Täällä saattais tangoille kiinnostusta löytyä jos tosiaan tuota hintaa sais isommalla tilauksella tippumaan...lusiver kirjoitti:Kyselin tarjousta kustom raidetangoista ja noin 90€ kipale
Kumisuojatut cromo nivelet, tanko 20mm lentokone alumiinista
Olis sit viimesen päälle ja jatkossa 14€ nivel ilman suoja kumia. Orkkiksen hinta 68€ kpl.
Olisiko kiinnostusta lähtee kimppaan jos vähän sais hintaa tippumaan? Nämähän sitten saa omilla mitoilla eli käy muihinkin kun goes/hyosung
yleistä GOES 450X
Re: yleistä GOES 450X
Re: yleistä GOES 450X
Ei o tullu paljon kilometrejä kun ajettavuus on aika mielenkiintoinen.. ilmeisesti se pitää uskoa että vaihtokunnossa on raidetangot . vai mistähän tämä johtuu? renkaita ja tankoa heiluttamalla tuntee just just välystä tankojen päissä.
kulmia oo koittanut säädellä puoleen ja toiseen. reilulla harituksella menee asvaltilla hyvin ja melkein uskaltaa toista kättä irrottaa tangosta.
sittenkun löysää kaasua tai hipaisee jarrua niin keula painahtaa alas ja haritus kasvaa ja vauhti pysähtyy ilman jarruakin aika hyvin.
Renkaat ei tule kyllä kauaa kestämään tuota.
kulmat jos säätää että renkaat on lähes suorassa niin tempoo millon minnekin suuntaa tasakaasullakin ajaessa.
Tällöin vähän auttaa kun on paino aivan edessä. Silloin renkaat harittaa
Käyttäytyykö muilla tuo etupää samallalailla ?
auttasko tähän jos tiputtas esim lyhemmillä iskareilla ainakin sen 10cm alaspäin ja sitten teettäs sopivan mittaiset raidetangot
alapallot on vaihdettu eikä oikein mitään muutakaan välystä löydä keulasta.
Ja sitten toinen yllätys mikä paljastui oston ja katsastuksen jälkeen kun pääsi muutaman kilometrin ajamaan
Öljyt vuotaa lattialle ajon jälkeen ja näyttää lentävän ajonkin aikana.
etuhammasrattaan yläpuolella halkeama. loctite metalli epoxia testattu ensimmäiseksi josko sen sais pitämään.. muuta ei oikein sijainnin takia pääse tekemään ja hitsaus taitaa olla konetta purkamatta pois suljettu vaihtoehto. Ajaahan sillä tietenkin jos muistaa seurata öljyn määrää
kulmia oo koittanut säädellä puoleen ja toiseen. reilulla harituksella menee asvaltilla hyvin ja melkein uskaltaa toista kättä irrottaa tangosta.
sittenkun löysää kaasua tai hipaisee jarrua niin keula painahtaa alas ja haritus kasvaa ja vauhti pysähtyy ilman jarruakin aika hyvin.
Renkaat ei tule kyllä kauaa kestämään tuota.
kulmat jos säätää että renkaat on lähes suorassa niin tempoo millon minnekin suuntaa tasakaasullakin ajaessa.
Tällöin vähän auttaa kun on paino aivan edessä. Silloin renkaat harittaa
Käyttäytyykö muilla tuo etupää samallalailla ?
auttasko tähän jos tiputtas esim lyhemmillä iskareilla ainakin sen 10cm alaspäin ja sitten teettäs sopivan mittaiset raidetangot
alapallot on vaihdettu eikä oikein mitään muutakaan välystä löydä keulasta.

Ja sitten toinen yllätys mikä paljastui oston ja katsastuksen jälkeen kun pääsi muutaman kilometrin ajamaan
Öljyt vuotaa lattialle ajon jälkeen ja näyttää lentävän ajonkin aikana.
etuhammasrattaan yläpuolella halkeama. loctite metalli epoxia testattu ensimmäiseksi josko sen sais pitämään.. muuta ei oikein sijainnin takia pääse tekemään ja hitsaus taitaa olla konetta purkamatta pois suljettu vaihtoehto. Ajaahan sillä tietenkin jos muistaa seurata öljyn määrää

- Hartsa24
- 4WD
- Viestit: 135
- Liittynyt: 29 Maalis 2010 06:40
- Mönkijä:: Hyosung 450 TE
- Paikkakunta: Vaasa
Re: yleistä GOES 450X
Itellä oli kans joskus ongelmia ohjauksen kans, tuntu ettei mikään säätö oo hyvä. Sitten tein ohjekirjan mukaan säädön ja hommasin uudet nappulat eteen johan alkas oleen paremmin ajettava.
http://files.hyosungmotorsusa.com/TE450 ... Manual.pdf
Sivu 35 tossa manuaalissa.
http://files.hyosungmotorsusa.com/TE450 ... Manual.pdf
Sivu 35 tossa manuaalissa.
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 23 Loka 2014 11:07
- Mönkijä:: Goes 450X -08vm
- Paikkakunta: Kuikka
Re: yleistä GOES 450X
Alkuun veteli täälläkin ihan miten sattuu... Kuminauhan avulla pyöränkulmat kohdilleen ja alkoi mennä suoraan. Tais käydä tsägä kun kerrasta meni kohdilleen.
Katu slickseillä toki edelleen huomaa pientä vetelyä mutta se nyt varmaan ihan normaalia... Tuskin noita ihan 100 suoraan saa menemään ikinä....
Kovasti oli myös alkuun katukumien kans ongelmaa täryyttelystä mutta sekin korjaantui kun piikkien jälkeen vaihdatin katukumit liikkeessä alle.
Itse olen kyllä kapineeseen ollut todella tyytyväinen vaikka en nyt päivittäin kerkeäkään ajamaan..
Vaihdoin myös Vincen x3 sliparin orkkiksen tilalle niin vääntöä tuli kyllä merkittävästi lisää vaikka se kuinka hullulta kuulostaakin! Jokseenkin myös ääntä ja liekkiä... Orkkis putken kanssa oli turha tarjota vitosella hitaammalla vauhdilla loivaankaan ylämäkeen kun tuntui hyytyvän.. Nyt voi ajaa miten lystää ja kepittää femma silmään vaikka niin nopsaa kun ehtii...
Putkeen porattiin reikä ja biltemasta hitsattava tulppa lambdalle ku vaan vielä kerkeäis säätämään. Ihan ok kyllä käy nytkin mutta pientä tyhjäkäynti ongelmaa ja putkessa paukuttaa vähän turhankin paljon kun moottorillajarrulla rullaa.
Suurin ongelma on itselläni ollut tuo akun kesto. Jos ei pidä ylläpitolaturissa niin viikon seisonnan jälkeen ei kyllä starttaa ilman apua.. Pyörittää kyllä mutta ei hörähdä. Heti kun tökkää ison akun kiinni kaapeleilla niin välittömästi pärähtää käyntiin.. Täytyy jossain välissä rakentaa isommalle akulle kunnon teline... Josko se sitten ei tarviisi niin usein olla laturin perseessä..
Itsellä myös tuo puolipuristin pelko on perseessä kun ei tiedä onko sitä vai ei...
Katu slickseillä toki edelleen huomaa pientä vetelyä mutta se nyt varmaan ihan normaalia... Tuskin noita ihan 100 suoraan saa menemään ikinä....
Kovasti oli myös alkuun katukumien kans ongelmaa täryyttelystä mutta sekin korjaantui kun piikkien jälkeen vaihdatin katukumit liikkeessä alle.
Itse olen kyllä kapineeseen ollut todella tyytyväinen vaikka en nyt päivittäin kerkeäkään ajamaan..
Vaihdoin myös Vincen x3 sliparin orkkiksen tilalle niin vääntöä tuli kyllä merkittävästi lisää vaikka se kuinka hullulta kuulostaakin! Jokseenkin myös ääntä ja liekkiä... Orkkis putken kanssa oli turha tarjota vitosella hitaammalla vauhdilla loivaankaan ylämäkeen kun tuntui hyytyvän.. Nyt voi ajaa miten lystää ja kepittää femma silmään vaikka niin nopsaa kun ehtii...
Putkeen porattiin reikä ja biltemasta hitsattava tulppa lambdalle ku vaan vielä kerkeäis säätämään. Ihan ok kyllä käy nytkin mutta pientä tyhjäkäynti ongelmaa ja putkessa paukuttaa vähän turhankin paljon kun moottorillajarrulla rullaa.
Suurin ongelma on itselläni ollut tuo akun kesto. Jos ei pidä ylläpitolaturissa niin viikon seisonnan jälkeen ei kyllä starttaa ilman apua.. Pyörittää kyllä mutta ei hörähdä. Heti kun tökkää ison akun kiinni kaapeleilla niin välittömästi pärähtää käyntiin.. Täytyy jossain välissä rakentaa isommalle akulle kunnon teline... Josko se sitten ei tarviisi niin usein olla laturin perseessä..
Itsellä myös tuo puolipuristin pelko on perseessä kun ei tiedä onko sitä vai ei...
Re: yleistä GOES 450X
Bump steer hävisi kun laittoi raidetangot oikein kiinni.
Joku vatipää laittanu renkaan puolen pään yläpuolelle.
Noh kulmat löyty tosi nopeasti sen vaihdoksen jälkeen silmällä säätö ja nyt on hyvä.
Uudet kumit pitää vaan saada eteen. Suunnittelin skootterin renkaita kuinkahan levee tuo etuvannne on? jos 130/90 tms laittas
Joku vatipää laittanu renkaan puolen pään yläpuolelle.

Noh kulmat löyty tosi nopeasti sen vaihdoksen jälkeen silmällä säätö ja nyt on hyvä.
Uudet kumit pitää vaan saada eteen. Suunnittelin skootterin renkaita kuinkahan levee tuo etuvannne on? jos 130/90 tms laittas
Re: yleistä GOES 450X
Hei taas kaikkikanssa harrastajat.
Onkohan kellää hajuu kenentää eel-37 goessi on?
Eli leimalle tarvis vaihtaa vas. raidetankon pää ja nää ei ole alkuperäiset tai ainakaan näytä siltä. Mitään hajua mistä on moiset otettu? Ei löytynyt mitään osanumeroita yms.

Sitten tää tappi on löysällä eli eikö tää liity jotenkin ketjujenkiristämiseent? Tää tosiaan pyörii ihan löysänä tuola ja ketkutkin on löysällä, No anyway oon vaihtamassa isompaa ratasta taakse.
Pitääkö toi koko taka swingi purkaa että tonsaa takas paikalleen?

Kiitosta taas vaan avusta näin etukäteen
Onkohan kellää hajuu kenentää eel-37 goessi on?
Eli leimalle tarvis vaihtaa vas. raidetankon pää ja nää ei ole alkuperäiset tai ainakaan näytä siltä. Mitään hajua mistä on moiset otettu? Ei löytynyt mitään osanumeroita yms.

Sitten tää tappi on löysällä eli eikö tää liity jotenkin ketjujenkiristämiseent? Tää tosiaan pyörii ihan löysänä tuola ja ketkutkin on löysällä, No anyway oon vaihtamassa isompaa ratasta taakse.
Pitääkö toi koko taka swingi purkaa että tonsaa takas paikalleen?

Kiitosta taas vaan avusta näin etukäteen
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
- Mönkijä:: TE 450 Rapier
Re: yleistä GOES 450X
Muuhun en osaa vastata kuin, että joudut purkamaan perän,jotta pääset vaihtamaan/korjaamaan ketjunkiristäjän pultin ja mahdollisesti vaihtamaan takapukin laakerit.
Eli hammasrattaan puolelta akselilta purat kaikki irti ja jarrulaikan puolelta vain satulan,pultit svingin poskesta ja renkaan.
Akseli ja laakeripukki poistuu svingistä jarrulaikan puolelta vetämällä.
Kannattaa löysytellä kaikki tiukassa olevat mutterit siinä vaiheessa, kun renkaat on paikoillaan.
Jos innostut samalla vaihtamaan laakerit - niin kävi mulle,niin pukki irtoaa(putoaa) helpoitten akselista kun tömäytät(kevyesti) akselin pystysuunnassa, lattialla olevaa paksua lankkua vasten muutaman kerran.
Eli hammasrattaan puolelta akselilta purat kaikki irti ja jarrulaikan puolelta vain satulan,pultit svingin poskesta ja renkaan.
Akseli ja laakeripukki poistuu svingistä jarrulaikan puolelta vetämällä.
Kannattaa löysytellä kaikki tiukassa olevat mutterit siinä vaiheessa, kun renkaat on paikoillaan.
Jos innostut samalla vaihtamaan laakerit - niin kävi mulle,niin pukki irtoaa(putoaa) helpoitten akselista kun tömäytät(kevyesti) akselin pystysuunnassa, lattialla olevaa paksua lankkua vasten muutaman kerran.
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
- Mönkijä:: TE 450 Rapier
Re: yleistä GOES 450X
Siinä vielä kuva iltapuhteina.

Tuota pulttiahan ei kannata uusia,vaan hitsata vahvempiseinämäisestä putkesta uusi holkki pulttiin,koska ei ole revennyt saumasta.
Luulis kyllä tuon alkuperäisenkin peltiholkin kestävän,jos svingistä (ymmärretään) löysätään ketjunkiristyksen yhteydessä laakeripukin poskilevyjen pultit (3 pulttia per puoli), eli kaikki pultit löysätään paitsi jarrusatulan korvakon pultit.
Mullekin laite tuli (ite ostin) ns. pultti katkenneena. No samalla pääsi kunnolla haistelemaan laakereiden tunne-elämää ihan sormituntumalla
Oishan nuilla vielä ajellut, mutta kovin kahisevat, kuivan oloiset ja toisinpaikoin takkuisen oloiset olivat.

Tuota pulttiahan ei kannata uusia,vaan hitsata vahvempiseinämäisestä putkesta uusi holkki pulttiin,koska ei ole revennyt saumasta.
Luulis kyllä tuon alkuperäisenkin peltiholkin kestävän,jos svingistä (ymmärretään) löysätään ketjunkiristyksen yhteydessä laakeripukin poskilevyjen pultit (3 pulttia per puoli), eli kaikki pultit löysätään paitsi jarrusatulan korvakon pultit.
Mullekin laite tuli (ite ostin) ns. pultti katkenneena. No samalla pääsi kunnolla haistelemaan laakereiden tunne-elämää ihan sormituntumalla

Oishan nuilla vielä ajellut, mutta kovin kahisevat, kuivan oloiset ja toisinpaikoin takkuisen oloiset olivat.
Re: yleistä GOES 450X
Ekat ajot goessilla takana,ja ihan hyvältähän tuo vaikutti.takajarru tosin veti jumit,mutta rupes onneksi ilmauksen jälkeen toimimaan.palajen vaihto vaan vaan voi olla mielenkiintoinen operaatio kun on näköjään pulteista kannat väännetty vituiks.oletteko muualta kun scatterilta tai motorpowerilta paloja löytänyt? Esim biltema?
Re: yleistä GOES 450X
Jees, Kiitosta vaan. Viittisikö joku ottaa kuvan etu rattaasta? Mulla on kaks etu ratasta, toisessa sokkana toimii levy joka tulee rattasseen kahella pultilla kiinni, toisessa ei ole ollenkaan pultin reikiä rattaassa? Eli minkälainen se alkuperänen sokka on siinä eturattaassa?
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
- Mönkijä:: TE 450 Rapier
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
- Mönkijä:: TE 450 Rapier
Re: yleistä GOES 450X
Niin ,että ltz-400 ja drz-400 venttiiliohjurit käy tähän ja venttiilien lukot . Mun mielestä venttiilit ja v -jousetkin passaa .
Ostin jaoltaan hypänneen te 450 rapierin ja no... imuventtiilit ,venttiili ohjurit, j-ketju uusiksi ja syypää...! Kiristin 14 000 km.
Paittee, että laitteen toisella omistajalla tehny saman 8k kohilla.
Neva nous.
Ostin vehkeen viime kesänä ja varaosia oottelin kotimaisista v-kaupoista toista kuuuuuuuuuuuukautta.
Sitten älysin Saksan ja osat 8 pv koti ovelle niiattuna.
Mutta kiristin kannattais vaihtaa 6-8 tk.
Ostin jaoltaan hypänneen te 450 rapierin ja no... imuventtiilit ,venttiili ohjurit, j-ketju uusiksi ja syypää...! Kiristin 14 000 km.
Paittee, että laitteen toisella omistajalla tehny saman 8k kohilla.
Neva nous.
Ostin vehkeen viime kesänä ja varaosia oottelin kotimaisista v-kaupoista toista kuuuuuuuuuuuukautta.
Sitten älysin Saksan ja osat 8 pv koti ovelle niiattuna.
Mutta kiristin kannattais vaihtaa 6-8 tk.
Re: yleistä GOES 450X
Mistä te olette ulkomailta noita Goesin osia tilaillut, tarvis omaan tilata sylinteri, mäntä, kiertokanki ainakin ja mahdollisesti magneetonkin tarvii. Pientä tuhoa tuli pakkasilla koneeseen... Vai löytyykö joltain ylimääräisiä osia tohon, vai käykö siihen jonkun muun merkin osat sitten?
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
- Mönkijä:: TE 450 Rapier
Re: yleistä GOES 450X
Terve.
Mulla on Hyosung te 450 , eli sama laite kuin Goessi, paitsi etuvalon,valokatteen ja jarrulinjauksien osalta.
Osia tilasin tuolta. http://www.racing-planet.de/hyosung-450 ... Pathco=125
Niillä on verkkokauppa myös ruotsissa, mutta nämä osat tulee joka tapauksessa Saksan kautta.
Nämähän on Suzuki johdannaisia (Suzukin tytäryhtiö?) ja yhtäläisyyksiä löytyy esim. jarruista ym.
Kansi muistuttaa erehdyttävästi ltz 400 vastaavaa, mutta peilikuva.
Mulla on Hyosung te 450 , eli sama laite kuin Goessi, paitsi etuvalon,valokatteen ja jarrulinjauksien osalta.
Osia tilasin tuolta. http://www.racing-planet.de/hyosung-450 ... Pathco=125
Niillä on verkkokauppa myös ruotsissa, mutta nämä osat tulee joka tapauksessa Saksan kautta.
Nämähän on Suzuki johdannaisia (Suzukin tytäryhtiö?) ja yhtäläisyyksiä löytyy esim. jarruista ym.
Kansi muistuttaa erehdyttävästi ltz 400 vastaavaa, mutta peilikuva.