Täälläkin vain ajoa ja remonttikohteiden odottelua.. Prkl kun nastat kuluu vaan ,täytynee kohta siirtyä kesägummeihin. Ehostus ulkokuoreen kiinnostais eniten ehkä kuitenkin,plastilak tai teippaus..
Kesä näyttäisi kohta ehkä tulevan...oli niin vaihtelevaa säätä talvella, jotta taisi tulla vain yksi ajokerta joulun aikoina. Pressun alla sai shineray odottaa kevättä. Kohtapa liikenteeseen jos kuivat tiet pysyvät. Luulenpa ettei niin käy vaan lunta ja pakkasta tulee. Joka tapauksessa alkaa taas poltella milloin pääsee ajelemaan. Eihän tuo tietty pakkanen oo este, mutta liian vaivalloista. Käyntiin saaminen on vaihdettujen paksujen maadoitus- ja virtapiuhojen ja uuden akunkin myötä aika nihkeää. Oikeastaan ollut siitä lähtien kun uusi mäntä ja renkaaat vaihdettiin aikoinaan. Viime kevättalvella/keväällä vapaaratashan hajosi todennäköisesti sen takia että ei vaan lähtenyt käyntiin vaikka miten pyöritti konetta eri kaasarin asetuksilla. Lopulta pyöri tyhjää.
Ei hemmetti. Ostin shinukan ja vaihdoin siihen startin vapaarattaan sekä uuden jarrusatulan taakse viime viikolla. Osat paikalleen, jarrujen ilmaus ja starttaus. Kaikki toimi ok. Eilen ajattelin käydä kokeilemassa leimanhakua ja eihän siitä mitään tullut. Ei starttaa, ei sitten ollenkaan. Valojen ilmaisinvalo syttyy ihan ok, kun painaa jarrua eli kaikki kai pitäisi siinä olla ok, lisäksi kaikki muu pelaa (valot, vilkut sun muut) mutta startin painamisella ei ole mitään vaikutusta. Ei minkäänlaista reaktiota siihen.
Mulla saman tyyppinen, sähköt tuli, mutta ei startannut. Vika oli virtalukossa. Sen vois kokeilla ohittaa. Jos ei auta, suoraan ladatusta akusta virtaa startille. Jos ei sittekään niin startti rikki, mutta jos starttaa ja virtalukko ohitettu, niin vahva veikkaus, että startin rele (vai solenoidi, mikä se nyt on) on rikki. tai yksinkertaisesti piuhaa jossain poikki.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Joku kosketushäiriö oli siellä akun tuntumassa. Eri johtojen heiluttelu eestaas auttoi ja taas toimii ainakin jonkun aikaa. Jos tuolle leiman sais tässä, niin vois alkaa vetämään noita johtoja uudelleen. Melkoisia virityksiä tuolla näyttää olevan.
Lisäksi tuo jarruvalokatkaisin on myös vikaherkkä. Sehän kun ei anna startata jos ei jarruvalo pala. Omassa saa ainakin jalkapoljinta painaa ihan tosissaan. Tarvitsee tilata uusi katkaisin kun säätö loppuu..
Eilen mönkijä pressun alta ja ensimmäisellä käyntiin keskellä päivää. Tänä aamuna sitten apuvirran kautta. mutta lähti sitten heti sillä tavoin. On siinä kyllä oma tunnelmansa ajella aamulla töihin autoon verrattuna.
Missäs kohtaan teillä vesijäähdytetyssä koneessa sijaitseepi lämpöanturi? itte vaihtelin just ilmajäähydteisen tilalle simmosen eikä osu silmään että missä kohtaan pitäis olla jonnin sortin anturi.
Snaapo kirjoitti:Missäs kohtaan teillä vesijäähdytetyssä koneessa sijaitseepi lämpöanturi? itte vaihtelin just ilmajäähydteisen tilalle simmosen eikä osu silmään että missä kohtaan pitäis olla jonnin sortin anturi.
Vähän myöhässä vastaus, mutta siellähän se termostaatin kyljessä, joka taas löytyy sylinterin takaa, kaasarin vasemmalta puolelta. En ole tuota koskaan purkanut, joten olen vain 99% varma, hankala kuvitella kummiskaan sinne mitään muuta johdon päässä killuvaa.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Meni shineraystä startin vapaakytkin hajalle. Mistä olette tilanneet osat kyseiseen remppaan? Tarviiko muuta vaihtaa kun toi startin vapaakytkin/ kopan tiiviste? Vai pitääkö muutakin osaa uusia samalla? Laittakaa linkkiä mistä saa edullisesti tilattua osat. Myykö mikään pulju suomessa osia sinukkaan? Oisko kellään kuvaa kyseisestä rempasta?
Tuolta.. Hyvin tullut aina kaikki,kannattaa kartoittaa muutkin osa tarpeet niin saa samalla... Vähintään jarrupalat,kaasarin kurkku,vaijereita yms niin ei jää heti pelit seisoon pikku rempan tähden.
Alkoi jo syksyllä virtalukko osoittamaan hajoamisen merkkejä ja nyt se sitten hajosi. Virrat kun kääntää päälle mittaristoon ei tule muuta kuin vapaavalo syttyy himmeästi ja alkaa hitaasti kirkastua kunnes mittaristokin herää noin 10 sek kuluttua. Varmistin lukon hajoamisen ohittamalla virtalukon liitinosasta.
Yritin ruiskutella lukkoon kaikista pienistä koloista crc:tä ilman onnistumista lukon henkiin herättämiseksi.
Rupesin tutkailemaan internetin ihmeellistä maailmaa ja totesin että crc pullon hinnalla saa kawasakiin sopivan virtalukon jonka pitäisi sopia myös shinerayhin pienellä muokkauksella, (piuhat poikki--> vanhasta liitinosa tilalle ) kerron toki miten kävi kunhan lukko tulee hongkongista.
Samalla päätin ottaa mittariston tarkempaan tutkimukseen, kun näytti noita numeroita puuttuvan ja osa näkyi himmeästi. Pienen tutkiskelun jälkeen sain sen korjatuksi kun laitoin näyttöpanelia pitävän mustan metallikehyksen sisälle 2 kerrosta sähkärinteippiä ylä ja alareunaan.
Jäi tuo katsastus tekemättä syksyllä joten mitenkähän tuo on jos raahaan shinerayn katsastukseen alkukesästä, niin joutuuko sen katsastamaan jo syksyllä uudestaan, vai tuleeko siihen vuosi ajoaikaa?
.........,,,,,,,,, <---lisää tuosta pisteet ja pilkut viestiin, jos niitä puuttui.