Aeon Revo 50 viritys

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Zargo
Noppeli

Aeon Revo 50 viritys

Viesti Kirjoittaja Zargo »

Olen ostanut kyseisen mönkijän tuossa helmikuussa ja sillä on nyt ajettu 1500 KM ilman minkäälaisia ongelmia, mutta nälkä kasvaa syödessä. Kysyisinkin että olisko ulkomailta/suomesta mahdollista tilata viritys osia tai sitten jos joku osaisi kertoa että pystyiskö tuota itse mitenkään virittämään.

Variaattorissa ei ollut prikkaa, pakoputkessa ei ollut holkkia, kaasarin "läppä"
nousee ylös asti.

No jos joku tietää niin tähän voi laittaa.

Tv: PL
amis
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

Siirretty, kun ei tuolla linkit-osiossa voi edelleenkään vastata viesteihin 8)
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
aku the snake
Noppeli
Viesti:

aeon 50cc viritys

Viesti Kirjoittaja aku the snake »

oletko varmasti purkanut sen variaattorin. minulla on myös aeon 50cc revo. kun olen ajanut sisäänajon ajattelin vaihtaa 100cc revosta pytyn siihen.
Aku Partanen
aku the snake
Noppeli
Viesti:

korjaus

Viesti Kirjoittaja aku the snake »

tai aion ottaa selvää saako sen siihen.
Aku Partanen
Zargo
Noppeli

Re: aeon 50cc viritys

Viesti Kirjoittaja Zargo »

aku the snake kirjoitti:oletko varmasti purkanut sen variaattorin. minulla on myös aeon 50cc revo. kun olen ajanut sisäänajon ajattelin vaihtaa 100cc revosta pytyn siihen.
Kyllä mä sen variaattorin katoin eikä mitään löytynyt.
Nimpe
4WD

Viesti Kirjoittaja Nimpe »

Itse olen huomannut että googlettamalla saa paljon parempia tuloksia aikaan kuin kyselemällä foorumilla. Tuossa moottorissa ei taida olla montaakaan osaa minkä tilalle ei löytyisi viritysosaa. Sylinterisarjoista on jopa runsaudenpulaa. Sylinteritilavuutta on mahdollista nostaa ainakin 105ccm asti.

En jaksa linkkejä laitella ku pitäähän teilläki jotai vaivaa aiheutua virittelystä. :wink:
Terveisin nimimerkki: pari viikkoa googlettanut
harza
Noppeli

Viesti Kirjoittaja harza »

Nimpe vähä auttavaisuutta.. laita nyt jotain linkkiä viri-osiin
T:2 viikkoa epä-onnisesti googlettanu.

Edit:
No kaverin kanssa sitten otettiin putki irti ja petyttiin, että kuria ei ole, no sitten vilkaistiin onko pytyssä kuria nii pakoaukko onkin puolikuun muotoiseksi tukittuna , eikä ihan murometallia ole se tukittukaan osa, että viilalla sitä saa ikuisuuden viilailla. Jätettiin tältä erää viritys sikseen ja nyt on mietinnän alla tilaanko 50cc raceing pytyn vaiko dremelöimmekö tuon pyttyn pakoaukon auki.
Nimpe
4WD

http://www.scooter-attack.com/
http://www.mopshop.de/Eingang/eingang.htm
http://www.scooter-center.com/1024-de.htm
http://www.easyparts.nl/

Siinä pari osotetta... Ei kannata säikähtää vaikka noi onki lähinnä skootteriosia täynnä. Sama konehan tuossa on (minarelli horizontal tahi sen kopio). Mopshopista tosin löytyy jopa virallisestikin kömpijöihin tarkotettuja osia.

Kannattaa vilkasta toi keewayn viritys topikki. Sielläkun on mainittu kaikki kurit.
harza
Noppeli

Kiitos Mopo-Shop.de ratkaisi ongelman.
harza
Noppeli

Jeps. Kuri sai tänään Dremeli kuuria ja nyt vain odottelemaan milloin isompi suutin saapuu. Kurin hiomisesta senverran, että laittakaa pakoaukon tukkeeksi ekana paperia, että ei lennä metalli jauhoa pyttyyn. Ei ollu dremelilläkään läpihuuto juttu , että sai silläkin hioskella kohtuu tovin ennenkuin kuri lähti kokonaan. Lopuksi tiivistin vielä putken ja pytyn liitoksen pakoputki massalla.
Nimpe
4WD

Et sitte malttanu sylinteriä irrottaa tuota operaatiota varten? Ite jyystin enimmät metallit pois karahiomakoneella (kaituosenvehkeenoikeenimion?) ja loput dremelillä. Ei menny kovin kauaa.

En muuten sitten henkilökohtaisten kokemusten perusteella suosittele tilaamaan tuolta mopshopista.

T nimimerkki: reilu pari kuukautta pakettia tuloksetta odottanut
harza
Noppeli

Mitäs sitä turhia pyttyä ottamaan kun saa noinkin, mutta se paperi on ehdoton jos noin tekee.
Joh no ei sit Mopo.Shopista ostella.
harza
Noppeli

Huah. Nyt ois potkua koneessa kun uus suutin ja ilmaruuvi säädetty kohdilleen... Mutta katos kerpele välit on niin kevyet, että huippuja ei kelaa paljoakaan. Rattaitten saanti on sit taas "One Big ?"
Nimpe
4WD

Noita välityksiä voi muuttaa monellakin tapaa. Joko vaihtaa ne lohkon sisäiset hammasrattaat, tai sitten etu/takahampikkaan tahi vaihtaa isommat renkaat.
Enduroooo
6WD

rullatirullaa

Viesti Kirjoittaja Enduroooo »

Eikös variaattorivetoisissa välityksiä vaihdettu rullien painolla?
Paljon helpompi ja halvempi tapa. esim www.skootterit.tk sivulta löytyy ohjeita.
Vastaa Viestiin