
Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Katsastus myös täällä lähellä... Mitkä oli noi päästörajat? Tukivarret laitettu ja etupyörän laakerit,pakokaasuja varmaan joutuu viä säätään,muttA LEIMAA lähetään saamaan. 

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Päästörajat HC: 600 ja O2: 5
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mistä sais tilattua sytkäpoksin? Luulen että, mun Zenhuasta kyrvähti, kun johdot meni väärin ja kipinä katosi sen jälkeen.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Vaikkapa linkeistä, joita esim. edellisellä sivulla löytyy. Taaempaa vielä useampia paikkoja.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Hei!
Vapaaratas vaihdettu ja aika eri tavalla lähti käyntiin (pyöritti koko ajana konetta, silloin kun ratas oli rikki, niin kuuli kun välillä sai otetta ja välillä pyöri tyhjää), kun lopulta lähti. Alussa oli pientä tukkoisuutta. "Viri" cdi-boxilla toimii, sitä en tiedä poistaako muuta kuin rajoittimen. En ajanut vielä täysiä kun tyttären kanssa kokeiltiin. Pitänee testata onko noissa eroja kun ehtii. Tuli myös uusi ongelma, yllätys yllätys. Nopeusmittari alkoi näyttää kesken ajon 0.0km/h. Uusi mittarinanturi on aiemmin vaihdettu ja on oikean matkan päässäkin jarrulevystä, joten kummallinen ongelma kesken ajon. Pitää tarkistaa liittimet vielä, mutta olettaisin ettei mittari voi olla sökönä, koska näyttää sitä nollaa kuitenkin. Samaa tullut vastaan? Nollaa näytti silloin kun edellinen oli rikki.
Takajarru hirtti vähän päälle ajon aikana, ilmeni kun jarrulevy oli tulikuuma ja taka-akselikin lämpeni. Laitoin sen kuntoon, mutta mietin että ei kai se olisi kuumentanut anturia rikki. Toisaalta, ei se anturi ollut kuumentunut.
Uusi taka-akselihan on paikallaan ja uudet renkaat durot takana ja edessä maxxikset. Huomasin, että takarenkaat viputtaa sivuttaisssuunnassa, kyseessä lienee se, että uuteen akseliin navat olivat väljät. Laitoin ne lukitteella kiinni. Toivottavasti ei nyt viputa niin paljoa, että hajottaa laakeripesät/laakerit jne. Navat voivat tietysti olla kierotkin, jos se nyt yleensä on mahdollista. Täristänyt ei kylläkään, veikkaan että ajettiin maksimissaan jotain 70 km/h ja tasaista oli kulku.
lopultakin liikenteeseen.
Vapaaratas vaihdettu ja aika eri tavalla lähti käyntiin (pyöritti koko ajana konetta, silloin kun ratas oli rikki, niin kuuli kun välillä sai otetta ja välillä pyöri tyhjää), kun lopulta lähti. Alussa oli pientä tukkoisuutta. "Viri" cdi-boxilla toimii, sitä en tiedä poistaako muuta kuin rajoittimen. En ajanut vielä täysiä kun tyttären kanssa kokeiltiin. Pitänee testata onko noissa eroja kun ehtii. Tuli myös uusi ongelma, yllätys yllätys. Nopeusmittari alkoi näyttää kesken ajon 0.0km/h. Uusi mittarinanturi on aiemmin vaihdettu ja on oikean matkan päässäkin jarrulevystä, joten kummallinen ongelma kesken ajon. Pitää tarkistaa liittimet vielä, mutta olettaisin ettei mittari voi olla sökönä, koska näyttää sitä nollaa kuitenkin. Samaa tullut vastaan? Nollaa näytti silloin kun edellinen oli rikki.
Takajarru hirtti vähän päälle ajon aikana, ilmeni kun jarrulevy oli tulikuuma ja taka-akselikin lämpeni. Laitoin sen kuntoon, mutta mietin että ei kai se olisi kuumentanut anturia rikki. Toisaalta, ei se anturi ollut kuumentunut.
Uusi taka-akselihan on paikallaan ja uudet renkaat durot takana ja edessä maxxikset. Huomasin, että takarenkaat viputtaa sivuttaisssuunnassa, kyseessä lienee se, että uuteen akseliin navat olivat väljät. Laitoin ne lukitteella kiinni. Toivottavasti ei nyt viputa niin paljoa, että hajottaa laakeripesät/laakerit jne. Navat voivat tietysti olla kierotkin, jos se nyt yleensä on mahdollista. Täristänyt ei kylläkään, veikkaan että ajettiin maksimissaan jotain 70 km/h ja tasaista oli kulku.

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mikä viri boksi sulla on?
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tilasin muistaakseni akx:lta muiden roippeiden seurana, maksoi jotain 23-30 euroa. Siitä ei voi säätää mitään ja veikkaan ettei se vaikuta sytystyksen ajoitukseen kun siellä vauhtipyörässä on kuitenkin se viilattava pala olemassa. Kullavärinen boxi.
Edit. No niin, on tullut ajeltua ja se pyörännapa pitänee hommata jossain vaiheessa, sen verran viputtaa rengas. Mittari ei ole herännyt eloon, joten vaikea päätellä paljon kulkee 16/35 rattailla (renkaat vakiokorkeutta, Duro ja Maxxis). No, kohta katsotaan GPS-arvoja niin jotain selviää. Johtoihin tuntuu tulevan virta, eli yhteen liittimeen kolmesta, joten varmaan se anturi taas rikki. Tuolla sivulla muuten tietoa tuon anturin toiminnasta: http://personal.inet.fi/yritys/kkov.edu ... _54_84.pdf
Nyt on kokeiltu, 82 km/h gps:n mukaan ja olisi vielä mennyt mutta suora loppui. Kulkenee jonkun 85 km/h tai yli jotain. Eli suunnilleen kuten ennenkin, erona nyt pienemmät renkaat ja eri välistykset (aiemmin 38 taisi olla takana, 16 edessä ja takana 22" edessä 18-19").
Edit. No niin, on tullut ajeltua ja se pyörännapa pitänee hommata jossain vaiheessa, sen verran viputtaa rengas. Mittari ei ole herännyt eloon, joten vaikea päätellä paljon kulkee 16/35 rattailla (renkaat vakiokorkeutta, Duro ja Maxxis). No, kohta katsotaan GPS-arvoja niin jotain selviää. Johtoihin tuntuu tulevan virta, eli yhteen liittimeen kolmesta, joten varmaan se anturi taas rikki. Tuolla sivulla muuten tietoa tuon anturin toiminnasta: http://personal.inet.fi/yritys/kkov.edu ... _54_84.pdf
Nyt on kokeiltu, 82 km/h gps:n mukaan ja olisi vielä mennyt mutta suora loppui. Kulkenee jonkun 85 km/h tai yli jotain. Eli suunnilleen kuten ennenkin, erona nyt pienemmät renkaat ja eri välistykset (aiemmin 38 taisi olla takana, 16 edessä ja takana 22" edessä 18-19").
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tänään muutama viikko sitten vaihdettu bensansuodatin sitten otti ja halkes. Oli ehkä vähän turhan "jännityksessä" siinä tankin ja kaasarin välissä. Kotipihaan kun tulin niin huomasin, lorotti jo ihan kunnolla. Onneksi ei palamaan syttyny. Siinä ensiyllätyksestä kun tokenin hain ekan letkunpätkän ja kanisterin mitä varastosta käteen sattui ja imasin lapolla tankin tyhjäksi, ettei mene maihin kaikki. Sitte kaupasta uudet hilppeet ja NYT on bensahanakin ettei sama toistuis. Ei maistu hyvältä tuo bensa kun vahingossa suuhun imasee...
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
No ei todellakaan...
Menee naama vihreäksi. Katsastusta mennnään yrittään maanantaina koska ajoaikakin loppuu.Kaikki muuten aikas kunnossa,pitkä osoittaa edelleen vähän ylös ja päästöt ei nyt ihan ole kohdillaan vaikka ankaraa säätöä on harjoitettu.Meinaan kun on duunissa nuo koneet niin pysty reaaliajassa seuraileen vaikutuksia.Alkutilanne oli pirun rikkaalla josta päästiin laihaan.. Ja taas toisinpäin.. Tuo katin ilmeinen poisto hankaloittaa hommaa.Silti leimaa yritetään saada,toivottavasti osuu lepposa katsuri kohdalle. 


-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 31 Touko 2011 17:14
- Mönkijä:: XY250STIXE
- Paikkakunta: Kaakonkulma
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Hola
Millaisia takavaloja teillä on, kun tossa orkkiksessa ei saa kestämään ehjänä hehkulanka polttimoita, eikä ledi hässäköitä. Linkissä viimeisin totaalisesti hajonnut ledilamppu https://www.dropbox.com/s/wfizv5k2pllvm ... .39.17.jpg
Niin ja vielä millainenhan musta maali kestää pakoputken alkukäyrässä, kun 650°C kestävä ei putkessa kestänyt. Kattiin asti paloi maalit pois putkesta ja nyt se on ruosteessa.
Millaisia takavaloja teillä on, kun tossa orkkiksessa ei saa kestämään ehjänä hehkulanka polttimoita, eikä ledi hässäköitä. Linkissä viimeisin totaalisesti hajonnut ledilamppu https://www.dropbox.com/s/wfizv5k2pllvm ... .39.17.jpg
Niin ja vielä millainenhan musta maali kestää pakoputken alkukäyrässä, kun 650°C kestävä ei putkessa kestänyt. Kattiin asti paloi maalit pois putkesta ja nyt se on ruosteessa.
.........,,,,,,,,, <---lisää tuosta pisteet ja pilkut viestiin, jos niitä puuttui.
-
- Noppeli
- Viestit: 23
- Liittynyt: 07 Joulu 2012 16:01
- Mönkijä:: STXE
- Paikkakunta: Linnavuori/Nokia
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Itellä on talvesta asti ollu Biltema laatunen http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moott ... alo-82357/ eikä ainakaan toistaseks oo ollu mitään ongelmaa..
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Leima tuli,jiihaa!!!!!!!! Viimeisenä päivänä.. Heh.. Päästöistä ei päästy yksimielisyyteen mutta valmis lappu oli hyvä olla ja vakuuttelut että ei ihan päästä rajoille auttoivat.
Runko tsiigattiin tarkkaan ja tiettu rungonnumerot. Valot osoittivat vähän minne sattuivat, kiitosta tuli tiukasta etupäästä. No siellähän olikin kaikki uutta. Kaikki tukivarret ja pallot. Ja ne etupyörän laakerit. Vuodeksi siis ajoa!
Tuo sytkämodi niin helppo tehdä että kannattaako ostaa mitään virisytkäpokseja.. Tuo itse tehtynä on kuitenkin ilmainen. Eikä edes vaikea.

Tuo sytkämodi niin helppo tehdä että kannattaako ostaa mitään virisytkäpokseja.. Tuo itse tehtynä on kuitenkin ilmainen. Eikä edes vaikea.
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Uusi vapaaratas kun piti vaihtaa niin mukana tuli toinen vauhtipyörä, voisi tehdä tuon modauksen siihen. Onkos sinulla se tehtynä ja tuottiko tulosta? Ainakin panaanilan videon perusteella ottaa kierrokset ärhäkämmin hänen stixessaan. Joutunee vaan irroittamaan vauhtipyörän, vai onnistuisiko paikallaan viilan kera? (kun suojaisi hyvin).
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Onnistuu hyvin paikallaan tehtynäkin. Taisin itse ottaa sen 8mm. Kirjoitin hyvän sepustuksen teosta tuonne sivuille 150-160 noin.. Helppo homma. Kiertää kyllä hätäseen tuon jälkeen. Ehkä se antaa hieman tosiaan tehoakin.. 
edit ,sytkämodi sivu 135

edit ,sytkämodi sivu 135
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Taidanpa kokeilla sitten viilata.
Tuosta vapaarattaan vaihdosta. Hyvin lähtee nyt käyntiin etenkin lämpimänä, mutta kylmänä tekee kuten ennenkin, että usein kuulee kun vapaaratas kolahtaa. Eli pyöritys on raskasta ja jos ei lähde käyntiin startatessa, niin kuuluu inhottava kolahdus. Luulen, että tuollainen hajottaa lopulta ne vapaarattaan hampaat. Mutta ei tuolle kai mitään voi ja taitaa olla ominaisuus. Ainakin joku kirjoitti vastaavasta.
Tuosta vapaarattaan vaihdosta. Hyvin lähtee nyt käyntiin etenkin lämpimänä, mutta kylmänä tekee kuten ennenkin, että usein kuulee kun vapaaratas kolahtaa. Eli pyöritys on raskasta ja jos ei lähde käyntiin startatessa, niin kuuluu inhottava kolahdus. Luulen, että tuollainen hajottaa lopulta ne vapaarattaan hampaat. Mutta ei tuolle kai mitään voi ja taitaa olla ominaisuus. Ainakin joku kirjoitti vastaavasta.