yleistä GOES 450X
Re: yleistä GOES 450X
Onkos kukaan kokeillu käykö suzukin kytkin hilut tjohon goessiin/hyosungiin. Kruunusta meinasin vähän pykäliä siloitella niin kaipa sinne voisi samalla uudet kitkatkin vaihdella...
-
- 6WD
- Viestit: 315
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 18:55
- Mönkijä:: 350 pikkulohko
- Paikkakunta: kuusankoski
Re: yleistä GOES 450X
Hei huutelen tänne vaikka ei o osto paikka,siirtäkää jos näätte tarpeelliseksi?
oisko kellää starttia myydä,tai pelkkää startin akselia?
uutt ei saa täl hetkel ja aika suolanen 250e hinta
mulla menny hampaat startista mut muuten sähköpuoli pelaa
käykös tuo suzukin 400cc vekottimista startti?
oisko kellää starttia myydä,tai pelkkää startin akselia?
uutt ei saa täl hetkel ja aika suolanen 250e hinta
mulla menny hampaat startista mut muuten sähköpuoli pelaa
käykös tuo suzukin 400cc vekottimista startti?
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
- Mönkijä:: TE 450 Rapier
Re: yleistä GOES 450X
Itsellä ei varmaa tietoa, mutta palstan hakua käyttämällä näyttäs olevan tuo ltz-400 startti, eli Mitsuba sm 14, 9 hampainen,jossa
pyörimis-suunta clockwise, eli myötäpäivään???
Semmoistakin jostain tarttunut alitajunnan perukoille, että mahdollisesti joissain tapauksissa pyörimis-suunnan pystyisi tarvittaessa vaihtamaan hiilisillan asentoa muuttamalla.
Kerrohan sitten,miten kävi?
pyörimis-suunta clockwise, eli myötäpäivään???
Semmoistakin jostain tarttunut alitajunnan perukoille, että mahdollisesti joissain tapauksissa pyörimis-suunnan pystyisi tarvittaessa vaihtamaan hiilisillan asentoa muuttamalla.
Kerrohan sitten,miten kävi?
-
- 6WD
- Viestit: 315
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 18:55
- Mönkijä:: 350 pikkulohko
- Paikkakunta: kuusankoski
Re: yleistä GOES 450X
Tarkemmin tutkien vika löytyy startin vapaakytkimestä
-
- 6WD
- Viestit: 315
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 18:55
- Mönkijä:: 350 pikkulohko
- Paikkakunta: kuusankoski
Re: yleistä GOES 450X
naapurin ipana oli hyppiny vaihtajan päällä,nyt ei vaihteet liiku mihkää,onko koko koneen purku?
-
- 4WD
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Kesä 2010 17:17
- Mönkijä:: Honda TRX + Renegade 800
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: yleistä GOES 450X
Onkos kellään varmuutta noista ltz400 osien sopivuudesta?
Pitäisi nokka-akselin pukki löytää pakoaukon puolelle ja kaikkialla tuntuu olevan loppu.
Imupuolelle löytyisi kyllä ja vaikka suomesta.
Pitäisi nokka-akselin pukki löytää pakoaukon puolelle ja kaikkialla tuntuu olevan loppu.
Imupuolelle löytyisi kyllä ja vaikka suomesta.
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
- Mönkijä:: TE 450 Rapier
Re: yleistä GOES 450X
Ei ainakaan äkkiseltään tutuista verkkokaupoista löytynyt.
Maailmalta voi kokeilla hakea Goes/Hyosung 450:n lisäksi myös Access ja Triton 450 osia, niissä on tuo sama mylly.
Mikä nokkapukille tuli?
Maailmalta voi kokeilla hakea Goes/Hyosung 450:n lisäksi myös Access ja Triton 450 osia, niissä on tuo sama mylly.
Mikä nokkapukille tuli?
-
- 4WD
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Kesä 2010 17:17
- Mönkijä:: Honda TRX + Renegade 800
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: yleistä GOES 450X
Tuo oli hyvä tieto, että tuo mylly löytyy vielä parista muustakin, kiitos!
Pukista hajos kierteet ja alkuun korjasin helicoilin kanssa, mutta ei kestänyt. Tigillä hitsatessa vääntyi sitten muodottomaksi, sopii paikalleen, mutta hankaa hieman nokka-akseliin ja ei tuota mielellään käyttäisi.
Pukista hajos kierteet ja alkuun korjasin helicoilin kanssa, mutta ei kestänyt. Tigillä hitsatessa vääntyi sitten muodottomaksi, sopii paikalleen, mutta hankaa hieman nokka-akseliin ja ei tuota mielellään käyttäisi.
Re: yleistä GOES 450X
Terve!
Tuli ostettua kyseinen mönkkäri,vm 2007 tieliikennemalli. Hyvin lähtee käymään, käy tyhjää yms, mutta ongelmana, että paukkuu yläkierroksilla kuin päin rajotinta.putki punasena 5min ajon jälkeen, olisko liian laiha seos. En oo vielä ehtiny tulppaa ihmetellä. Taustat on sellaset, että edellisellä omistajalla ei käynyt ilman ryyppyä. Oli avannu kaasarin ja putsannu, alko käymään, mutta ylhäällä pätkii. Sytkäboxi koitettu vaihtaa, ei auttanut. Luulisin että seos vaan liian laihalla. Ja mikäs se puolipuristinhomma nyt näissä onkaan? Miten saa pois vai mahtaako olla jo?
Tuli ostettua kyseinen mönkkäri,vm 2007 tieliikennemalli. Hyvin lähtee käymään, käy tyhjää yms, mutta ongelmana, että paukkuu yläkierroksilla kuin päin rajotinta.putki punasena 5min ajon jälkeen, olisko liian laiha seos. En oo vielä ehtiny tulppaa ihmetellä. Taustat on sellaset, että edellisellä omistajalla ei käynyt ilman ryyppyä. Oli avannu kaasarin ja putsannu, alko käymään, mutta ylhäällä pätkii. Sytkäboxi koitettu vaihtaa, ei auttanut. Luulisin että seos vaan liian laihalla. Ja mikäs se puolipuristinhomma nyt näissä onkaan? Miten saa pois vai mahtaako olla jo?
Re: yleistä GOES 450X
Noniin, tänään oli jääratapäivä ja aamulla ihmettelin tulppaa... Pikimusta. Harjailin puhtaaksi, toimiihan tuo ihan ok, mutta nyt tarkemmin tutkailtuani tuntuukin, että saa soppaa liikaa
Tässä ainakin on Mikunin kaasari, vai onkohan jo vakiona?

-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
- Mönkijä:: TE 450 Rapier
Re: yleistä GOES 450X
Varmuuden puolipuristimen olemassaolosta saat avaamalla venttiilikopan. Pako nokka-akselissa on heiveröisen näköinen "keskipakoheilurihässäkkä" - jos vielä on.
Jos startti pyörittää kevyesti normi 8-12 ah:n akulla näin talvikeleillä, niin todennäköisesti puolipuristin löytyy.
Mikuni bds 42.
Hakua käyttämällä löytyy paljon tietoa
Jos startti pyörittää kevyesti normi 8-12 ah:n akulla näin talvikeleillä, niin todennäköisesti puolipuristin löytyy.
Mikuni bds 42.
Hakua käyttämällä löytyy paljon tietoa

Re: yleistä GOES 450X
Kiitoksia vastauksesta. Löytyyhän sitä haulla, vaan ei mitenkään järkevästi. Koittakaa vaikka
Mut juu asiaan, otin ilmanputsarin kotelosta kannen pois ja laskin neulan toisiks alimpaan asentoon. Ja ai että miten vetää!
Huomenna pitäis koittaa leimalle tuota laitetta. Tuli takajarrulevy vaihdettua isompaan ja samalla satulaksi tuli jytkympi prätkän satula. Tämä siitä syystä, että alkuperänen levy oli kiero ja jarrusatulassa ei ollut edes mäntiä jäljellä, paloista puhumattakaan. 6mm alumiinista tuli apaterilevy ja uusi jarrusatulanpidike. Samalla poistin jo kupariputkella silmukaksi liitetyn jarrunjakosäätimen (tai mikä lienee oikealta nimeltään) kuuluisko tuohon mennä käsijarrukahvalta takajarruille vai toisinpäin? Noh, samapa tuo, nyt toimii ainakin. Seisontajarru tuli kahdesta nipparista käsijarrukahvaan, katotaan huomenna kelpaako leimasedälle, miksi ei toisaalta? Se alkuperänen systeemi ainaki on ihan naurettava.


-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
- Mönkijä:: TE 450 Rapier
Re: yleistä GOES 450X
Itellä väheni putken punoitus 8 pykälää isommalla tyhjäkäynti suuttimella. Ois voinu olla vielä pari pykälää isompikin, koska perstuntumalla tk seosruuvissa ei jäänyt paljon talvenvaraa.
Sulla on sitten varmaan reilun kokoinen pääsuutin jos talvikelillä joutuu laskemaan neulan noin alas.
Omassa muistaakseni Mikunin 168 ja neula toiseksi ylimmässä kesällä(paksu muoviprikka välissä).
Neulan nosto parilla pykälällä aiheutti kulutuksen nousun n.7l/100km ->10l/100km ja yläkierrosalueella ehkä vähän vaisumpi (ei nykimistä, pätkimistä/rotäämistä) mutta täyskaasu kiihdytyksessä aiheutti etusten nousemista 1 vaihteella.
Vakio putsari, jossa kotelon kansi pakotettu 1cm raolleen ja vakio putki jossa omavalmiste db ( jota ilman muuten nostelee myös etusia, tuolla 7l/100km säädöllä)
Välitykset 14/37 ja huiput 128km/h gps ja 135 mittariin.
Se jarrun "jakosäädin" sisältää työsylinterin joka saa voimansa jarrupolkimen pääsylinteriltä ja näin ollen jakaa painetta etujarrupiiriin, ei päin vastoin.
Tieliikennemönkkäreissä laki vaatii, että jarrupoljin vaikuttaa etu ja takajarruun, vaikka näitä on katsastettukin jarrut erotettuina.
Minä hommasin Kiinasta Honda CB:n jarrulaikan ( 13€+6€pk:t), josta jouduin modaamaan keskireikää, että sai pujotettua paikoilleen
Sulla on sitten varmaan reilun kokoinen pääsuutin jos talvikelillä joutuu laskemaan neulan noin alas.
Omassa muistaakseni Mikunin 168 ja neula toiseksi ylimmässä kesällä(paksu muoviprikka välissä).
Neulan nosto parilla pykälällä aiheutti kulutuksen nousun n.7l/100km ->10l/100km ja yläkierrosalueella ehkä vähän vaisumpi (ei nykimistä, pätkimistä/rotäämistä) mutta täyskaasu kiihdytyksessä aiheutti etusten nousemista 1 vaihteella.
Vakio putsari, jossa kotelon kansi pakotettu 1cm raolleen ja vakio putki jossa omavalmiste db ( jota ilman muuten nostelee myös etusia, tuolla 7l/100km säädöllä)
Välitykset 14/37 ja huiput 128km/h gps ja 135 mittariin.
Se jarrun "jakosäädin" sisältää työsylinterin joka saa voimansa jarrupolkimen pääsylinteriltä ja näin ollen jakaa painetta etujarrupiiriin, ei päin vastoin.
Tieliikennemönkkäreissä laki vaatii, että jarrupoljin vaikuttaa etu ja takajarruun, vaikka näitä on katsastettukin jarrut erotettuina.
Minä hommasin Kiinasta Honda CB:n jarrulaikan ( 13€+6€pk:t), josta jouduin modaamaan keskireikää, että sai pujotettua paikoilleen

Re: yleistä GOES 450X
Etusia tämäkin nostelee mukavasti, ja mitä nyt vähä pidempää lenkkiä ajellessa kulutus on aikalailla 6,5-7L /100km. Leima tosiaan tuli että napsahti vaikka jarrut on mallia taka ja etu erikseen. Pitäis koittaa tk ruuviapyöritellä josko jotain apuja sais tuohon alakierroksille. Vissiin kaasarin "pohjasta" löytyy ja voi säätää irtokärjellä?
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
- Mönkijä:: TE 450 Rapier
Re: yleistä GOES 450X
Joo, pohjasta löytyy kurkun puolelta. Säätöalue tais olla jotain 1-3 kierrosta.
Omassa nyt tuo isompi tk suutin ja seosruuvi 2,5 kierrosta auki.
Lähtee käyntiin ja jaksaa käydä tyhjäkäyntiä ilman imua + asteilla. Aiemmin joutui imu päällä lämmittämään konetta muutaman minuutin, että pääsi liikkeelle.
Aika helposti nämä läpäisee katsastuksen, jos perus asiat kunnossa.
Omassa nyt tuo isompi tk suutin ja seosruuvi 2,5 kierrosta auki.
Lähtee käyntiin ja jaksaa käydä tyhjäkäyntiä ilman imua + asteilla. Aiemmin joutui imu päällä lämmittämään konetta muutaman minuutin, että pääsi liikkeelle.
Aika helposti nämä läpäisee katsastuksen, jos perus asiat kunnossa.