Epäillykseni ajautuu liittimiin, ovat meinaan tosi huonot. Itsehän vaihdoin ne uusiin talven aikana.Rapsu kirjoitti:Tänään just töistä tullessa fiilistelin että onpa nyt hyvin pelannut härveli, kilometrejä tullut päivittäin yli 30 ilman murheita. No sittenpä meni nopeusmittari. Ilmankin pärjää, mutta ei oikeastaan sittenkään. Pikaisella selauksella antureita ei taida tällä hetkellä Suomesta saada... Johtoja yritin jo vähän roplata ja kaisse mittariosakin pitää auki käyttää, mutta kummallista kun kesken ajon meni ja ihan kuiva keli. Voi kyllä olla jotain häikkää mittaripaneelissa, sillä kierroslukumittari meni jo talvella. Yksitellen tippuu toiminnot pois
Shineray XY250STIXE keskustelu!
- Kiv35
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 19 Loka 2011 09:46
- Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Joo,ei välttämättä anturi vikana jos koko lukema on kadoksissa.. Mulla kun oli anturi peenä niin eihän siinä kyllä liiku nummerot alkuunkaan. Hyvin toimii oma peli myös mutta nopeutta uupuu mulla noista teitin lukemista.Osansa vaikuttaa kyllä nuo nappulakumit mutta... Vastatuuleen selkeesti kyllä hyytyy..
Joten 37 laitto taakse,hmm... Suotuisissa paikoissa puhti piisaa mutta hyytyykö kohtuuttomasti ylämäissä?!Pieni lisävoima ei kyllä olisi pahitteeksi. Tosin kyllä kauniimpi osapuolisko heti heitti nyrpeää naamaa kun eilen katselin jo nettimotosta "tehokkaampia". Ehkä kuitenkin tuo kansi ja ainakin isompi kaasari aluksi. Oliko nyt kirjoittelevista täällä kokemuksia noista virikaasareista?Niistä halvemman pään malleista?

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
HeP
Kaikille tasapuolinen tervehdys, Miksu76 vanhan mönkkärin uusi omistaja.
Kesä ja kärpäset, pääsis vaa työreissulta kottii. Meni varmaankin latausjännitteen säädin sököks ku akku meni täysin tyhjäks. Latausjännite reilusti yli 14 volttii tais olla. Virheistä oppii...ottaa ne piuhat irti akusta ku runkoa hitsaa
Uus säädin odottais asentamista. Toivottavast pääsee pian päristelemään!
Kaikille tasapuolinen tervehdys, Miksu76 vanhan mönkkärin uusi omistaja.
Kesä ja kärpäset, pääsis vaa työreissulta kottii. Meni varmaankin latausjännitteen säädin sököks ku akku meni täysin tyhjäks. Latausjännite reilusti yli 14 volttii tais olla. Virheistä oppii...ottaa ne piuhat irti akusta ku runkoa hitsaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tervehdys! Sulla on siinä mönkkärissä sitten ainakin tuo perän laakerointi kunnossakomarus kirjoitti:Kaikille tasapuolinen tervehdys, Miksu76 vanhan mönkkärin uusi omistaja.

Niin ja joo, toivottavasti on pelkästään liitin/johtovikaa tuossa nopeusmittarissa. Nollaa näyttää mittari, ei siis ole pimeänä. Kun tässä jaksaa niin pitää paneutua kunnolla...
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Anturilla liikkeelle.. Miksun verme vissiin liikkuukin ihan hyvin? Ainakin modeja piisas,oliko kannen höyläys ainoa mitä ei tehtynä?!
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Sehän se jäi vielä tekemättävilletre kirjoitti:Anturilla liikkeelle.. Miksun verme vissiin liikkuukin ihan hyvin? Ainakin modeja piisas,oliko kannen höyläys ainoa mitä ei tehtynä?!

Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mulla nopeusmittari sekoilee kun vauhti menee yli 70km/h, pomppii siinä 70-120km/h välillä reipasta tahtia. Anturi oli kyllä käynyt irti ennen tätä vaivaa. Tiedä sitten onko liian lähellä vai kaukana, vai jotain tärinöitä suuremalla nopeudella joka aiheutta sen.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
No nyt se mittari sitten taas toimii.
Joku kosketushäiriö jossain, eli juurikin varmaan liitin... No tuli tuossa sitten kotimatkalla vedettyä jonkun edelläajavan imussa niin pitkään kuin ilkes ja 96km/h näytti mittari. Mutta olipahan niin hirmunen moottorin tytinä että jalat lipsu jalkatapeilla ja koko muukin vehje rupes kuulostamaan niin rääkätyltä, että enpä taida toista kertaa tehdä moista... Kyllä se on rajansa kaikella 


Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tuli sitten tänään käytyä ajelemassa ekan kerran sulalla kelillä asfalttiteillä ja totesin että oikea takarengas pompottaa aika tavalla... ajattelin ensin että orggiskumi on varmaan munan muotoinen, mutta tallille palattuani rupesin tutkimaan asiaa ja viaksi paljastuikin taka-akseli. Akseli näyttää viputtavan jonkin verran oikealla puolella, liekkö vääntynyt entisillä omistajilla vai onko ollut jo tuollainen tehtaalta lähtiessä. Joten pitäisi varmaan vaihtaa akseli joku kaunis päivä, kysynkin siis kokeneemmilta että onko se tajuton savotta? Onko laakerien sisäpuolet miten tiukalla sovitteella akselissa kiinni? Lähteekö laakeripakat mutterien irroituksen jälkeen käsin vetämällä vai väkivallalla akselista pois?
Ja toinen asia, te jotka olette vaihtaneet takarattaan 37:kaan, niin kuinka paljon se vaikuttaa kiihtyvyyteen??? huimahan kiihtyvyys ei ole vakiorattaallakaan... pitäs vaan saada vähän matkanopeus kierroksia alemmas
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Ja toinen asia, te jotka olette vaihtaneet takarattaan 37:kaan, niin kuinka paljon se vaikuttaa kiihtyvyyteen??? huimahan kiihtyvyys ei ole vakiorattaallakaan... pitäs vaan saada vähän matkanopeus kierroksia alemmas

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
En tiedä luotatko enää mun kommentteihin ketjunlyhennysepisodin jälkeenswordfish kirjoitti:Tuli sitten tänään käytyä ajelemassa ekan kerran sulalla kelillä asfalttiteillä ja totesin että oikea takarengas pompottaa aika tavalla... ajattelin ensin että orggiskumi on varmaan munan muotoinen, mutta tallille palattuani rupesin tutkimaan asiaa ja viaksi paljastuikin taka-akseli. Akseli näyttää viputtavan jonkin verran oikealla puolella, liekkö vääntynyt entisillä omistajilla vai onko ollut jo tuollainen tehtaalta lähtiessä. Joten pitäisi varmaan vaihtaa akseli joku kaunis päivä, kysynkin siis kokeneemmilta että onko se tajuton savotta? Onko laakerien sisäpuolet miten tiukalla sovitteella akselissa kiinni? Lähteekö laakeripakat mutterien irroituksen jälkeen käsin vetämällä vai väkivallalla akselista pois?![]()
Ja toinen asia, te jotka olette vaihtaneet takarattaan 37:kaan, niin kuinka paljon se vaikuttaa kiihtyvyyteen??? huimahan kiihtyvyys ei ole vakiorattaallakaan... pitäs vaan saada vähän matkanopeus kierroksia alemmas![]()
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Taka-akselin vaihto ei ollut ihan pieni savotta. Laakerit ja stefat kannattaa suosiolla hommata myös uudet ja ne maksoivat ainakin allekirjoittaneella enemmän kuin uusi taka-akseli. Hommahan ei ole teknisesti kummoinen, mutta itellä ne lakrut oli TOSI lujassa. Tylysti sitten kiiloilla hakkasin epäkeskot akselista irti ja sitten laakerit tylpällä tuurnalla irti epäkeskoista. Uudet laakerit paikalleen vähän hellemmällä jyskeellä. Uudelle akselille laakerit sujahti helposti, en tiedä johtuiko laakereista vai akselista. Toisaalta taas uudessa akselissa oli vahvempi booritus napojen kiinnityksessä (tietenkin hyvä juttu), mutta taas sai hakata kun napoja laittoi takaisin paikoilleen. Lisäksi jarrulevyn kiinnitysmutterit olivat niin tiukassa, että jatkovartta käyttäenkin sain vain lenkkiavaimen MUTKALLE. Rälläkällä piti lopulta pultit vetää poikki.
Mutta 37T takaratas on ollut hyvä investointi, ei huuda kone enää kun 80km/h ajelee. Eihän se kiihtyvyys mikään huippu ole, mutta ei sillä jalkoihinkaan jää, yleensä...
Asiasta toiseen, Biltemasta tarttui edullinen kierroslukumittari mukaan, autoon tarkoitettu. Kyllä se varmaan jotain lukemia mönkijässäkin näyttää

Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
- Kiv35
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 19 Loka 2011 09:46
- Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
swordfish kirjoitti:Joten pitäisi varmaan vaihtaa akseli joku kaunis päivä, kysynkin siis kokeneemmilta että onko se tajuton savotta? Onko laakerien sisäpuolet miten tiukalla sovitteella akselissa kiinni? Lähteekö laakeripakat mutterien irroituksen jälkeen käsin vetämällä vai väkivallalla akselista pois?![]()
Ja toinen asia, te jotka olette vaihtaneet takarattaan 37:kaan, niin kuinka paljon se vaikuttaa kiihtyvyyteen??? huimahan kiihtyvyys ei ole vakiorattaallakaan... pitäs vaan saada vähän matkanopeus kierroksia alemmas![]()
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
4 tunnin savotta oli mulla vaihtaa uudet lakrut ja takaratas. Epäkeskonjen irtiotossa meni suurin osa ajasta, kahella sorkkaraudalla ja kuparivasaralla ne anto lopulta periks ja läks akselista. Laakerit epäkeskoista löin pois moskalla ja vaarnalla, näppärästi irtosRapsu kirjoitti:Taka-akselin vaihto ei ollut ihan pieni savotta. Laakerit ja stefat kannattaa suosiolla hommata myös uudet ja ne maksoivat ainakin allekirjoittaneella enemmän kuin uusi taka-akseli. Hommahan ei ole teknisesti kummoinen, mutta itellä ne lakrut oli TOSI lujassa. Tylysti sitten kiiloilla hakkasin epäkeskot akselista irti ja sitten laakerit tylpällä tuurnalla irti epäkeskoista. Uudet laakerit paikalleen vähän hellemmällä jyskeellä. Uudelle akselille laakerit sujahti helposti, en tiedä johtuiko laakereista vai akselista. Toisaalta taas uudessa akselissa oli vahvempi booritus napojen kiinnityksessä (tietenkin hyvä juttu), mutta taas sai hakata kun napoja laittoi takaisin paikoilleen. Lisäksi jarrulevyn kiinnitysmutterit olivat niin tiukassa, että jatkovartta käyttäenkin sain vain lenkkiavaimen MUTKALLE. Rälläkällä piti lopulta pultit vetää poikki.
Mutta 37T takaratas on ollut hyvä investointi, ei huuda kone enää kun 80km/h ajelee. Eihän se kiihtyvyys mikään huippu ole, mutta ei sillä jalkoihinkaan jää, yleensä...

Mitä nyt kiihtyvyyteen tulee, niin kyllä se vakiosta tippu. Matka-ajossa ei huuda enää niin paljoa kuin ennen. Mutta eipä kyllä jaksa ottaa enää nelosella täysii kierroksii, toisin sanoen tehoo tarvii lisää

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Aha.. eli siis suomeksi sanottuna laakereita ei saa ehjänä pois akselilta? Ei kyllä ollut tarkoitus uusia niitä koska entinen omistaja oli ne juuri vaihtanut... entäs käykö muuten STXE:n rattaat tuohon suoraan? Löytyikö hyviö aihioita jostain? (pienellä muokkauksella käyviä?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mä taidan pitäytyä toistaiseksi siis vakiorattaassa takana..Kun elopainoa äijällä 105kg niin joku kiihtyvyys saa vielä olla.
Ei haittaa kiekat kun pyörii täällä kaupungissa suurimmaksi osaksi. Mitäs oliko niitä kaasarin vaihtaneita linjoilla? Auttaako kuinka paljon? Sytkämodi siis auttoi kyllä vireyteen että kiekat kohoo nopsaan mutta ei juuri kulkua tullut lisänneeksi.
HEP
HEP
HEP
HEP
Siinä muutama asian edistämiseksi...

HEP
HEP
HEP
HEP
Siinä muutama asian edistämiseksi...
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Pykälää pienemmällä eturattaalla otat takapakkia...Kiv35 kirjoitti:Jeps 37 takana.villetre kirjoitti:37 taakse? Hyvin kulkee sullakin..
Ketjut lyhennetty ja asennettu tänään. Vauhtia saatiin se 97km/h helposti, viimeks sen sai imussa. Ei riitä viel mulle, seuraavaks pykälää pienempi eturatas. Ku niitäkin pari pienempää löytyy