tieliikenne vai crossi????
tieliikenne vai crossi????
Meni vanha crossi takuuseen ja mietiskelin, että pitäiskö ottaa tieliikennemalli kun alkaa näkymään katukuvassa usein. Tehoja tieliikenneversiossa hieman vähemmän, mutta saahan sillä ajella sitten esim.työmatkaa. Crossi on kyllä ulkoisesti paremman näköinen, mutta käytännöllisyys jne... Kyseessä comanche 200cc
Ei noissa mielestäni kummosia eroja ole ulkonäössä, pientä värieroa siellä täällä. Itelläni oli eka mönkkäri ilman kilpiä ja ei sitä täällä päin sitten jaksanu oikeesti raahata minnekkään peräkärrillä, jäin 1.5v aikana ajelut hiukka vähälle.
Eli ääni TL versiolle, ei maksa paljon lisää ja avaa kivasti myös satunnais pörräily mahdollisuuksia. Mielellään olisin 2 paikkasena halunnut mutta hintahyppäys on aika järkky ylöspäin (en ainakaan 2 paikkasia crossi tyylisiä halvalla silmiin sattunut..)
Ja uskosin että jälleenmyynti arvokin säilyy paremmin TL vehkeellä.
Eli ääni TL versiolle, ei maksa paljon lisää ja avaa kivasti myös satunnais pörräily mahdollisuuksia. Mielellään olisin 2 paikkasena halunnut mutta hintahyppäys on aika järkky ylöspäin (en ainakaan 2 paikkasia crossi tyylisiä halvalla silmiin sattunut..)
Ja uskosin että jälleenmyynti arvokin säilyy paremmin TL vehkeellä.
TL Comanche 200cc..
Vastaus takuu vaihtoon
Ei ottanut entinen peli kun reilu 5000rpm ja vikaa ei löytynyt niin uutta tilalle!
mitä värejä?
Elikkä mitä kuoseja tuohon tl versioon löytyy ja mika paras??
Nettimotoa vaan selaamaan siellä löytyy jonkinverran comanche kuvia.
esim: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=450965
Wihosella oli keltaista, saattaapi olla nyt punaistakin? Keskisen maahantuomana mustaa ainakin näky paikallisessa, ja lieneekö sinistakin ollut jonkun mukaan jossain.
Ite tykkään ihan tästä keltaisesta mutta tuo musta olis varmaan tarttunut näppiin jos niitä olis ollu.
edit: madallussarja
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=427917
esim: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=450965
Wihosella oli keltaista, saattaapi olla nyt punaistakin? Keskisen maahantuomana mustaa ainakin näky paikallisessa, ja lieneekö sinistakin ollut jonkun mukaan jossain.
Ite tykkään ihan tästä keltaisesta mutta tuo musta olis varmaan tarttunut näppiin jos niitä olis ollu.
edit: madallussarja

Viimeksi muokannut Jogi, 20 Huhti 2007 15:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
TL Comanche 200cc..
Käykääs joku paikallinen katsomassa, että miten tuon 200cc "Street Comanchen" madallus on toteutettu. Ja paikkahan on:
ATV&Kone TEAM, Muukontie 19, 53400 Lappeenranta.
Jos noi vakio iskarit on purettavat, niin yksi konstihan olisi lyhentää vartta sorvissa... Mutta sitten paluuta vanhaan ei ole.
Toinen konsti (helpompi, ja muutettavissa takaisin) on tehdä taakse uudet korvakkeet ylä- ja alapäähän. Niitähän jotkut oli jo tehneetkin. Ko. toimenpide muuttaa jousitusta samalla jäykemmäksi, kun iskari tulee kauemmäksi perän taittokohdasta.
Etupäässä (huonoista kuvista katsellen) madallus taitaa vaatia uusien korvakkeiden hitsailua? Vai onnistuuko poraamalla alatukivarsiin uudet reiät pari senttiä alemmaksi?
Ps. muutokset pitää TL mallissa toteuttaa sitten todellakin ammattitaidolla, ja suhteellisen siististi, ettei polliisisetä/katsastusmies sitten aikanaan puutu niihin. Ovat myös turvallisuuden kannalta kriittisiä paikkoja. Mietipä tilanne kun ruuhkaisella tiellä vaikka vasemman puolen etuiskarin korvake repeää irti täydessä vauhdissa. --> sukellat saman tien vastaantulijan kaistalle...
ATV&Kone TEAM, Muukontie 19, 53400 Lappeenranta.
Jos noi vakio iskarit on purettavat, niin yksi konstihan olisi lyhentää vartta sorvissa... Mutta sitten paluuta vanhaan ei ole.
Toinen konsti (helpompi, ja muutettavissa takaisin) on tehdä taakse uudet korvakkeet ylä- ja alapäähän. Niitähän jotkut oli jo tehneetkin. Ko. toimenpide muuttaa jousitusta samalla jäykemmäksi, kun iskari tulee kauemmäksi perän taittokohdasta.
Etupäässä (huonoista kuvista katsellen) madallus taitaa vaatia uusien korvakkeiden hitsailua? Vai onnistuuko poraamalla alatukivarsiin uudet reiät pari senttiä alemmaksi?
Ps. muutokset pitää TL mallissa toteuttaa sitten todellakin ammattitaidolla, ja suhteellisen siististi, ettei polliisisetä/katsastusmies sitten aikanaan puutu niihin. Ovat myös turvallisuuden kannalta kriittisiä paikkoja. Mietipä tilanne kun ruuhkaisella tiellä vaikka vasemman puolen etuiskarin korvake repeää irti täydessä vauhdissa. --> sukellat saman tien vastaantulijan kaistalle...
Ei kannata lyhentää iskarin varsia purettavista iskareista. Lyhennys onnistuu niin että iskarin sisälle, männänvarteen laitetaan halutun pituinen holkki joka rajoittaa ulostuloa. Muutos ei ole paha toteuttaa ja iskarin saa halutessaan pitkäiskuiseksi.PK kirjoitti: Jos noi vakio iskarit on purettavat, niin yksi konstihan olisi lyhentää vartta sorvissa... Mutta sitten paluuta vanhaan ei ole.
Kylätason mönkijäkuski
Eikös olisi helpoin vaan etsiä sopivan kokoiset iskarit?? Metsään voi tietty mennä kun ei monestakaan halpis iskareista ole mitään jousivoima yms. tietoja. Tuota Comanche TL takaiskaria kaupataan monessa paikkaa euroopassa (edit: linkki tosin ausseihin
) esim: http://elstarproducts.com.au/parts_acce ... Components
etuset sitten menee arpomiseksi, ehkä jostain vastaavan kokoisesta kiinaihmeestä vakiovaraosana. En tiedä tuoko tätä joku maahan mutta liekkö pikkasen lyhemmät etuset... http://www.hawaii-atv.cn/en/Product/Pro ... ductID=222

etuset sitten menee arpomiseksi, ehkä jostain vastaavan kokoisesta kiinaihmeestä vakiovaraosana. En tiedä tuoko tätä joku maahan mutta liekkö pikkasen lyhemmät etuset... http://www.hawaii-atv.cn/en/Product/Pro ... ductID=222
Viimeksi muokannut Jogi, 22 Huhti 2007 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TL Comanche 200cc..
Pusla iskarin sisälle on yksi hyvä vaihtoehto myös.
Mutta on noi iskarit sairaan halpoja tuola Jogin laittamassa linkissä! Kinnostais kyllä kokeilla, että minkä laatuisia ovat.
edit: Noi olikin Australiassa ja hinnat aussi taaloina -> mitä lie euroissa?
Etsis Jogi noita nyt sitten seuraavaksi euroopasta, ja pistä linkit vaikka siihen Comanche jne parantelu topiciin, niin otsikko kuvastaa hiukan enemmän.
Jossain toisessa topicissa jo yllytinkin näiden Kiina-mönkijöiden maahantuojia tuomaan samalla noita BS250S-12, ja siinä 300cc crossissa olevia parempia iskareita maahan. Toivottavasti näin käy.
Vielähän noille 250 ja 300 ei ole tyyppihyväksyntää, mutta varmaan tulee sekin jossain vaiheessa ja maahantuonti alkaa.
Mutta on noi iskarit sairaan halpoja tuola Jogin laittamassa linkissä! Kinnostais kyllä kokeilla, että minkä laatuisia ovat.
edit: Noi olikin Australiassa ja hinnat aussi taaloina -> mitä lie euroissa?
Etsis Jogi noita nyt sitten seuraavaksi euroopasta, ja pistä linkit vaikka siihen Comanche jne parantelu topiciin, niin otsikko kuvastaa hiukan enemmän.
Jossain toisessa topicissa jo yllytinkin näiden Kiina-mönkijöiden maahantuojia tuomaan samalla noita BS250S-12, ja siinä 300cc crossissa olevia parempia iskareita maahan. Toivottavasti näin käy.
Vielähän noille 250 ja 300 ei ole tyyppihyväksyntää, mutta varmaan tulee sekin jossain vaiheessa ja maahantuonti alkaa.