Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Viittitkö plosokameli ottaa kuvia tuosta operaatiosta?
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Voin mie ottaa siitä viilauksesta, myös vapaarattaan vaihdosta olisi kuvia. Tänne ei vaan taida saada kuvia siirrettyä koneelta mitä tutkin tuossa. Eli pitäisi kai olla jossain verkossa mistä linkittää. Tai sitten en vaan ole tajunnut miten tuolla img:lla saa ne koneelta ladattua. Töissä voisi laitella kun ipadilla ei saa ainakaan.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Ite oon laittanu kuvat aijaa.com:n kautta. Sinne voi ladata kuvia omiin kansioihin helposti vaikka iphonesta ja se tekee valmiit linkit, jotka voi sitten copypastettaa vaikka viestiin tälle foorumille. Itelläkin kiinnostaa kuvat tuosta modauksesta!
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
No tuo on niin helppo homma kun tuon sepustuksen lukee että ei voi tehdä väärin. Ei sitä viilata tarvi kyllä sen voi ottaa dremelillä ja on jopa jotkut vääntänyt rälläkälläkin.. Se lohkopuoliskon tiivari voi hajota kun koppaa änkee irti eli kannattaa varata tiivistykseen sopivaa moottorisilikoonia tms niin saa tiivarin tiivistettyä. Kun vielä kunnolla kallistaa koneen vasemman puoliskon ylös niin on hyvät työtilat.
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Pitää viilata jos ei oo kuin viiloja.
ennen tuota kuitenkin täytyy vaihtaa tuo vasen pyörännapa ennekuin hajoaa perä uudelleen ja hitsata runko kun on kahdesta kohtaa halkeamat. Sitten tuohon hommaan käsiksi. Mutta siitäpähän hieman riippuu teenkö heti, kun näkee miten tuo nyt oikeasti kulkee kun saa täysillä ajettua. Toistaiseksi en oo huippulukemia nähnyt kun se pyörä vipattaa siihen malliin.

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mites voi ite testata että miks nopeusmittari ei toimi? Olen ostanut uuden mittarin mutta olisko vaijeri tai joku muu rikki? Ja sit vielä sellanen, että mistä johtuu kun ajan n.50km/h ja käännän vähä niin meinaa kömpijä karata käsistä?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Nopeusmittarin toimimattomuuteen voisin veikata nopeusanturia,joka sijaitsee takana ,siinä jarrulevyn vieressä.Ottaa signaalin siitä jarrulevystä. Se on elektroninen ,joten ei korjattavissa. Uusi ehkä 15e. Mulla auttoi se. Kuten suuremmalla osalla.
Ohjauskulmat syyniin jos ajo vaappuvaa. Lisäksi kannattaa tarkistaa väljyyksiä eli kone ilmaan etupäästä ja heilutteleen etupyöriä niin sivuittain kuin pystysuuntaisesti,kaveri pitelee ohjaustankoa suorassa. Mittaa ihan rullamitalla renkaiden puolesta välin etupyörien välinen leveys ja mittaa vertailun vuoksi myös leveys etupyörien takapuolelta.Itse pistin muutaman millin harittaan,menee suoraan ainakin.
Tätä sivustoa kun selaat niin huomaat että kaikilla meillä on ollut yllättävän paljon samoja ongelmia.
Joten ongelmiin löytyy ratkaisu.
Edit.. Sullahan on stxe,mut ilmeisesti kuitenkin samaa mittari kuin stixessä?
Ohjauskulmat syyniin jos ajo vaappuvaa. Lisäksi kannattaa tarkistaa väljyyksiä eli kone ilmaan etupäästä ja heilutteleen etupyöriä niin sivuittain kuin pystysuuntaisesti,kaveri pitelee ohjaustankoa suorassa. Mittaa ihan rullamitalla renkaiden puolesta välin etupyörien välinen leveys ja mittaa vertailun vuoksi myös leveys etupyörien takapuolelta.Itse pistin muutaman millin harittaan,menee suoraan ainakin.
Tätä sivustoa kun selaat niin huomaat että kaikilla meillä on ollut yllättävän paljon samoja ongelmia.

Edit.. Sullahan on stxe,mut ilmeisesti kuitenkin samaa mittari kuin stixessä?
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mittari on eri, anturi muistaakseni samanlainen. Stxessa ottaa vakiona takarattaasta nopeuden, niistä rattaan koloista vakiorattaalla. Minulla on nyt edelleen rikki tuo anturi, se on vaihdettu jo kerran. Näyttää nollaa, juuri avasin alg:n paketin ja kohta vaihdan uuden taas. Toivottavasti alkaa toimia. Meni rikki kun takajarru hirtti vähän päälle ja todennäköisesti kuumeni se anturi. Matkaahan oli levyyn se noin 2 mm ja se on testattu että sillä toiminut aina hyvin. Väärällä matkalla heittelee se nopeus, joten rikki se piuha on, toivottvasti ei mittari. Mittarin anturin johtojen liittäminen antaa nimittäin lukemat, joten anturia veikkaan.
Samalla tuli 115 tilalle 120 ja 125 suutin, pitänee kokeilla katsastuksen jälkeen. Viimeksi oli tosi hyvät arvot kun 115 suutin ja sokka neulan ylimmässä pykälässä (nyki kun ei saanut bensaa jos koitti kiihdyttää kunnolla, mutta katsastuksessa ei ongelmaa). Ajossa toimii kaikilla kierroksilla 115 kun sokka toiseksi alimmassa. 120 ei varmasti toimi jos pidän sokan samassa, saanee silloin liikaa bensaa. Se on kuitenkin suosittu suutin, näin olen ymmärtänyt, joten kai se on kokeiltava onko eroa.
Taidan jättää vesipumpun stefan vaihtoprojektin ensi kesälle, kun lämmöt pysyy koko ajan noin 60-70 asteessa ja tuohan vaatisi sitten vaihdonkin. Ja ei kamalasti tihuta öljyä sieltä pumpun alta siitä pienestä tarkistusreiästä. Saman kuin viime vuonna, ihan pisaroita pidemmän ajon jälkeen. Nesteet eivät ole sekaisin.
Samalla tuli 115 tilalle 120 ja 125 suutin, pitänee kokeilla katsastuksen jälkeen. Viimeksi oli tosi hyvät arvot kun 115 suutin ja sokka neulan ylimmässä pykälässä (nyki kun ei saanut bensaa jos koitti kiihdyttää kunnolla, mutta katsastuksessa ei ongelmaa). Ajossa toimii kaikilla kierroksilla 115 kun sokka toiseksi alimmassa. 120 ei varmasti toimi jos pidän sokan samassa, saanee silloin liikaa bensaa. Se on kuitenkin suosittu suutin, näin olen ymmärtänyt, joten kai se on kokeiltava onko eroa.
Taidan jättää vesipumpun stefan vaihtoprojektin ensi kesälle, kun lämmöt pysyy koko ajan noin 60-70 asteessa ja tuohan vaatisi sitten vaihdonkin. Ja ei kamalasti tihuta öljyä sieltä pumpun alta siitä pienestä tarkistusreiästä. Saman kuin viime vuonna, ihan pisaroita pidemmän ajon jälkeen. Nesteet eivät ole sekaisin.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Juu, se on REED rele, joka ottaa sen pulssin sille nopeusmittarille, (JOS on vain yksi magneetti hoitamassa pyörimis mittausta). Muutoin se on HAL anturi.
Elikkä REED löytyy kaikista polkupyöriin tarkoitetuista nopeusmittareista.
Öhöm... jatkakaa
Mika
Elikkä REED löytyy kaikista polkupyöriin tarkoitetuista nopeusmittareista.
Öhöm... jatkakaa

Mika
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Jatketaan.
nyt toimii mittari, suuremmissa nopeuksissa alkaa vain sekoilla. Sain kokeiltua huiputkin 85 kmh näytti parhaillaan ja gps näytti sen 81-84 heitellen sitä väliä. Valehtelee mittari vain muutaman pykälän koko asteikolla. Aika hyvin. Tuntui että olisi halunnut kulkea enemmän mutta välistykset loppui. Ei pätkinyt, ja kierroslukumittari samoja näytti mitä vakiocdi-boksillakin, eli jossain 7000 yläpuolella. Ei se sitä enemmän kierrä mittarin mukaan, mutta koneesta kuuli että kierrokset oli siinä mihin ne nousee.
Välistykset siis 35/16 ja vakiokorkeat renkaat. Pitäisikö kokeilla 17 eteen.
Edit. Mittarissa varmaan kohta lähelle 8000km jos lasketaan toimimattomuusaika.

Välistykset siis 35/16 ja vakiokorkeat renkaat. Pitäisikö kokeilla 17 eteen.
Edit. Mittarissa varmaan kohta lähelle 8000km jos lasketaan toimimattomuusaika.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mulla kulkee just saman verran (GPS mitattuna) ja mittari myös sekoaa suuremilla nopeuksilla (Näyttää heitellen nopeasti 90-120kmh välillä). Vakiovälit mulla, olikohan ne nyt 17-42? Pääsuutin 110, kartioilmansuodatin, Bilteman renkaat, muuten vakio. Vähän pätkii välillä täysillä kaasulla ajaessa.
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Vasen takapyörännapa vaihdettu. Suurin heilunta hävisi, eli oli soikea tai koska boorit väljät niin ei ollut kohdallaan. Ihan yhtä väljä oli muuten uusikin. Rengas saattaa olla myös vähän epäkesko tai huonosti vanteella. Oli muuten pultien päät uudessa navassa aivan surkeat, kaksi mutteria meni, muille pulteille piti näyttää viillaa, jotta mutterit menivät paikalleen.
-
- Noppeli
- Viestit: 5
- Liittynyt: 18 Maalis 2013 20:21
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Joo, se olisi aika katsastaa shinukka. Mitäs olette mieltä
Takertuuko inssi jos eturattaan päällä oleva "kotelo" puuttuu
Eli vetoratas on paljaana. Entä peilit, pitääkö niitä olla kaksin kappalein 



- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Todennäköisesti molemmat pitää olla samasta syystä, eli turvallisuus.
-
- Noppeli
- Viestit: 5
- Liittynyt: 18 Maalis 2013 20:21
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Näinhän sen järkeilin myös, jos jollakin sattuu ylimääräinen koppa olemaan niin saattaisin olla kiinnostunut ostamaan.
Vaihdoin tuossa iltapuhteina jarrupalat taakse ja huomasin, että sieltähän tuli jarrunesteet seisonta jarrun puolelta pihalle. Oli o-renkaan kappale turskahtanut pihalle. Sen kyllä löydän uuden, mutta onko kukaan vaihtanut tiivisteitä tuonne jarrupalojen puolelle? En äkkiseltään voi sanoa, että olisin missään moisiin törmännyt? Onko tuo jarrusatula jostain kopio?
Vaihdoin tuossa iltapuhteina jarrupalat taakse ja huomasin, että sieltähän tuli jarrunesteet seisonta jarrun puolelta pihalle. Oli o-renkaan kappale turskahtanut pihalle. Sen kyllä löydän uuden, mutta onko kukaan vaihtanut tiivisteitä tuonne jarrupalojen puolelle? En äkkiseltään voi sanoa, että olisin missään moisiin törmännyt? Onko tuo jarrusatula jostain kopio?