Taka-akselissahan muuten se holkki joka puristaa laakeriläjää vasten, syö sitä stefaa aina vähän, olkoon miten suorassa tahansa. Veikkaan, että kuluttaa pyöriessään juuri sen verran stefaa, että lika pääsee akselin ja stefan välistä laakerin reunalle. Ainakin on joka laakerinvaihdon jälkeen tähän asti tehnyt.villetre kirjoitti:Kiitos Rapsu!!! Perjantaina laakerikauppaan,lomps. Noh,se olka-akseli oikealle kyllä menee vaihtoon, paha pärsä kun siellä tyvessä ,syö tiivarin heti paskaks. Noh,taidan ottaa nuo ylätukivarretkin nyt uutta sitten kuitenkin. TOSIN olihan joku noita ilmeisesti holkittanut sieltä rungon päästä?
Shineray XY250STIXE keskustelu!
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
-
- Noppeli
- Viestit: 23
- Liittynyt: 07 Joulu 2012 16:01
- Mönkijä:: STXE
- Paikkakunta: Linnavuori/Nokia
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Alkaa tuo leima läheneen loppua ja pitäis lähtee konttorille koittaan
Mites noi ylä- ja alapallot sopii stxe:n?? Raidetangoissa vissiin jotain eroo on, mutta ne on jo uudet..

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Samaa vikaa omassa. Taitaa olla paras vaan tilata uudet ala ja ylätukivarret suosiosta. Ei tarvi arvuuteella katsastaessa. Ainakin ylemmissä näyttti olevan jo rasvanipat oikein kiiinni.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Itse tilasin just uudet, kaikki oli rasvanipoilla ja teflon puslilla.
Edit: Syylari vuotaa alakiinikkeen luota, sen takia varmaan lämmöt nousee.
Edit: Syylari vuotaa alakiinikkeen luota, sen takia varmaan lämmöt nousee.
- isä-panaanila
- 3WD
- Viestit: 90
- Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tuskinpa uudet 30€ tukivarret paljoa auttaa. Se alapallo on taas syksyllä väljä ja tiedä mitä muovia ne puslat sitten on. Tuskin PTFE:tä, on kymmenen kertaa kalliimpaa kuin Nylon tai POM mitä kilpa-autojen puslissa käytetään.
Kävin neljästä paikkaa kysymässä kumisia puslia enkä saanut mistään. Sorvasin PA66 puslat tähän.
Kävin neljästä paikkaa kysymässä kumisia puslia enkä saanut mistään. Sorvasin PA66 puslat tähän.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Ainakin akx:n sivuilla lukee, että puslat on teflonia
. Mistähän sais nopeiten uuden syylarin?Silent bloc en Téflon
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Vaihdoin eteen vielä pienemmän rattaan, 15 piikkinen. Nyt 15/37 ja 22" renkaat. Pikaisen testin perusteella on ok. Huiput nyt GPS:llä 81km/h ja kiihtyy hyvin, ei niin pahasti hyydy mäkeen.
Harmillinen tuo vuoto, mutta selvisipä mistä kiikastaa!

Joo, tukivarret täytyy uusia, tai siis puslat, mistä tilasit ja paljonko maksoi?jahve3 kirjoitti:Itse tilasin just uudet, kaikki oli rasvanipoilla ja teflon puslilla.
Edit: Syylari vuotaa alakiinikkeen luota, sen takia varmaan lämmöt nousee.
Harmillinen tuo vuoto, mutta selvisipä mistä kiikastaa!
Mitä se on? Sorvasitko ite vai teetitkö? Jos ite teit niin paljonko maksaa jos teet mullekin?isä-panaanila kirjoitti: Kävin neljästä paikkaa kysymässä kumisia puslia enkä saanut mistään. Sorvasin PA66 puslat tähän.

Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tukivarret tilain algilta, kaikki 4 maksoi 136€+pk, tukivarret sisälsivät alapallot ja yläpallot.
Pelkät puslat saa täältä http://viewitem.eim.ebay.fi/Shineray-St ... 00371/item
Pelkät puslat saa täältä http://viewitem.eim.ebay.fi/Shineray-St ... 00371/item
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kiitos, niinpä näkyy, halvalla saapi kyllä koko etupään kuntoon. Ja siis tuosta kestävyydestä vielä, tänään omassa shinukassa matkamittari näytti päälle 7300km, enkä ole vielä mitään puslia mihinkään vaihtanut. Edessä tuntuu löysältä yläpallot, pienen pieni klappi alapalloissa ja yksi tukivarrenpusla on löysä, muut tuntuu vielä timmeiltä. Jos uudet ja vielä rasvanipalliset kestää edes puolet tuosta matkasta, sanoisin että rahalle saa kyllä todellakin vastinetta! 
Edit. Tuleekohan tuossa takaswingissäkin puslat mukana? Nimittäin sama kai sekin uusia kokonaan jos siinä puslat on paikallaan. Näyttäis kuvan perusteella olevan jotenkin "umpinainen" tuosta... En ole swingiä koskaan irroittanut joten en tiijä edes miltä sen pitäis näyttää... http://www.algmotoparts.com/rear-swinga ... -1048.html
Jos tuossa tulee puslat mukana, niin sehän on sitten alta kahden sadan uusittu koko alusta Shinukassa. Halpaa ku saippua.

Edit. Tuleekohan tuossa takaswingissäkin puslat mukana? Nimittäin sama kai sekin uusia kokonaan jos siinä puslat on paikallaan. Näyttäis kuvan perusteella olevan jotenkin "umpinainen" tuosta... En ole swingiä koskaan irroittanut joten en tiijä edes miltä sen pitäis näyttää... http://www.algmotoparts.com/rear-swinga ... -1048.html
Jos tuossa tulee puslat mukana, niin sehän on sitten alta kahden sadan uusittu koko alusta Shinukassa. Halpaa ku saippua.
Viimeksi muokannut Rapsu, 09 Touko 2013 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
- isä-panaanila
- 3WD
- Viestit: 90
- Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
PA66 on teollisuudessa käytettävä Nylonlaatu, joka on kovaa ja kulutusta kestävää. Ite tein, suht helppo työstää + sattu olee hyllyssä just puslien verran.
Huonona puolena, ettei jousta yhtään ja imee itseensä kosteutta.
En tiedä miten nuo tulee kestää, niin en voi oikein suositella.
2900km mittarissa, kaikki tukivarsien "puslat" väljät ja alapallot ihan loppu.
Huonona puolena, ettei jousta yhtään ja imee itseensä kosteutta.
En tiedä miten nuo tulee kestää, niin en voi oikein suositella.
2900km mittarissa, kaikki tukivarsien "puslat" väljät ja alapallot ihan loppu.
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Takaswingissä ei oo puslia, vain rungossa. Ainakin miulla ja kuvien mukaan muissakin yksilöissä, myös varaosaswingit näyttää olevan umpirautaa. Rungosta en saanut omastani puslia irti, vaan tein kuten kirjoittelin jokin aikaa sitten:
"Edit: Laitoin itse tänään takaswingin nylonrikkojen (luistavien) + kunnon metallirikkojen avulla läjään. Puslia en saanut rungosta pois, joten hioin tasaiseksi rungon puolen pinnat, ja siihen pintaan metallirikka/nylonrikka -puristuksen. Ja toiselle puolelle haarukkaa ensiksi nylonpintaa, sitten metallirikka ja mutteri. Ainakin tuli toistaiseksi tiivis paketti, jonka pitäisi myös sopivasti pystysuunnassa antaa myöten. Niin, iskin vielä sinne rungon sisään tiivistyvää ja joustavaa mustaa silikonimömmöä, joka auttanee jonkin aikaa. Kun ei se sieltä poiskaan helposti pääse."
"Edit: Laitoin itse tänään takaswingin nylonrikkojen (luistavien) + kunnon metallirikkojen avulla läjään. Puslia en saanut rungosta pois, joten hioin tasaiseksi rungon puolen pinnat, ja siihen pintaan metallirikka/nylonrikka -puristuksen. Ja toiselle puolelle haarukkaa ensiksi nylonpintaa, sitten metallirikka ja mutteri. Ainakin tuli toistaiseksi tiivis paketti, jonka pitäisi myös sopivasti pystysuunnassa antaa myöten. Niin, iskin vielä sinne rungon sisään tiivistyvää ja joustavaa mustaa silikonimömmöä, joka auttanee jonkin aikaa. Kun ei se sieltä poiskaan helposti pääse."
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Äh, niin juuri. Kattelinhan tuosta viimekesänä stixe.destä kuvia, mutta unohtunu ihan. 

Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Laita kiinni sitten vain ylhäältä. Tärinä aiheuttaa tuon rikkoontumisen jos kiinni sekä ylhäältä että alhaalta.jahve3 kirjoitti:Syylari vuotaa alakiinikkeen luota, sen takia varmaan lämmöt nousee.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Ei kyllä ole mistään kotoisin Bilteman ketjurullat! Vasta vaihdoin ja hetikohta ihmettelin, että mikähän kilajaa kun kiihdyttää... Kilinä vaan paheni ja aina kiihdytyksessä kuului, pelkäsin oikeasti että jokin moottorissa kilkattaa. mutta olikin tuo uudehko kiristinrulla, onneksi.
Nyt on tosiaan kyllä optimivälitykset, mukavasti 40 ja 60 vauhdissa vääntöalueella ja huiput riittää maantieajeluun autojen tahdissa. Mutta kunhan nyt ei vaan olis taas taka-akselin laakereissa häikkää... Ei ole klappia eikä pidä ääntä, mutta välillä tuntuu ravistelevan. Tai sitte kyse on väljistä takaswingin puslista.
Plosokameli, mistä noita nylonprikkoja saa? Vois elvytellä tuolla sinun tekniikalla ainakin ensihätään.
Nyt on tosiaan kyllä optimivälitykset, mukavasti 40 ja 60 vauhdissa vääntöalueella ja huiput riittää maantieajeluun autojen tahdissa. Mutta kunhan nyt ei vaan olis taas taka-akselin laakereissa häikkää... Ei ole klappia eikä pidä ääntä, mutta välillä tuntuu ravistelevan. Tai sitte kyse on väljistä takaswingin puslista.
Plosokameli, mistä noita nylonprikkoja saa? Vois elvytellä tuolla sinun tekniikalla ainakin ensihätään.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
- isä-panaanila
- 3WD
- Viestit: 90
- Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Halpaa ja hyvää!
Voisiko olla takanavat väljät? Mulla on vasen väljä ja näytti vipottavan kun ajeli. Pyörää heilutellessa narskuu.
Nylonprikkoja saa pulttiliikkeistä tai autovaraosaliikkeistä.
Voisiko olla takanavat väljät? Mulla on vasen väljä ja näytti vipottavan kun ajeli. Pyörää heilutellessa narskuu.
Nylonprikkoja saa pulttiliikkeistä tai autovaraosaliikkeistä.