Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Yleensä tuo johtuu raidetangon päiden väljyydestä. Olethan jo tarkistanut ne? Mikäli et, niin ota raidetangosta kiinni, heilutat pikkuisen tangosta ja kurkit samalla onko niissä päissä väljää joko renkaan tai rungonpuolella tai jopa molemmissa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Joo kattosin jo, ettei raidetangon pallonivelissä ole väljää.. Vaan juurikin tuossa ohjausakselissa.. Siinä ohjausakselissa on vissii jonkinlainen pusla/laakeri siellä alhaalla?
Ei tuota väljyyttä kyllä ajossa huomaa, mutta paikallaan kun tankoa nytkyttää niin huomaa.
Samaten taka-akselin puslat sieltä rungon päästä pitäis vaihtaa.. Kun painaa nopeasti kaasua ja helppaa heti, niin perä elää. Paikallaankin, kun takaata heiluttaa niin näkee väljyyden.
Puslathan siellä on takahaarukassa, mutta onko myös rungossa?
Ei tuota väljyyttä kyllä ajossa huomaa, mutta paikallaan kun tankoa nytkyttää niin huomaa.
Samaten taka-akselin puslat sieltä rungon päästä pitäis vaihtaa.. Kun painaa nopeasti kaasua ja helppaa heti, niin perä elää. Paikallaankin, kun takaata heiluttaa niin näkee väljyyden.
Puslathan siellä on takahaarukassa, mutta onko myös rungossa?
Viimeksi muokannut vaughan, 09 Maalis 2017 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Täysin turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt edelleen lukematta?
Syy: Täysin turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt edelleen lukematta?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tuo "ohjausakselin" välys on ihan normi juttu näissä. Eikä pysty mitenkään oikeastaan fixaamaan. Näin ainakin olen tuon ymmärtänyt
Taka swingin puslista ja vaihdosta löytyy paljon juttua täältä ja myös stixe.de sivuilta http://www.stixe.de/index.php?artid=49

Ex. Shineray STIXE
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tuosta väljyydestä vaan mietityttää, että kuinka tarkkoja katsastusmiehet mahtaa asian suhteen olla?MikaZ kirjoitti:Tuo "ohjausakselin" välys on ihan normi juttu näissä. Eikä pysty mitenkään oikeastaan fixaamaan. Näin ainakin olen tuon ymmärtänytTaka swingin puslista ja vaihdosta löytyy paljon juttua täältä ja myös stixe.de sivuilta http://www.stixe.de/index.php?artid=49
Olikin hyvä linkki tuosta haarukan puslista! Mistä noita kannattaa ruveta tilaamaan?
Sais olla jotku ns. "HD" puslatki, niin ei tarttis vuoden päästä taas vaihtaa?
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 14 Huhti 2017 20:33
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Moi.
Tuossa pihassa olisi nyt tommonen shineray raato jota yritetään käyntiin laittaa, noh tänään se pörähti käyntiin mutta sitten huomattiin että termostaatista puskee nestettä pirummoista vauhtia.
Kyseessä siis sylinterin vieressä olevan möykyn pieni letkun nippa, kyseisellä nipalla ei ole letkua ja raadon mukana ei sopivaa rööriä ole tullut, kysymys kuuluukin, mikä on pikkuletkun tarkoitus? Onko se toiminnalle kriittinen ja saako sen tukkia?
Kysästään tässä samalla, termostaatissa oleva anturi (varmaan syylärin föönille) on kökkönä, haittaako ajoa jos syyläriin iskee vain omat kytkimen tai vaikkapa jonkun biltema sonta anturin letkuun jonnekkin?
Kiitos ja hyvää pääsiäistä, toivottavasta munat maistuu.
Tuossa pihassa olisi nyt tommonen shineray raato jota yritetään käyntiin laittaa, noh tänään se pörähti käyntiin mutta sitten huomattiin että termostaatista puskee nestettä pirummoista vauhtia.
Kyseessä siis sylinterin vieressä olevan möykyn pieni letkun nippa, kyseisellä nipalla ei ole letkua ja raadon mukana ei sopivaa rööriä ole tullut, kysymys kuuluukin, mikä on pikkuletkun tarkoitus? Onko se toiminnalle kriittinen ja saako sen tukkia?
Kysästään tässä samalla, termostaatissa oleva anturi (varmaan syylärin föönille) on kökkönä, haittaako ajoa jos syyläriin iskee vain omat kytkimen tai vaikkapa jonkun biltema sonta anturin letkuun jonnekkin?
Kiitos ja hyvää pääsiäistä, toivottavasta munat maistuu.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Pitemmän aikaa ollut mielessä ostaa tälläinen shineray, mutta kovin laihanlaisesti näitä myynnissä (nettimotossa 4kpl). Vikoja näissä on ollut jonkin verran kun koko topicin luin läpi, mutta ilmeisesti koneet on aika kestäviä? Vieläkö varaosia löytyy hyvin? Mönkijä tulis lähinnä kaupunkiajeluun, sais auton kilometrejä pikkusen karsittua kun tulee työmatka-ajoa muutenkin 65km/päivä.
Kalajoella joku ajelee shineraylla, kirjoitteleeko omistaja tänne? Siistin näköinen peli ja hyvin kulkee.
Kalajoella joku ajelee shineraylla, kirjoitteleeko omistaja tänne? Siistin näköinen peli ja hyvin kulkee.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Siitä termostaatista pitäis lähteä pieni letku jäähdyttimeen samaan kohtaan mihin alavesiletkukin.. Onkohan vaihdettu syyläri?kariperkele kirjoitti:Kyseessä siis sylinterin vieressä olevan möykyn pieni letkun nippa, kyseisellä nipalla ei ole letkua ja raadon mukana ei sopivaa rööriä ole tullut, kysymys kuuluukin, mikä on pikkuletkun tarkoitus? Onko se toiminnalle kriittinen ja saako sen tukkia?
Kysästään tässä samalla, termostaatissa oleva anturi (varmaan syylärin föönille) on kökkönä, haittaako ajoa jos syyläriin iskee vain omat kytkimen tai vaikkapa jonkun biltema sonta anturin letkuun jonnekkin?
Tietääkseni siitä nipasta pitäis vasta sitten tulla nestettä kun termostaatti aukeaa.
Se anturi termostaatissa antaa ainakin mittaristolle moottorin lämpötila lukemat, varmaan siten myöskin ohjaa flektiä? Itsellä on flektin ohjaus omalla katkaisimella.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Alkuun pahoittelut laiskuudesta, en jaksanut joka sivua plärätä että onko aiheesta puhuttu jo aiemmin, mutta asiaan.
Tuli viikonloppuna haettua moinen vehja ja totesin muutaman nivelen väljäksi. Omasta mielestä alg motorsportissa melko suppesti niveliä. Mistä tähän varaosia ja käykö todistetusti jonkun auton nivelet jos menee motonetistä hakemaan. Myös soveltamis kyky löytyy nivelten asennukseen.
Tuli viikonloppuna haettua moinen vehja ja totesin muutaman nivelen väljäksi. Omasta mielestä alg motorsportissa melko suppesti niveliä. Mistä tähän varaosia ja käykö todistetusti jonkun auton nivelet jos menee motonetistä hakemaan. Myös soveltamis kyky löytyy nivelten asennukseen.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Ite tilasin ihan ebaysta 4kpl yläpalloniveliä ja alapalloniveliä. Kappalehinta oli jotain 12-15e luokkaa, niin sen takia tilasin tupla määrän. Laitoin niihin rasvanipat, toivottavasti kestäis edes vuoden. Raidetangonpäitä ei oo tarvinnu uusia.
Mutta tukivarsien ja takahaarukan puslat, jotka on valmistettu POMista tilasin myös ebaysta.
Yläpalloniveliksi kävisi ilmeisesti jonkun mersun pallonivelet..
Mutta tukivarsien ja takahaarukan puslat, jotka on valmistettu POMista tilasin myös ebaysta.
Yläpalloniveliksi kävisi ilmeisesti jonkun mersun pallonivelet..
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Päivää kaikille! Ostin alkuviikosta kyseisen mönkijän. Olen lukenut koko viestiketjun alusta loppuun ja siitä innostuneena tänään aloin tekemään pientä huoltoa.
Ensinmäisenä säädin venttiilit ja valutin vanhat öljyt pois. Öljy oli vaaleaa ja hieman tahmaista, siitä pelästyneenä otin alavesiletkun irti, eikä sielä tullut yhtään jäähdytysnestettä. Eli, kysymys kuuluu: mistäköhän kohtaa nesteet vuotaa öljyjen sekaan (tai siis, onko jotain yleistä kohtaa)? Ekana tulee mieleen että kannentiiviste valskaa tai vesipumpun tiiviste vuotaa? Onko muilla ollut samoja oireita?.
Lisäksi, vähän tutkiskelin magneetonkopan irroittamista, jos tekisi sen sytkä muutoksen. Pitääkö startin osia irroitella samalla?.
Tarkoitus olisi vaihtaa kaikki laakerit, puslat, rattaat, ketjut sekä pallonivelet paremmiksi. Myös kaasutin vaihtuu 32mm.seen, uuden putken teen alusta loppuun, kannesta se 1mm pois, myös syyläri vaihtuu kevarin syyläriin ja kunnon paisuntasäiliön laitan. ainiin, Akun ja akun johdot vaihtuu isommiksi.
Edellinen omistaja olikin jo renkaat vaihtanut (takana maxxis ja edessäkin oli kunnon nappulat)
Ensinmäisenä säädin venttiilit ja valutin vanhat öljyt pois. Öljy oli vaaleaa ja hieman tahmaista, siitä pelästyneenä otin alavesiletkun irti, eikä sielä tullut yhtään jäähdytysnestettä. Eli, kysymys kuuluu: mistäköhän kohtaa nesteet vuotaa öljyjen sekaan (tai siis, onko jotain yleistä kohtaa)? Ekana tulee mieleen että kannentiiviste valskaa tai vesipumpun tiiviste vuotaa? Onko muilla ollut samoja oireita?.
Lisäksi, vähän tutkiskelin magneetonkopan irroittamista, jos tekisi sen sytkä muutoksen. Pitääkö startin osia irroitella samalla?.
Tarkoitus olisi vaihtaa kaikki laakerit, puslat, rattaat, ketjut sekä pallonivelet paremmiksi. Myös kaasutin vaihtuu 32mm.seen, uuden putken teen alusta loppuun, kannesta se 1mm pois, myös syyläri vaihtuu kevarin syyläriin ja kunnon paisuntasäiliön laitan. ainiin, Akun ja akun johdot vaihtuu isommiksi.
Edellinen omistaja olikin jo renkaat vaihtanut (takana maxxis ja edessäkin oli kunnon nappulat)
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Onhan täällä vielä muitakin Shinukka kuskeja "hengissä"
Ei ole ollut kyllä koskaan itsellä ongelmaa nesteiden kanssa. Magneetonkopan irroittamiseksi pitää ottaa se startin koppa siitä pois.
Osta kunnon puslat ja tee niihin tukivarsiin rasvanipoille paikat jos ei jo ole. Itse olen kaikki muut "tunetukset" tehnyt paitsi kaasaria en ole vaihtanut, enkä tune cdi boxia ole kokeillut. Minkä kaasarin laitat?
Paljonko sulla muuten kiertää se kone ennen kuin rajoitin tulee mukaan peliin? Mulla jotain kummaa ongelmaa tuolla omalla lyhyellä imukurkulla. Noin 7000 kieppeillä alkaa käynti humppaamaan, eikä ole sellaista tai sen oloista että rajoitin puuttuu peliin, tai olettaisin näin, koska ei ole sellaista terävää rynkytystä. Tietty tuo mittari on "vähän" epäselvä. Mutta pitemällä STXE:n kurkulla toimii paljon paremmin ja vääntää mielestäni paremmin. Voi olla että kuvittelen

Osta kunnon puslat ja tee niihin tukivarsiin rasvanipoille paikat jos ei jo ole. Itse olen kaikki muut "tunetukset" tehnyt paitsi kaasaria en ole vaihtanut, enkä tune cdi boxia ole kokeillut. Minkä kaasarin laitat?
Paljonko sulla muuten kiertää se kone ennen kuin rajoitin tulee mukaan peliin? Mulla jotain kummaa ongelmaa tuolla omalla lyhyellä imukurkulla. Noin 7000 kieppeillä alkaa käynti humppaamaan, eikä ole sellaista tai sen oloista että rajoitin puuttuu peliin, tai olettaisin näin, koska ei ole sellaista terävää rynkytystä. Tietty tuo mittari on "vähän" epäselvä. Mutta pitemällä STXE:n kurkulla toimii paljon paremmin ja vääntää mielestäni paremmin. Voi olla että kuvittelen

zogt kirjoitti:Päivää kaikille! Ostin alkuviikosta kyseisen mönkijän. Olen lukenut koko viestiketjun alusta loppuun ja siitä innostuneena tänään aloin tekemään pientä huoltoa.
Ensinmäisenä säädin venttiilit ja valutin vanhat öljyt pois. Öljy oli vaaleaa ja hieman tahmaista, siitä pelästyneenä otin alavesiletkun irti, eikä sielä tullut yhtään jäähdytysnestettä. Eli, kysymys kuuluu: mistäköhän kohtaa nesteet vuotaa öljyjen sekaan (tai siis, onko jotain yleistä kohtaa)? Ekana tulee mieleen että kannentiiviste valskaa tai vesipumpun tiiviste vuotaa? Onko muilla ollut samoja oireita?.
Lisäksi, vähän tutkiskelin magneetonkopan irroittamista, jos tekisi sen sytkä muutoksen. Pitääkö startin osia irroitella samalla?.
Tarkoitus olisi vaihtaa kaikki laakerit, puslat, rattaat, ketjut sekä pallonivelet paremmiksi. Myös kaasutin vaihtuu 32mm.seen, uuden putken teen alusta loppuun, kannesta se 1mm pois, myös syyläri vaihtuu kevarin syyläriin ja kunnon paisuntasäiliön laitan. ainiin, Akun ja akun johdot vaihtuu isommiksi.
Edellinen omistaja olikin jo renkaat vaihtanut (takana maxxis ja edessäkin oli kunnon nappulat)
Ex. Shineray STIXE
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Joo hiljaista tuntuu nykyään olevan. Selvisi syykin tuolle nesteiden sekaisin menemiselle, vesipumpun siipipyörän alta se tiiviste jossa on jousi ympärillä oli hajalla.
Nailontangosta teen uudet puslat ja rasvanippoja tulee joka paikkaan mistä puuttuu
Kaasariksi joku tälläinen: http://www.ebay.com/itm/PWK-OKO-32mm-Mo ... Mi&vxp=mtr
En ole vielä hirveesti päässyt kierrättämään kun pitäisi ensin se vesipumpun tiiviste uusia. Muistaakseni juuri pitemmällä imukaulalla väännön pitäisikin lisääntyä.
Nailontangosta teen uudet puslat ja rasvanippoja tulee joka paikkaan mistä puuttuu

Kaasariksi joku tälläinen: http://www.ebay.com/itm/PWK-OKO-32mm-Mo ... Mi&vxp=mtr
En ole vielä hirveesti päässyt kierrättämään kun pitäisi ensin se vesipumpun tiiviste uusia. Muistaakseni juuri pitemmällä imukaulalla väännön pitäisikin lisääntyä.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Olisko kellään tietoa sen vesipumpun stefan koosta? Ei viitsisi ostaa maahantuojalta yms, kun laakerikaupasta saa 10x edullisemmin, pitäisi se koko vain tietää, vanhasta ei ollut mitään jäljellä niin se ei nyt auta
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Ex. Shineray STIXE
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Jep, juuri tuota tarkoitin. Tänään asensin paremman flektin ja ostin jäähdytysnesteen lämpömittarin.