No hyvä että Jahvella alko pelaamaan! Ja toivottavasti Plosokameli saa startin kuntoon.
Täällä on tänään väsäilty pakoputken suojusta, meni hermo kun vanhat suojusviritelmät piti niin kaameaa mekkalaa ja näyttikin kovin kummalta. Omatekeleestäkin tuli ihan ite tehdyn näkönen vaikka onkin parannus entiseen, mutta luulis pysyvän ja ääneti. Nurkista löyty tommosta alumiinilevyä, jota sitte sahailin pahvimallia apuna käyttäen.
Lisäksi tuli maalattua mustaksi tuo harmaa etupuskuri. Parani ulkonäkö siltäkin osin, vaikka tässäkin tapauksessa maalipinnassa on vahva itsetekemisen meininki.
Niin ja viimeperjantaina tuli 8000km täyteen!
Edit. Nyt on jotain vialla moottorissa. Kävin tuossa äsken vielä illan ratoksi heittämässä pienen lenkin ja heti käynnistyksestä alkaen moottorista kuulu semmonen hankaava ääni. Muuttuu kierrosten mukaan. Lähdin kummiskin ajamaan ja kaikki pelas, kiihtyi normaalisti, lämmöt normaalit yms. Muuttui ehkä lämmetessä vähemmän kuuluvaksi. Kuuluu koneen pakoputken puolelta, ehkä yläosasta sylinteristä, ei niinkään moottorin alaosasta. Mikähän ihme... Nyt ei uskalla ajaa kyllä, mutta tietäis vain mistä alkais vikaa etsimään. Onko teillä ilmenny vastaavaa ääntä?
Edit2. Kaippa se häätyy irrottaa moottori ja tutkia tarkemmin, samalla opetella tuo ventiilien säätökin. Ikinä en oo tommosta aukaissut, Suzuki PV:n moottorista ainoat avauskokemukset

Mitäs siinä on muistettavaa, mitä pitää ottaa sylinterin irroituksessa huomioon että sen saa takaisin kasaankin?
Edit3. Tänään töiden jälkeen päätin kuvata videolle laahaavaa ääntä ja videokuvauksen aikana sain selville, että se on tuo uusi pakoputkensuojus joka kohisee! Ei kyllä meinannu millään uskoa että se silleen soi, mutta niin se vaan tekee. Kun kädellä ottaa kiinni niin loppuu ääni. Ja tänään tuli syyläri ja muut, vaihtoon sitten kun ei enää nesteet pysy yhtään sisällä.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.