Metsästäkadulle kirjoitti:Kiv35 kirjoitti:Rapsu kirjoitti:Vähän hiljaista on Stixeketjussa, ajeleeko näillä vehkeillä enää kukaan?
Ovat tainneet oppia jo virheistään ja vaihtaneet stixet toisiin malleihin

Ite vielä ajelen kyll stixellä, kun käytettynä osti, niin paljon vikoja korjattu ennestään

On mulla pihassa tämän vuoden mallia n.1000km ajettu stixe, en vaan uskalla sillä mennä enää yleiseen liikenteeseen ajamaan ku siittä saattaa hajota irrota tai pettää kesken ajon mitä tahansa. Onhan se kiva koriste tossa pihalla
En osaa sanoin kuvailla paljon ottaa päähän ku tollasen menin ostamaan, noo enemmän harmittais jos esimerkiks oisin ostanut hometalon.
Hoho! Mistä tahansa voi hajota mitä tahanasa, mutta senhän sinä kyllä tiedätkin.
Mie oon talvella ajellut nyt enemmän Stixella kuin autolla. Ongelmaksi muodostui, että akku ei kestä kuin sen yhden startin, sit se on yleensä siinä. Ja mikä hulluinta, säätelin kaasarin neulasta talvea varten että saa enemmän bensaa jotta lähtisi käyntiin. Eipä toiminut, paremmin käynnistyy jostain kumman syystä laihemmalla seoksella. Kaasu pohjaan, heti kun starttaa ja inahtaa, kaasu pois ja ryyppy täysille, sit toimii. Suoraan jos sääti asetuksiin paksumman seoksen, ei saanut koskaan käyntiin vaikka ei ollut kuin noin nolla astetta.
Vaihdettiin uusi mäntä ja hilppeet tuossa loppusyksystä. Samat kulkee ym. Puristuksia on enemmän, nihkeämmin käynnistyy. Työntämällä vaatii melkoisen mäen, jotta lähtee, muuten tulee takarenkaat sujona vaikka miten pomppisi millä tahansa vaihteella päällä. No auton akulla kaapeleilla vedän käyntiin, ja kun on modifioitu penkkikin, niin sopii se iso akku olemaan kyydissäkin aina. Mutta on muuten mukavaa tuo talviajelu silloiiun kun lunta on.