Rally USA 250cc vm.2005
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 08 Huhti 2011 16:25
- Mönkijä:: Rally 250cc, Linhai 300 4x4
- Paikkakunta: Nastola
Rally USA 250cc vm.2005
Tuli poistettua tommonen otsikossa mainittu kömpijä edullisesti, kun sitä myytiin vaihteistovikaisena. Ei mennyt ykkönen ja pakki päälle ollenkaan.
Purettiin eilen laatikko auki ja kaikki näytti olevan kunnossa. Laatikkoa ihmetellessä huomattiin kaverin kanssa että vaihteistosiirrin(?) millä ilmeisesti kytketään peruutusvaihde päälle(?) oli jäänyt jumiin "väli asentoon". Saatiin nyt laatikko pelaamaan normaalisti kun säädettiin kytkin kuntoon ja putsattiin vaihteisto, mutta nyt onkin mietinnässä että millanen "kepukka" tossa vaihteistosiirtimessä pitäisi olla? Siitä menee vaakasuunnassa semmonen tanko, mutta siinä ilmeisesti on joku keppi ollut jota on siirrelty eteen/taaksepäin. Pakkihan ilmeisesti menee tuolla siirtimellä päälle vain kun 1 vaihde on päällä? Mistä noita keppejä löytää? Onko ihan tarvikeosana? Yritin tänään soitella tommosen perään, mutta en saanut mitään suoraa vastausta vielä keneltäkään varaosakauppiaalta.
Lisäksi mietin että mitä öljyä sinne perämurikkaan laitetaan? Unohdin kysyä..
Lisäksi pitää vissiin heittää tilausta modularboxiin kun tarvitaa uudet raidetangonpäät ja kaasariin se kuminen kaula mikä lähtee moottorin kyljestä kaasariin. Kone käy pirun huonosti ku kaasarin säädöt on pielessä ja toi kuminen kurkku on ihan halki.
Kiitos vastauksista!
Terveisin,
Ensinmäisen köpijän omistaja
Lisätään nyt vielä perään että kömpijä kokemukset rajottuu lähinnä isän Polaris Sportmaniin (500c 4x4) jota en ole koskaan itse huoltanut. Tää Rally on nyt alkuun tämmönen harjoitus kappale joka menee vaimolle luultavasti heinien ajoon ;P
Purettiin eilen laatikko auki ja kaikki näytti olevan kunnossa. Laatikkoa ihmetellessä huomattiin kaverin kanssa että vaihteistosiirrin(?) millä ilmeisesti kytketään peruutusvaihde päälle(?) oli jäänyt jumiin "väli asentoon". Saatiin nyt laatikko pelaamaan normaalisti kun säädettiin kytkin kuntoon ja putsattiin vaihteisto, mutta nyt onkin mietinnässä että millanen "kepukka" tossa vaihteistosiirtimessä pitäisi olla? Siitä menee vaakasuunnassa semmonen tanko, mutta siinä ilmeisesti on joku keppi ollut jota on siirrelty eteen/taaksepäin. Pakkihan ilmeisesti menee tuolla siirtimellä päälle vain kun 1 vaihde on päällä? Mistä noita keppejä löytää? Onko ihan tarvikeosana? Yritin tänään soitella tommosen perään, mutta en saanut mitään suoraa vastausta vielä keneltäkään varaosakauppiaalta.
Lisäksi mietin että mitä öljyä sinne perämurikkaan laitetaan? Unohdin kysyä..
Lisäksi pitää vissiin heittää tilausta modularboxiin kun tarvitaa uudet raidetangonpäät ja kaasariin se kuminen kaula mikä lähtee moottorin kyljestä kaasariin. Kone käy pirun huonosti ku kaasarin säädöt on pielessä ja toi kuminen kurkku on ihan halki.
Kiitos vastauksista!
Terveisin,
Ensinmäisen köpijän omistaja
Lisätään nyt vielä perään että kömpijä kokemukset rajottuu lähinnä isän Polaris Sportmaniin (500c 4x4) jota en ole koskaan itse huoltanut. Tää Rally on nyt alkuun tämmönen harjoitus kappale joka menee vaimolle luultavasti heinien ajoon ;P
-
- 2WD
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20 Tammi 2013 14:31
Re: Rally USA 250cc vm.2005
http://www.sammysatv.com/keskustelu/vie ... 39&t=34502 tuolta näet millainen kepukka siihen kuuluu, ja kannattaa tuo uudemman mallinen hommata niin on vähän mukavampi käytellä.
Modularboxilta kannattaa kysellä vaikka jotkut täällä kyseenalaistaa liikkeen niin itsellä ainakin kaikki on onnistunut ko.liikkeessä hienosti.
Raidetangon päistä on joskus ollut täällä puhetta ja tällaisia tarjottiin tilalle.
17-2748
Nimike
Raidet pää PrimeraAlmera M12
Hinta
12.90 € Motonet
Vanha malliksi mukaan ja katsomaan oisko samanlaiset.
Kaasarin kaulan tilasin itselle modularboxista ja uudessa on se pieni metalliputki paremmin kiinni kuin vanhassa, mutta vanha imukaula teki pienen mutkan kun taas uusi on aivan suora ja ilmanpuhdistimelle menevä putki sopii huonosti.
Oiskohan noita eri mallisia? kannattaa kysellä.
Modularboxilta kannattaa kysellä vaikka jotkut täällä kyseenalaistaa liikkeen niin itsellä ainakin kaikki on onnistunut ko.liikkeessä hienosti.
Raidetangon päistä on joskus ollut täällä puhetta ja tällaisia tarjottiin tilalle.
17-2748
Nimike
Raidet pää PrimeraAlmera M12
Hinta
12.90 € Motonet
Vanha malliksi mukaan ja katsomaan oisko samanlaiset.
Kaasarin kaulan tilasin itselle modularboxista ja uudessa on se pieni metalliputki paremmin kiinni kuin vanhassa, mutta vanha imukaula teki pienen mutkan kun taas uusi on aivan suora ja ilmanpuhdistimelle menevä putki sopii huonosti.
Oiskohan noita eri mallisia? kannattaa kysellä.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Rally USA 250cc vm.2005
Tommonen siellä on http://kauppa.motorpower.fi/varaosat-at ... 84611.htmlBAP kirjoitti:millanen "kepukka" tossa vaihteistosiirtimessä pitäisi olla? Siitä menee vaakasuunnassa semmonen tanko, mutta siinä ilmeisesti on joku keppi ollut jota on siirrelty eteen/taaksepäin. Pakkihan ilmeisesti menee tuolla siirtimellä päälle vain kun 1 vaihde on päällä? Mistä noita keppejä löytää? Onko ihan tarvikeosana? Yritin tänään soitella tommosen perään, mutta en saanut mitään suoraa vastausta vielä keneltäkään varaosakauppiaalta.
Pakkivivun varaosanumero on (alkuperäinen varaosanumero, jos kysyt modularboxista) 15910000-000FG-000000 /Lever Assy
Nii ja sitä vipuosaa ei kait saa erikseen, vaan pitää tilata koko mötikkä jossa tanko yms mukana. Ellei purkuosana joltain löydy...
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 08 Huhti 2011 16:25
- Mönkijä:: Rally 250cc, Linhai 300 4x4
- Paikkakunta: Nastola
Re: Rally USA 250cc vm.2005
Kiitos vastauksista. Onkohan tosta vaihteiston siirtimestä räjäytyskuvia kellään? Ei siis tosta vivustosta vaa siitä rasiasta. Saatiin vaihteet nyt muuten toimimaan, mutta jarrua painaessa (ykkösellä tai pakilla) alkaa rutina taas kuulumaan sieltä. Onko ideoita.
Pitää vissii toi uus vivusto tilata ellei jostain löydy purkuosana?
edit.
Voi tätä kikkailun määrää
Nyt kun laittaa mökkärin käyntiin ja ykkösen päälle, kuuluu "klonk klonk" ääntä tuosta kulmavaihe laatikosta. Voiko nyt kyse olla vain siitä ettei ykkönen/pakki pysy päällä, koska meillä ei ole siinä sitä vipua ollenkaan? Vaihdehan ei tavallaan "lukitu" ollenkaan nyt. Ymmärsin ainakin että tuolla vivulla saa lukittua sitten sen eteen/taaksepäin menon?
Löyty ebaysta muuten toi osa hitusen halvemmalla:
http://www.ebay.com/itm/Reverse-Lever-A ... r#viTabs_0
Kiittäen ja kumartaen
edit2.
Löysin räjäytyskuvat jo
Tässä linkki jos joku muukin haluaa tutkia:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... GQ&cad=rja
Pitää vissii toi uus vivusto tilata ellei jostain löydy purkuosana?
edit.
Voi tätä kikkailun määrää

Nyt kun laittaa mökkärin käyntiin ja ykkösen päälle, kuuluu "klonk klonk" ääntä tuosta kulmavaihe laatikosta. Voiko nyt kyse olla vain siitä ettei ykkönen/pakki pysy päällä, koska meillä ei ole siinä sitä vipua ollenkaan? Vaihdehan ei tavallaan "lukitu" ollenkaan nyt. Ymmärsin ainakin että tuolla vivulla saa lukittua sitten sen eteen/taaksepäin menon?
Löyty ebaysta muuten toi osa hitusen halvemmalla:
http://www.ebay.com/itm/Reverse-Lever-A ... r#viTabs_0
Kiittäen ja kumartaen

edit2.
Löysin räjäytyskuvat jo

Tässä linkki jos joku muukin haluaa tutkia:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... GQ&cad=rja
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Rally USA 250cc vm.2005
Näin minäkin ymmärsin jotta sillä vivulla lukitaan, mulla oli aikoinaan samoja ongelmia rallyssa, ostin kokonaan uuden pakkivivun ja oireet poistui.BAP kirjoitti:Voiko nyt kyse olla vain siitä ettei ykkönen/pakki pysy päällä, koska meillä ei ole siinä sitä vipua ollenkaan? Vaihdehan ei tavallaan "lukitu" ollenkaan nyt. Ymmärsin ainakin että tuolla vivulla saa lukittua sitten sen eteen/taaksepäin menon?
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 08 Huhti 2011 16:25
- Mönkijä:: Rally 250cc, Linhai 300 4x4
- Paikkakunta: Nastola
Re: Rally USA 250cc vm.2005
Hienosti näköjää toimii toi varaosien tiedustelu modularboxista ku lähetin lauantaina varaosa tiedustelut, eikä sieltä vieläkään ole vastattu mitään...
Onko muita firmoja ku noi edellämainitut jotka myy Rallyyn osia?
Onko muita firmoja ku noi edellämainitut jotka myy Rallyyn osia?
Re: Rally USA 250cc vm.2005
Soittaminen kyseiseen liikkeeseen toimii nopiammin...(s.postit voivat hukkua internetin ihmeelliseen maailmaan)
Eli ota luuri käteen ja kysele Harrilta varaosia..
Huolto / varaosat
Arkisin 10.00 - 17.00
myynti (at) rally.fi
0400 258 934
P.S Huollossa on Kaksi ihmistä töissä ja varmaankin haluavat myöskin pitää joskus kesälomia.
Eli ota luuri käteen ja kysele Harrilta varaosia..
Huolto / varaosat
Arkisin 10.00 - 17.00
myynti (at) rally.fi
0400 258 934
P.S Huollossa on Kaksi ihmistä töissä ja varmaankin haluavat myöskin pitää joskus kesälomia.
FRIGORI LAECASIN DICO!
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Rally USA 250cc vm.2005
Käsittääkseni Modularbox on ainoa joka virallisesti myy Rallyyn osia, mutta laitteestahan on "ziljardi" eri kopiota, elikkäs esim. Tyscon Street on täysin sama laite kuin 250 Rally, ja täältä löytyy osia Tysconiin mitkä menee heittämällä myös Rallyyn http://kauppa.motorpower.fi/varaosat-at ... 8_263.htmlBAP kirjoitti:Onko muita firmoja ku noi edellämainitut jotka myy Rallyyn osia?
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 08 Huhti 2011 16:25
- Mönkijä:: Rally 250cc, Linhai 300 4x4
- Paikkakunta: Nastola
Re: Rally USA 250cc vm.2005
Onkohan noiden varaosien saatavuus jotenkin heikentynyt jo, koska olen suomalaiset liikkeet kysellyt läpi eikä heiltä löydy käytännössä mitään tarvitsemiani osia.......Ja tismalleen samat osat ovat loppu myös kiinalaisilta kauppiailta.
http://www.chinesemotopartswholesale.com/
Tuo liike on ainoa mistä olen edes osan osista saanut tilattua. Ja kaiken lisäksi vielä kohtuu edullisesti
http://www.chinesemotopartswholesale.com/
Tuo liike on ainoa mistä olen edes osan osista saanut tilattua. Ja kaiken lisäksi vielä kohtuu edullisesti

-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 08 Huhti 2011 16:25
- Mönkijä:: Rally 250cc, Linhai 300 4x4
- Paikkakunta: Nastola
Re: Rally USA 250cc vm.2005
Kiinasta tuli nippu osia postissa joita vaihdettu kiinni nyt. (Tulivat muuten kiinasta suomeen 5 päivässä ja Helsingistä Nastolaan 8 päivässä!!!!)
Muuten toimii jo kiitettävästi, mutta edelleen on ongelma että vaihteista ei toimi 1 eikä pakki.
Uuden siirtimen asennuksen (Sen kepukan) jälkeen ykkönen silmässä mönkijä tyhjäkäynnillä yrittää mennä vähän eteenpäin, mutta kun antaa kaasua niin alkaa kuulua taas kolinaa kulmavaihdekotelosta. Säädöt ei varmaankaan ole tossa siirtimen tangossa kohdillaan, mutta summamutikassa niitä en saanut osumaan eikä siinä ole mitään merkkejäkään. (Jossain threadista luin että siinä pitäisi olla jotkut merkit tms.)
Neuvoja?
Muuten toimii jo kiitettävästi, mutta edelleen on ongelma että vaihteista ei toimi 1 eikä pakki.
Uuden siirtimen asennuksen (Sen kepukan) jälkeen ykkönen silmässä mönkijä tyhjäkäynnillä yrittää mennä vähän eteenpäin, mutta kun antaa kaasua niin alkaa kuulua taas kolinaa kulmavaihdekotelosta. Säädöt ei varmaankaan ole tossa siirtimen tangossa kohdillaan, mutta summamutikassa niitä en saanut osumaan eikä siinä ole mitään merkkejäkään. (Jossain threadista luin että siinä pitäisi olla jotkut merkit tms.)
Neuvoja?
Re: Rally USA 250cc vm.2005
Itellä sama ongelma eli pakilla ja ykösellä klok klok vaan eikä liiku. Onko sieltä nyt joku ratas siliänä vai? Suunnanvaihtajan kotelon käytin auki ja se pelaa kyllä aivan oikein mutta se kolina varmasti tulee laatikon puolelta. Olis tuossa ylimääränen ehjällä alakerralla oleva kone niin pitää varmaan alakaa aukoon kone ja kattoa mikä sieltä on siliänä.
Re: Rally USA 250cc vm.2005
Mulla ei nuo vaihteet jumita mitenkään. Toimii muuten mutta ykönen ja pakki lonksuttaa vaan eikä liiku. Voiko se tuosta johtua?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Rally USA 250cc vm.2005
Ota sivuposki auki, veikkaan vahvasti, että samanmoinen vika. Noita tapauksia ollut jo useita. Ilmoita tänne sitten miten kävi.
Re: Rally USA 250cc vm.2005
Ookkei pitääpä käyttää koppa auki ja kattoa. Näppärämpihän se on tuo tarkistaa ennen koko lohkon aukasua 
