Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
Kiv35
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 19 Loka 2011 09:46
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Kiv35 »

Rapsu kirjoitti:Tänään just töistä tullessa fiilistelin että onpa nyt hyvin pelannut härveli, kilometrejä tullut päivittäin yli 30 ilman murheita. No sittenpä meni nopeusmittari :doubt:. Ilmankin pärjää, mutta ei oikeastaan sittenkään. Pikaisella selauksella antureita ei taida tällä hetkellä Suomesta saada... Johtoja yritin jo vähän roplata ja kaisse mittariosakin pitää auki käyttää, mutta kummallista kun kesken ajon meni ja ihan kuiva keli. Voi kyllä olla jotain häikkää mittaripaneelissa, sillä kierroslukumittari meni jo talvella. Yksitellen tippuu toiminnot pois :)
Epäillykseni ajautuu liittimiin, ovat meinaan tosi huonot. Itsehän vaihdoin ne uusiin talven aikana.
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Joo,ei välttämättä anturi vikana jos koko lukema on kadoksissa.. Mulla kun oli anturi peenä niin eihän siinä kyllä liiku nummerot alkuunkaan. Hyvin toimii oma peli myös mutta nopeutta uupuu mulla noista teitin lukemista.Osansa vaikuttaa kyllä nuo nappulakumit mutta... Vastatuuleen selkeesti kyllä hyytyy.. :shock: Joten 37 laitto taakse,hmm... Suotuisissa paikoissa puhti piisaa mutta hyytyykö kohtuuttomasti ylämäissä?!Pieni lisävoima ei kyllä olisi pahitteeksi. Tosin kyllä kauniimpi osapuolisko heti heitti nyrpeää naamaa kun eilen katselin jo nettimotosta "tehokkaampia". Ehkä kuitenkin tuo kansi ja ainakin isompi kaasari aluksi. Oliko nyt kirjoittelevista täällä kokemuksia noista virikaasareista?Niistä halvemman pään malleista?
hellbound
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:10

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja hellbound »

HEP!
komarus
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Huhti 2012 06:13
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja komarus »

HeP

Kaikille tasapuolinen tervehdys, Miksu76 vanhan mönkkärin uusi omistaja.

Kesä ja kärpäset, pääsis vaa työreissulta kottii. Meni varmaankin latausjännitteen säädin sököks ku akku meni täysin tyhjäks. Latausjännite reilusti yli 14 volttii tais olla. Virheistä oppii...ottaa ne piuhat irti akusta ku runkoa hitsaa =D> Uus säädin odottais asentamista. Toivottavast pääsee pian päristelemään!
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

komarus kirjoitti:Kaikille tasapuolinen tervehdys, Miksu76 vanhan mönkkärin uusi omistaja.
Tervehdys! Sulla on siinä mönkkärissä sitten ainakin tuo perän laakerointi kunnossa :D Muiden parannusten lisäksi.

Niin ja joo, toivottavasti on pelkästään liitin/johtovikaa tuossa nopeusmittarissa. Nollaa näyttää mittari, ei siis ole pimeänä. Kun tässä jaksaa niin pitää paneutua kunnolla...
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Anturilla liikkeelle.. Miksun verme vissiin liikkuukin ihan hyvin? Ainakin modeja piisas,oliko kannen höyläys ainoa mitä ei tehtynä?!
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

villetre kirjoitti:Anturilla liikkeelle.. Miksun verme vissiin liikkuukin ihan hyvin? Ainakin modeja piisas,oliko kannen höyläys ainoa mitä ei tehtynä?!
Sehän se jäi vielä tekemättä :wink:
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Idromeno
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Maalis 2009 10:24
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Mulla nopeusmittari sekoilee kun vauhti menee yli 70km/h, pomppii siinä 70-120km/h välillä reipasta tahtia. Anturi oli kyllä käynyt irti ennen tätä vaivaa. Tiedä sitten onko liian lähellä vai kaukana, vai jotain tärinöitä suuremalla nopeudella joka aiheutta sen.
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

No nyt se mittari sitten taas toimii. 8) Joku kosketushäiriö jossain, eli juurikin varmaan liitin... No tuli tuossa sitten kotimatkalla vedettyä jonkun edelläajavan imussa niin pitkään kuin ilkes ja 96km/h näytti mittari. Mutta olipahan niin hirmunen moottorin tytinä että jalat lipsu jalkatapeilla ja koko muukin vehje rupes kuulostamaan niin rääkätyltä, että enpä taida toista kertaa tehdä moista... Kyllä se on rajansa kaikella :lol:
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
swordfish
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Maalis 2012 10:29
Mönkijä:: Stixe
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja swordfish »

Tuli sitten tänään käytyä ajelemassa ekan kerran sulalla kelillä asfalttiteillä ja totesin että oikea takarengas pompottaa aika tavalla... ajattelin ensin että orggiskumi on varmaan munan muotoinen, mutta tallille palattuani rupesin tutkimaan asiaa ja viaksi paljastuikin taka-akseli. Akseli näyttää viputtavan jonkin verran oikealla puolella, liekkö vääntynyt entisillä omistajilla vai onko ollut jo tuollainen tehtaalta lähtiessä. Joten pitäisi varmaan vaihtaa akseli joku kaunis päivä, kysynkin siis kokeneemmilta että onko se tajuton savotta? Onko laakerien sisäpuolet miten tiukalla sovitteella akselissa kiinni? Lähteekö laakeripakat mutterien irroituksen jälkeen käsin vetämällä vai väkivallalla akselista pois? :roll:

Ja toinen asia, te jotka olette vaihtaneet takarattaan 37:kaan, niin kuinka paljon se vaikuttaa kiihtyvyyteen??? huimahan kiihtyvyys ei ole vakiorattaallakaan... pitäs vaan saada vähän matkanopeus kierroksia alemmas :)

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen! :)
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

swordfish kirjoitti:Tuli sitten tänään käytyä ajelemassa ekan kerran sulalla kelillä asfalttiteillä ja totesin että oikea takarengas pompottaa aika tavalla... ajattelin ensin että orggiskumi on varmaan munan muotoinen, mutta tallille palattuani rupesin tutkimaan asiaa ja viaksi paljastuikin taka-akseli. Akseli näyttää viputtavan jonkin verran oikealla puolella, liekkö vääntynyt entisillä omistajilla vai onko ollut jo tuollainen tehtaalta lähtiessä. Joten pitäisi varmaan vaihtaa akseli joku kaunis päivä, kysynkin siis kokeneemmilta että onko se tajuton savotta? Onko laakerien sisäpuolet miten tiukalla sovitteella akselissa kiinni? Lähteekö laakeripakat mutterien irroituksen jälkeen käsin vetämällä vai väkivallalla akselista pois? :roll:

Ja toinen asia, te jotka olette vaihtaneet takarattaan 37:kaan, niin kuinka paljon se vaikuttaa kiihtyvyyteen??? huimahan kiihtyvyys ei ole vakiorattaallakaan... pitäs vaan saada vähän matkanopeus kierroksia alemmas :)

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen! :)
En tiedä luotatko enää mun kommentteihin ketjunlyhennysepisodin jälkeen :oops: , mutta olen vaihtanut alkukeväästä taka-akselin ja laakerit, ja siinä samalla tuon 37 takarattaan juurikin siitä syystä, ettei tarvitsis huudattaa konetta matka-ajossa.

Taka-akselin vaihto ei ollut ihan pieni savotta. Laakerit ja stefat kannattaa suosiolla hommata myös uudet ja ne maksoivat ainakin allekirjoittaneella enemmän kuin uusi taka-akseli. Hommahan ei ole teknisesti kummoinen, mutta itellä ne lakrut oli TOSI lujassa. Tylysti sitten kiiloilla hakkasin epäkeskot akselista irti ja sitten laakerit tylpällä tuurnalla irti epäkeskoista. Uudet laakerit paikalleen vähän hellemmällä jyskeellä. Uudelle akselille laakerit sujahti helposti, en tiedä johtuiko laakereista vai akselista. Toisaalta taas uudessa akselissa oli vahvempi booritus napojen kiinnityksessä (tietenkin hyvä juttu), mutta taas sai hakata kun napoja laittoi takaisin paikoilleen. Lisäksi jarrulevyn kiinnitysmutterit olivat niin tiukassa, että jatkovartta käyttäenkin sain vain lenkkiavaimen MUTKALLE. Rälläkällä piti lopulta pultit vetää poikki.

Mutta 37T takaratas on ollut hyvä investointi, ei huuda kone enää kun 80km/h ajelee. Eihän se kiihtyvyys mikään huippu ole, mutta ei sillä jalkoihinkaan jää, yleensä...

Asiasta toiseen, Biltemasta tarttui edullinen kierroslukumittari mukaan, autoon tarkoitettu. Kyllä se varmaan jotain lukemia mönkijässäkin näyttää :lol: Huomennapa asennellen ja kierrättellen
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Avatar
Kiv35
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 19 Loka 2011 09:46
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Kiv35 »

swordfish kirjoitti:Joten pitäisi varmaan vaihtaa akseli joku kaunis päivä, kysynkin siis kokeneemmilta että onko se tajuton savotta? Onko laakerien sisäpuolet miten tiukalla sovitteella akselissa kiinni? Lähteekö laakeripakat mutterien irroituksen jälkeen käsin vetämällä vai väkivallalla akselista pois? :roll:

Ja toinen asia, te jotka olette vaihtaneet takarattaan 37:kaan, niin kuinka paljon se vaikuttaa kiihtyvyyteen??? huimahan kiihtyvyys ei ole vakiorattaallakaan... pitäs vaan saada vähän matkanopeus kierroksia alemmas :)

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen! :)
Rapsu kirjoitti:Taka-akselin vaihto ei ollut ihan pieni savotta. Laakerit ja stefat kannattaa suosiolla hommata myös uudet ja ne maksoivat ainakin allekirjoittaneella enemmän kuin uusi taka-akseli. Hommahan ei ole teknisesti kummoinen, mutta itellä ne lakrut oli TOSI lujassa. Tylysti sitten kiiloilla hakkasin epäkeskot akselista irti ja sitten laakerit tylpällä tuurnalla irti epäkeskoista. Uudet laakerit paikalleen vähän hellemmällä jyskeellä. Uudelle akselille laakerit sujahti helposti, en tiedä johtuiko laakereista vai akselista. Toisaalta taas uudessa akselissa oli vahvempi booritus napojen kiinnityksessä (tietenkin hyvä juttu), mutta taas sai hakata kun napoja laittoi takaisin paikoilleen. Lisäksi jarrulevyn kiinnitysmutterit olivat niin tiukassa, että jatkovartta käyttäenkin sain vain lenkkiavaimen MUTKALLE. Rälläkällä piti lopulta pultit vetää poikki.

Mutta 37T takaratas on ollut hyvä investointi, ei huuda kone enää kun 80km/h ajelee. Eihän se kiihtyvyys mikään huippu ole, mutta ei sillä jalkoihinkaan jää, yleensä...
4 tunnin savotta oli mulla vaihtaa uudet lakrut ja takaratas. Epäkeskonjen irtiotossa meni suurin osa ajasta, kahella sorkkaraudalla ja kuparivasaralla ne anto lopulta periks ja läks akselista. Laakerit epäkeskoista löin pois moskalla ja vaarnalla, näppärästi irtos :wink: Uudet lakrut naputin sopivalla sovitteella epäkeskoon ja epäkeskot naputtaen paikalleen.
Mitä nyt kiihtyvyyteen tulee, niin kyllä se vakiosta tippu. Matka-ajossa ei huuda enää niin paljoa kuin ennen. Mutta eipä kyllä jaksa ottaa enää nelosella täysii kierroksii, toisin sanoen tehoo tarvii lisää :biggrin:
swordfish
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Maalis 2012 10:29
Mönkijä:: Stixe
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja swordfish »

Aha.. eli siis suomeksi sanottuna laakereita ei saa ehjänä pois akselilta? Ei kyllä ollut tarkoitus uusia niitä koska entinen omistaja oli ne juuri vaihtanut... entäs käykö muuten STXE:n rattaat tuohon suoraan? Löytyikö hyviö aihioita jostain? (pienellä muokkauksella käyviä?
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Mä taidan pitäytyä toistaiseksi siis vakiorattaassa takana..Kun elopainoa äijällä 105kg niin joku kiihtyvyys saa vielä olla. :biggrin: Ei haittaa kiekat kun pyörii täällä kaupungissa suurimmaksi osaksi. Mitäs oliko niitä kaasarin vaihtaneita linjoilla? Auttaako kuinka paljon? Sytkämodi siis auttoi kyllä vireyteen että kiekat kohoo nopsaan mutta ei juuri kulkua tullut lisänneeksi.

HEP
HEP
HEP
HEP

Siinä muutama asian edistämiseksi...
hellbound
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:10

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja hellbound »

Kiv35 kirjoitti:
villetre kirjoitti:37 taakse? Hyvin kulkee sullakin.. :D
Jeps 37 takana.
Ketjut lyhennetty ja asennettu tänään. Vauhtia saatiin se 97km/h helposti, viimeks sen sai imussa. Ei riitä viel mulle :lol: , seuraavaks pykälää pienempi eturatas. Ku niitäkin pari pienempää löytyy :biggrin:
Pykälää pienemmällä eturattaalla otat takapakkia...
Vastaa Viestiin