Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Hei,
Kiinnostaisi kovasti kyseinen mönkijämalli mutta mistään ei tunnu löytyvän tietoa missä tai miten tuon rajoittimet on tehty saati miten ne saisi pois että laite ois ns. täystehoinen. Osaisiko joku kertoa tästä tarkemmin infoa ?
Kiinnostaisi kovasti kyseinen mönkijämalli mutta mistään ei tunnu löytyvän tietoa missä tai miten tuon rajoittimet on tehty saati miten ne saisi pois että laite ois ns. täystehoinen. Osaisiko joku kertoa tästä tarkemmin infoa ?
Re: Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Selvisihän tuo, CDI-boksi rajoittaa tehokkaasti menoa. Uuden rajoittamattoman boksin tilaamalla tuo "ongelma" poistui.
Linkki: http://kauppa.motorpower.fi/varaosat-mo ... 88558.html
Vinkki: Lisää tilauksen lisätietoa kohtaa maininta "rajoittamaton" muuten sieltä tulee ihan orkkis rajoittimella varustettu boksi.
Linkki: http://kauppa.motorpower.fi/varaosat-mo ... 88558.html
Vinkki: Lisää tilauksen lisätietoa kohtaa maininta "rajoittamaton" muuten sieltä tulee ihan orkkis rajoittimella varustettu boksi.
---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Re: Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
CDI-boksihan sitten oli viallinen joten se lähti takuuna takaisin. Tasan kerran sillä sai laitteen käyntiin, sitten oli melko hiljaista. Takuukäsittely kesken vielä.
Raptorin 15-hampainen eturatas teki hyvää laitteelle. Rajoitettuna mittarin mukaan menee vakio 13-hampaisella 82km/h, uudella 15-hampaisella 94km/h. Pysyy nopeus tuossa aika vaivatta joten 80-aluellakin voi nyt ajella ilman tunnetta että muu liikenne tulee niskaan koko ajan. Hyvä 10 euron modi jos ei tahdo alkaa laitetta muuten virittelemään.
Ensi viikolla jatkuu operaatio Husunille kyytiä
Raptorin 15-hampainen eturatas teki hyvää laitteelle. Rajoitettuna mittarin mukaan menee vakio 13-hampaisella 82km/h, uudella 15-hampaisella 94km/h. Pysyy nopeus tuossa aika vaivatta joten 80-aluellakin voi nyt ajella ilman tunnetta että muu liikenne tulee niskaan koko ajan. Hyvä 10 euron modi jos ei tahdo alkaa laitetta muuten virittelemään.
Ensi viikolla jatkuu operaatio Husunille kyytiä

---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Re: Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Laite jouti huoltoon välillä ennen syksyn tuloa ja samalla vaihdettu ITP:een Raptorin vanteet ja Maxxis katurenkaat. Huollon ja renkaiden jälkeen, 15-hampaisella eturattaalla mutta muuten vakiona, huiput GPS:n mukaan 96km/h. Mittarivirhe meni nollaan ainakin alle 60 nopeuksilla, yli 90 heittää pari kilsaa alakanttiin. Muuten vakio mutta pakokaasunkierrätys tukittu peltilätkällä. Auttoi mielestäni kummasti toimivuuteen eikä ainakaan huonommin kulkenut. Sinne-päin valun vuoksi alkoi vähän viritys vuotamaan ja askartelupaskartelu arkki löytyi kolikoilla Biltemasta, 1.5mm arkki. Loppui ohivuoto sillä ainakin toistaiseksi.
Motorpowerin CDI boksi tuli takuuvaihtona mutta eipä toiminut vieläkään. Aloin jo epäilee itse mönkijää joten tilasin huollon yhteydessä Raptoriin tarkoitetun Dynatekin CDI-boksin kera K&N ilmansuodattimen ja Vaporin mittariston Raptorin asennussarjalla. Dynatek istui ja toimi laakista. Kiertääkin iloisesti sen avustamana. K&N menee muuten mutta mukana tulevat tiivisteet ei oikein tiukkaan istunut, ainakaan yksittäin. Koska oli hyllyssä paksumpaa kamaa niin tehty siitä sitten tyköistuva tiiviste jolla paketti lukittui tiukan tuntuisesti, eipähän ohivuoda ainakaan nyt. Ilmaahan laite nyt saa runsain mitoin joten meni sitten laihalle että heilahti. Joten Raptorin Dynojetin Stage-1 sarja tilaukseen. Sitä odotellessa. Vapor jää odottamaan muiden murheiden selviämistä ensin. Samalla huollossa vaihdettu rullakaasu, uudet kahvatupit ja kahvalämppärit, en muista hintoja kun meni työt samaan huoltolaskuun mutta ei ne päätä huimannut kun osien hintoja kysyin. Eikä tarvinnu itse tapella erikseen niiden kanssa sitten.
Laite huollettiin ja osat toimitti Espoossa toimiva Mönkijävarikko Oy. Hintataso osille oli sitä luokkaa että tilausriski Ebayn ihmeellisestä maailmasta tullin verolappuineen jäi kokematta, hinnat suunnilleen Dynatek CDI 250€, K&N 90€ ja Vaporin mittaristo 160€. Verkkokaupassa ei kaikkia osia ole läheskään kun niitä on tuhansia mutta kysymällä selviää. Huollot taitaa olla 69€/h. Kun ei voi valittaa niin kai sitten pitää vähän kehaista toimintaa. Selaimella aukeaa osoitekin: http://www.monkijavarikko.fi
Päivitellään taas kun pääsee kunnolla testaamaan.
Motorpowerin CDI boksi tuli takuuvaihtona mutta eipä toiminut vieläkään. Aloin jo epäilee itse mönkijää joten tilasin huollon yhteydessä Raptoriin tarkoitetun Dynatekin CDI-boksin kera K&N ilmansuodattimen ja Vaporin mittariston Raptorin asennussarjalla. Dynatek istui ja toimi laakista. Kiertääkin iloisesti sen avustamana. K&N menee muuten mutta mukana tulevat tiivisteet ei oikein tiukkaan istunut, ainakaan yksittäin. Koska oli hyllyssä paksumpaa kamaa niin tehty siitä sitten tyköistuva tiiviste jolla paketti lukittui tiukan tuntuisesti, eipähän ohivuoda ainakaan nyt. Ilmaahan laite nyt saa runsain mitoin joten meni sitten laihalle että heilahti. Joten Raptorin Dynojetin Stage-1 sarja tilaukseen. Sitä odotellessa. Vapor jää odottamaan muiden murheiden selviämistä ensin. Samalla huollossa vaihdettu rullakaasu, uudet kahvatupit ja kahvalämppärit, en muista hintoja kun meni työt samaan huoltolaskuun mutta ei ne päätä huimannut kun osien hintoja kysyin. Eikä tarvinnu itse tapella erikseen niiden kanssa sitten.
Laite huollettiin ja osat toimitti Espoossa toimiva Mönkijävarikko Oy. Hintataso osille oli sitä luokkaa että tilausriski Ebayn ihmeellisestä maailmasta tullin verolappuineen jäi kokematta, hinnat suunnilleen Dynatek CDI 250€, K&N 90€ ja Vaporin mittaristo 160€. Verkkokaupassa ei kaikkia osia ole läheskään kun niitä on tuhansia mutta kysymällä selviää. Huollot taitaa olla 69€/h. Kun ei voi valittaa niin kai sitten pitää vähän kehaista toimintaa. Selaimella aukeaa osoitekin: http://www.monkijavarikko.fi
Päivitellään taas kun pääsee kunnolla testaamaan.
---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Re: Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Heh, ei päivää ilman ongelmaa. Heti aluksi on sanottava että jos tahtoo välttää melkoisen jumpan niin säästää itseään ja valtavasti vaivaa kun ei tee enempää kuin mahdollisesti vaihtaa eturattaan jos tahtoo pidemmät vaihdevälit, CDI boksin, Dynatec ei ainakaan huono ole ja poistaa kierrosrajoittimen tuoden valtavasti iloa, ehkäpä eniten kaikista päivityksistä ja vielä takaisinkierrätyksen tukkimisen lisäksi vaihtaa sliparin joka ei vaikuta niin suuresti seoksiin. Tosin mun listalla tämä slipari on vasta tulossa.
Mutta jos ei siihen tyydy niin ei muuta ku kättä taskuun ja jatkamaan. Heti K&N ilmansuodattimen vaihdon jälkeen alkoi ihan uusi ohjelmanumero kun meni laite laihalle. Sitä paikkaamaan Dynojetillä jonka mukana tulee myös uusi neula kaasariin. Jonka paikalleen saaminen kopioluistimeen vaatii h*lvetin taikurin kädet joita ei ollut paikalla yhtään. Joten luistimen sisältä kiinnikkeet päätti antautua suurempien voimien edessä. Eipä siinä muuta kuin Yamaha Centeriin tilaamaan Raptorin luistinta, josta luinkin jonkun muunkin kokemuksena että pitäisi olla hyvä ja jopa toimiva. Muutaman päivän ventalla osan pitäisi saapua ja projektin jatkua. Lisäkustannus 69€.
Tahdoin vain varoittaa että tietää hieman varautua jos lähtee seosten kanssa kikkailee, se saattaa vähän ylimääräistä ohjelmaa ja kustannusta tuoda tullessaan.
Tuttu kyselin milloinkahan tämä projekti saapunee maaliin. Mä luulen että ei tässä olla vielä edes aloitettu, tutustutaan erilaisiin vaihtoehtoihin vasta
Jos kuitenkin välillä ajelemaankin pääsis.
Mutta jos ei siihen tyydy niin ei muuta ku kättä taskuun ja jatkamaan. Heti K&N ilmansuodattimen vaihdon jälkeen alkoi ihan uusi ohjelmanumero kun meni laite laihalle. Sitä paikkaamaan Dynojetillä jonka mukana tulee myös uusi neula kaasariin. Jonka paikalleen saaminen kopioluistimeen vaatii h*lvetin taikurin kädet joita ei ollut paikalla yhtään. Joten luistimen sisältä kiinnikkeet päätti antautua suurempien voimien edessä. Eipä siinä muuta kuin Yamaha Centeriin tilaamaan Raptorin luistinta, josta luinkin jonkun muunkin kokemuksena että pitäisi olla hyvä ja jopa toimiva. Muutaman päivän ventalla osan pitäisi saapua ja projektin jatkua. Lisäkustannus 69€.
Tahdoin vain varoittaa että tietää hieman varautua jos lähtee seosten kanssa kikkailee, se saattaa vähän ylimääräistä ohjelmaa ja kustannusta tuoda tullessaan.
Tuttu kyselin milloinkahan tämä projekti saapunee maaliin. Mä luulen että ei tässä olla vielä edes aloitettu, tutustutaan erilaisiin vaihtoehtoihin vasta

---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Re: Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Kaasutin kasassa, Raptorin vm.2007 alkuperäinen luistin istuu hienosti ja Dynojetin Stage 1:n suurin 140 suutin sisällä. Mutta edelleen käy helkkarin laihalla K&N suodattimella. Vakiosuodattimella testatessa käy sitten rikkaalla jolloin toimii vakioboksin rajoittajaan asti kyllä ihan siedettävästi mutta Dynatecin rajoittamattomalla röpöttää sitten yläkierroksillä pahasti. Piti vaan testata ristiin ettei nyt olisi käynyt niin että vika olisi boksissa tai että suodatinkotelo/kaasari imeekin ilmaa muualta. Suutin ilmeisesti vaan edelleen liian pieni kun tuleva ilmamäärä kasvaa niin reilusti K&N filsulla. Vakiosuotimella taasen pitäisi käyttää pienempää suutinta, vaikuttaisi ainakin siltä. Joku taisi kertoa että 150 olisi sopiva suutinkoko paremmalla filsulla, se ainakin on otettava kokeiluun. Vinkkejäkin saa antaa kokemuksista, ei haittaisi yhtään.
Kaasarin purussa paljastui luistimen lisäksi toinen ikävä kohta. Kohon kiinnike alkaa helposti jumittamaan kasatessa, se kannattaa katsoa ettei jää jäykäksi. Voin ihan kokemuksella sanoa että sitten tulvii ja kunnolla. Kun se ei meinannut sopuisasti siellä enää toimia, piti hieman kiinnikettä kaventaa että jää enempi pelivaraa vaakasuunnassa siihen. Ongelma poistui pienellä mattoveitsellä silottelulla, siis luokkaa 1mm pois yhteensä molemmista päistä.
K&N ilmoittaa että tälläinen pyöreä suodatinmalli noin kaksinkertaistaa tulevan ilman määrän, alan uskoa että se pitänee paikkansa.
Huomenna takas tiskille tilaamaan suuttimia, monenlaisia. Vähän se nyt koettelee, taas
Kaasarin purussa paljastui luistimen lisäksi toinen ikävä kohta. Kohon kiinnike alkaa helposti jumittamaan kasatessa, se kannattaa katsoa ettei jää jäykäksi. Voin ihan kokemuksella sanoa että sitten tulvii ja kunnolla. Kun se ei meinannut sopuisasti siellä enää toimia, piti hieman kiinnikettä kaventaa että jää enempi pelivaraa vaakasuunnassa siihen. Ongelma poistui pienellä mattoveitsellä silottelulla, siis luokkaa 1mm pois yhteensä molemmista päistä.
K&N ilmoittaa että tälläinen pyöreä suodatinmalli noin kaksinkertaistaa tulevan ilman määrän, alan uskoa että se pitänee paikkansa.
Huomenna takas tiskille tilaamaan suuttimia, monenlaisia. Vähän se nyt koettelee, taas

---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Re: Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Kaasaria säätämällä ja pakoputkea avartamalla alkoi Dynojetin 140 suutin toimia jo huomattavasti paremmin, tasakaasulla voi huomata todella pienoista heittelyä jota ei voi sanoa edes nykimiseksi. Koska putki kuitenkin menee piakkoin uusiksi niin saa nyt olla noin. Vakioslipari on niin täys romua ettei siitä järkevästi kalua saa, helpommalla pääsee kun ostaa tai rakentaa siihen uuden. Nyt kun rakentelee niin täytyy jostain tarvikeosista kasata kokeilun vuoksi uusi loppuosa. Itse kun tekee niin saa mitä sattuu
Vaikea on tehdä ainakaan huonompaa kuin se vakiopönttö on.
Koneessa on kiinni nyt Jetin lisäksi Dynateckin CDI, K&N ilmafilsu, takaisinkierrätys tukittu, ilmanputsarin kanteen on tehty reiät ja paketti säädetty toimimaan melko hyvin yhdessä. Ennen kuin uusi mittaristo on kiinni ei tiedä paljonko laite kiertää mutta kyllä se hyvin ottaa rundia. Kun Vaporin mittaristo toimii, asennus siis kesken vielä, niin alkaa saada paremmin dataa ulos ja pääsee samalla kalibroidessa sitä gps:llä katsomaan paljonko laite oikeasti kulkee nyt tällä paketilla ja 15-hampaisella eturattaalla.
Kiinasta saapuikin jo tankokamera että pääsisi kuvaamaan ajoa sillä.

Koneessa on kiinni nyt Jetin lisäksi Dynateckin CDI, K&N ilmafilsu, takaisinkierrätys tukittu, ilmanputsarin kanteen on tehty reiät ja paketti säädetty toimimaan melko hyvin yhdessä. Ennen kuin uusi mittaristo on kiinni ei tiedä paljonko laite kiertää mutta kyllä se hyvin ottaa rundia. Kun Vaporin mittaristo toimii, asennus siis kesken vielä, niin alkaa saada paremmin dataa ulos ja pääsee samalla kalibroidessa sitä gps:llä katsomaan paljonko laite oikeasti kulkee nyt tällä paketilla ja 15-hampaisella eturattaalla.
Kiinasta saapuikin jo tankokamera että pääsisi kuvaamaan ajoa sillä.
---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Re: Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Aikansa kun päätä hakkaa pakoputkeen niin alkaa uskoa että siinä se vika on. Vika itse asiassa paljastui kun tutkiessa ilman ilmanputsaria huomasi että yli 7000 kierroksen kun kierrätti, alkoi pakopaineen takia pakokaasut tulemaan kaasarin päästäkin ulos. Alle sen ongelmaa ei esiintynyt. 15-hampaisella ei laite vaan yksinkertaisesti jaksanut kiertää tappiin joten tilalle vaihdettu vakio 13-hampainen. Konetta avaamatta voi olla 15 hampainen yksinkertaisesti liikaa kun kone kiertää reilu 10000 nyt. Yläkierroksille pitäisi saada julmetusti vääntöä sitten lisää. Vakiona se 15-hampainen toimii sitten taas loistavasti kun kone vääntää siihen 6500 kierrokseen asti hyvin. Edelleen se on kaikkein edullisin virityssarja 
Jenkki Yoshimuralla lähtee pakokaasut myös kierroksilla ulos oikeasta päästä ja ääni on todella makee. Todella ylimitoitettu siis mutta varsin toimiva myös käytännössä. Vielä seokset uudestaan oikeiksi niin projekti on maalissa tällä erää, nyt se taas vaihteeksi sitten käy liian laihalla. Kokemukseni mukaan kun alkaa virittelemään niin tuo putkisto kannattaa hoitaa ihan ensin eikä sitten vasta kun ohimo punottaa siihen päätä hakatessa kuten itse tein. Säästää valtavasti turhia askartelutunteja. Vakio CDI kiertää 6500 joten vakioputki toimii silloin vielä jotenkin, ei sitä sen takia tarvitse lähteä välttämättä vaihtamaan joskin uskon ettei se haittaakaan. Jos ei koko rahalla/vaivalla hyötyäkään pelkästään tuo.
Viri-CDI Motorpowerista osoittautui lopulta vääräksi, he lupasi palauttaa reilusti rahat takaisin. Sieltä rajoittamatonta ei enää saa, ne loppui sitten.
Vaporin mittaristo Raptorin sarjalla istui melko hyvin suoraan kaikkineen paikalleen, nopeusanturia joutu sovittelemaan vähän, jos ei ohjeestakaan heti auennut sen idea ensin tarkalleen. Mukana tulevalla asennusraudalla se paikalleen sitten kuitenkin meni. Lämpöanturi ohjeessa laitetaan tulpan alle mutta sille olisi paikka myös öljynlauhduttimessa. Sitä ohjeessa ei mainita kun Raptorissa ei sellaista lauhdutinta ilmeisesti ole. Tulpan alla se nyt on, pintalämmöt vaan nousee todella korkeiksi joten hyöty on suurin siinä että näkee miten kylmä kone lämpenee. Samapa tuo sitten onko pintalämpö 150 vai 200 astetta. Rundikellon kaapeli laitetaan sytytystulpan johdon ympäri josta se saa tietonsa. Kellon tilalle näyttöön saa vaihdettua kierrosluvut numeroina, 2 eri näyttötilaa siis, napista vaihtuu vaikka hanskat kädessä. Vaihtovaloja 2, molemmat ohjelmoitavia. Vapaan ja vilkkujen merkkivaloja ei ole, ne pitää askarrella erikseen jos ne tahtoo. Laitteen kalibrointi on helppo tehdä.
Koetan tehdä lopuksi jonkinlaisen yhteenvedon mihin kuosiin laite päätyi ja miten se liikkuu, voisi vähän videotakin koettaa ottaa.

Jenkki Yoshimuralla lähtee pakokaasut myös kierroksilla ulos oikeasta päästä ja ääni on todella makee. Todella ylimitoitettu siis mutta varsin toimiva myös käytännössä. Vielä seokset uudestaan oikeiksi niin projekti on maalissa tällä erää, nyt se taas vaihteeksi sitten käy liian laihalla. Kokemukseni mukaan kun alkaa virittelemään niin tuo putkisto kannattaa hoitaa ihan ensin eikä sitten vasta kun ohimo punottaa siihen päätä hakatessa kuten itse tein. Säästää valtavasti turhia askartelutunteja. Vakio CDI kiertää 6500 joten vakioputki toimii silloin vielä jotenkin, ei sitä sen takia tarvitse lähteä välttämättä vaihtamaan joskin uskon ettei se haittaakaan. Jos ei koko rahalla/vaivalla hyötyäkään pelkästään tuo.
Viri-CDI Motorpowerista osoittautui lopulta vääräksi, he lupasi palauttaa reilusti rahat takaisin. Sieltä rajoittamatonta ei enää saa, ne loppui sitten.
Vaporin mittaristo Raptorin sarjalla istui melko hyvin suoraan kaikkineen paikalleen, nopeusanturia joutu sovittelemaan vähän, jos ei ohjeestakaan heti auennut sen idea ensin tarkalleen. Mukana tulevalla asennusraudalla se paikalleen sitten kuitenkin meni. Lämpöanturi ohjeessa laitetaan tulpan alle mutta sille olisi paikka myös öljynlauhduttimessa. Sitä ohjeessa ei mainita kun Raptorissa ei sellaista lauhdutinta ilmeisesti ole. Tulpan alla se nyt on, pintalämmöt vaan nousee todella korkeiksi joten hyöty on suurin siinä että näkee miten kylmä kone lämpenee. Samapa tuo sitten onko pintalämpö 150 vai 200 astetta. Rundikellon kaapeli laitetaan sytytystulpan johdon ympäri josta se saa tietonsa. Kellon tilalle näyttöön saa vaihdettua kierrosluvut numeroina, 2 eri näyttötilaa siis, napista vaihtuu vaikka hanskat kädessä. Vaihtovaloja 2, molemmat ohjelmoitavia. Vapaan ja vilkkujen merkkivaloja ei ole, ne pitää askarrella erikseen jos ne tahtoo. Laitteen kalibrointi on helppo tehdä.
Koetan tehdä lopuksi jonkinlaisen yhteenvedon mihin kuosiin laite päätyi ja miten se liikkuu, voisi vähän videotakin koettaa ottaa.
---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Re: Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Välietappi on saavutettu. Hsun kulkee nyt gps:n mukaan reilu 100km/h joten on aika välillä ihan vaan ajella sillä. Seoksia voi vielä hienosäätää kun ehtii ajelemaan ja kokeilemaan kunnolla eri nopeuksilla ja vaihteilla, oleellista se nyt ei kuitenkaan enää ole. Punavalo on säädetty nyt 9000rpm missä onkin hyvä jo vaihtaa isommalle, ei juurikaan sen jälkeen meno parane. Taitaa nokka-akseli olla liian laimea jo tuossakin.
Tilanne tällä hetkellä:
- Vakioratastus, 13 edessä enkä muista mikä se vakio takaratas on. Vakioketjuja lyhennetty yhdellä että saatu juuri oikean mittaiseksi. Ei kustannuksia.
- Dynajetin suutin 136, neula ja jousi, sarja 59e. Luistin Raptorin orggis, 69e.
- US Yoshimuran slipari, pitkälti itse muokatulla putkistolla, samalla tais katalysaattori tipahtaa kierrätysastiaan. Slipari käytetty ja edullinen, putkiston rakentaminen vanhaa putkea hyödyntäen maksoi 250e mutta on se sitten myös laadukas. Ja kokonaisuutena paljon halvempi kuin pelkkä slipari ois ollut, saati lisäksi alkukäyrä ilman kattia.
- Dynatecin CDI-boksi, rajoittamaton, ei ohjelmoitava, 250e. Kiertää sillä jopa yli 10.000 rpm.
- K&N vapaavirtaussuodin, 89e, Joutuu sovittelee paikalleen, saatavilla ilmeisesti on Raptorin sovitinsarjakin siihen.
- Iridium tulppa, 16e.
- ITP 10" vanteet Maxtorin katurenkailla edessä ja takana, uutena varmaan likemmäs 1000e.
- Pakokaasun takaisin kierrätys tukittu sekä pako että imupuolelta sotkemasta kumpaakaan. Jätetty rojut paikalleen jos päästöjä mitatessa tulee joku isompi ongelma, jos ei niin lähtee koko hässäkkä.
Vaporin mittaristo Raptorin asennussarjalla oli mielestäni hankinnan arvoinen, jos toki vilkkujen ja vapaan merkkivalot joutuu tekee nyt siihen itse, 160e. Taitaa tulla vaihdenäyttö valon tilalle, luulen.
Huippunopeus nousi siis n. 80km/h -> 103km/h. Kustannuksia ja töitä säästämättä. Jos riittää 90km/h niin vakioon vain 15-hampainen eturatas ja eiku nauttimaan kyydistä, toimiva 10e viritys. Tuo seuraavan kympin lisääminen huippunopeuteen kun kustantaa sitten tonnin verran karkeasti.
Eturattaan (14-17-hampainen) isontaminen ja hyödyntäminen jopa yli 9000 kierroksen vaatinee kannen koneistamista sekä tiukemman nokan, loppuu muuten vääntö pahasti kesken. Vakiona vääntö riittää rajoittimen 6500rpm asti hienosti mutta viritettynä tuo 15-hampainen oli tosi liikaa, luulen että 14-hampaisellakin joutuu viimeisiä rundeja odottelee pitkät suorat. Itse tykästyin kun vakiorattaalla laite nyt oikeasti myös kiihtyy, vielä 80 vauhdista nopeus nousee vaivatta noin 95 asti, sitten loppu tulee hitaammin. Yhtään pidempää suoraa laitteella ei ehtinyt tänään sateen takia ajamaan joten voi ne huiput tuosta 103km/h noustakin, ja uskoisin että nouseekin. Teoriassa 9000rpm tarjoaa reilu 110km/h kyydin kun ehtii vaan kiihdyttää siihen. Sateella saikin sitten risteyksistä ja ympyröistä tulla kahva edellä
Toivottavasti tiedoista oli jollekin hyötyä, ainakin edes virheistä mitä tuli tehtyä ettei ihan samoihin miinoihin kävele. Koetan videota vielä saada poutapäivänä kuvattua Youtubeen. Jos tarvii kysellä jotain aiheesta niin tänne jatkoksi tai privana viestiä vaan tulemaan. Ja saahan tätä jatkaa omilla kokemuksillaan, kiva näitä minusta ainakin on ollut lukea. Niistähän se p*rkeleen idea tähän savottaan alunperin lähtikin, kiitos vaan kaikille aktiivisille Hsunien omistajille siitä
Tilanne tällä hetkellä:
- Vakioratastus, 13 edessä enkä muista mikä se vakio takaratas on. Vakioketjuja lyhennetty yhdellä että saatu juuri oikean mittaiseksi. Ei kustannuksia.
- Dynajetin suutin 136, neula ja jousi, sarja 59e. Luistin Raptorin orggis, 69e.
- US Yoshimuran slipari, pitkälti itse muokatulla putkistolla, samalla tais katalysaattori tipahtaa kierrätysastiaan. Slipari käytetty ja edullinen, putkiston rakentaminen vanhaa putkea hyödyntäen maksoi 250e mutta on se sitten myös laadukas. Ja kokonaisuutena paljon halvempi kuin pelkkä slipari ois ollut, saati lisäksi alkukäyrä ilman kattia.
- Dynatecin CDI-boksi, rajoittamaton, ei ohjelmoitava, 250e. Kiertää sillä jopa yli 10.000 rpm.
- K&N vapaavirtaussuodin, 89e, Joutuu sovittelee paikalleen, saatavilla ilmeisesti on Raptorin sovitinsarjakin siihen.
- Iridium tulppa, 16e.
- ITP 10" vanteet Maxtorin katurenkailla edessä ja takana, uutena varmaan likemmäs 1000e.
- Pakokaasun takaisin kierrätys tukittu sekä pako että imupuolelta sotkemasta kumpaakaan. Jätetty rojut paikalleen jos päästöjä mitatessa tulee joku isompi ongelma, jos ei niin lähtee koko hässäkkä.
Vaporin mittaristo Raptorin asennussarjalla oli mielestäni hankinnan arvoinen, jos toki vilkkujen ja vapaan merkkivalot joutuu tekee nyt siihen itse, 160e. Taitaa tulla vaihdenäyttö valon tilalle, luulen.
Huippunopeus nousi siis n. 80km/h -> 103km/h. Kustannuksia ja töitä säästämättä. Jos riittää 90km/h niin vakioon vain 15-hampainen eturatas ja eiku nauttimaan kyydistä, toimiva 10e viritys. Tuo seuraavan kympin lisääminen huippunopeuteen kun kustantaa sitten tonnin verran karkeasti.
Eturattaan (14-17-hampainen) isontaminen ja hyödyntäminen jopa yli 9000 kierroksen vaatinee kannen koneistamista sekä tiukemman nokan, loppuu muuten vääntö pahasti kesken. Vakiona vääntö riittää rajoittimen 6500rpm asti hienosti mutta viritettynä tuo 15-hampainen oli tosi liikaa, luulen että 14-hampaisellakin joutuu viimeisiä rundeja odottelee pitkät suorat. Itse tykästyin kun vakiorattaalla laite nyt oikeasti myös kiihtyy, vielä 80 vauhdista nopeus nousee vaivatta noin 95 asti, sitten loppu tulee hitaammin. Yhtään pidempää suoraa laitteella ei ehtinyt tänään sateen takia ajamaan joten voi ne huiput tuosta 103km/h noustakin, ja uskoisin että nouseekin. Teoriassa 9000rpm tarjoaa reilu 110km/h kyydin kun ehtii vaan kiihdyttää siihen. Sateella saikin sitten risteyksistä ja ympyröistä tulla kahva edellä

Toivottavasti tiedoista oli jollekin hyötyä, ainakin edes virheistä mitä tuli tehtyä ettei ihan samoihin miinoihin kävele. Koetan videota vielä saada poutapäivänä kuvattua Youtubeen. Jos tarvii kysellä jotain aiheesta niin tänne jatkoksi tai privana viestiä vaan tulemaan. Ja saahan tätä jatkaa omilla kokemuksillaan, kiva näitä minusta ainakin on ollut lukea. Niistähän se p*rkeleen idea tähän savottaan alunperin lähtikin, kiitos vaan kaikille aktiivisille Hsunien omistajille siitä

---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Re: Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Pikku päivitystä matkan varrelta. Kone ottaa lämpöä pidempään ajellessa melkoisesti, tulpasta näki että kone käy laihalla. Se K&N tuottaa ilmeisesti ilmaa riesaksi asti
Illat mennyt seoksia säädellessä kun ei ehdi dynoon sitä päivällä viemään säädettäväksi. Optimaalisen kombon löytäminen näyttää oman vaivansa tuottavan. Dynojetin stage 1 ei tunnu riittävän millään, siirrytty käyttämään isompia suuttimia a'la´Keihin. Vakioeturattaalla otettu gps:n mukaan 105,9km/h huiput, voisin uskoa että jos vääntöä riittää niin se ottaisi 110km/h maksimissaan. Isommalla eturattaalla sitten lisää, 15-hampainen lisää varmaan sen 10 lisää tuohon, väännön vaan riittäessä.

---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Re: Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Loputtoman säätämisen jälkeen 145 suuttimella ja neulaa siirtämällä löytyi kompromissi. Kiinalaisen kaasarin ruuvit alkaa jo antautumaan jatkuvan avaamisen ja sulkemisen vuoksi.
Lyhyet videot ois nyt Youtubessa.
Maantieltä pätkä, pysyy vaivatta 80km/h alueella liikenteen mukana, tässä GPS:in mukaan huippunopeus 93km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=DcIHG5a0eDI
US Acrapovicista ääninäytettä, voisi kokeilla saisiko luurilla paremmin vielä äänet talteen, sori lyhyt musta osuus alussa:
https://www.youtube.com/watch?v=XkhfmAGIXBk
Lyhyet videot ois nyt Youtubessa.
Maantieltä pätkä, pysyy vaivatta 80km/h alueella liikenteen mukana, tässä GPS:in mukaan huippunopeus 93km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=DcIHG5a0eDI
US Acrapovicista ääninäytettä, voisi kokeilla saisiko luurilla paremmin vielä äänet talteen, sori lyhyt musta osuus alussa:
https://www.youtube.com/watch?v=XkhfmAGIXBk
---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Re: Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Mönkijävarikon kaverit epäili Dynatecin antavan aika jämerästi sytytysvirtaa ja voi hyvinkin orggis puola+kaapeli vuotaa sitten. Metsästin sitten suurtehopuolaa+kaapelia vähän aikaa. Kysyin tehtaalla jolla kaikenlaisia puolia oli muttei Raptoriin ja sieltähän sen sai, pyysivät kertomaan miten toimii sitten. Ehkä tuo löytyy kohta joka toisesta kiinakaupastakin. Vähemmällä ois varmaan päässyt kun ois Yamahan tiskiltä hakenut orggikset kamat mutta se ois ollut jo liian helppoa
Ja ois se hyvinkin maksanut yli 35e minkä tuo maksoi postikuluineen. No siihen loppui sitten murheet. Koska laite kiertää aika kiukkusesti, tuli vaihdettua 14-piikkinen eturatas. Lähtee edelleen melko vihaisesti mutta vaihdevälit on hieman pidemmät. Maantiellä 80km/h menee aivan pintakaasulla. Ja kiihtyy kivasti vielä siitäkin.
Tasasella gpsillä kalibroidulla Vaporilla sai 100,2km/h mutta loppui lyhyellä siirtymällä tila kesken. Eiköhän se tuosta vielä nouse kun ehtii kurvailemaan enempi. Vaporin puuttuvat merkkivalot, vilkut, vapaa, peruutus ja pitkät valot korvattiin maskin alle sijoitetulla orggis mittarilla, teippaamalla nopeusnäyttö pimeäksi. Ei tarvii nyt alkaa mitään omaa merkkivalopaneelia siihen virittelee.
Oisin laittanut kuvan mittarista mutta Dropbox päätti olla nurin sitten tämän illan, pitää lisätä se toiste. Nyt ei pysty kokeilee että tuleeko se kuva vai ei linkistä.

Tasasella gpsillä kalibroidulla Vaporilla sai 100,2km/h mutta loppui lyhyellä siirtymällä tila kesken. Eiköhän se tuosta vielä nouse kun ehtii kurvailemaan enempi. Vaporin puuttuvat merkkivalot, vilkut, vapaa, peruutus ja pitkät valot korvattiin maskin alle sijoitetulla orggis mittarilla, teippaamalla nopeusnäyttö pimeäksi. Ei tarvii nyt alkaa mitään omaa merkkivalopaneelia siihen virittelee.
Oisin laittanut kuvan mittarista mutta Dropbox päätti olla nurin sitten tämän illan, pitää lisätä se toiste. Nyt ei pysty kokeilee että tuleeko se kuva vai ei linkistä.
---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Re: Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Ei se Vaporin-mittaristo kuva lataudu viestiin mutta linkistä sen näkee ken tahtoo.
Linkki kuvaan: https://www.dropbox.com/s/y4ads93gmcu8p ... r.jpg?dl=0
Linkki kuvaan: https://www.dropbox.com/s/y4ads93gmcu8p ... r.jpg?dl=0
---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Re: Trapper / Hsun / Tyscon 350cc rajoittimet
Kone meinasi haukkoa kylmällä kelillä kun oikein kiusasi joten suutin piti vaihtaa 150:een. Paremmin toimii sillä. Mönkijävarikolta talvipäivityksenä Cobran tuulisuoja ja uskomattoman lumipidon tarjoavat talvirenkaat. Ei tässä koneella kotona istuessa muistu mieleen renagsmalli mutta voin katsoa jos joku kiinnostuu. Jäällä nyt ei pidä mikään mutta ihan käsittämätöntä miten lumella voi kumi pitää ilman nastoja. Eikä tarviikaan nastoja, ei puske yhtään. Perä menettää toki pitonsa kun antaa jengaa.
Tuulisuoja sopi kivasti, ei liian iso muttei liian pienikään, kallistuksia ja asentoja saa vähän hankalammankin ihmisen mieleiseksi
Linkki: https://www.monkijavarikko.fi/tuote/win ... hield/527/
Tuulisuoja sopi kivasti, ei liian iso muttei liian pienikään, kallistuksia ja asentoja saa vähän hankalammankin ihmisen mieleiseksi

Linkki: https://www.monkijavarikko.fi/tuote/win ... hield/527/
---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu