Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

Mulla on iän kaiken startti tehny semmosta, että välillä kun painaa niin räpsähtää ja yrittää pyöräyttää, mutta ei jaksa. Sitte ku painaa uudestaan niin pyörittää normaalisti. Kylmänä ja kuumana. Tuntuu, että jos moottori on pysähtynyt just ennen suurinta puristusta niin ei meinaa yli jaksaa. Tai jotain. :o Mutta et vissiin tuota meinannu.

Täällä en oo vieläkään tilannut Artraxeja alle... Mutta sen verta rupeaa kyrsimään kahden ihmisen työmatkojen sovittelu ja säätö yhdellä autolla, että nyt ensviikolla ihan oikeasti lähtee renkaat viimein tilaukseen. :evil:
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Avatar
isä-panaanila
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja isä-panaanila »

Tosiaan joo teki startatessa tommosta, varmaan piuhatkii lämpenee. ( Se kiinankaapeli on ihan paskaa)
Itse vaihdoin startin piuhat 6mm neliöiseen, siis akulta solenoidille ja siitä startille. Sit vielä lisää 6mm maapiuhan koneesta runkoon. Ja kunnon laattaliittimillä.
Suosittelen vaihtaa. Pyörittää ihan eri tavalla ja lähtee käyntiin aina heti.
Avatar
isä-panaanila
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja isä-panaanila »

Perjantai 13.

Laittelin Moposportin nestekytkintä paikalleen ja halkes se tankokiinnike. Eikä käyny suoraan paikalleen, eikä ollu sopivaa rautaa tehdä kiinnikettä, maanantaina sit sitä lisää. Olihan toi 250€ Maguraa halvampi, mutten odottanut noin huonoa laatua. Älkää ostako!

Vaihdanpa ton isomman neulan Dellorthoon, veti aiemmin 6000rpm jälkeen laihalle seosmittarin mukaan, ajossa veti mun mielestä "HYVIN" vaikka menee laihalle.
Epäilin seossuhdemittaria (Autogauge) virheelliseksi, vaikka näyttää optimal auraushommissa.
Röpötti paikallaan kierrättäessä 9,000Rpm jälkeen. Ajossa se normimittari loppuu 10,000Rpm.

Nyt pääsuutin 25 kokoo isompi ja neula jopa 3 kokoo isompi, RAJU muutos, muttei ei paljoo röpöttänyt. Alakierrokset ok. Nopeesti jos kaasua kääntää niin booaa (rikas).
Hitaasti kokeilin 5000,6000,7000,8000,9000,10000Rpm, siihe loppu normimittari, siinä vaiheessa 1/2 kaasusta käännetty... Seos laihalla, mittarin mukaan.
Loput 2/2 kehiin. Ei röpöttänyt, saavuttiin vissiin vasta tehoalueelle ja sit kiekas. Ikinä tuo ei noin paljon kiertäny. Oli ehkä korvakuulolta 14-15Krpm kun sammu virrat.

Mitään mekaanista vikaa ei ole. Mikään ei hajonnu, joku sähkövika. Katotaan huomenna lisää... Mutta muistu mieleen se lause siltä virittäjävelholta, kun kannen hain koneistuksesta, "Jos vaan on imu, bensan saanti ja pako kohillaan niin kyllä tuon huomaa"
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

Onko Panaanila saanu koneen käyntiin? Kuulostaa rajulta peliltä jos noin kierroksia ottaa =D>

Täällä on taas uskaltauduttu tien päälle kun tiet sulana ja on ne renkaatkin tulossa, 27 päivä pitäis saapua ovelle. Nuo johdot akulta startille pitää tosiaan uusia kun jaksaa, ja alimittainen akkukin vaihtaa. Tuossa kun käynnisteli pitkähkön seisokin jälkeen niin oli niin harmittavasti just lähössä käyntiin ja hörähteli jo ihan käyntiinlähdön rajalla kun sitten puutui. Muutaman minuutin lämpöpuhalluksella lähti kyllä sitten jo kesätyyliin.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Avatar
isä-panaanila
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja isä-panaanila »

Sain, oli repiny virtalukosta piuhan irti.
Hirveetä säätää tota kohilleen, suuttimia, neuloja, pykäliä, ruuveja ja sit vielä kiihdytyspumppu.
Sain sentää röpöttää ajossa täyskaasulla, suutin 156. Jes! Tosta kun tiputtaa johonki 150 suuttimeen niin vois toimia hyvin.
Pikkasen booaa siinä 5000 ajossa. Ei niinku sais bensaa tarpeeksi. Pitää nyt yrittää säätää kohilleen et uskaltaa kokeilla huippuja.

Hyvin se kyl vetää, videota tulee ehkä jo huomenna! (Ostin Bullet HD:n ihan sitä varten)

Kannattaa ne piuhat vaihtaa. Oon pärjänny hyvin ihan orggis akulla, vaikka on vinssit ja lisävalot.
lave
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Tammi 2014 22:03
Paikkakunta: Oulu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja lave »

Moro..

Tuli itelle ostettua shineray stixe. Mistä tähän sais edullisesti uuden äänenvaimentimen? Nyt aivan järkyttävän kovat äänet. Jokin matala ääninen vaimennin olisi hakusessa. Mitä äänenvaimentimia olette näihin laittaneet? Minkalaiset äänet noissa uusissa stixe alumiinivaimentimessa on?
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

Morjens ja tervetuloa joukkoon tummaan! Itellä kans hirmusta mekkalaa pitää putki. Yks edullinen vaihtoehto on villoittaa uudestaan, muistaakseni Biltemasta ainakin saa just sopivaa villaa. Tosin itellä ne uudet villatkin on vaihdon rajalla taas. Villojen vaihto helppoa, poralla niitit irti pakopäästä ja paketti tulee vetämällä pois. Uusi villa väljästi rullalle ja sopivilla ruuveilla (porattujen niittien tilalle) paketti kasaan. Helppo sitten uudestaan kasata ja purkaa.

Ei kannata minusta uutta stixen orkkista ainakaan ostaa! Slipareista voi joku tietävämpi ohjeistaa, ketjussa aiemmin puhuttu näistäkin.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

Nyt kun tuli yhdessä yössä oikein kunnolla lunta, voisin heittää omat kokemukset noista Artrax MXTrax renkuloista. Joulukuusta niillä tosiaan ajellut ja toistaiseksi en aio nastoja pistää. Pitää hyvin perus talvitiellä kun lähdöissä annostelee kaasua maltilla. Ei tärrää eikä vemputa yhtään! Luulin että aikaisemmat vapinat on tullu jostain muualta, mutta ne olikin ne Kenda Speedracerit, vaikka puolta kalliimmat renkaat ja asfalttikuviolla.
Ääntä lähtee kuviosta kyllä kun kovempaa ajaa, mutta jo tuosta muutenkin metakkaa lähtee, joten ei kokonaisvolyymiä paljoa nosta...

Mutta tosiaan kymmenisen senttiä oli aamulla tullut lunta ja tiet auraamatta. Töihin piti päästä kummiskin, joten matkaan vaan. Tiellä autot olivat jättäneet kapeat urat lumeen ja eihän mönkijän raideväli siihen passannut, joten toinen puoli oli aina urassa ja toinen kynti läpi lumen. Suoraan ei kovin pitkää matkaa päässyt kerralla, perä veteli jatkuvasti. meno oli kuitenkin koko ajan hanskassa, ei tullut sellasia voi v&@ttu tilanteita. Jatkoin siis matkaa. Tuo löysä sivuttaispito takasissa on oikeastaan aika ilmiselvää kun katsoo kuviota, kaikki nappulathan on renkaassa suorissa riveissä.

Paksuhkossa Puuterilumessa lähtö ja hitaasti ajo tuntui aluksi myös kummalta, sillä rengas tuntuu lipsuvan koko ajan, mutta silti lähteminen paksunkin aurapenkan takaa auraamattomalla alueella ei tuottanut ongelmia. Eteneminen on varmaa, mutta se tapahtuu koko ajan hieman lipsutellen. Edelleenkin kuitenkin oli koko ajan varma olo, ohjattavuus oli hyvä ja esim pysähtyminen tarvittaessa nopeaa.

Siinäpä ensikuukauden kokemukset, eli normi talvikelissä siis hyvät, autot lipsuivat valoista lähdöissä enemmän. Paksuhkossa lumessa tiellä eteneminen onnistuu turvallisesti kun ajaa maltilla. Joka tapauksessa kevyt laite "väärällä" raidevälillä talviliikenteessä vaatii enemmän tarkkaavaisuutta kuskilta.

Kuva
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
römpsä
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Loka 2013 13:05
Mönkijä:: shineray spyder
Paikkakunta: Kempele

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja römpsä »

http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... php?p=2123

Iteaatellu tuommosta hatamoton änäriä.. Kohtuu hintanen. Ja passelin kokonen.
Mulle mahto tulla maanantai kappaleet nuita artrax eturattaita, melkein samallain tärrää ku vakiokumetki. Pitoon kyllä tosin ollu tyytyväinen. Lisäsin vielä 11mm nastoja muutaman nii aina vaan parempi. Merelläki mukava vålillä käyä päästelee. 8)

Kytkimen luistaminenki hävis ku vaihto superbiket koneeseen.. Kohtahan nuita taas sais vaihtaa
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Noita kumeja kyllä kannattaa hieman pyöräyttää vanteella eri kohtaan.Toista kertaa nyt alla kumit joita ei ole edes tasapainotettu ja hyvin menee kun paikallinen rengaskaveri on ollut viitseliäs ja etsinyt hyvän kompromissin. Tietty paineethan saa olla aikas alhaset,0.6-0.8 bar vain. Nyt itsellä 0.8 mutta voisi olla vähemmänkin.Menee vaan iso kaveri noilla paineilla vähemmällä bensalla. :lol: Ja lämpimästi suosittelen nastoitusta,pitää vielä makeemmin sen jälkeen. Ustuonnista ainakin ennen sai noi ruuvattavat nastat halvalla.

Omassa alkanut tuo pakkasella starttaaminen oleen hankalaa,täytyis kanssa laitella nuo johdot akulle kuntoon.Lämpösestä lähtee kuin tyhjää vaan ja päivä pakkasessa niin aikas hakkausta on starttaus.
römpsä
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Loka 2013 13:05
Mönkijä:: shineray spyder
Paikkakunta: Kempele

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja römpsä »

Kyllähän nuihin tärinöihin on aikalailla tottunu, eikä sinääsä ajoa haittaa ku ei ala miettimällä miettiin. Paineet mulla eessä 0,6 ja takana 0,8

Agrimarketista ainaki täälläpäin oli kohtuu halavalla nuo nastat. 70e 100kpl.

Ootteko takaswingiin puslia sorvannu/sorvauttanu vai orkkiksia asentanu. Noin 2500km ajettu ja tuntuu että alkaa perä mennä eelle ku nii välijäksi menny.
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Puslista ollu juttua way back.. Katso aiheesta haulla. Omassa varmaan samaa ongelmaa,mutta koittanut vaan ajella siivosti. :lol: Tuntuu että jos likaa rasittaa kinukkia niin taatusti hajoo jokin paikka,siksi ajoa nätisti vaan. Töihin ja takaisin. =D>
römpsä
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Loka 2013 13:05
Mönkijä:: shineray spyder
Paikkakunta: Kempele

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja römpsä »

Joo on ollu juttua, mutta niistä on aikaa ja lähinnä tarkotin että onko uutta poikkeavaa kokkeilua taikka ideoita, kokemuksia. Nylon, kumi, uretaani, alumiini... Onhan nuita.

Asiasta kukkaruukkuun, onko nestekytkin jo paikallaa ja miten toimii?
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

Tämän ketjun sivulla 169 oma puslienvaihtokertomus kuvien kera. Tuollakin noista tärinöistä vatvoin :) Kai se on kaikkien operaatioiden yhteissumma että viimein saa tärinöittä ajaa, taka-akselin uusiminen, swingin puslien uusiminen, etupään tukivarsien uusiminen ja viimeisenä pyöreät renkaat :) Alkoi jo vaihtoehdotkin olla vähissä :D
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

Taas on opittu uutta. Iänikuinen taka-akselin laakeriongelma nosti taas päätään, rupesi tuttu pieni nurina kuulumaan ketjupuolen paketista, huoh. Mietin että miten se voi olla mahdollista että niitä lakruja menee, vaikka pakka on akselia myöden uusittu useita kertoja ja ketjut kiristetään millimetritarkkuudella työntömitalla. Selitys: Swingin ketjupuolen laakeripakan kiinnitys on kierossa, vääntää pakettia koko ajan. Ratkaisu: kiristin pannan vain toiselta puolelta ja jätin toiselta puolelta kohtuu löysälle. Toistaiseksi nurinat loppui. Eli nyt kun tuon tietää, seuraava laakerisetti pitäis kestää.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Vastaa Viestiin