
Hawain kokemuksia!
Ohjekirja väittäisi C7HSA:n olevan oikea tohon...? Itellä tällä hetkellä D8EA käytössä.. Mitähän eroa tuohon DR8EA-tulppaan?Jorkki kirjoitti:Joo se NGK DR8EA on oikea tulppa.
Johtuukohan tosta vai mistä, mutta mönkijä lähtee tosi huonosti käyntiin kylmänä. Eli lähtee kyllä käyntiin, mutta ei pysy käynnissä. Jos painaa lisää kaasua, kone tukehtuu, jos taas ei paina paljon kaasua --> kierrokset vaihtelevat ja kone sammuu. Eihän siinä muuta, mutta starttia käy sääliksi kun saa starttailla 10 kertaa ennenku saa pysyvästi käyntiin. Mönkijä on 1 kk vanha ja sitä ei ole viritetty. Lämpöisenä lähtee nätisti käyntiin ja käy tasaisesti

käy/ei käy
joo mulla oli sama vika, ja auttoi kun vaihdoin kaasarin. Mut vielläkin täytyy pienen aikaa käydä putputtaa ennen ku kestää kaasun annon ettei sammu.
ps; oltiin tänään ajelemassa/hyppimässä niin perkuleen taka akseli meni vääräks, johtuneepi varmaan siitä ku on levennetty ja saumakohta on heiveroisempi, mut eipä siitä enempää.
ps; oltiin tänään ajelemassa/hyppimässä niin perkuleen taka akseli meni vääräks, johtuneepi varmaan siitä ku on levennetty ja saumakohta on heiveroisempi, mut eipä siitä enempää.
No niimpä näyttäis olevan.... Ja ero DR8EA:n ja D8EA:n välillä on joku "R / resistor". Mikähän mahtaa olla hyöty tosta?
Oiskohan tossa jotain muita kikkoja kun kaasuttimen vaihto, joita kannattaisi kokeilla? Aika outoa jos vasta ostetussa laitteessa ei kaasutin toimi. Mikähän osa sieltä voi olla rikki, ja miksi ei aiheuta ongelmia muuta kuin kylmänä.
Voisko toi liittyä mitenkään bensan/ilman saantiin?
T: Knikke
Oiskohan tossa jotain muita kikkoja kun kaasuttimen vaihto, joita kannattaisi kokeilla? Aika outoa jos vasta ostetussa laitteessa ei kaasutin toimi. Mikähän osa sieltä voi olla rikki, ja miksi ei aiheuta ongelmia muuta kuin kylmänä.
Voisko toi liittyä mitenkään bensan/ilman saantiin?
T: Knikke
kaasari vika?
itse asiassa vaihdoin kaasarin sen takia ku uitti koko ajan yli, ei auttanut kohon säätäminen tai putsaus. myyjän kanssa juttelin niin sanoi että sitä vikaa noissa on, ja eikä ymmärrä mistä johtunee. ehkä se on se laatu...
kyseessä falmekin 200, mut eiköhän ole melko sama tekniikka.
mitäköhän iridium tulppa tekisi. 2-t ainakin auttoi käynnistämisessä.
kyseessä falmekin 200, mut eiköhän ole melko sama tekniikka.
mitäköhän iridium tulppa tekisi. 2-t ainakin auttoi käynnistämisessä.
Ajettavuus
Terve taas..
Tuli tuossa vaihdettua koko moottori Hawaiin kun oli vaihteisto vika jo toistamiseen. Keskiseltä lähettivät kokonaan uuden motin vm.-07.
Nyt toimii! Toivottavasti ei tule enää samaa vikaa jatkossa.
Tietääkä kukaan mikä virka tuossa uudessa mallissa on sylinterissä pakoaukon vieressä olevassa tyhjässä paikassa?? Se johtaa suoraan pakoaukkoon. Minä tukin sen kun en keksinyt käyttöä sille.
Ja sitten keksittiin loistava keksintö ajettavuuden parantamiseksi!!!
Siirrettiin iskarin yläpäätä noin 15 cm taaksepäin, iskari on nyt aivan pystysuorassa ja perä laski alaspäin. Nyt tuntuma on aivan erilainen vanhaan verrattuna.. Ja jos haittaa pitää hakea niin se ei keuli enää niin helposti, koska iskarin kiinnitys on taaempana.
Ajettavuus on nyt hyvä
Tuli tuossa vaihdettua koko moottori Hawaiin kun oli vaihteisto vika jo toistamiseen. Keskiseltä lähettivät kokonaan uuden motin vm.-07.
Nyt toimii! Toivottavasti ei tule enää samaa vikaa jatkossa.
Tietääkä kukaan mikä virka tuossa uudessa mallissa on sylinterissä pakoaukon vieressä olevassa tyhjässä paikassa?? Se johtaa suoraan pakoaukkoon. Minä tukin sen kun en keksinyt käyttöä sille.
Ja sitten keksittiin loistava keksintö ajettavuuden parantamiseksi!!!
Siirrettiin iskarin yläpäätä noin 15 cm taaksepäin, iskari on nyt aivan pystysuorassa ja perä laski alaspäin. Nyt tuntuma on aivan erilainen vanhaan verrattuna.. Ja jos haittaa pitää hakea niin se ei keuli enää niin helposti, koska iskarin kiinnitys on taaempana.
Ajettavuus on nyt hyvä

ASIAA!
Nyt alkaa paraneen toi käynnistyvyys. Eli saattaa lähteä jo kolmannella starttauksella 
Lisää kokemuksia:
- Mönkijän takajarru on rikki / todella tehoton. Ollut sitä jo siitä asti kun tuo ostettiin. Eli ongelma on se, että jarrusylinteri ei liiku tarpeeksi. Koitettiin ilmata jarrua, mutta nyt se jarruta senkään vertaa. Jollain ongelmia takajarrujen kanssa?
- Syylärin tuuletin oli rikki jo ostettaessa. Koitettu saada takuuseen. Myyjä vaan lupailee ja lupailee. 2 kk ootettu, mutta mitään ei oo kuulunu.
Eli takuuseen on mennyt täysi luotto. Eli jos joku tietää mistä noita osia sais ostettua, niin olisin kiitollinen.
Knikke

Lisää kokemuksia:
- Mönkijän takajarru on rikki / todella tehoton. Ollut sitä jo siitä asti kun tuo ostettiin. Eli ongelma on se, että jarrusylinteri ei liiku tarpeeksi. Koitettiin ilmata jarrua, mutta nyt se jarruta senkään vertaa. Jollain ongelmia takajarrujen kanssa?
- Syylärin tuuletin oli rikki jo ostettaessa. Koitettu saada takuuseen. Myyjä vaan lupailee ja lupailee. 2 kk ootettu, mutta mitään ei oo kuulunu.
Eli takuuseen on mennyt täysi luotto. Eli jos joku tietää mistä noita osia sais ostettua, niin olisin kiitollinen.
Knikke