Vuoto tulee varmaankin vesipumpunakselin stefan välistä (stefa kulunut), jos vuoto on öljymäistä. Jos nesteen oloista, niin silloin on mennyt vesitilantiiviste (joka on muuten aika eksoottinen jousikuormitteinen systeemi, näät sen kun otat vesipumpun siipipyörän pois). Siipipyörä lähtee normaalikätisesti kierteillä pois, mutta jos tuntuu olevan hirmu tiukassa, niin suosittelen ottamaan koko kytkinpuolen kopan pöydälle ettei öljypumpun muovinen ratas hajoa(sama akseli pyörittää myös öljypumppua), silloin voit pitää jakarilla akselin toisesta päästä kiinni. Ja pöydällä on varmaan helpompi tutustua myös siihen vesipumpun tiiviste rakennelmaan/vaihtaa öljytilan stefa. Eli jos haluat vaihtaa öljytilanstefan niin joudut myös hyvin todennäköisesti vaihtamaan jousikuormitteisen vesitilantiivistesydeemin uuteen koska stefa löytyy sen alta (ei välttämättä lähde ehjänä irti koska on puristussovitteella kytkinkopassa kiinni). Itse ainakin uusin molemmat kerralla, toivottavasti kestävät jonkun aikaa.
Toivottavasti sepustuksestani oli apua kysele lisää jos jäi epäselvää...
Hei! Kiitos, oli apua, minulla on valmiina tuo jousikuormitteinen tiiviste valmiina, eli öljytilan tiiviste lienee samassa akselissa oleva metalllinvärisen jousikuormitteisen tiivisteen perässä oleva stefa? Joka oli tuossa 33261-kuvassa. Musta metallinvärisestä halkaisijaltaan pienempi akselin oikeassa päässä kuvassa?
Olis samanlainen homma edessä, vesipumppu juttuja.
Siis monta laakeria on tolla akselilla? Yksi vai?
Ajaako se jousikuormitteinen vesitilantiivistesydeemi sitä toista laakeria?
Tuleekohan tuossa capadiffin "water pump assy" setissä kaikki tiivisteet mitä tarvii? Tai siis mistä ootte hommannu?
Nyt on Speedracerit alla, ovat huomattavasti suuremmat (taka 22x10-10, etu 21x7-10) ku entiset renkaat, saa nähdä miten ohjautuu ja kiihtyy nyt. Näyttää hyvältä. Yhden renkaan vaihdoin käsin ja oli niin kova homma, että vein loput kolme pienkonekorjaamolle. Ei rengasliikkeet suostunu nekään vaihtamaan 10" vanteelle.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
plosokameli kirjoitti:Hei! Kiitos, oli apua, minulla on valmiina tuo jousikuormitteinen tiiviste valmiina, eli öljytilan tiiviste lienee samassa akselissa oleva metalllinvärisen jousikuormitteisen tiivisteen perässä oleva stefa? Joka oli tuossa 33261-kuvassa. Musta metallinvärisestä halkaisijaltaan pienempi akselin oikeassa päässä kuvassa?
isä-panaanila kirjoitti:Olis samanlainen homma edessä, vesipumppu juttuja.
Siis monta laakeria on tolla akselilla? Yksi vai?
Ajaako se jousikuormitteinen vesitilantiivistesydeemi sitä toista laakeria?
Selviskö ne ne kytkimen levyt CR vai CRF?
Siinä on kaksi laakeria, löytyy ihan "normi" laakerikaupoista. Ei mitään spesiaalilaakereita.
Kytkinlevyt ovat Honda Cr125 vm.1982 (pitkän salapoliisityön tulos )
Rapsu kirjoitti:Tuleekohan tuossa capadiffin "water pump assy" setissä kaikki tiivisteet mitä tarvii? Tai siis mistä ootte hommannu?
Minun mielestä tuossa kuvassa "water pump assy" on se termostaatti tms. Joka kummitelee jossain muualla jäähdytysjärjestelmässä..koneen vasemmalla puolella letkujen liitoskohdassa. Saatan olla väärässä. http://www.capadif.com/en/51-cooling-sy ... stixe-st9e
No jopas. Hyvä tietää tämäkin tulevaa ajatellen ettei termaria tilaa kun tuosta pumpusta rupeaa ottamaan.
Nyt on Speedracereilla ajeltu, odotetusti kiihtyvyys kärsi radikaalisti ja nelosella aika väsynyt meno. Hyvä tuolla nyt on tavallista työmatkaa päristää, mutta kyllä vähän sais sille nelosellekin jäädä vääntöä. Vois olla jos alkuperäisen takarattaan laittais takaisin. Sopivat paineet löyty taakse 0,4 ja eteen 0,6 bar. Hyvin kyllä hiekkaisella tiellä lähtee kakkosellakin sladiin noilla kumeilla
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Tarttis tietoa sähköjohtojen kytkennästä. Käytyn katteet maalauksessa ja otin tymyyksissäni johtoja irti. Nyt kaikki joissa johtojen värit täsmää on blugit yhdistetty.
Nämä johdot ettii vielä pariansa, onko ideoita. Liittimet sijaitsee etukatteessa lampun alla ja kaikki tais tulla stongan kahvoista sekä mittaristosta.
Saatko tästä värikoodistosta apua: http://www.stixe.de/index.php?artid=53
En mene takuuseen, että kaikki samoin joka vuoden mallissa, mutta kannattanee pähkäillä tuon kanssa.
Tänään saikin etupään suunnilleen kasattua läjään. Huomenna täytynee hakea uudet laakerit eteen, ja todennäköisesti Karjalan Laakerista Fag:t tai Nsk:t. Molempia ollut aiemmin ja olleet ok. Toisaalta Etralta voisi löytyä edullisesti jos on oikeita kokoja, en ole kyllä sieltä laakereita kysellyt. Sieltähän saa myös kätevästi tilattua 1/2" koossa (sopii tuo tuumakoko stixen ketjulle) noita 428 ketjun rattaita. Teollisuusrattaita jotka ei maksa juuri mitään, täytyy vaan koneistamolta reiät ottaa niihin..tämä osuus sitten maksaa. Takarattaita tullut sieltä haettua stxehen aikoinaan. Sai juuri sen piikkimäärän jonka halusi.
Itelläkin etupyörien laakerit ostettuna valmiina kun vaihdon tarve tulee, Suomen Tehonsiirrosta oon laakerit ja stefat hommannu.
Nyt on pakko itekin pienempi eturatas hommata, ei kulje kyllä 17/37 väleillä ja 22" renkaalla... 15 piikkinen eteen kun ei taas jaksa taka-akselia irrottaa. Akx:ltä posteineen 20€, ei paha hinta minun mielestä kotiin kannettuna.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.