tieliikenne vai crossi????

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

tieliikenne vai crossi????

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Meni vanha crossi takuuseen ja mietiskelin, että pitäiskö ottaa tieliikennemalli kun alkaa näkymään katukuvassa usein. Tehoja tieliikenneversiossa hieman vähemmän, mutta saahan sillä ajella sitten esim.työmatkaa. Crossi on kyllä ulkoisesti paremman näköinen, mutta käytännöllisyys jne... Kyseessä comanche 200cc
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Ilman muuta TL versio. Laite on melkein sama, ja hinnassakaan ei ole eroa montaa sataa.
Mutta eniten kiinnostaa se, että mitä tapahtui jos koko laite meni takuuseen??
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Ei noissa mielestäni kummosia eroja ole ulkonäössä, pientä värieroa siellä täällä. Itelläni oli eka mönkkäri ilman kilpiä ja ei sitä täällä päin sitten jaksanu oikeesti raahata minnekkään peräkärrillä, jäin 1.5v aikana ajelut hiukka vähälle.
Eli ääni TL versiolle, ei maksa paljon lisää ja avaa kivasti myös satunnais pörräily mahdollisuuksia. Mielellään olisin 2 paikkasena halunnut mutta hintahyppäys on aika järkky ylöspäin (en ainakaan 2 paikkasia crossi tyylisiä halvalla silmiin sattunut..)
Ja uskosin että jälleenmyynti arvokin säilyy paremmin TL vehkeellä.
TL Comanche 200cc..
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

Vastaus takuu vaihtoon

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Ei ottanut entinen peli kun reilu 5000rpm ja vikaa ei löytynyt niin uutta tilalle!
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

mitä värejä?

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Elikkä mitä kuoseja tuohon tl versioon löytyy ja mika paras??
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Nettimotoa vaan selaamaan siellä löytyy jonkinverran comanche kuvia.

esim: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=450965

Wihosella oli keltaista, saattaapi olla nyt punaistakin? Keskisen maahantuomana mustaa ainakin näky paikallisessa, ja lieneekö sinistakin ollut jonkun mukaan jossain.

Ite tykkään ihan tästä keltaisesta mutta tuo musta olis varmaan tarttunut näppiin jos niitä olis ollu.

edit: madallussarja :rolleyes: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=427917
Viimeksi muokannut Jogi, 20 Huhti 2007 15:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
TL Comanche 200cc..
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Useita värejä on olemassa. Mutta suurin osa laitteista taitaa olla vielä konteissa. Ja ilmeisesti aika arpapeliä, että mitä kauppiaat saavat.
Itse kyttään mustaa tai sinistä, saas nähdä kuinka käy.
ep-613
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Maalis 2007 17:29

Viesti Kirjoittaja ep-613 »

Millähän ne on tuon madalluksen tehneet? Ei oikein kuvasta näkynyt
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

madallus

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Eipähän noin matala ole enään mönkijän näköinen ja maastossakin voi olla hankalaa.
ep-613
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Maalis 2007 17:29

Viesti Kirjoittaja ep-613 »

Saattaahan se maasto ominaisuuksia karsia mutta tielle ei olis pahaks. Itse ainakin ajelen ainoastaan tiellä. Ajattelin vaan yleisesti että onkohan tuo madallus tehty alkuperäisillä jousilla ja iskareilla kiinnityspisteitä muuttaen vai miten.
skiidu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Elo 2006 17:28
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja skiidu »

[quote="Jogi"

Wihosella oli keltaista, saattaapi olla nyt punaistakin? Keskisen maahantuomana mustaa ainakin näky paikallisessa, ja lieneekö sinistakin ollut jonkun mukaan jossain.[/quote]

Wihosella on tosiaan sinisiä,yks lähti tänään meikäläisen peräkärriin :D
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Käykääs joku paikallinen katsomassa, että miten tuon 200cc "Street Comanchen" madallus on toteutettu. Ja paikkahan on:
ATV&Kone TEAM, Muukontie 19, 53400 Lappeenranta.

Jos noi vakio iskarit on purettavat, niin yksi konstihan olisi lyhentää vartta sorvissa... Mutta sitten paluuta vanhaan ei ole.

Toinen konsti (helpompi, ja muutettavissa takaisin) on tehdä taakse uudet korvakkeet ylä- ja alapäähän. Niitähän jotkut oli jo tehneetkin. Ko. toimenpide muuttaa jousitusta samalla jäykemmäksi, kun iskari tulee kauemmäksi perän taittokohdasta.
Etupäässä (huonoista kuvista katsellen) madallus taitaa vaatia uusien korvakkeiden hitsailua? Vai onnistuuko poraamalla alatukivarsiin uudet reiät pari senttiä alemmaksi?
Ps. muutokset pitää TL mallissa toteuttaa sitten todellakin ammattitaidolla, ja suhteellisen siististi, ettei polliisisetä/katsastusmies sitten aikanaan puutu niihin. Ovat myös turvallisuuden kannalta kriittisiä paikkoja. Mietipä tilanne kun ruuhkaisella tiellä vaikka vasemman puolen etuiskarin korvake repeää irti täydessä vauhdissa. --> sukellat saman tien vastaantulijan kaistalle...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

PK kirjoitti: Jos noi vakio iskarit on purettavat, niin yksi konstihan olisi lyhentää vartta sorvissa... Mutta sitten paluuta vanhaan ei ole.
Ei kannata lyhentää iskarin varsia purettavista iskareista. Lyhennys onnistuu niin että iskarin sisälle, männänvarteen laitetaan halutun pituinen holkki joka rajoittaa ulostuloa. Muutos ei ole paha toteuttaa ja iskarin saa halutessaan pitkäiskuiseksi.
Kylätason mönkijäkuski
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Eikös olisi helpoin vaan etsiä sopivan kokoiset iskarit?? Metsään voi tietty mennä kun ei monestakaan halpis iskareista ole mitään jousivoima yms. tietoja. Tuota Comanche TL takaiskaria kaupataan monessa paikkaa euroopassa (edit: linkki tosin ausseihin :) ) esim: http://elstarproducts.com.au/parts_acce ... Components

etuset sitten menee arpomiseksi, ehkä jostain vastaavan kokoisesta kiinaihmeestä vakiovaraosana. En tiedä tuoko tätä joku maahan mutta liekkö pikkasen lyhemmät etuset... http://www.hawaii-atv.cn/en/Product/Pro ... ductID=222
Viimeksi muokannut Jogi, 22 Huhti 2007 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TL Comanche 200cc..
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Pusla iskarin sisälle on yksi hyvä vaihtoehto myös.

Mutta on noi iskarit sairaan halpoja tuola Jogin laittamassa linkissä! Kinnostais kyllä kokeilla, että minkä laatuisia ovat.
edit: Noi olikin Australiassa ja hinnat aussi taaloina -> mitä lie euroissa?
Etsis Jogi noita nyt sitten seuraavaksi euroopasta, ja pistä linkit vaikka siihen Comanche jne parantelu topiciin, niin otsikko kuvastaa hiukan enemmän.

Jossain toisessa topicissa jo yllytinkin näiden Kiina-mönkijöiden maahantuojia tuomaan samalla noita BS250S-12, ja siinä 300cc crossissa olevia parempia iskareita maahan. Toivottavasti näin käy.
Vielähän noille 250 ja 300 ei ole tyyppihyväksyntää, mutta varmaan tulee sekin jossain vaiheessa ja maahantuonti alkaa.
Vastaa Viestiin