneuvot arvokkaita!!![]()
Elikkäs...vaihdoin Stixe:heni uuden kannen ja samassa rytäkässä irroitin myös pytyn ja vaihdoin uuden tiivisteen myös siihen, mutta...kasauksen yhteydessä sitten napsahti yksi kannen pinnapultti poikki...JES![]()
No, nyt en sitten mistään tähän hätään löytänyt samanlaista pulttia, kuin paikalla ollessa oli, joten tempasin uuden ihan normi kierretangosta, mutta sitten itse siihen onkelmaan, eli kun nyt sitten vihdoin ja viimein sain koneen motin kasaan, niin eipäs lähde käyntiin!!! Nimenomaan nyt tuntuu vielä, että koneessa ei lainkaan puristuksia!
Venttiilit säätäny ja tarkistanu jo kahteen otteeseen ja en muutenkaan saa nyt järkeenkäypää selitystä tälle skenaariolle.
Onko nyt sit niin, että kansi ei kiristy tarpeeksi, joka ilmenee tällätavalla. En nimittäin enää uskaltanu vetää noita momenttiin, kun ei tunnu tuo kierretankotappi kans oikein kestävän, enkä jaksais taas rueta muutenkaan uusia tappia vaihtamaan.Kiristys vedetty "käsivaralla", niin tiukkaan kuin uskalsi.
Onko nyt jotain miulta jääny hoksaamatta kasatessa tms. ?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Vielä liittyy yksi uusi Shinerayn omistaja joukkoon. Tuli ostettua ilmeisesti lievä kiertopalkinyksilö, sillä vm.2008 ja ajettu vasta n.1200km, 250cc manuuali kyseessä. Olen kuitenkin jo 7. omistaja.
Pähkäilin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että laitetta on paranneltu vasta viimeisen omistajan toimesta alkuperäistä paremmaksi ja kaikki aiemmat omistajat ovat ilmeisesti kyllästyneet heikkoon kiinalaiseen "laatuun".
Tosiaankin, vähän ajettu yksilö kyseessä ja nätisti tuntuu toimivan. Kopkop. Itse olen ehtinyt kerryttää mittariin n.200km ilman ongelmia, ajoa asfaltilla,soralla ja hiukan maastossakin. Vehje katsastettu kuukausi sitten, päästöt olivat kai kunnossa, tukivarsista tuli hylsy kun oli väljää, mutta puslien vaihdolla meni läpi hyvin. Muutama teippi poistettu katteista ja menee varmaankin nuo oranssit katteet maalaukseen kun vaan muilta kiireiltä ehtii. Ei oikein väri miellytä omaa silmää. Alkuperäistä osaa vaihdettu runsaasti, esim. nuo mersun yläpallonivelet, kaikki puslat, parempi bensahana sen alkuperäisen viritelmän tilalle, isompaa suutinta, putkesta kuristukset pois, alkuperäiset vanteet tasapainotettu eikä pompota enää pahasti, uusi parempi akku ja maadoitusta parannettu. Lisäksi pakoputken kiinnikkeet uusittu ja laitettu kumit kiinnikkeiden väliin ettei putki täristä mitään rikki. Alkuperäinen putsari poistettu ja laitettu vapaavirtaussuodin tilalle, tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä. Laakerit vaihdettu akselistosta ja jarrumötikät kiinnitetty Loctitella etteivät liiku sivusuunnassa pois paikaltaan. Tulppa ja öljyt vaihdettu juuri.
Tuntuu käynnistyvän hyvin ja käyvän tasaisesti. Mitään suurempia virityksiä ei ole tarkoitus tehdä että laite kestäisi mahdollisimman hyvin. Kokeneemmilta Shineray:n omistajilta haluaisin kysyä mitkä tässä ovat em. osien lisäksi heikkoja kohtia ja kuinka usein olette tehneet perushuoltoa laitteeseen (öljyt,nesteet,suodattimet jne). Öljyä menee koneeseen ilmeisesti 9desiä, mutta kannattanee laittaa litra varmuudeksi? Paljonko tuossa pitäisi olla jäähdytysnestettä säiliössä kun en löytänyt äkkiseltään min ja max merkkejä kyljestä? Rattaat on vielä alkuperäiset, mutta kannattaako vaihtaa ratastusta että saa kulkemaan hieman rivakammin? Nyt alla on leveähköt (265 takana, edessä muistaakseni 235) 10" nappularenkaat ja näillä kulkee mittarin mukaan 80km/h. Mukana tuli myös hiukan kevyemmän oloiset katurenkaat joilla varmaankin kulku paranee, ainakin hieman. Pulttijako taitaa olla 4x110? Sopiiko jostain muusta vehkeestä suoraan vanteet alle?
Motomaurits lopetti toiminsa ja kaupittelee lähinnä varastoon jääneitä varaosia huuto.netin puolella, joten löytyykö Suomesta hyviä vaihtoehtoja, josta tilata varaosia vai pitääkö turvautua Saksan Ebay:hin tai johonkin muuhun ulkomaalaiseen puljuun?
Ihan koko ketjua en jaksanut vielä lukea läpi, kun oli niin pitkä ketju. Kiitos kuitenkin etukäteen jo vastauksista!

Tosiaankin, vähän ajettu yksilö kyseessä ja nätisti tuntuu toimivan. Kopkop. Itse olen ehtinyt kerryttää mittariin n.200km ilman ongelmia, ajoa asfaltilla,soralla ja hiukan maastossakin. Vehje katsastettu kuukausi sitten, päästöt olivat kai kunnossa, tukivarsista tuli hylsy kun oli väljää, mutta puslien vaihdolla meni läpi hyvin. Muutama teippi poistettu katteista ja menee varmaankin nuo oranssit katteet maalaukseen kun vaan muilta kiireiltä ehtii. Ei oikein väri miellytä omaa silmää. Alkuperäistä osaa vaihdettu runsaasti, esim. nuo mersun yläpallonivelet, kaikki puslat, parempi bensahana sen alkuperäisen viritelmän tilalle, isompaa suutinta, putkesta kuristukset pois, alkuperäiset vanteet tasapainotettu eikä pompota enää pahasti, uusi parempi akku ja maadoitusta parannettu. Lisäksi pakoputken kiinnikkeet uusittu ja laitettu kumit kiinnikkeiden väliin ettei putki täristä mitään rikki. Alkuperäinen putsari poistettu ja laitettu vapaavirtaussuodin tilalle, tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä. Laakerit vaihdettu akselistosta ja jarrumötikät kiinnitetty Loctitella etteivät liiku sivusuunnassa pois paikaltaan. Tulppa ja öljyt vaihdettu juuri.
Tuntuu käynnistyvän hyvin ja käyvän tasaisesti. Mitään suurempia virityksiä ei ole tarkoitus tehdä että laite kestäisi mahdollisimman hyvin. Kokeneemmilta Shineray:n omistajilta haluaisin kysyä mitkä tässä ovat em. osien lisäksi heikkoja kohtia ja kuinka usein olette tehneet perushuoltoa laitteeseen (öljyt,nesteet,suodattimet jne). Öljyä menee koneeseen ilmeisesti 9desiä, mutta kannattanee laittaa litra varmuudeksi? Paljonko tuossa pitäisi olla jäähdytysnestettä säiliössä kun en löytänyt äkkiseltään min ja max merkkejä kyljestä? Rattaat on vielä alkuperäiset, mutta kannattaako vaihtaa ratastusta että saa kulkemaan hieman rivakammin? Nyt alla on leveähköt (265 takana, edessä muistaakseni 235) 10" nappularenkaat ja näillä kulkee mittarin mukaan 80km/h. Mukana tuli myös hiukan kevyemmän oloiset katurenkaat joilla varmaankin kulku paranee, ainakin hieman. Pulttijako taitaa olla 4x110? Sopiiko jostain muusta vehkeestä suoraan vanteet alle?
Motomaurits lopetti toiminsa ja kaupittelee lähinnä varastoon jääneitä varaosia huuto.netin puolella, joten löytyykö Suomesta hyviä vaihtoehtoja, josta tilata varaosia vai pitääkö turvautua Saksan Ebay:hin tai johonkin muuhun ulkomaalaiseen puljuun?
Ihan koko ketjua en jaksanut vielä lukea läpi, kun oli niin pitkä ketju. Kiitos kuitenkin etukäteen jo vastauksista!

-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 12 Syys 2010 02:52
- Mönkijä:: Shinukka STIXE
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
No tätä minäki hieman tuossa mietiskelin, kun menin purkaessa pyöräyttämään tuota nokkaa, jostain hienosta syystäsprint kirjoitti:Tulihan nokka samaan asentoon missä oli? Eiköhän se kansi tarpeeksi kireellä ole. Ajotuslampulla vois tietty katsoo mitä näyttää.Rodytzki kirjoitti:Meitsi on taas ajautunu vähän pattitilanteeseen tämän minun mönkijän kanssa ja nyt olis taas asiantuntijaneuvot arvokkaita!!![]()
Elikkäs...vaihdoin Stixe:heni uuden kannen ja samassa rytäkässä irroitin myös pytyn ja vaihdoin uuden tiivisteen myös siihen, mutta...kasauksen yhteydessä sitten napsahti yksi kannen pinnapultti poikki...JES![]()
No, nyt en sitten mistään tähän hätään löytänyt samanlaista pulttia, kuin paikalla ollessa oli, joten tempasin uuden ihan normi kierretangosta, mutta sitten itse siihen onkelmaan, eli kun nyt sitten vihdoin ja viimein sain koneen motin kasaan, niin eipäs lähde käyntiin!!! Nimenomaan nyt tuntuu vielä, että koneessa ei lainkaan puristuksia!
Venttiilit säätäny ja tarkistanu jo kahteen otteeseen ja en muutenkaan saa nyt järkeenkäypää selitystä tälle skenaariolle.
Onko nyt sit niin, että kansi ei kiristy tarpeeksi, joka ilmenee tällätavalla. En nimittäin enää uskaltanu vetää noita momenttiin, kun ei tunnu tuo kierretankotappi kans oikein kestävän, enkä jaksais taas rueta muutenkaan uusia tappia vaihtamaan.Kiristys vedetty "käsivaralla", niin tiukkaan kuin uskalsi.
Onko nyt jotain miulta jääny hoksaamatta kasatessa tms. ?

Kiitos tästä neuvosta!
-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 12 Syys 2010 02:52
- Mönkijä:: Shinukka STIXE
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Yritin katsella tuolta viestiketjun alkupään viesteistä, että miten se käytännössä tuo sytytys saadaan säädettyä, mutta enpä oikein sieltä vastausta löytäny
Joten...kuinka se ihan oikeaoppisesti säädetään?
Tänään jo sen verran sain Shinukkaa koeteltua, että yritin käyntiin, mutta ei hörähtänyt...sen sijaan kyllä paukautti putkesta pariinkiin otteeseen todella lujaa, että taitaa tuo sytytys nyt heittää oikein urakalla!!!

Joten...kuinka se ihan oikeaoppisesti säädetään?
Tänään jo sen verran sain Shinukkaa koeteltua, että yritin käyntiin, mutta ei hörähtänyt...sen sijaan kyllä paukautti putkesta pariinkiin otteeseen todella lujaa, että taitaa tuo sytytys nyt heittää oikein urakalla!!!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Eipä ole mitään manuaalista säätöä sytkyssä, joten ihmettelen miten olisit sen saanut sotkettua.Rodytzki kirjoitti:Yritin katsella tuolta viestiketjun alkupään viesteistä, että miten se käytännössä tuo sytytys saadaan säädettyä, mutta enpä oikein sieltä vastausta löytäny![]()
Joten...kuinka se ihan oikeaoppisesti säädetään?
Tänään jo sen verran sain Shinukkaa koeteltua, että yritin käyntiin, mutta ei hörähtänyt...sen sijaan kyllä paukautti putkesta pariinkiin otteeseen todella lujaa, että taitaa tuo sytytys nyt heittää oikein urakalla!!!
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 05 Kesä 2011 09:15
- Mönkijä:: EX STIXE
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
ei taida vieläkään olla nokka-akseli oikeassa asennossa, kaverilla oli minirossissa sama homma.Kimi kirjoitti:Eipä ole mitään manuaalista säätöä sytkyssä, joten ihmettelen miten olisit sen saanut sotkettua.Rodytzki kirjoitti:Yritin katsella tuolta viestiketjun alkupään viesteistä, että miten se käytännössä tuo sytytys saadaan säädettyä, mutta enpä oikein sieltä vastausta löytäny![]()
Joten...kuinka se ihan oikeaoppisesti säädetään?
Tänään jo sen verran sain Shinukkaa koeteltua, että yritin käyntiin, mutta ei hörähtänyt...sen sijaan kyllä paukautti putkesta pariinkiin otteeseen todella lujaa, että taitaa tuo sytytys nyt heittää oikein urakalla!!!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
tässä on kuva katista. Mistä ton uuden putken sais tilattua ? tänää meni ajokieltoo shinukka.
Edit: Eikös se nyt ollut nii, ettei neulan säätö vaikuta mitään tyhäkäynti päästöihi ? aattelin vaa ku ekas katsastukses oli toi co pienempi ku ny. Eikös tän pitäs käydä huonosti jos laittaa seosruuvin kokonaa kiinnI ? mulla ei vaikuta mitää
Edit2: Huomasin, että tyhjäkäntisuuttimesta puuttuu tiiviste, ilmeisesti sellanen pitäs kumminki olla ku muissaki on ?

Edit: Eikös se nyt ollut nii, ettei neulan säätö vaikuta mitään tyhäkäynti päästöihi ? aattelin vaa ku ekas katsastukses oli toi co pienempi ku ny. Eikös tän pitäs käydä huonosti jos laittaa seosruuvin kokonaa kiinnI ? mulla ei vaikuta mitää
Edit2: Huomasin, että tyhjäkäntisuuttimesta puuttuu tiiviste, ilmeisesti sellanen pitäs kumminki olla ku muissaki on ?

-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
jahve3 kirjoitti:tässä on kuva katista. Mistä ton uuden putken sais tilattua ? tänää meni ajokieltoo shinukka.
Edit: Eikös se nyt ollut nii, ettei neulan säätö vaikuta mitään tyhäkäynti päästöihi ? aattelin vaa ku ekas katsastukses oli toi co pienempi ku ny. Eikös tän pitäs käydä huonosti jos laittaa seosruuvin kokonaa kiinnI ? mulla ei vaikuta mitää
Edit2: Huomasin, että tyhjäkäntisuuttimesta puuttuu tiiviste, ilmeisesti sellanen pitäs kumminki olla ku muissaki on ?
En sitten missään määrin ole "shinukka"-ekspertti, mutta lueskelin kaljapäissäni tämän viimesivun juttuja.
Neulan säätö vaikuttaa tyhjäkäynti-päästöihin.... -vähän, mutta niin, että mittari sen humaa.
Onko seos-ruuvi tuossa kaasarissa luistin ja sylinterin välissä, vai luistin ja ilmanputsarin välissä?
Jos seos ruuvin säätö ei vaikuta "juurikaan" mitenkään, niin se on väärän kokoinen.
Laita ihmeessä kuva tuosta tiivisteestä, jos sellaisen jostain löydät. Laita kuva pääsuuttimen tiivisteestäkin, jos vain saat.
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
seosruuvi on luistin ja ilmanputsarin välissä. Laitan huomen kuvan o-renkaastaPasi S. kirjoitti:jahve3 kirjoitti:tässä on kuva katista. Mistä ton uuden putken sais tilattua ? tänää meni ajokieltoo shinukka.
Edit: Eikös se nyt ollut nii, ettei neulan säätö vaikuta mitään tyhäkäynti päästöihi ? aattelin vaa ku ekas katsastukses oli toi co pienempi ku ny. Eikös tän pitäs käydä huonosti jos laittaa seosruuvin kokonaa kiinnI ? mulla ei vaikuta mitää
Edit2: Huomasin, että tyhjäkäntisuuttimesta puuttuu tiiviste, ilmeisesti sellanen pitäs kumminki olla ku muissaki on ?
En sitten missään määrin ole "shinukka"-ekspertti, mutta lueskelin kaljapäissäni tämän viimesivun juttuja.
Neulan säätö vaikuttaa tyhjäkäynti-päästöihin.... -vähän, mutta niin, että mittari sen humaa.
Onko seos-ruuvi tuossa kaasarissa luistin ja sylinterin välissä, vai luistin ja ilmanputsarin välissä?
Jos seos ruuvin säätö ei vaikuta "juurikaan" mitenkään, niin se on väärän kokoinen.
Laita ihmeessä kuva tuosta tiivisteestä, jos sellaisen jostain löydät. Laita kuva pääsuuttimen tiivisteestäkin, jos vain saat.
-Pasi S.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tätä kanssa edelleen epäilen. Kun katsoit välykset oliko mäntä todella yläkuolokohdassa? Itse joskus kokeilin kääntää nokkaa ja samalla katselin heittokellolla saisiko sen tehon kannalta parempaan asentoon. Eipä saanu, joten toimi parhaiten tehdas asennossa. Sytkää ei tosiaan pysty säätämään kun rälläkälläFOXER kirjoitti:ei taida vieläkään olla nokka-akseli oikeassa asennossa, kaverilla oli minirossissa sama homma.Kimi kirjoitti:Eipä ole mitään manuaalista säätöä sytkyssä, joten ihmettelen miten olisit sen saanut sotkettua.Rodytzki kirjoitti:Yritin katsella tuolta viestiketjun alkupään viesteistä, että miten se käytännössä tuo sytytys saadaan säädettyä, mutta enpä oikein sieltä vastausta löytäny![]()
Joten...kuinka se ihan oikeaoppisesti säädetään?
Tänään jo sen verran sain Shinukkaa koeteltua, että yritin käyntiin, mutta ei hörähtänyt...sen sijaan kyllä paukautti putkesta pariinkiin otteeseen todella lujaa, että taitaa tuo sytytys nyt heittää oikein urakalla!!!

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kyllä tuo etuhitsikohta vähän ihmeelliseltä näyttää, maalipinta toisaalta ei. Katin paikallaolo voi koitta sillä että ottaa putken pois ja tunkee jonkun letkun edestä putkeen ja tarkistaa ottaako vastaan katin kohdalla. Vaikka katti olisikin paikalla onhan se mahdollisesti rikkoutunut kun tuo EGR on ollut poistettuna.jahve3 kirjoitti:tässä on kuva katista. Mistä ton uuden putken sais tilattua ? tänää meni ajokieltoo shinukka.
Putkea ei saa Suomesta nettikaupasta. Modularboxilta tai PHT-Speed Järvenpäältä voisi kysellä. En löytänyt myöskään saksan nettikaupoista taikka Ebaysta putkea. Bashanin putkesta otettu katti kävisi varmaan hitsattuna myös tähän, niitä varmaan helpompi löytää.
-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 12 Syys 2010 02:52
- Mönkijä:: Shinukka STIXE
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Eipä ole mitään manuaalista säätöä sytkyssä, joten ihmettelen miten olisit sen saanut sotkettua.[/quote]
ei taida vieläkään olla nokka-akseli oikeassa asennossa, kaverilla oli minirossissa sama homma.[/quote]
Tätä kanssa edelleen epäilen. Kun katsoit välykset oliko mäntä todella yläkuolokohdassa? Itse joskus kokeilin kääntää nokkaa ja samalla katselin heittokellolla saisiko sen tehon kannalta parempaan asentoon. Eipä saanu, joten toimi parhaiten tehdas asennossa. Sytkää ei tosiaan pysty säätämään kun rälläkällä
, mutta voisi katsoa missä vaiheessa se antaa kipinän.[/quote]
Pariinkiin otteeseen on nyt venat säädetty, kera hyvien neuvojen ja ne kyllä kaiketi pitäisi nyt olla säädetty oikein...mene ja tiedä, näillä minun säädöksillä sitten että onko oikein
Sillon purkaessa vapautin tuon pultin, joka on pystysuunnassa tuossa pytyn kyljessä ja sen alapuolella olevaa isoa tasapää pulttia pyöräytin 1/4-osa kierroksen oikealle ja sitten takaisin, kun en sillon vielä tiennyt mitä näillä pulteilla on merkitystä!!
Voiko syy juontua jotenkin tämän tasapääpultin heilautuksesta? Onko kyseinen pultti yhteydessä nokka-akseliin??
ei taida vieläkään olla nokka-akseli oikeassa asennossa, kaverilla oli minirossissa sama homma.[/quote]
Tätä kanssa edelleen epäilen. Kun katsoit välykset oliko mäntä todella yläkuolokohdassa? Itse joskus kokeilin kääntää nokkaa ja samalla katselin heittokellolla saisiko sen tehon kannalta parempaan asentoon. Eipä saanu, joten toimi parhaiten tehdas asennossa. Sytkää ei tosiaan pysty säätämään kun rälläkällä

Pariinkiin otteeseen on nyt venat säädetty, kera hyvien neuvojen ja ne kyllä kaiketi pitäisi nyt olla säädetty oikein...mene ja tiedä, näillä minun säädöksillä sitten että onko oikein

Sillon purkaessa vapautin tuon pultin, joka on pystysuunnassa tuossa pytyn kyljessä ja sen alapuolella olevaa isoa tasapää pulttia pyöräytin 1/4-osa kierroksen oikealle ja sitten takaisin, kun en sillon vielä tiennyt mitä näillä pulteilla on merkitystä!!
Voiko syy juontua jotenkin tämän tasapääpultin heilautuksesta? Onko kyseinen pultti yhteydessä nokka-akseliin??