Keskustelua KAZUMA 500:sta

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
panzka
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Helmi 2013 11:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja panzka »

Kyllä on aikamoista paskaa muovia noi Kazuman pohja"panssarit", tukivarsien suojat ja puskurit yms mustat muoviosat joutuu vissiin lähtä hakemaan ihan kunnon muovia kun noi on sellasta, esim pohjapanssariki että kun ruuvasin irti öljynvaihtoa varten, niin koitin sitte käsin vääntää, lähti repeämään siitä reunasta :D

EDIT:


Onko kukaan panssaria tehny, kärsiiköhän nostaa ihan suoraa vaan vinssillä pystyyn ja siitä sitten alkaa mallailemaan sitä panssaria paikalleen, sapluunaa yms, vai tuleekohan jotain ropleemia, että öljyjä, bensoja valuu vääriin paikkoihin tms..
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
Tiida
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Loka 2011 23:29

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja Tiida »

Pena56 kirjoitti:
marqs31411 kirjoitti:Nyt jaguar talliin kuivumaan ja huomenna rasvamaan, öljyn sekä sytytystulpan vaihto.
Toivotavasti ei tule enemmän yllätyksiä.
Miksi uuteen pitää sytytystulppa heti vaihtaa...minä vaihdoin vaan uudet öljyt ja tulppa on vielä alkuperäinen....2000 km ajettu ja suurin osa metsätöissä....ei 5000 euron laitteelta voi vaatia 15 000 Polarisken tasoa eikä laatua....hyvä peli kun osaa vain itse jotain tehdä.
On kyllä Kazu palvellut loistavasti, paikkansa ansainnut mönkkäreiden taivaassa. Paljon rääkätty isojenkin puiden ajossa ja jaksaa peuhata. Hintaansa ja ominaisuuksiin nähden loistava peli.
Puppe
3WD
Viestit: 114
Liittynyt: 30 Touko 2006 15:19
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 DLX T3
Paikkakunta: Pöytyä

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja Puppe »

panzka kirjoitti:Kyllä on aikamoista paskaa muovia noi Kazuman pohja"panssarit", tukivarsien suojat ja puskurit yms mustat muoviosat joutuu vissiin lähtä hakemaan ihan kunnon muovia kun noi on sellasta, esim pohjapanssariki että kun ruuvasin irti öljynvaihtoa varten, niin koitin sitte käsin vääntää, lähti repeämään siitä reunasta :D

EDIT:


Onko kukaan panssaria tehny, kärsiiköhän nostaa ihan suoraa vaan vinssillä pystyyn ja siitä sitten alkaa mallailemaan sitä panssaria paikalleen, sapluunaa yms, vai tuleekohan jotain ropleemia, että öljyjä, bensoja valuu vääriin paikkoihin tms..
Ite tein takimaisen panssarin tilalle n. 16mm paksusta johdemuovista uuden , joka on jämäkkä ja liukas , jarrulevyn kohdalle joutui jyrsimään pikku kevennyksen , että mahtuu pyörimään. Isompi , etumainen panssari on yhdistelmä alkuperäistä panssaria ( joka ainakin mun kamppeessa oli aikas sitkeää ) sekä alumiinista turkkilevyä
ja hyvin on pöllien ajossa kestäny ja toiminu , tosin mitään lambadaa en oo sillä kannon nokassa ehdon tahdon vetäny.
panzka
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Helmi 2013 11:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja panzka »

No nyt on kazumaa taas rassattu, maastoajoissa viimeksi pohjapanssari ihan säpäleiksi vaikka olin vahvistanut alkuperäistä -> muovit hankittuna, odottaa leikkausta ja asennusta.

Kaasarin imukaula halkesi myöskin, tästä kone glanssiin yhteys ja kiitettävän nopeasti tuli kyllä uusi osa täytyy sanoa heidän kunniakseen, osa myös lähes täysin erilainen ja paljon paremman tuntunen rakenteeltaan.

Astinlauta taittui vähän ylös ja painaa nytten etukatetta ylöspäin, eli listalla astinlaudan oikaisu ja L- profiilipalkilla vahvistus. Lokarit ja lokarien levikkeet (yleensäkkin mustat muoviosat) on surkean laatuista ja alkaa pikkuhiljaa korvautumaan strategisista paikoista kuljetinmuovilla, niin saa hieman joustavaksi niitä heikkoja kohtia.

Lisävaloa asennettu keulille, sähkönjakoblokkia ja varashälytintäkin jos joutuu jossain pidempään seisottamaan vierailla mailla ;P

Vinssin kanssa tosiaan nousee kivasti pystyyn ja pääsee tosi hyvin mallailemaan panssareita yms ja rasvailemaan alustan nippoja.

Toisiksi renkaiksi hommasin vähän hoopon näköset 15" peltivanteet 195/70r15c renkailla jotka sattuu olemaan mun pakun entiset talvirenkaat pintaa n.6mm jäljellä. Siltikään ei tunnu maantiellä pääsevän paljoa sinne 90 paremmalle puolelle, onhan noissa toki painoa enemmin kun alkuperäsissä. Suurin parannus on se, että 80 vauhtia jos haluaa ajaa maantiellä, niin ei enää tartte ihan peukalo suorana lasettaa, vaan aika kevyt painanta piisaa. Ja soratiellä ajaminen on mitä suurinta hupia on tuossa senverran tasaset nuo kitkapinnat renkaissa ja hepposet kuviot verrattuna mönkijän renkaisiin =)

EDIT: niin ja nuo alkuperäset mutteri-ruuviyhdistelmät millä noi katteet on kiinni, alkaa pikkuhiljaa ainakin useiten purettavista paikoista eli etutankin katteesta ja niistä sivumuoveista, korvautumaan peltimuttereilla ja niille soveltuvilla lättäkantasilla ruuveilla. Alkaa se mutterien sovittelu sinne katteitten taakse vähän kyllästyttämään. Sitten taas kaarien levikkeet, takakatteiden ruuvit yms saa pysyä alkuperäsinä mutta olis tarkotus nylokkimuttereita laittaa tilalle niin ei tartte joka 100km jälkeen käydä läpi niitä.
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
koinio
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Joulu 2012 11:36

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja koinio »

Taakse meinasin vinssin laittaa myös. Akulle alkaa johtoja kertymään. Alkuperäisen keulavinssin johdot on vedetty akulta asti molemmat. Onkohan siihen joku hyvä syy vai voiko miinuksen laittaa vinssin viereen lähimmän mutterin alle?
kake123
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 31 Touko 2013 11:20
Paikkakunta: Sastamala

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja kake123 »

Kyllä maadotuksen voi ottaa rungosta jos akun ja rungon välissä on maadotus kunnossa.
Mun Kazuma aivasteli eikä tahtonut käynnistyä. Vika oli aika selvä kunhan sain ens kaikki katteet päältä pois, kaasari oli vallan irti imukurkusta, ihme että yleensä edes kävi. Kurkku oli murtunut melkein poikki. Uus kurkku tuli Glansilta eikä ollu kallis, 18€+kulut.
Poistin siinä muun työn lomassa kaasarista kierrosluvun rajoittimen kanssa.
Perävaunun vetoon maantiellä oon asentamassa pistorasiaa valoja varten, ostin tollasen LED-valosarjan, eipähän oo virrankulutus suuri, ei vaivaa johdotuksia eikä releitä.
kake123
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 31 Touko 2013 11:20
Paikkakunta: Sastamala

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja kake123 »

Silmämääräisesti akulta menee nollajohto vain moottorille. Ellei moottorin ja rungon välissä ole maadoitusjohtoa, se pitää laittaa sinne tai sit varmuuden vuoksi ottaa nolla aina akulta.
Päätin sit ottaa kaikki katteet irti Jaggesta kon kerran se siinä osittain auki jo on. Variaattorikotelosta näkyy olevan jonkinlainen huohotusputki ylös satulan alle. Siinä oleva haitarikumi on jo poikki vaikka koneella on ajettu vajaa 300km. No, en ala sitä uusimaan, täytyy vaan muistaa, ettei ajele liian syvälle veteen.
panzka
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Helmi 2013 11:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja panzka »

Itellä tuli takuuseen uudenmallinen imukurkku kun repes maastossa hajalle, toivottavasti kestää tää uusi vähän enemmän kun 4h maastossa ajoa, parinviikon päästä kokeilemaan ni selviää sitten !

Oli nimittäin metsäolosuhteissa mukava kaivaa tuo vika esille kun yhtäkkiä sammu vaan vehe posauksen saattelemana, ala siinä sitten katteita purkamaan, onneks oltiin letkassa ja jokaisella oli vähän työkalua, klemmaria teippiä yms mukana niin pääsin ilman hinausta mettästä ulos :D
Viimeksi muokannut jukka81, 15 Kesä 2013 09:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
panzka
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 15 Helmi 2013 11:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja panzka »

Nyt alkaa tuntumaan siltä että laakereiden irrotus + laakeriliikkeen tai autovaraosaliikkeen vastaavat sekä etu- että taka-akselille lähtee tilaukseen ja asennukseen, kun jo toisella puolella sisempi etulaakeri väljä ihan kunnolla ja kilsoja se 600 mittarissa tunteina abaut 30tms. En ainakaan kazuma-laadun laakereita ala laittamaan uusiksi =p

Muuten toimiva peli, venttiilinvälykset ja kaasarin putsaus+säätö vois tehdä samalla kun laakeriremppaa eli vehje pukille vähäks aikaa..

EDIT:

Jännää vikaa tuli kun alko sähköt katkomaan kaikki, että kun kääns avaimen parkit-asentoon niin toimi ainakin suurimman osan ajasta, ja sitten kun kääns valot-asentoon, ni meni virta pois, ränkkäämällä saatto saada satunnaisesti valoasennossaki pelaamaan.. Leväytin sitte virtalukon auki, totesin että oma moka mutta kyllä lukkosylinterinki suunnittelussa on sanomista, kun lukköljyä jos laittaa ni valuu melkein suoraa läpi virtalukon pohjaan ja siellä 3x kuparista kosketinta jotka töhnääntyy ja alkaa pätkimään.. Putsaus ja liimalla nippuun ni jo pelaa taas =)
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
Tiida
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Loka 2011 23:29

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja Tiida »

Hei!
Onko kellään tuttu ääntely nelivedolla sellanen vvoouugghhh aika voimakkaana? Mistähän se saattaisi johtua? Aina ei kuulu, mutta tuntuu, että voimistunut ajan mittaan. Etuperä on kyllä kiinni ja muutenkaan päällisin puolin ei näy mitään. Vaikea tutkia, kun se kuuluu vain ajaessa ja nelivedolla.
koinio
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Joulu 2012 11:36

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja koinio »

Kiinalainen mönkijä ajelee nyt myös kuun pinnalla! Luultavasti Kazuman L-mallista kehitelty 6-pyöräinen versio? Toivottavasti huoltovälejä on saatu pidennettyä tai kuu-ukon kanssa tehtyä huoltosopimus.
töttöröö
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Joulu 2013 23:02

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja töttöröö »

tulipahan tuommonen hommattua, mites onko kellään tietoa minkä polariksen remmi tuohon kävisi? ja mitä mieltä onkohan startti entinen kun startatessa napsahtaa muttei pyöritä, hyvällä tuurilla saattaa pyörähtää vähän kuin tyhjää?
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Tuskin minkään polariksen remmi käy, mistä päättelit että kävisi? Startin naksunta viittaisi virran vähyyteen.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
töttöröö
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Joulu 2013 23:02

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja töttöröö »

tuossa lueskelin tätä ketjua sieltä täältä niin oli joku siis laittanu polariksen remmin ei vaan ollut mittoja vaikka joku niitä oli kysellykkin myös.. saahan tuohon toki oman remminkin tilattua glanspowerilta mutta kiinnostaisi jos kerran käy muittenkin vehkeitten remmit.. tuontitukusta kun kyselin niin epäilivät että saattaa käydä myös comanche bullin remmi 500 tai 550 täytyy soitella joulun jälkeen uudestaan kun on kuulemma joku asentaja paikallla joka tietää näistä enemmän, sanoivat että variaattorinki osat pitäisi käydä bullista. täytyykin tutkailla tuota virtapuolta ja vaihtaa stratille samalla kunnon kaapelit tilalle.
78jh
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 30 Huhti 2009 21:24
Mönkijä:: Kawasaki Brute Force 750

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja 78jh »

Miullahan on yksi näitä jo aiemmin täälläkin arvostelua keränneitä vehkeitä.

Mie laittoin polariksen 3211077 remmin. Tuntuu toimivan.
Kaikki alkaa olla tehty ite. Kaikki osat on vähintään kertaalleen purettu ja kasattu.
Polttoainepuolelle laitoin sähköisen pumpun, jotta käynnistys sujuu helpommin.
Vinssejä on pari kappaletta ja auton akunkin jo rikitin. Lisävaloja on eteen ja taaksepäin parit kappaleet.
Katteet on vain maalattu, penkin päällystin uusiksi kunnon nahkalla.
Jätetään talliin vanhentumaan :)
Vastaa Viestiin