Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
villetre
4WD

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Kyllä "tuoreella" nappulallakin pärjää,mutta itse nastotin noita jäisiä kelejä silmällä pitäen.. Hyvin kesti tosiaan nastat,muutama hävisi tosin. Lisäturvaa yleisille teille missä suurimmaksi osaksi ajelen. Nastat jos laitat itse niin ustuonti.fi oli halvin putiikki ainakin viime vuonna.180kpl oli ihan passeli määrä,vähemmällä ei juuri pärjää. Itsellä tosin kummit niin kuluneet että täyty ottaa pienemmällä "ulkonemalla" ettei renkaasta läpi. :wink:
Rapsu
4WD
Mönkijä:: Shineray Spyder

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

Pari viikkoa sitten pimeni shinukka aamuruuhkassa risteykseen.
Poltti sulakkeen, mutta onneksi kävi taas uskomaton säkä ja stoppi tuli autokorjaamon vieressä josta sain uuden ja pääsin töihin. Vartti aikasemmin olisin ollut keskellä ei mitään.

Ikäviä nämä sähköviat, kun nyt toimii, mutta luottamus on mennyttä. Vikaa en siis löytänyt.

Nyt kun tässä on pariviikkoa tuuminut, taitaa seuraava siirto olla oikeasti koko kamppeen purku ja täydellinen läpikäyminen.
Samalla maalata runko ja puunata entistä ehompi. Jotenkin vaan täytyy saada tuo masiina n. 10cm liian kapeasta ovesta sisään verstaalle :)
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
villetre
4WD

Valojen kanssa kun kikkailin niin huomasin että johdot(valojen) jotka siinä purkkimaisessa suojuksessa niin oli ainakin vähän hankautuneet niin kannattaa toki käydä johtosrj läpi.Se kun ei ole kovin kummoinen. Hapettuma nyt on melki joka liitoksessa. Eipä kyllä maksa uudet katkaisijat yms juuri mittään. Mulla ainakin melki kaikki symboolit kulahtaneet pois. :lol: Toki en ole juuri pessyt tuota kun joka päivä tulee ajettua duuniin ja takaisin. Eikä kyllä kinujen sähkötkään pidä liiasta lutraamisesta. =D> Muuten ajo jatkuu.. Toistaiseksi.. Olen kanssa suunnitellut pientä "plastilak" remonttia eli maalata kulahtanut oranssi uudelleen. Bilteman mp-nostin muuten ihan kätevä remonteissa. Ostin sen jonkun 130e mallin. Hyvä purkuhommissa jne.
Rapsu
4WD

Kiitos vinkistä, Villetre. Lyhyiden kotelo oli sisältä aika karun näköinen, kirjaimellisesti siellä oli palanut. Mustana liitokset, sulanutta eristettä ja jopa polttimon kiinnike sulanut alareunasta! Hirmuisinta tässä on se, että sulakkeenvaihdon jälkeen tuo kuitenkin toimi! :O

vaihdan uudet piuhat ja pistän oman sulakkeen taakse valot. Ajo jatkukoon.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
römpsä
Noppeli
Mönkijä:: shineray spyder

Viesti Kirjoittaja römpsä »

Ootteko kytkintä joutunu vaihtaan? Mulla nyt n.900 ajettu ja kytkin luistaa nelosella aika pahasti (eikä kanna). Onko laadukkaampaa kytkintä jostaki ku tuo alkuperänen? Vai voiko johtua öljyistä?
Rapsu
4WD

Mulla lukee "muistiinpanoissa" että Honda CBR125 kytkinlevyt kävis, mutta käytännössä ei oo kokemusta. Mitkä öljyt sulla on koneessa? Mulla nuo Motulin Quadit on pelannu toistaiseksi hyvin.

Olipa taas mukavaa muutaman viikon tauon jälkeen päästä mönkkärillä päristämään! Tosin aiottu täyshuolto taas jäi toteuttamatta. Kohta pitäis leimatakkin...
römpsä
Noppeli

Ne motonetin quadit laitoin ja vähä sen jälkeen alko luistaa, voihan se olla sattumaakin.. Alakas suunnittellee tuota cbr pakettia. Perjantai aamu oli jo niin raikas ilima että piti töitten jäläkee hakia kelekkahaalari =D>
Rapsu
4WD

Jos öljyn vaihdon jälkeen alkoi niin kokeile vielä toisilla öljyillä! Itelläkin eka kerta motuleilla, joten pitkän ajan kokemusta ei oo. Kytkin kyllä toistaiseksi tuntuu normaalilta.

Edit. Ja en siis oo varma mistä tuon hondan levyjen sopivuuden olen muistiin kirjoittanu, joten varauksella.

Edit2. Pikaisella ketjun taaksepäin selailulla löytyi että kytkinlevyt kävis honda cr tai crf:stä. Tää on tätä...
Viimeksi muokannut Rapsu, 18 Marras 2013 09:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
anttisku
6WD
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Viesti Kirjoittaja anttisku »

römpsä kirjoitti:Ootteko kytkintä joutunu vaihtaan? Mulla nyt n.900 ajettu ja kytkin luistaa nelosella aika pahasti (eikä kanna). Onko laadukkaampaa kytkintä jostaki ku tuo alkuperänen? Vai voiko johtua öljyistä?
Mulla aikoinaan oli jotain Motulia että Castrollia koneessa ja melko nopeasti alkoi luistoa ilmetä samoin vaihteet takkuili ja rusahteli ikävästi.
Teboil Superbike pelasi loistavasti mut tuhannen kilsan tienoilla nekin oli vaihtokunnossa yleensä. Liekö tuo konetyyppi pilkkoo öljyn nopeasti liruksi :?:
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i

Uudenmaan Mönkijät ry
villetre
4WD

Kylmänä nuo vaihteet ruksahtelee,selkeästi muutaman min käyttely auttaa. Vaihtelen noita öljyjä aikas usein, aikas halpaa kuitenkin jos sillä nyt välttää muutaman isomman rempan. Mutta ei tää nyt aina mene ihan lapaseen.. Aloin vaihtaan ölppiä tänään ja ajattelin kerrankin sen sihtin putsata,mikä tosiaan löytyy sieltä vaihteenvalitsimen alta. Muuten meni hyvin,pientä metallia luonnollisesti siellä , siivoilun jälkeen kiristin niin se saatanan tulppa halkes.. Voi kerpele. En edes vääntänyt kovaa,tiukassa se avaamis hetkellä oli.. No huomenna yksi eläkeläinen saa tekemistä etsiäkseen jostain jonkin tulpan ,ettei vaan menis tämän teettäminen sorvarille. Huoh..
Mitä tästä TAAS opimmekaan niin ->Älä räplää jos ei pakko. Hajoaa taatusti jokin paikka. =D>
villetre
4WD

Motopowerilta onneksi löyty vastaava tulppa ihan hyllystä! On ilmeisesti sama tulppa monessa muussakin kiinan ihmemoottorissa. =D> Tosiaan tuon tulpan momentti on jotain henkäyksen tasoa näemmä. :lol: No,ajo jatkuu taas!!! =D>

Tulppahan oli muuten ihan törky kallis .. 7e.. :biggrin:
römpsä
Noppeli

Ajattelin nuo superbiket laitta ja kokkeilla muuttuuko paremmaksi.
Saimpa aikaseksi räjäytellä nuo artraxin kumet paikoilleen, huomenna testiajo töihin näin aluksi :)
isä-panaanila
3WD

Viesti Kirjoittaja isä-panaanila »

Terve pitkästä aikaa!
Eipä tullu paljoa kesällä ajeltua, nyt kun satoi lumen maahan niin pitää alkaa aurauskalustoa elvyttää!

Ja koska tietoa ei saa omia:
Mulla on EBC heavy duty kytkin, levyt on mallia CK1119, 2 pakettia menee ja jokunen levy jää yli. CR:n levyt, tosi napakat.
Edelliseen verrattuna aika raaka ja on-off tyyppinen + kytkinvaijeri on entinen kohta.
Tosin entiset levyt luisti heti 6500Rpm jälkeen 3 ja 4. vaihteilla
Olen tyytyväinen tähän pakettiin!

Tulppana oon käyttänyt NGK DR8EA, maksaa 4,5€
edit. villetre tarkoittikii sitä öljytulppaa...

Öljyinä oon käyttänyt Valvolinen ölppiä, saa motonet, jne. Kerran rusahtaa kun laittaa käynnistyksen jälkeen vaihteen, irrottaa kytkimen levyt toisistaan. Sitten ei mitään.
Mitä konetta oon availlut niin kaikki on puhdasta ja kuin uutta. Vaihdot 500km välein. On ihan vaihto kamaa sillo.
Alkaa olee männänrenkaat sen verran väljiä että palojätteitä tulee öljyyn.
Ja se urku auki +10,000rpm sladissa syö konetta, öljyt käy ihan Pesän kuumina, pitäs tehdä lauhdutin ja se nostais tilavuuttakii siihen tasan litraan.

Aurausvarustus menee uusiksi, puskurin vahvistin usealla tuella, tein yläraudan niinkuin maastureissa ja 2x Led lisävalot. Uudet nostovarret on puolivalmiit, huomenna lisää.
Viime talven jälkeen oli kaikki niin solmussa, vissii nuo puutarhatraktorit voimattomia, kun niiden levyt ei kestä mönkijä käyttöä.
http://aijaa.com/1oQSkV jotain tähän asti tehtyä

Tietääkö kukaan hyvää ketju merkkiä, mulla vaan ketjut venyy ja sit paukkuu. Ei kehtais vaihtaa 428->520 kun on tuo perä liimattu kasaan. On muuten kestäny!

Eikä tarvii räplätä, hajoo nää muutenkin...
isä-panaanila
3WD

Viesti Kirjoittaja isä-panaanila »

Tänään näppärästi lumilevystä jousi antoi periksi lenkistään ja vääntyi yläkiinnike. Kytkinvaijeri poikki.
villetre
4WD

Ääh.. Noh uutta vaijeria sit kehiin. Onko joku taistellu tuon startin kanssa? Ainakin mulla kylmällä koneellla niin selkeästi jotenkin ei tahdo lyödä starttia kehiin , niinkuin olisi jumissa? Muutaman painalluksen jälkeen löytyy taas niinkuin?! Huono selostus mutta... Toistaiseksi toimii ,mutta selkeä korjauskohde seuraavaksi.
Vastaa Viestiin