Hawain kokemuksia!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

millainen laakerointi tuossa taka-akselissa on? Onko siellä 2kpl normaaleja yksirivisiä urakuulalaakereita kumisuojattuna molemmin puolin :?:
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

2kpl kartiorullalaakereita ja sellasta kokoa jota ei Euroopan standardit tunne.
Punis
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Helmi 2007 18:43
Mönkijä:: Suzuki LTR 450 LE -09
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Punis »

oikku kirjoitti:tulppa on uusittu.täytyy tänään vielä putsata kaasari
Minkälainen tulppa tollaseen hawaihin käy? Mulla oli siellä joku LG jota ei mikään kirja tunnista eli ei näytä muun valmistajan vastaavaa..
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

NGK C7HSA tai DR8EA Jompikumpi oli oikea mut en muista kumpi. Ota vanha tulppa mukaan ja vertaa ulkosest noihin. Toinen on identtinen ja se siis on oikea.
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Joo se NGK DR8EA on oikea tulppa.
Punis
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Helmi 2007 18:43
Mönkijä:: Suzuki LTR 450 LE -09
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Punis »

Jorkki kirjoitti:Joo se NGK DR8EA on oikea tulppa.
Kiitoksia!
Knikke
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Helmi 2007 09:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Knikke »

Jorkki kirjoitti:Joo se NGK DR8EA on oikea tulppa.
Ohjekirja väittäisi C7HSA:n olevan oikea tohon...? Itellä tällä hetkellä D8EA käytössä.. Mitähän eroa tuohon DR8EA-tulppaan?

Johtuukohan tosta vai mistä, mutta mönkijä lähtee tosi huonosti käyntiin kylmänä. Eli lähtee kyllä käyntiin, mutta ei pysy käynnissä. Jos painaa lisää kaasua, kone tukehtuu, jos taas ei paina paljon kaasua --> kierrokset vaihtelevat ja kone sammuu. Eihän siinä muuta, mutta starttia käy sääliksi kun saa starttailla 10 kertaa ennenku saa pysyvästi käyntiin. Mönkijä on 1 kk vanha ja sitä ei ole viritetty. Lämpöisenä lähtee nätisti käyntiin ja käy tasaisesti :D
late-84
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Helmi 2007 23:01

käy/ei käy

Viesti Kirjoittaja late-84 »

joo mulla oli sama vika, ja auttoi kun vaihdoin kaasarin. Mut vielläkin täytyy pienen aikaa käydä putputtaa ennen ku kestää kaasun annon ettei sammu.
ps; oltiin tänään ajelemassa/hyppimässä niin perkuleen taka akseli meni vääräks, johtuneepi varmaan siitä ku on levennetty ja saumakohta on heiveroisempi, mut eipä siitä enempää.
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

C7HSA ei sovi tuohon mönkkäriin. DR8EA:ssa eri kierrekkin.
Knikke
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Helmi 2007 09:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Knikke »

No niimpä näyttäis olevan.... Ja ero DR8EA:n ja D8EA:n välillä on joku "R / resistor". Mikähän mahtaa olla hyöty tosta?

Oiskohan tossa jotain muita kikkoja kun kaasuttimen vaihto, joita kannattaisi kokeilla? Aika outoa jos vasta ostetussa laitteessa ei kaasutin toimi. Mikähän osa sieltä voi olla rikki, ja miksi ei aiheuta ongelmia muuta kuin kylmänä.

Voisko toi liittyä mitenkään bensan/ilman saantiin?

T: Knikke
late-84
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Helmi 2007 23:01

kaasari vika?

Viesti Kirjoittaja late-84 »

itse asiassa vaihdoin kaasarin sen takia ku uitti koko ajan yli, ei auttanut kohon säätäminen tai putsaus. myyjän kanssa juttelin niin sanoi että sitä vikaa noissa on, ja eikä ymmärrä mistä johtunee. ehkä se on se laatu...

kyseessä falmekin 200, mut eiköhän ole melko sama tekniikka.

mitäköhän iridium tulppa tekisi. 2-t ainakin auttoi käynnistämisessä.
laurell
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Tammi 2007 13:40
Paikkakunta: Tuulos

Ajettavuus

Viesti Kirjoittaja laurell »

Terve taas..
Tuli tuossa vaihdettua koko moottori Hawaiin kun oli vaihteisto vika jo toistamiseen. Keskiseltä lähettivät kokonaan uuden motin vm.-07.
Nyt toimii! Toivottavasti ei tule enää samaa vikaa jatkossa.

Tietääkä kukaan mikä virka tuossa uudessa mallissa on sylinterissä pakoaukon vieressä olevassa tyhjässä paikassa?? Se johtaa suoraan pakoaukkoon. Minä tukin sen kun en keksinyt käyttöä sille.

Ja sitten keksittiin loistava keksintö ajettavuuden parantamiseksi!!!
Siirrettiin iskarin yläpäätä noin 15 cm taaksepäin, iskari on nyt aivan pystysuorassa ja perä laski alaspäin. Nyt tuntuma on aivan erilainen vanhaan verrattuna.. Ja jos haittaa pitää hakea niin se ei keuli enää niin helposti, koska iskarin kiinnitys on taaempana.
Ajettavuus on nyt hyvä :)
ASIAA!
ep-613
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Maalis 2007 17:29

Viesti Kirjoittaja ep-613 »

Se aukko taitaapi olla jonkun sortin pakokaasun takaisin kierrätys systeemi joka on ainakin minulla TL mallissa.
Knikke
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Helmi 2007 09:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Knikke »

Nyt alkaa paraneen toi käynnistyvyys. Eli saattaa lähteä jo kolmannella starttauksella :D

Lisää kokemuksia:
- Mönkijän takajarru on rikki / todella tehoton. Ollut sitä jo siitä asti kun tuo ostettiin. Eli ongelma on se, että jarrusylinteri ei liiku tarpeeksi. Koitettiin ilmata jarrua, mutta nyt se jarruta senkään vertaa. Jollain ongelmia takajarrujen kanssa?

- Syylärin tuuletin oli rikki jo ostettaessa. Koitettu saada takuuseen. Myyjä vaan lupailee ja lupailee. 2 kk ootettu, mutta mitään ei oo kuulunu.

Eli takuuseen on mennyt täysi luotto. Eli jos joku tietää mistä noita osia sais ostettua, niin olisin kiitollinen.

Knikke
laurell
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Tammi 2007 13:40
Paikkakunta: Tuulos

Viesti Kirjoittaja laurell »

Jep! Mulla sama vika, tuuletin sökönä. Itse sovellan tarvike mallin tuohon syyläriin. Niitä saa yleis-sähkö liikkeistä, eikä ole kalliita.
Oli irronnut akselin sokka, joten päässyt liikkumaan päittän.
ASIAA!
Vastaa Viestiin