Odes moottorin purkua
Re: Odes moottorin purkua
Kone lopultaki nipussa mutte eipä täysillä pelaa...
Olisko vinkkejä mistä voi johtua kun pakin laittaa päälle niin ei meinaa millaan saada vapaalle???
Onko kukaa kasannut kytkinpakkaa kun mietin että kuinka kireälle ruuvit vedetää kun pakka kiristetään???
Olisko vinkkejä mistä voi johtua kun pakin laittaa päälle niin ei meinaa millaan saada vapaalle???
Onko kukaa kasannut kytkinpakkaa kun mietin että kuinka kireälle ruuvit vedetää kun pakka kiristetään???
Re: Odes moottorin purkua
Onko tyhjäkäynti liian korkealla? Vaikuttaa meinaan vaihteiden päälle menemiseen.
Tarkoitatko sitä monilevykytkintä, etkä keskipakokytkintä. Itse ainakin vedin sen pikkuräikällä sopivalta tuntuvaan rannemomenttiin
Tosin eipä ole vielä moottori käynyt tämän remontin jälkeen. Mutta muistelisin että viimeksikin purin sen irti ja kiristin samaan momenttiin ja sillon ainakin toimi hyvin.
Ja yksi mikä vaikuttaa vaihteiden toimintaan on kytkimen säätö. Se säätöruuvihan on siinä etummaisessa kotelossa kytkimen kohdalla. Mutteri löysään ja ruuvimeisselillä pulttia ruuvaamaan.
Jollei nuo säädöt auta niin aika voi auttaa myös. Itsellä oli talvisin kylmällä koneella samaa että ei meinannut saada pakkia pois päältä, mutta kun kone lämpesi niin alkoi vaihteet toimimaan.
Tarkoitatko sitä monilevykytkintä, etkä keskipakokytkintä. Itse ainakin vedin sen pikkuräikällä sopivalta tuntuvaan rannemomenttiin

Ja yksi mikä vaikuttaa vaihteiden toimintaan on kytkimen säätö. Se säätöruuvihan on siinä etummaisessa kotelossa kytkimen kohdalla. Mutteri löysään ja ruuvimeisselillä pulttia ruuvaamaan.
Jollei nuo säädöt auta niin aika voi auttaa myös. Itsellä oli talvisin kylmällä koneella samaa että ei meinannut saada pakkia pois päältä, mutta kun kone lämpesi niin alkoi vaihteet toimimaan.
Re: Odes moottorin purkua
Joo tyhjäkäynti on isolla kun vaihdoin Keihinin kaasarin ja en oo saanut sitä vielä kunnolla säätöihin...
Mutta ei meinannut saada sitä pois päältä kun moottori oli sammuksissa ja nytkytin mönkkäriä ja samalla jalkavaihtajalla vaihdetta otin pois päältä.
Kytkimen säädöstä kun ohjeessa sanotaan et vasta päivään pyöritetään kunnes tuntuu pikkusen vastustusta niin siitä 1/4 osaa sitten takaisin. Itellä tuntuu vaan kun säätää että se tökkää melkein kuin seinään.. Mietin että kiristinkö liian tiukkaan kytkinpakan ja se ei joistaisi yhtään. En kyllä hampaat irvessä kiristänyt vaan kun tökkäsi niin siitä pikkusen että ei jäisi liian löysälle.
Mutta ei meinannut saada sitä pois päältä kun moottori oli sammuksissa ja nytkytin mönkkäriä ja samalla jalkavaihtajalla vaihdetta otin pois päältä.
Kytkimen säädöstä kun ohjeessa sanotaan et vasta päivään pyöritetään kunnes tuntuu pikkusen vastustusta niin siitä 1/4 osaa sitten takaisin. Itellä tuntuu vaan kun säätää että se tökkää melkein kuin seinään.. Mietin että kiristinkö liian tiukkaan kytkinpakan ja se ei joistaisi yhtään. En kyllä hampaat irvessä kiristänyt vaan kun tökkäsi niin siitä pikkusen että ei jäisi liian löysälle.
Re: Odes moottorin purkua
Minkä kokoisia suuttimia porukat käyttää ? Ite vaihdoin Mikunin kaasarin ja tyhjäkäynnillä puksuttaa ja yskii. Suuttimien koot on pää 150 ja tyhjäkäynti 30.
Re: Odes moottorin purkua
Menee yksinpouheluksi mut yritetään vielä 
Paljonkos on venttilien välykset missä toimii parhaiten???

Paljonkos on venttilien välykset missä toimii parhaiten???
Re: Odes moottorin purkua
Olikos välykset nyt ohjekirjan mukaan 0,3mm. Siihen ainakin ite olen säätänyt ja toiminut sillä hyvin.
Re: Odes moottorin purkua
venttiilin välykset kun laittaa 0.10-0.15 niin ollaan lähellä. ite säädän omasta 0.10mm molemmat ja kylmänä.katos että se kytkimen säätö toimii ylipäätänsä.. nähnyt semmoisia koneita missä rojut on väkisin tungettu sisään ja kaikki jumissa..
Re: Odes moottorin purkua
Sainpahan tuon oman koneen kanssa kasaan ja käymään. Vaihteet toimii hienosti vaikka koneen kasauksessa ainut paikka missä käytin momenttiavainta oli kannenpultit.
Ainut että nyt tuntuu saavan soppaa hieman liikaa. Käynti on röpöttävää ja pakoputkesta tulee tummaa sauhua
Mahtokohan katalysaattorin tyhjennys vaikuttaa jotain
No tarvitsee koittaa vaihtaa kaasariin suutinta, kun vaan löydän jostain sen alkuperäisen.
Ainut että nyt tuntuu saavan soppaa hieman liikaa. Käynti on röpöttävää ja pakoputkesta tulee tummaa sauhua


Re: Odes moottorin purkua
Mulla sama homma et ku vaihdoin kaasarin et käy rikkaalla. Oon vaihdellut suutinta vaikka millaista ja neulaa säätänyt mutta ei auta. Röplöttää ja savuttaa niin perkuleesti...
No ompahan ollut talveksi puuhaa tän romun kanssa mut pikkuhiljaa pitäis päästä liikenteeseen jo
Mikä kaasari sul on?
No ompahan ollut talveksi puuhaa tän romun kanssa mut pikkuhiljaa pitäis päästä liikenteeseen jo

Mikä kaasari sul on?
Re: Odes moottorin purkua
Ihan vakio kaasari on. Aikoinaan vaihdoin siihen vaan isomman suuttimen. Mutta nyt tosiaan kun ei ole katalysaattoria ahdistamassa putkessa niin tulee savut ulos asti
Kävi se katalysaattori ja alkukäyrä ennen viimistä remonttia jatkuvasti vähän lämpimänäkin. Olivat aika punaisia todella usein 
No täytyy koittaa ettiä jos vaikka löytää alkuperäsen suuttimen ja vaihtaa se takasin. Jos vaikka rupeaa olemaan seokset paremmat.
Yhden jutun meinaan kyllä vielä tehdä ennen kuin rupean mitään enempää tolla ajelemaan. Asennan sylinterin kylkeen lämpöanturin ja kun sylinterin jäähdytysrivat rupeaa olemaan siellä 100 asteen paikkeilla, niin lähtee flekti pyörimään. Tilasin tähän jo ebaysta yhden termostaatin.
On meinaan vaan tuo öljynjäähdyttimessä oleva flektin anturi aika huono ratkaisu...
Lisäksi asennan vielä kytkimen mistä saa flektin päälle aina tarvittaessa jos siltä tuntuu


No täytyy koittaa ettiä jos vaikka löytää alkuperäsen suuttimen ja vaihtaa se takasin. Jos vaikka rupeaa olemaan seokset paremmat.
Yhden jutun meinaan kyllä vielä tehdä ennen kuin rupean mitään enempää tolla ajelemaan. Asennan sylinterin kylkeen lämpöanturin ja kun sylinterin jäähdytysrivat rupeaa olemaan siellä 100 asteen paikkeilla, niin lähtee flekti pyörimään. Tilasin tähän jo ebaysta yhden termostaatin.
On meinaan vaan tuo öljynjäähdyttimessä oleva flektin anturi aika huono ratkaisu...
Lisäksi asennan vielä kytkimen mistä saa flektin päälle aina tarvittaessa jos siltä tuntuu

Re: Odes moottorin purkua
Laitappa sitten kuvia ratkaisustasi tänne, itse olen kuvitellut, että vaihtaisi tuon flektin sähkönsyötön siten, että saisi virtansa akulta suoraan niin ei tarvitsisi aina jättää virtoja päälle kun sammuttaa koneen ja flekti haluaa huutaa.
Mukavampi ottaa avaimet mukaan kun menee abcille kahvia ryystämään, antaa flektin huutaa rauhassa.
Mukavampi ottaa avaimet mukaan kun menee abcille kahvia ryystämään, antaa flektin huutaa rauhassa.
Viimeksi muokannut cotcot, 29 Touko 2014 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Re: Odes moottorin purkua
Ja takasin tullessa huomaa että akku tyhjäSamSpeed kirjoitti:...antaa flektin huutaa rauhassa.

Täytyypi ottaa jotain kuvia ja rustata selostusta miten sen toteutan. Kunhan vaan se termostaatti saapuisi joskus kiinanmaasta...
Re: Odes moottorin purkua
Niin siis tarkoitus on edelleenkin että termari ohjaisi flektiä, nyt se alkuviikon +30,5 asteen työlämmössä 1,5h tunnin sekalaisen ajelun jälkeen huusi
n.5min täyttä hönkää. Tuntuu tyhmältä istuskella siinä sammutetun koneen päällä odotellen että flekti lakkaa pyörimästä ( kun ei viitsi raakasti sammuttaakaan ).
Itsellä tuo ei ainakaan tuota ongelmia, sillä kaikki työvalot päällä n. 54W lediä voi olla rauhassa tunnin päällä ja silti starttaa iloisesti käyntiin.
Tosin pidemmät seisokit saa odesi seisoa ylläpitolaturissa (tälläisiä nämä "HYBRIDIT" ovat
)
n.5min täyttä hönkää. Tuntuu tyhmältä istuskella siinä sammutetun koneen päällä odotellen että flekti lakkaa pyörimästä ( kun ei viitsi raakasti sammuttaakaan ).
Itsellä tuo ei ainakaan tuota ongelmia, sillä kaikki työvalot päällä n. 54W lediä voi olla rauhassa tunnin päällä ja silti starttaa iloisesti käyntiin.
Tosin pidemmät seisokit saa odesi seisoa ylläpitolaturissa (tälläisiä nämä "HYBRIDIT" ovat

Viimeksi muokannut cotcot, 29 Touko 2014 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Re: Odes moottorin purkua
Millanen tulppa on paikollaa??
Itellä oli ostaessa DPR6 lämpöarvo ja kone kuumuin perkuleesti...
Laitoin DPR9 ja ja ei lähellekkään enään niin paljoa kuumene...
Savutus jatkuu edelleen vaikka sain kaasarin jo paremmin pelitämään. Nyt siis paikollaan on Mikunin 38 millinen ja se on jostain kakstahtikoneesta ni meinas olla tekemistä et saa suuttimet lähellekkään oikeaan...
Itellä oli ostaessa DPR6 lämpöarvo ja kone kuumuin perkuleesti...
Laitoin DPR9 ja ja ei lähellekkään enään niin paljoa kuumene...
Savutus jatkuu edelleen vaikka sain kaasarin jo paremmin pelitämään. Nyt siis paikollaan on Mikunin 38 millinen ja se on jostain kakstahtikoneesta ni meinas olla tekemistä et saa suuttimet lähellekkään oikeaan...
Re: Odes moottorin purkua
Tällä hetkellä on DPR7 tulppa paikoillaan.
Vaan eipä ole suutinten vaihto vielä tapahtunut. On päässyt jotenkin hukkumaan vaihtosuuttimet
Ja kun ihan varmasti pistin ne sillon aikoinaan varmaan talteen 
Muistaako joku mimmonen pääsuutin tuossa on? Tohon keihiniin kun on tarjolla M4 ja M5 kierteellä olevaa suutinta. Ja alkuperäinen koko? Muistaakseni saattoi olla 130.
Ja tuo flektin ohjaus on myös vielä tekemättä. Mutta otan sille virran ihan virtalukon takaa alkuperäisestä paikasta. Eipä jää sitten huutamaan jos tuleekin joku vika.
Vaan eipä ole suutinten vaihto vielä tapahtunut. On päässyt jotenkin hukkumaan vaihtosuuttimet


Muistaako joku mimmonen pääsuutin tuossa on? Tohon keihiniin kun on tarjolla M4 ja M5 kierteellä olevaa suutinta. Ja alkuperäinen koko? Muistaakseni saattoi olla 130.
Ja tuo flektin ohjaus on myös vielä tekemättä. Mutta otan sille virran ihan virtalukon takaa alkuperäisestä paikasta. Eipä jää sitten huutamaan jos tuleekin joku vika.