Keskustelua KAZUMA 500:sta

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
juklin
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Loka 2009 02:26

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja juklin »

Suurinta väljyyttä takapyörässä tutkin sen verran, että ainakin se johtui laakerista.
juklin
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Loka 2009 02:26

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja juklin »

Hei, sahuripoika,lähetä sähköpostis osoite yksityisviestillä niin voin lähettää sen manuaalin.
chevy-ukko
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:43
Mönkijä:: Kazuma Jagge 500
Paikkakunta: Ola
Viesti:

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja chevy-ukko »

Nyt sitten taas tuli tilailtua osia capadiffilta tällä kertaa http://www.capadif.com/en/electric-part ... 500cc.html . Mun kazumasta kun oli rattaat menny sileäksi, viddu ku ei saanut pelkästään tota http://www.capadif.com/en/electric-part ... 500cc.html kun sillä olisi pärjänny , mutta ei ollu varastossa yhtään. Että näin tällä kertaa, mutta mielummin mä tota itse korjailen kun veisin laatu merkkejä perkuleen kalliisiin huoltoihin.
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

chevy-ukko kirjoitti:Nyt sitten taas tuli tilailtua osia capadiffilta tällä kertaa http://www.capadif.com/en/electric-part ... 500cc.html . Mun kazumasta kun oli rattaat menny sileäksi, viddu ku ei saanut pelkästään tota http://www.capadif.com/en/electric-part ... 500cc.html kun sillä olisi pärjänny , mutta ei ollu varastossa yhtään. Että näin tällä kertaa, mutta mielummin mä tota itse korjailen kun veisin laatu merkkejä perkuleen kalliisiin huoltoihin.

Eikö niitä "laatumerkkejä" voi korjailla samalla tavalla omin pienin kätösin :?:
chevy-ukko
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:43
Mönkijä:: Kazuma Jagge 500
Paikkakunta: Ola
Viesti:

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja chevy-ukko »

Sitä vaan että jos uutta ostaa niin pitää käyttää huolloissa että takuu pysyy , mutta kyllähän vahempia mönkkäreitä voipi ittekkin korjailla.
ToniR81

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

-
Viimeksi muokannut ToniR81, 01 Syys 2013 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sahuripoika
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 29 Loka 2010 13:23

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja sahuripoika »

Terve taas!

Heti onkelmia, kun poikia piti viedä uudenvuoden ajelulle. Se poksi mihin akulta menee johto ja josta lähtee toinen startille ni vaan napsahtaa startatessa. Kaapelit uudet vahvemmat ja sulake vaihdettu!!!!!! Apua kiitos?


Tv Sami
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Jos akussa potkua ja kaapelit kunnossa ja tiukalla niin olettaisin vian olevan jumittava startti, se naksuntaa pitävä boxi lienee startin solenoidi.
chevy-ukko
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:43
Mönkijä:: Kazuma Jagge 500
Paikkakunta: Ola
Viesti:

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja chevy-ukko »

Totennäkösesti startti männy kun mulla teki ihan samaa, pelkkää naksumista, prkl. Mutta tilasin sit capadiffilta uuden startin ja taas pelittää.
Muuten Hyvää Vuotta kaikille kazuman ostaneille!!!!!!!!! :D :D
sahuripoika
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 29 Loka 2010 13:23

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja sahuripoika »

No nii!
Aukasin startin näin aamutuimaan. Jumissa. Neulalaakeri hajonnunna. Pitää lähtee jostai metsästää. Nyt aukasee variaattori koppaa jos vaihtais remmi. Sitte ihania tuulikaatoja tekeen!
sahuripoika
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 29 Loka 2010 13:23

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja sahuripoika »

Tervehdys taas!

HAuskuus senkun jatkuu...Vaihdoin startin neulalaakerin ja stefan. Startti pyörii nyt komiasti. Mut nyt on vissii pakko siirtyä seuraavaan vaiheeseen: Solenoidi pyörii, mutta ei iske hampaalle? Ei voi käsittää. Käsin kiertäen pyörähdysliike tapahtuu komiasti. Joku kertoi täällä, että solenoidin saa irti ilman vauhtipyörän irroitusta? Ite en kyllä yrityksistä huolimatta onnistunut.. Onkohan vika nyt missä? Eihän se solenoidi nyt kovin monimutkainen laite voi olla.....................vai voiko?
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja knot62 »

sahuripoika kirjoitti:Tervehdys taas!

HAuskuus senkun jatkuu...Vaihdoin startin neulalaakerin ja stefan. Startti pyörii nyt komiasti. Mut nyt on vissii pakko siirtyä seuraavaan vaiheeseen: Solenoidi pyörii, mutta ei iske hampaalle? Ei voi käsittää. Käsin kiertäen pyörähdysliike tapahtuu komiasti. Joku kertoi täällä, että solenoidin saa irti ilman vauhtipyörän irroitusta? Ite en kyllä yrityksistä huolimatta onnistunut.. Onkohan vika nyt missä? Eihän se solenoidi nyt kovin monimutkainen laite voi olla.....................vai voiko?
Epäilen et ei lähe ilman vauhtipyörän irrottamista, ite ainakan aikoinaan sitä ilman saanut.
Eihän se erikoinen ole, mutta kovin herkkä sekin lialle ja kosteudelle tai jollekkin muulle.
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
sahuripoika
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 29 Loka 2010 13:23

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja sahuripoika »

Onkelmat jatkuu?

Voiko todellisuudessa vauhtipyörä olla niin kireessä, että kiinalaisesta laadukkaasta ulosvetäjästä korkkasi kierteet....Hieman pistää tökkimään. Onkohan minkäänlaisia hyviä neuvoja?????Apuuva
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja knot62 »

sahuripoika kirjoitti:Onkelmat jatkuu?

Voiko todellisuudessa vauhtipyörä olla niin kireessä, että kiinalaisesta laadukkaasta ulosvetäjästä korkkasi kierteet....Hieman pistää tökkimään. Onkohan minkäänlaisia hyviä neuvoja?????Apuuva
On se tiukassa. kantsii ite väsätä järee ulosvetäjä ja reilusti tohottimella lämpöä niin pomsahtaa irti. Hommaa tietty vaikeuttaa jos kierteet meni vauhtipörän kolmesta pienestä reiästä. Pulttipyssyllä mutteri aukee helpoiten. Vahän voi auttaa naputtelu samalla kun kiristää ulosvetäjää, niin ettei tule magneettoon vaurioita. Lisäksi siellä on kiila kartiolla.
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
sahuripoika
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 29 Loka 2010 13:23

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja sahuripoika »

joo en oikein uskaltanut lämmittää. Uskaltaako niiden kolmen reiän kierteisiin luottaa. Niihin kun tulee käsikäynnistyksen käpälä raura..
Vastaa Viestiin