Sininen savu pöllähtää

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Lahti32
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Joulu 2005 16:46
Paikkakunta: Lumijoki

Sininen savu pöllähtää

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Hei

Rupesi tuossa pölähtelemään melko savut mönkkäristä. Kun mopo päpättää paikallaan pienen hetken ja siitä kaasu auki poistuu paikalta, jää ilmaan parimetrinen sininen savupilvi joka haisee tuhannen pahalle. :(

Mikähän mahtaa olla syynä? Muuten mönkijä toimii aivan hyvin, ehkä terävin huipputeho on poissa muttei juuri haittaa. Koneesta kuuluu tyhjäkäynnillä pientä tikitystä ja matalilta kierroksilta väännettäessä kaasua isolla vaihteella kone kilkattaa komiasti. Olisko männänrenkaat ja männäntappi kuluneet väljiksi ja siksi savuttaisi? Koneessa on kerran vaihdettu öljyt ja käsittääkseni aika huonosti sisäänajettu (urku auki heti ku paketista kasattu)

Kyseessä on marraskuussa uutena ostettu kiinalainen Wild Bear 200cm3 nelitahtinen mönkijä. Muuten mönkijä on toiminut ihan hyvin, pakkasilla piti laittaa isompi akku. Myös kumiosia on hapertunut, kiinalaiset on vissiin vähän käsiä tekemään kumista mitään eihän kiinalaisilla kumisaappaillakaan tee mitään.
heti ku alottaa menee vähiten aikaa
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Ettei olis venttiilikumit pascéé? En mä moottoreista pahemmin mitään tiedä, mutta olen moisesta kuullut velimieheltä. :biggrin:
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

ensimmäisenä mieleen juolahtaa joko männärenkaat menny tai sit venttiilien kumet finaalissa
Avatar
Reima
6WD
Viestit: 647
Liittynyt: 26 Elo 2005 12:06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reima »

Tuon tarkastamiseen on konsti olemassa. Valitettavasti en muista kumminpäin se menee, mutta netistä varmaan löytyy.

Mitataan puristukset ja sen jälkeen laitetaan öljyä sylinteriin. Mitataan puristukset ja jos puristukset nousevat, niin olisko silloin vika männänrenkaissa? Jos taas puristukset ei muutu, niin vika kumeissa. Näin se varmaan meni. :roll:
Avatar
räkänokka
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 31 Maalis 2006 12:58
Paikkakunta: sipoo

Viesti Kirjoittaja räkänokka »

Jep voi puristuspainemittauksella selvitä myös onko venttiili epäkurantti(esim.reunahalk.).Päästää reunoista männän päälle liikaa bensaa ja pölläyttelee hyvät savut ilmaan.Myös toi männänrengas menee huonosta sisäänajosta.Kerran kauan sitten meni mulla moposta tehomännän renkaat kun ei malttanu ajaa sisään kunnolla.
arkisin 2-veto
Viikonloppuisin 4-veto
aku the snake
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Huhti 2006 17:43
Paikkakunta: lappeenranta
Viesti:

vastaus

Viesti Kirjoittaja aku the snake »

voi johtua huonosta sisäänajosta. malta aina lämmittää moottoria tarpeeksi ennen kuin lähdet ajelemaan.
Aku Partanen
aku the snake
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Huhti 2006 17:43
Paikkakunta: lappeenranta
Viesti:

liikaa bensaa

Viesti Kirjoittaja aku the snake »

se voi johtua siitä että saa likaa bensaa näät sen siitä jos tulppa on ihan nokinen se saa likaa löpöä.
Aku Partanen
jyrkkis
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 01 Syys 2005 15:25
Paikkakunta: Jänkä

Re: liikaa bensaa

Viesti Kirjoittaja jyrkkis »

aku the snake kirjoitti:se voi johtua siitä että saa likaa bensaa näät sen siitä jos tulppa on ihan nokinen se saa likaa löpöä.
:idea: Musta-> liikaa bensaa, Sininen-> öljyä pallaa em. syistä
Vastaa Viestiin