Shineray XY250STIXE keskustelu!
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tänään saapui roinaa alg:lta. Kätevää kun etupyörännavan mukana olikin myös holkit, stefat ja laakerit koottuna paketissa rasvojen kera. Eli koko setti. Täytyy silti tsekata vaihdanko silti valmiiksi fag:n laakerit tai vastaavat laatutuotteet. Kun ei voi tietää onko nuo kuulat noissa pyöreitä yms. Ainakaan mitään merkkiä ei lue kyljessä..no eipätaida lukea kaikissa merkkilaakereissakaan.
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kyllä niissä merkkilaakereissa yleensä lukee.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
plosokameli kirjoitti:Heippa!
Pitkästä aikaa täällä ja keväthuolto aloitettu. Eli stixella mennään yhä 2011 varastetun stxe:n sijasta. Kartoistusta on tullut tehtyä ja purettua terassilla pakkasessa mönkijää ja kyllähän tuo taas kasaan menee. Varsinaista vikaahan ei ole, mutta vaatii pientä laittoa. Tämän talven sai seisoa, mutta viime talvena tuli ajeltua pitkin joen jäätä ja melkeinpä kaikki muutkin matkat.
Duron pyörät lun oli pöllityssä hyvät, niin lopulta saa lähteä nuo stixeen mukana edelliseltä omistajalta tulleet kingston slasherit...nekään kun ei ole pyöreät. Durot sen sijaan oli.scorcherit nimittäin. Siitä vielä hyvät että renkaan profiili on tosi pyöreä, joten kevyt ajella. Valitettavasti eteen ei löytynyt 18-kokoa (stxesa oli 21:set ja kulki oikeilla välityksillä koneen huutamatta) joten piti ottaa maxxiksen spearzit. Löefföer quadsilta jälleen. Tällä kertaa pysyttelen originaalirenkaiden koossa...melkeinpä..taakse vaan tulee 255:set.
Muuta mitä työn alla:
Takajarrupalat / etujarrupalat
Takavalo
Vasen pyörännapa (laakerin koolinki kiinni ja ei saa irti, muuten kyllä tuli palasina ulos, koneistamolla irroituksen aloitus kovempi hinta kuin uusi osa 28 euroa...joo on koitettu eir tavoin, laakeri on rikkonut pesän pinnan, ei kannata korjata)
Vesipumpun tiiviste
Renkaat
Swingin puslat
Tukivarsien puslat
Ohjausputkeen o-renkaat (joo..kestää aikansa..ja toimii hyvin sen ajan hävittämällä klapit putkesta)
Kytkinvaijeri
Kaasuvaijeri
Etu- ja takapään laakerit
5mm pois vauhtipyörästä (ehkä, ehkä ei, tilattu viri-cdi..saa nähdä miten saa säädettyä)
Korjaa paisuntasäiliö
Kurkku
Vilkku
Pakoputki (reikäputki sisään taakse by motonet ja villat ympärille)
Pura startti
Etuiskareiden yläkiinnitys ja puhdistus (klapit pois)
Tukivarsien maalaus----
Uudet teippaukset ----
Raidetangon päät----
Starttireleen tarkistus
Kunhan korjaat tuota vesipumppua niin kerrohan millainen operaatio oli... itselläkin sama projekti odottamassa, vesipumppu nimittäin tihkuttaa nestettä pikkureiästä vesipumppukotelon alapuolelta. Tosin listalla aika monta muutakin samaa korjaustoimenpidettä näköjään tehtävänä

- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
"Kunhan korjaat tuota vesipumppua niin kerrohan millainen operaatio oli... itselläkin sama projekti odottamassa, vesipumppu nimittäin tihkuttaa nestettä pikkureiästä vesipumppukotelon alapuolelta. Tosin listalla aika monta muutakin samaa korjaustoimenpidettä näköjään tehtävänä
"
En jaksa säätää lainausten kanssa..tällä laitteella..
Joo, voinhan mie koittaa muistaa kertoa. Minulla siitä tulee öljyä, mutta en ole saanut selville onko siinä öljytilaan eri tiiviste, joten katsotaan nyt kun ehdin purkaa. Ei minulla ainakaan nesteet ole sekaisin menneet, mutta öljyä siitä on tihuuttanut jo reilun vuoden ainakin. Jos vaatii eri tiivisteen, niin vaihdanpa sitten senkin samalla.
Jos joku tietää, voisi neuvoa / kertoa. Stixen manuaalista skannatuista kuvista jotka löytyy foorumilta linkitettynä, ei ole löytnyt toistaiseksi apua.
-Plosokameli-

En jaksa säätää lainausten kanssa..tällä laitteella..
Joo, voinhan mie koittaa muistaa kertoa. Minulla siitä tulee öljyä, mutta en ole saanut selville onko siinä öljytilaan eri tiiviste, joten katsotaan nyt kun ehdin purkaa. Ei minulla ainakaan nesteet ole sekaisin menneet, mutta öljyä siitä on tihuuttanut jo reilun vuoden ainakin. Jos vaatii eri tiivisteen, niin vaihdanpa sitten senkin samalla.
Jos joku tietää, voisi neuvoa / kertoa. Stixen manuaalista skannatuista kuvista jotka löytyy foorumilta linkitettynä, ei ole löytnyt toistaiseksi apua.
-Plosokameli-
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Lainausta muokattu. terv. modecotcot

Moro! Varastettiinko sulta minkä värinen STXE? Ja koska? Oliko sama mikä sulla on tos avataris?plosokameli kirjoitti:Heippa!
Eli stixella mennään yhä 2011 varastetun stxe:n sijasta.
Viimeksi muokannut cotcot, 12 Helmi 2013 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Koko lainausta on turha käyttää. Poimii sieltä sen mihin on vastaamassa, jotta pysyy ketju luettavampana.
Syy: Koko lainausta on turha käyttää. Poimii sieltä sen mihin on vastaamassa, jotta pysyy ketju luettavampana.
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Turha lainaus poistettu, kun on vastattu heti kysyjän perään. terv.modecotcot
Joo, kuvassa oleva. Löytyi kyllä soramontun reunalta. Meni myyntiin vahinkokeskukselle, meniköhän IIsalmeen tai Tampoereelle. Jonnekin kuitenkin minne vakuutusyhtiöt ne sijoittavat. Oli muuten kaikki osat laitettu siihen viimeisen päälle. Siis suurin osa mitä yleensä hajoaa. Onko sinulla nykyisin? Siitä tiedät, että vaihteentunnistimen tiivisteestä valuu öljyä, ja alla on uudet Duro Scorcherit kokoa 22".

Joo, kuvassa oleva. Löytyi kyllä soramontun reunalta. Meni myyntiin vahinkokeskukselle, meniköhän IIsalmeen tai Tampoereelle. Jonnekin kuitenkin minne vakuutusyhtiöt ne sijoittavat. Oli muuten kaikki osat laitettu siihen viimeisen päälle. Siis suurin osa mitä yleensä hajoaa. Onko sinulla nykyisin? Siitä tiedät, että vaihteentunnistimen tiivisteestä valuu öljyä, ja alla on uudet Duro Scorcherit kokoa 22".

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Juu, multa löytyy kyseinen kömpijä.
Ja on kyllä uuden karheet kummit alla!

-
- Noppeli
- Viestit: 23
- Liittynyt: 07 Joulu 2012 16:01
- Mönkijä:: STXE
- Paikkakunta: Linnavuori/Nokia
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mahtaakohan kukaan stxe:n onnellinen omistaja ollut yhtä reipas kun stixen, johon löytyy kattavasti laakereiden,rattaiden,suuttimien ymymym mittoja ja olisi koonnut niitä yhteen. Itsellä oli työn takana löytää sopivia laakereita taakse.. Ja mahtaako tuon stxe:n ohjausklapin saada pois samalla tapaa kuin stixestä..o-rengas ohjausakseliin??
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Myynti-ilmoitukset niille kuuluviin osioihin ja jos enempi on tavaraa myynnissä niin kiitos suoraan nettikaupat osioon.
Moderointiterveisin Kingsu
Moderointiterveisin Kingsu
- isä-panaanila
- 3WD
- Viestit: 90
- Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
"Oikeissa" laakerissa on laserilla kirjoitetut valmistaja ja tyyppimerkinnät. Lisäksi ne tuntuu uusina jäykiltä pyörimään.plosokameli kirjoitti: Ainakaan mitään merkkiä ei lue kyljessä..no eipätaida lukea kaikissa merkkilaakereissakaan.
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Jeps, niinpä, kunhan puran irti niin pitänee tarkemmin vilkaista mitä siellä lukee. Tuskin siellä laatulaakereita on valmiina..
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Ylä- ja alatukivarsien puslitus menossa. Tällä kertaa hommasin kumipörssin kautta kaulukselliset "takajousenkumit" -nimellä kulkevat sopivankokoiset 10kpl pusseissa tulevat kumiholkit. Eivät ole aivan pehmeää seosta, vaan kestänevät käyttöä. Sovittelin nämä alkuperäisten metalliholkkien päälle a-tukivarsiin. Kumiholkkien kaulukset joutui leikkaamaan pois, koska tuskin muuten tukivarret mahtuvat paikalleen leveyssuunnassa. Kumiholkkien päälle tulee nylonprikat, jotka uppoavat tiiviisti tukivarren sisällä olevien holkkien pään levennykseen. Toiselle puolelle runkoon tulevaan kiinnitykseen samalla tavalla nylonprikat (moottorikoneistamolta), jolloin tukivarsi pääsee myös liikkumaan nylonin liukkauden ansiosta. Klappia ei kuitenkaan jää. Lopuksi vielä nylonprikoista hieman suuremmat metalliprikat puristamaan nylonprikat paikalleen, niin ettei mutterit ja pultinpäät hajota niitä.
Onhan noita ohjeita stixe.de -sivustolla ja täälläkin kerrottu miten sorvattu nylontagosta ym. Kaikki kahlattu läpi tuhanteen kertaan, mutta toteisin tämän edullisimmaksi ja helpoimmaksi vaihtoehdoksi minulle.
Minulla oli samalla tavalla pelkät nylonprikat aiemmin tukivarsien holkkien päässä a-tukivarsien alkuperäisten pehmeiden kumiholkkien kanssa, ja sekin toimi reilun vuoden. Nyt kun kumiseos on kovempaa ja kumiholkki yltää keskelle tukivartta molemmista päistä, veikkaan että joustaa tarpeeksi niin etteivät paikat hajoile ja varmasti kestää ilmaantumatta klappeja aika pitkään.
Joku kysyi jokin aikaa sitten onnistuuko ohjausputken klapin poisto stxe-malliin samoin tavoin o-renkaalla kuin stixeen. Kyllä onnistuu, mutta ohjaus jäykistyy. Eli rasvaa sinne putken ympärille reilusti. Siltikin tuo toteuttamani oli vain jonkin aikaa kestävä ratkaisu. Toinen ongelma ohjausputkessa oli, että alapäässä on umpeen hitsattu kolo "pallonivelelle" joka pitää putken paikallaan. Tämä kolo oli minulla ainakin väljä, joten muistaakseni sitä piti nuijia enemmän läjään ja tunkea täyteen jähmettyvää (silti joustavaa) silikonitiivistemömmöä. Tämä auttoi klappeihin ohjausputken alapäässä. Siis auttaa ajan minkä auttaa.
Onhan noita ohjeita stixe.de -sivustolla ja täälläkin kerrottu miten sorvattu nylontagosta ym. Kaikki kahlattu läpi tuhanteen kertaan, mutta toteisin tämän edullisimmaksi ja helpoimmaksi vaihtoehdoksi minulle.
Minulla oli samalla tavalla pelkät nylonprikat aiemmin tukivarsien holkkien päässä a-tukivarsien alkuperäisten pehmeiden kumiholkkien kanssa, ja sekin toimi reilun vuoden. Nyt kun kumiseos on kovempaa ja kumiholkki yltää keskelle tukivartta molemmista päistä, veikkaan että joustaa tarpeeksi niin etteivät paikat hajoile ja varmasti kestää ilmaantumatta klappeja aika pitkään.
Joku kysyi jokin aikaa sitten onnistuuko ohjausputken klapin poisto stxe-malliin samoin tavoin o-renkaalla kuin stixeen. Kyllä onnistuu, mutta ohjaus jäykistyy. Eli rasvaa sinne putken ympärille reilusti. Siltikin tuo toteuttamani oli vain jonkin aikaa kestävä ratkaisu. Toinen ongelma ohjausputkessa oli, että alapäässä on umpeen hitsattu kolo "pallonivelelle" joka pitää putken paikallaan. Tämä kolo oli minulla ainakin väljä, joten muistaakseni sitä piti nuijia enemmän läjään ja tunkea täyteen jähmettyvää (silti joustavaa) silikonitiivistemömmöä. Tämä auttoi klappeihin ohjausputken alapäässä. Siis auttaa ajan minkä auttaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 20 Helmi 2013 21:55
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mistäs tällähetkellä sais halvimmalla uuden STIXEn?
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
En tiedä vastausta kysymykseesi, muuta kuin että muualta euroopasta tuomalla ehkä. Mutta ennemmin hankkisin sellaisen jonka huoltohistoria on tiedossa ja tältä foorumilta löytyvän tiedon mukaisia heikkoja lenkkejä paranneltu. Sellaisenhan saa reilulla tonilla, joskus jopa alle. Pääset helpommalla.ObjektiiviVirhe kirjoitti:Mistäs tällähetkellä sais halvimmalla uuden STIXEn?
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 20 Helmi 2013 21:55
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Ulkomailta en jaksais tilaa, ellei ole todella paljon halvempi. Mutta tarkotan että mistä suomalaisista kaupoista. Modularbox yms.. Kyllähän mä käytettyyki oon kattellu mutta uus on kumminki aina uus, ei mitään omii virityksii missään ja tietää ettei oo raiskattu paskaks jo valmiiks.plosokameli kirjoitti:En tiedä vastausta kysymykseesi, muuta kuin että muualta euroopasta tuomalla ehkä. Mutta ennemmin hankkisin sellaisen jonka huoltohistoria on tiedossa ja tältä foorumilta löytyvän tiedon mukaisia heikkoja lenkkejä paranneltu. Sellaisenhan saa reilulla tonilla, joskus jopa alle. Pääset helpommalla.ObjektiiviVirhe kirjoitti:Mistäs tällähetkellä sais halvimmalla uuden STIXEn?
