Tuollaisesta mönkkäristä hukkui kipinä. Mittailtiin sytytysjärjestelmää ja katsottiin johdotuksia. Kaikki näyttäisi pelaavan niin kuin kuuluu.
(Eli menikö näin, että tappokytkin ja virtalukko maadoittavat CDI-boxin kun moottori halutaan sammuttaa?) Jarrulta on otettu jo melkein uutena pois se tunnistin.
Kokeiltiin eri puolalla ja johdolla sekä tottakai tulpalla, mutta ei vaikutusta. Magneettoakin tarkasteltiin. Vanha boxikin taisi mittaillessa kärähtää ja sitten ainakin hajota jos ei jo valmiiksi ollut rikki. Joten uusi boxi tilaukseen.
Uusi boxi saapui, joka on pienempi kuin alkuperäinen... Otin sitten CDI boxille tulevasta 5-napaisesta johdosta sen tappokytkin eli musta-valkoisen piuhan pois ja kokeilin. Kyllä lähti hyvin käyntiin ja kävikin tasaisemmin kuin aiemmin. Mutta moottoria ei tietenkään saa nyt sammumaan katkaisijoista. Mittailun perusteella kuitenkin näyttäisi, että katkaisijat toimivat.
Taas kun piuhan laittaa kiinni niin ei tule kipinää oli katkaisijat missä asennossa tahansa. Eikä ole vaikutusta vaikka laittaa kesken kaiken kiinni.
Voiko tuo uusi CDI olla jotenkin erilainen. Vai mistä mahtaa kiikastaa?
Ensimmäisiä vikoja 12-vuoteen. Kova työlaite
