Rally Usa 110cc vian diagnosointia?

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
LeFalto
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Syys 2013 15:29

Rally Usa 110cc vian diagnosointia?

Viesti Kirjoittaja LeFalto »

Elikkä miulla on tosiaan Rally Usa 110cc (joo, ja tiedän että joidenkin mielestä kiinalaiset on ihan kökköjä kapistuksia).
Sammu kesken ajon, eikä sen koomin käynnistynyt.
Johtoja räplättyä ei ihahdakkaan. Eli ennen tuota johtojen kopelointia hyrähteli (startti ja joku muu jonka nimeä en muista pyörii, mutta kone ei), mutta ei "putputa" jos ymmärrätte mitä tarkotan.
Kapistus miulla valjakkokoirien vedettävänä ja koitin vedättää tuollasenaan, niin takarenkaat lukkiutu vähän väliä vaikka olevinaan on kyllä vaihde vapaalla.
Oisko mitä ideoita? revinkö suosiolla koneen irti ja vedätän niin vai kokeilenko vielä korjuuttaa? Toimivana ois niin iso helpotus arkeen.
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Rally Usa 110cc vian diagnosointia?

Viesti Kirjoittaja Nege »

Tervetuloa foorumille.
Ja kiinalaisetkin on vain koneita.

Oireiden perusteella voisin uskaltaa arvailla vian liittyvän startin rattaisiin / yksisuuntalaakeriin / ketjuun.
Oletettavasti yksisuuntalaakeri tai ketju pettänyt jolloin startatessa sutii tyhjää.
Takapyörän lukkiutuminen ajoittain viittaisi vaihteiston jumittamiseen mahdollisen rojun päästessä rattaiden sekaan.

Kyseinen konehan taitaa olla ns. monkey kopio joita kiinalaiset käyttävät joka paikassa.
Kyseisessä mallissa kun ottaa vasemman posken auki niin pitäisi näkyä startin ketju ja päästä todentamaan niiden kunto.

Tuolta mm. saa uusia koneita / varaosia jos kone on morjens. http://urly.fi/9zU
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
LeFalto
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Syys 2013 15:29

Re: Rally Usa 110cc vian diagnosointia?

Viesti Kirjoittaja LeFalto »

Kiitoksia vinkeistä. Sen verran kaveri sitä ehti vilkasta että startti tosiaan toimii ja ketjut oli paikallaan, joskin hänestä ehkä hieman löysät.
Kone on tosi huonosti kiinni (pultteja tippunu) ja ilmeisesti sen takia potkii ykköstä pois päältä ajossa. Ostin siis vasta taannoin koko kapistuksen, enkä pariakaan viikkoa ehtiny ajaa kun levis käsiin. Hiton hankalaa kun ei ite noista ymmärrä mitään. Ei täällä ois ketään Savonlinnan suunnalta? :wink:
LeFalto
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Syys 2013 15:29

Re: Rally Usa 110cc vian diagnosointia?

Viesti Kirjoittaja LeFalto »

Elikkä mönkkäri on nyt osaavissa käsissä ja muuten alkas toimia mutta ei saa kipinää. Ehdotuksia? :roll: tahtois niin kovin jo koirien kanssa vetohommiin :evil:
Avatar
pete-801
Tracks
Viestit: 1212
Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
Mönkijä:: ei oo enään.
Paikkakunta: Heinola

Re: Rally Usa 110cc vian diagnosointia?

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

Oliko tässä mallissa sammutus nappulaa ohjaustangossa, jos on niin tarkistappa sen toimivuus. Antaa nimittäin koneen pyöriä muttei kipinää jos on "päällä"
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
LeFalto
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Syys 2013 15:29

Re: Rally Usa 110cc vian diagnosointia?

Viesti Kirjoittaja LeFalto »

Lahopää unohdin vastata tänne. On sammutusnappula. Mäntä ja syylari oli rikki, ne on nyt uusittu mut silti starttauksessa jotain häikkää :evil: täytyy taas kysellä et miten Se vielä oireilee..
Vastaa Viestiin