Huolto ei toimi Kone Glansilla

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Manta
Noppeli

Huolto ei toimi Kone Glansilla

Viesti Kirjoittaja Manta »

Ostin viime kesänä 2005 Kone Glansilta tieliikenne mallisen 150 explorerin kaksiviikkoa käytösssä ja vikoja vaikka muille jakaa eturenkaat tyhjeni,jarrut katosi, etujarrut tehottomat ,tankolukko rikkoutui ja jäi jumiin.Lähetin koneen Saloon missä se oli yli kuukauden.Syksyllä tuli lisää vikoja peruutus vaihteen sähkökatkasija suli,vapaavalo paloi aina,jalkajarrupoljin painui pohjaan ei jarruta,eturenkaat tyhjeni,takavalo ei palanut,koneessa terävä naputus ym.
Lähetin koneen Saloon Joulukuun viimeisinä päivinä 2005 missä se on vieläkin toukokuussa 2006.Olen kysellyt sitä kymmeniä kertoja mutta aina vaan se odottaa osia Kiinasta.Olen jättänyt Kone Glansin omistajalle useita soittopyyntöjä ja olen yrittänyt myös sähköpostilla mutta hän ei ota yhteyttä eli en ole päässyt puhumaan hänen kanssaan kertaakaan.Nyt asia on kuluttaja-asiamiehellä joka yritää saada yhteyttä omistajaan.Mitä voin tehdä muutakuin odottaa tuntuu aika toivottomalta.Onko kellään hyviä neuvoja ?
Tehrään niinkun isäntä sanoo ei niinkun paras tuloo.
frosty
Tracks
Mönkijä:: Scrambler 1K #240

Viesti Kirjoittaja frosty »

torrakko mukaan ja...
Hyvä kun kerroit, unohtu sen Vikingin tilaaminen välittömästi.
Liikkenharjoittaminen pitäs kieltää tuommoisilta.
Jere itte
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Kiinanpelejä myyvien putiikkien eräs ongelma on se, että ei ole halua maksaa kalliita rahteja varaosatoimituksista, mitä tarvittaisiin heti. Niinpä odotellaan rauhassa seuraavaa konttia, joka tulee sitten joskus puolen vuoden päästä. Tässä kohtaa tietysti tulee mieleen, että jos kone-glansikin on toiminut jo aika kauan Suomessa, niin luulisi niiltä nyt joitakin varaosia löytyvän hyllystä.

Itse kun etsiskelin härveleitä itselleni tuossa aiemmin keväällä, niin täytyy sanoa, että osalla kinkkikamaa myyvistä liikkeistä palvelu oli enemmän tai vähemmän "ontuvaa". Oikeastaan ainut paikka missä oltiin asiallisia, oli Motorpower Tampereella. Ja ovat edelleenkin, vaikka Yamahan ostinkin. Ostin sieltä polkuauton tyttärelle. :biggrin:

Otan osaa, nuo tappelut on yleensä enemmän tai vähemmän tarpeettomia. Asiat saadaan selvitettyä helposti, kun molemmat istuu ilman turhia yli-odotuksia saman pöydän ääreen. Kokemusta on autoalalta kohta 10-vuoden ajalta.
l Kipu on vain tunne l
Raato
2WD

Viesti Kirjoittaja Raato »

Kyllä mä kanssa suosittelen tuota naamat vastatusten keskustelua. Mulla on ainakin hyvin asiat sillä tavalla selvinnyt tähän mennessä :twisted: vaikka ei kyseisestä liikkeestä ole kokemusta.
Julle-77
3WD

Viesti Kirjoittaja Julle-77 »

Aika PASKAN oloinen liike :!: :evil: :!: Ihan oikein teit ku laitoit jutun kuluttaja-asiamiehelle.Minusta sen olis voinu laittaa jo aikaisemminkin.Prkl jos ei KONE-GLANS osaa hoitaa takuitaan niin lopettakoon sitte myynnin.Itellä on kans kokemusta kans tuosta kuluttaja-asiamiehen avusta,kyllä siinä ei aina myyjän kans jutustelu auta (sama homma oli itellä,mut ei tämä liike) :evil: :!:
Cooleri
Tracks

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Kyllä noin pitkä aika :evil: kun on kulunut niin menisin liikkeeseen ja sanoisin että rahat takaisin,puretaan kauppa.Tuollaisessa odotusajassa ja vikalistassa on ihan riittävästi perusteita kaupan purkuun. :evil:
hugo
Noppeli

Viesti Kirjoittaja hugo »

hitsi...

itsekkin katselin kyseisestä liikkeestä mönkijää itselleni ja olin melkeen laittamassa tilausta sisään ennenku löysin itselleni nykyisen mönkijäni oten tiloaus jäi...

jos ne tota luokkaa on nii kyllä olis ikävä ollu lähtä täält kotkastakii hoitaa asiaa kasvotusten ku tota matkaakii olis kertynyt jo jonkin verran..eli onneksi ei tullut tilattua..

kyllä itsekkin olen sitä mieltä että tossa on ainekset jo kaupanpurkuun..
ei riemulla rajaa kun kiinalaisella ajaa...
valtton
Noppeli

No voi voi kiinalaisen olet ostanut.

Viesti Kirjoittaja valtton »

Mutta ei hätää.......samanlainen laatupeli löytyy tallista ja kokemus kertoo nakuttaa minkä nakutta mutta kone ei leviä. sikaa annettu jo kohta vuosi ja laite eikun paranee.......kaasusta keulii ja sutii. joten järki käteen laatua saa rahalla ja köyhät valittaa joutavista kiinalainen on kiinalainen eikä Suzukikisi muutu ja laatu ei reklamaatioista parane kun vaihtamalla aitoon.

Hae nyt ihmeessä Glanssi kotia ja ryhdy ajamaan......vuoden vanhan Explorerin ostin 300€ joten jälleen myyntiarvo romahtaa silmissä.... Aja vaikka eturenkaat tyhjinä jos haluat rahoillesi edes jonkinlaista vastinetta.
Manta
Noppeli

Noniin nyt kuuluu kummia Trans Pointilta soittivat että mönkijä on heillä mutta ajavat meillä päin vasta ensi torstaina.Mielenkiinnolla odotan yli viiden kuukauden jälkeen onko kaikki viat korjattu.Tiesin ostaesani kiinalaisen että laatu on mitä on ja jos haluaa laatua se on ihan eri hintainen vehje.
Nyt on kuitenkin kysymys takuusta mikä luvattiin kun ostin mönkijän viime kesäkuussa (1 vuosi )ja takuuhan korvaa käsittääksen ainakin valmistus virheet lisäksi kohtuullinen huolto aika on kuluttaja asiamiehen mukaan kolme viikkoa.Sen jälkeen on oikeus hakea myyjältä korvausta menetetystä ajoajasta yksi prosentti per viikkko ostohinnasta kuitenkin maximissaan kymmeneltä viikolta.Eli tässä tapauksessa noin 270 € tai jopa kaupanpurku.Katsotaan miten juna etenee.
petej
6WD

Glanssin toimitukset venyy

Viesti Kirjoittaja petej »

Ittellä on samainen Explorer maastomalli Ollut rankassakin ajossa nyt jo 23kk. Tehty jo kaksi talvea lumihommia yms. lähes päivittäistä ajoa.
Toimitus kesti n.3kk ja lumilevyn toimitus 5kk:tta.

Ite ATV on toiminu kinalaiseksi mielestäni ihan ok.
Se et renkaat vuotaa kuuluu asiaan-->heitin sisuskumit ja jo rupes ilma pysyyn. Etujarrut on tosiaan olemattomat --> poistin koko palat. Jarrutan eka moottoril ja sit takajarrul.
Takavalo ei toimi--> vaihdoin uuden lampun.
Bensaletkut hapristuu / kovettuu alle -25c --> vaihdon uusiin.

Lisäksi olen vaihtanut sekä eteen et taakse uudet pyöränlaakerit SKF:ltä n.30e kierros. Holkittanut takahaarukan uudestaan osat n.20e.
Öljyt 4kk välein 1l/vaihto

Eli ihan mun mielestä sellaisia juttuja joita voipi ollakkin kiinanpelissä. Kotikonstein kaikki korjattavissa/huollettavissa ja ei ku ajamaan. Kone käy ja kukkuu tosi hyvin lähettee käyntiin eka startisa vaikka ois -25C tolloin ei vaan tarkene ajella.
Keveytensä ansiosta kulkee takapotkuksi suollakin yllättävänkin hyvin.
Itte oon ollu tyytyväinen tuohon reilun 2000e sijoitukseen. Uskon et ajelen tuol viel vuosia. Seinäjoen MP muuten myy uutta konetta muistaakseni 300e (löytyy googlella) joten koneremppa ei hirveitä kustanna.
jyrkkis
Noppeli

Re: No voi voi kiinalaisen olet ostanut.

Viesti Kirjoittaja jyrkkis »

valtton kirjoitti: Hae nyt ihmeessä Glanssi kotia ja ryhdy ajamaan......vuoden vanhan Explorerin ostin 300€ joten jälleen myyntiarvo romahtaa silmissä.... .
300€ :shock: no ei ollu kallis. Olit vissiin oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja rahat kourassa :wink:
Volovolla ajetaan terveisiä, Valametilla puut, millä ne muut ajot.
Mika L
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Mika L »

Kone glassin toiminta kyllä hirvittää.... olen paikkakuntalainen ja satun tietämään millaisissa puitteissa yritys toimii. No vastaahan se mönkkäri kuumeeseen edullisuudellaan, mutta kun huollon tilat saa mahtumaan kenen tahansa olohuoneeseen. Otetaan kuitenkin huomioon että kömpiä ei ole ainoa myynti artikkeli heilläkään...

Henk. koht. boikotoin koko yritystä.
Manta
Noppeli

Tuli se kauan odotettu mönkijä ja olihan ne viat korjattu mutta kyllä se kesti liian kauan nyt ei muuta kun ajoa niin nähdään kauanko toimii takuutakin on vielä jäljellä.
hansa
2WD

Viesti Kirjoittaja hansa »

Eihän noista eri firmojen toiminnasta välttämättä voi sanoa tilojen ym. perusteella mitään. Toiminta tuntuu menevän sen mukaan, minkälaisia ihmisiä on asioita hoitamassa. Esim Tampereen VEHO joka myy mersua. Toiminta ihan p:stä. Vanhemmat osti mersun sieltä (uuden) ja rekisteriotteessa kombi (vaikka sedan). Eikä tunnu löytyvän henkilöä jota asia kiinnostais. Kone Glanssista ei onnek kokemuksia eikä taida tullakaan vaikka aika ""edullinen"""" 250cc.
JG
3WD

Viesti Kirjoittaja JG »

Joo tää KONE GLANS oli karpolla on asiaa ohjelmassa jokunen viikko sitten.. ja ei ollut uhrin osassa.. jos itselleni olisi noin tai vastaavasti käynyt olisin jo ottanut asian omiin käsiini! en siis vain soitellut ja kysellyt.. :!:
Vastaa Viestiin