Shineray XY250STIXE keskustelu!
- plosokameli
- 4WD
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Nyt ärsyttää, liimasin takapään toisenkin puolen läjään kun sain valmiin rattaan. No, siltäpä puolelta ei saa kiristysmutteria mitenkään kierteelleen - ja on tosiaan ihan oikea pyörimissuunta mihin koitan laittaa. Taitaa olla sellainen levennys liian korkea ja vinossa ennen kierrettä, eli lähtee vinoon mutteri. Olisi ollut hyvä saada kiinni kun laakeripinnoilla lukitteet levitetty ja homma muuten läjässä. Koitin viilailla suoraksi, mutta ei auttanut. Edes vanhat kuluneilla kierteillä olevat mutterit eivät mene. Ei kai se auta kuin koittaa viilailla sitä reunusta kunnes menee? Kun ei vaan onnistuisi pilaamaan koko kierrettä. Oli täysin odottamaton ongelma, hajottaa kyllä. Jos ei saa kuntoon, niin eikös ne jossain pajoilla saa korjattua kierteen alun? Ja taas maksaa.
Noista takanavoista, ovat muuten tosi väljät nuo boorit tuolle uudelle akselille..
Noista takanavoista, ovat muuten tosi väljät nuo boorit tuolle uudelle akselille..
Viimeksi muokannut plosokameli, 11 Touko 2013 00:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos vinkistä, laitan vain ylhäältä kinni. Tekis mieli koittaa racing cdi:tä http://viewitem.eim.ebay.fi/einstellbar ... 01266/itemIdromeno kirjoitti:Laita kiinni sitten vain ylhäältä. Tärinä aiheuttaa tuon rikkoontumisen jos kiinni sekä ylhäältä että alhaalta.jahve3 kirjoitti:Syylari vuotaa alakiinikkeen luota, sen takia varmaan lämmöt nousee.
Nyt lähti pusla- ja holkkisarja tulemaan ebayn kautta, kiitos Idromenolle reilun vuoden takaisesta linkistä!
Tänään käytiin huviajelulla vaimon kans ja hyvin kyllä shinukka kulki paremman puoliskonkin näpeissä. Se tuosta aina sillontällön innostuu. Kerran vaihdettiin ilman kytkintä kolmoselle, mutta ilman vaurioita selvittiin. Eikä mönkijällekään mitään käynyt.
sen huomasin, että mönkkä kulkee kuin juna kakspäällä. Siis tuo taka-akselin tärinä, mistä ei ihan kokonaan ole päässyt eroon, loppui. Kaippa lisäpaino kuristaa klapit pois nivelistä. 
Edit. Saapa sitten tosiaan nähdä miten nuo vanhat saa irti, mutta kaippa siihen joku tekniikka on.Idromeno kirjoitti:Tuossa olis puolet halvemmalla:Rapsu kirjoitti:Ite aattelin teettää takaswingin puslat Muovikoneistus Oy:llä. 80€ tulee about hintaa kahdelle parille nylon puslia.
http://viewitem.eim.ebay.fi/Shineray-St ... 81459/item
Tuossa mainitaan että sopii vain 14mm akselille, osa on näköjään 12mm. Sisältäen holkit joita et saa Muovikoneistukselta. Sanoit tosin "kahdelle parille", yksi pari riittänee.
Tuossa tukivarsipusla -sarja, hinta vain aika suolainen:
http://viewitem.eim.ebay.fi/Shineray-St ... 70127/item
Mikähän Tuontitukun hinta? Holkit tuskin tulevat Tuontitukulta mukaan.
Sitten löytyy vielä tuommoinen sarja:
http://www.gs-quad-sports.de/index.php? ... &Itemid=14
Tuossa vielä mittoja:
http://www.stixe.de/index.php?artid=19
Hylsyt tietenkin laskettava pois jos ei niitä teetä. Toimii kuulemma ihan hyvin hylsyttäkin.
Tänään käytiin huviajelulla vaimon kans ja hyvin kyllä shinukka kulki paremman puoliskonkin näpeissä. Se tuosta aina sillontällön innostuu. Kerran vaihdettiin ilman kytkintä kolmoselle, mutta ilman vaurioita selvittiin. Eikä mönkijällekään mitään käynyt.

Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Tuleekohan tuossa algin syylarissa tuuletin mukana? Akx sportilla meinaa pelkkä syylari maksaa 52€.
Noista pulsista... http://www.akx-sport.com/prd/silent_blo ... stixe.aspx
Edit:
Millonkohan näitä nähdään suomessa.
https://www.youtube.com/watch?v=ucEtpbWNdas
XY350ST-E EEC

XY400ST-2

Noista pulsista... http://www.akx-sport.com/prd/silent_blo ... stixe.aspx
Edit:
Millonkohan näitä nähdään suomessa.
https://www.youtube.com/watch?v=ucEtpbWNdas
XY350ST-E EEC

XY400ST-2

- isä-panaanila
- 3WD
Ne metallisokat saa irti terävällä talttapäämeisselillä tai piikillä. Lyö sinne sokan ja putken väliin.
Ite nivelholkki tulee helposti naputtelemalla pois jollei ole pahasti ruosteessa. CRC:tä väliin jos on pahasti.
Ite nivelholkki tulee helposti naputtelemalla pois jollei ole pahasti ruosteessa. CRC:tä väliin jos on pahasti.
Täällä sitten vihdoinkin kaivettu Shinukka talviunilta. Käynnistyiminen oli taas työn takana, viime keväältä oppineena niin saman tien virtaa autosta. Muutaman minuutin sai pyörittä kunnes näytti vähän eloa ja lähtihän se viimeinkin käyntiin. Ei kylläkään pysynyt tyhjäkäynnillä käynnissä kunnes lämmöt oli noussu ~40 asteeseen. Samalla huomasin että tupruttaa vettä jostain. Siinä ohuessa letkussa termostaatin yläpuolella oli murtuma. Orkkisnesteet vielä sisällä joten menee kai vaihtoon ja ensimmäinen ilmauskin edessä. (-08 vuosimalli ja vain 750km mittarissa)
Mitäköhän letkua tuohon kannatta laittaa? Oliskohan joku 3-4mm sisähalkaisija ja lämpöäkin pitäisi kestää.
Aika moni kumikiinnike oli myös murtunut, siis nämä mitkä pitävät cdi:tä ym. härpäkkeitä kiinni rungossa.
Mitäköhän letkua tuohon kannatta laittaa? Oliskohan joku 3-4mm sisähalkaisija ja lämpöäkin pitäisi kestää.
Aika moni kumikiinnike oli myös murtunut, siis nämä mitkä pitävät cdi:tä ym. härpäkkeitä kiinni rungossa.
Tuo 400 shinukka on suorastaan komia. Mutta kovin on kilpailtu kokoluokka vaan. Jollei hinta ole kilpailukykyinen niin taitaa muut pyyhkiä ohi kummaltakin puolen.
Eikös tuo flekti(tuuletin) myydä aina erikseen..
Kumiletku tuo pieni niin olen itse käyttänyt ihan normaalikumiletkua mitä saa esim motonetistä,se on jo laadukkaampaa kuin alkuperäinen,itse asiassa mulla on penkin alla aina metri tuota pienempää mukana,se kun käy niin moneen paikkaan tuossa ja muutama nippuside. On niillä saanu muutamat hätäpaikkuut tehdyksi että on päässy nilkuttaan kotiin.

Eikös tuo flekti(tuuletin) myydä aina erikseen..
Kumiletku tuo pieni niin olen itse käyttänyt ihan normaalikumiletkua mitä saa esim motonetistä,se on jo laadukkaampaa kuin alkuperäinen,itse asiassa mulla on penkin alla aina metri tuota pienempää mukana,se kun käy niin moneen paikkaan tuossa ja muutama nippuside. On niillä saanu muutamat hätäpaikkuut tehdyksi että on päässy nilkuttaan kotiin.
Ajattelin vaa ku akx sportilta saa tuulettimen ja jäähdyttimen samaan hintaa, ku algilta pelkän jäähdyttimen.
On kyl oikeasti hieno tuo xy400st-2, mutta tuskin tullaan täällä näkemään. Eikä nyt äkkiseltään löytynyt selkeää tietoa että onko tuo katulaillinenkaan.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
- plosokameli
- 4WD
Ei muuten lähtenyt helposti ainakaan minulla (ollenkaan), molempia välineitä tuli kokeiltua stixe.den ohjeen mukaan ja ei toivoa että olisi holkki lähtenyt. Holkkien päähän pystyi kyllä lyömään juuri ja juuri vastapuolelta, mutta en saanut liikkumaan. Pitänee ensi keväänä katsoa uusiksi jos ei kestä tuo nykyinen systeemi hyvin.isä-panaanila kirjoitti:Ne metallisokat saa irti terävällä talttapäämeisselillä tai piikillä. Lyö sinne sokan ja putken väliin.
Juu, varaudun pahimpaan noiden puslien kanssa. Mulla on jotain jäähdyttävää irrotusöljyä ja jos ei hakkaamalla lähde niin lainaan töistä pistosahan ja ostan kasan metalliteriä joilla viimistään saa nirhattua holkit halki, poikki ja pinoon. Jos ei terät pure niin sitten keksitään jotain muuta. There's always a way! 

- isä-panaanila
- 3WD
Siis ottaa ensin sen LUKITUSSOKAN irti, sit itse holkin naputtaa pois. Toisen puolen lukitussokan saa sit helposti pois kun holkkia ei siellä enää ole. Helposti nuo mulla lähti.
- plosokameli
- 4WD
Kyllä, ymmärsin. Ei lähtenyt mitään irti, sen verran jumissa. Hakkasin piikillä juuri niihin väleihin mitä neuvottiin ja vääntelin joka suuntaan, mutta ei tuloksia. Jos nyt siis edelleen puhutaan takaswingin rungon puoleisista puslista. Pitää katsoa vielä uudelleen tosiaan jos ei kestä tarpeeksi hyvin.
- isä-panaanila
- 3WD
Ainii takaswingin. Ei sit mitään.
- plosokameli
- 4WD
Joo, oon mie vaihtanut kaikki ylä- ja alatukivarsien puslat, pallonivelet ylös ja alas myös ja pari raidetangon päätä meni uusiksi. Ainoa mikä jäi vaihtamatta oli tosiaan nuo kyseiset rungon puslat. Siitä en ole enää varma mistä täällä nyt puhutaan.