HAWAI 200cc kokemuksia

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
Harde
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Maalis 2007 14:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harde »

Jogi kirjoitti:
Harde kirjoitti:ajattelin vaihtaa ainakin nyt alkuun takarenkaat puolelta toiselle jos sitten vaikka pelkkä oikea puoli täristää eikä koko laite.
En tiedä miten tarkkaa se lienee mutta noissa renkaissa on merkitty pyörimis suunta, jos vaan vaihdat puolelta toiselle niin suunta muuttuu, tosin jos sitten samalla jätät ns. venttiilit sisäpuolelle niin suunta säilyy taas. (ja samalla renkaiden väli kasvaa vanteista johtuen.
näin suunnittelinkin
Tietokonehuolto HS-Works
Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen
www.hs-works.fi - 040-4133597
Avatar
Harde
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Maalis 2007 14:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harde »

onko jollain käynyt sellainen mäihä ettei renkaat täristä?
Tietokonehuolto HS-Works
Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen
www.hs-works.fi - 040-4133597
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Kolme rengasta oli ihan ok, mutta toinen takarengas sitten sitäkin huonompi. Aivan soikea ja sivusuunnassakin vippas. Pyöriteltiin vanteella, ja laitettiin 200g painoja! Siis yhteen renkaaseen... Toiseen ei mennyt painoja kuin nimeksi. Nyt on jo aika hyvä ajella, vaikka eturenkaat on vielä kokonaan painottamatta.
skiidu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Elo 2006 17:28
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja skiidu »

Ei mulla ainakaan..oiskohan nuo millaiset renkaat?Eikös noitten pitäisi käydä näille commarin vakiovanteille vaikka ovatkin vähän kapeammat :?:
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=511384
Avatar
Harde
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Maalis 2007 14:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harde »

Vaihdoin tuossa kiinan jäteöljyt shellin parhaisiin nelitahti moottoripyörä öljyihin.

vanha öljy oli aivan mustaa. kun shellin uusi öljy oli ah.. niin kimaltelevaa.

samalla huomasin että tuo öljytikku ei ole mikään heppoinen mistä kaikki on raportoinu. se oli tosi tukevasti kiinni ja sitä ei saanut väänneltyä mihinkään suuntaan. se vaan oli ja pysy kiinni.

takarenkaat vaihdoin puolelta toiselle niin että täristävät renkaat on oikealla. nyt ei vispaa niin pahasti. laskin myös rengaspaineen kahdesta baarista yhteen.

tähänmennessä olen siis tehnyt valtavasti:
-Öljynvaihto
-Takarenkaat puolelta toiselle

200km takana. pääasiassa asfaltti ajoa.

kävin metsässä myös möyryämässä. hyvin sillä pääsee.

yhdessä kohdassa melkeen jäin jumiin mutta koska alla on 170kg kiinalainen niin ronskina miehenä (60kg sukat jalassa) nostin etupään takaisin tulosuuntaan ja matka jatkui sinne mistä oltiin tultu.
Tietokonehuolto HS-Works
Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen
www.hs-works.fi - 040-4133597
Rusty
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:38
Mönkijä:: ValitetttavastiEiOle
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Catbrier kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja Rusty »

:evil:

Kilvet sain perjantai-iltana, muttei ole vielä päässyt kunnolla ajelemaan, kun kampe kiukuttelee nyt ihan kunnolla. Tähän saakka toiminut "normaalisti". (Suutin on alkuperäinen ja varsinkin kylmänä vaatii ryyppyä avuksi, jotta antaa kaikki tehot.)

Kiukuttelee siis näin: saattaa sammahtaa kesken ajon, eikä millään käyntiin vähään aikaan. Jonkun aikaa rauhassa ja saattaa lähteä käyntiin. Pariin otteeseen olen tyhjentänyt heti kohokammion ja aivan kuin se olisi auttanut käynnistymisessä. Hana ja suodatin ok, niiden läpi kyllä tulee bensaa.

Mikä on tuon hanan alapuolella olevan systeemin funktio? Tarkoitan tuota johon tulee pakoaukon luota putki ja tankin alla on jokin venttiili sekä systeemistä menee letku kaasuttimeen? Toimiiko siellä jotain ali/ylipaineella tms? Pitääkö venttiilin olla molemmista päistään letkuissa kiinni?
_______________________________________
EX: Bashan BS200S-7 aka Alaska ATV200 aka Catbrier
http://kuvablogi.com/blog/6495
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Re: Catbrier kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Rusty kirjoitti::evil:


Mikä on tuon hanan alapuolella olevan systeemin funktio? Tarkoitan tuota johon tulee pakoaukon luota putki ja tankin alla on jokin venttiili sekä systeemistä menee letku kaasuttimeen? Toimiiko siellä jotain ali/ylipaineella tms? Pitääkö venttiilin olla molemmista päistään letkuissa kiinni?
Se on käsittääkseni alipaine toiminen ilmapumppu, pukkaa tuoretta ilmaa pakoaukolle -> auttaa esim. kattia polttamaan palamattomia hiilivetyjä.
Ei noin periaatteessa alenna tehoja eikä ole ns. kuristus.

Jos otat letkun pois kaasarin kurkusta niin sittempä pumppu ei toimi.
TL Comanche 200cc..
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Mites muilla tuo suoraan kulkeminen, minulla ajopeli haluaa vääntäytyä oikealle jos ei pidä tankoa väkisin suorassa. Joku 180km alkaa mittarissa ja oikeesta eturenkaasta alkaa olla keskeltä kulunut pari milliä, toisessa etusessa ei oikein mitään kulumisen merkkejä. Renkaiden suunta ja haritus pitäs olla suht kunnossa kun tankoa vaan jaksaa suoraan pitää niin etenee suoraan myös.. Oikeassa yläpallossa on pikkasen väljää, ei kai sen pitäisi tuohon ihan noin paljoa vaikuttaa?!

Mitäs tuolle pystyy tekemään, mitä mittailla että saisi mahdollisesti löydettyä oikealle vääntelyn syy?
TL Comanche 200cc..
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Jogi kirjoitti:Mites muilla tuo suoraan kulkeminen, minulla ajopeli haluaa vääntäytyä oikealle jos ei pidä tankoa väkisin suorassa. Joku 180km alkaa mittarissa ja oikeesta eturenkaasta alkaa olla keskeltä kulunut pari milliä, toisessa etusessa ei oikein mitään kulumisen merkkejä. Renkaiden suunta ja haritus pitäs olla suht kunnossa kun tankoa vaan jaksaa suoraan pitää niin etenee suoraan myös.. Oikeassa yläpallossa on pikkasen väljää, ei kai sen pitäisi tuohon ihan noin paljoa vaikuttaa?!

Mitäs tuolle pystyy tekemään, mitä mittailla että saisi mahdollisesti löydettyä oikealle vääntelyn syy?
Ota parimetrinen täysin suora lauta, tai mielummin putki, laita sarvet suoraan, linjaa molemmin puolin takarenkaasta ne eturenkaat. Haittaa tietty, kun takagummit on kapeemmalla, mutta jotain palikkaa väliin tms.
Veikkaan, että sulla sojottaa nyt toinen eturengas hiukan enemmän sivullepäin.
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

PK kirjoitti:
Ota parimetrinen täysin suora lauta, tai mielummin putki, laita sarvet suoraan, linjaa molemmin puolin takarenkaasta ne eturenkaat. Haittaa tietty, kun takagummit on kapeemmalla, mutta jotain palikkaa väliin tms.
Veikkaan, että sulla sojottaa nyt toinen eturengas hiukan enemmän sivullepäin.
Tuolla tyylillä tarkistelin auraus kulmien laitossa jo aikaisemmin mutta nyt otin tuommoisen reilumman 3 metrisen suoran listan ja eikun uudestaan :)
Kyllä n evaan symmetrisesti oli.. pumppasin etupäätä ylös alas ja heiluttelin tankoa ja kokeilin monenlaisia juttuja että eroja tulisi, ei tullut :( vetää oikealle edelleen, kokeilin jopa kääntää pelkästään oikeaa pyörää vasemmalle mutta veto oikealle jatkuu, tangon "lepoasento" vain muuttui hiukkasen. Renkaiden pystykulmissakaan ei selkeitä eroja ollut vaikka oikean puolen yläpallon löysyys tosi sitä pikkasen tekee.

Mittailin myös etu vs. takarenkaan etäisyydetkin, ei eroa.

Pitää vielä jonkun avustajan kanssa mittailla nuo kaikki uusiksi ns. kuormitettuna.
TL Comanche 200cc..
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 22:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

Kuormitus kyllä voi vaikuttaa asiaan.
Ei kai rengas paineet voi moista tehä häätyis varmaan olla jo niin iso heitto niissäki?
Ei kai siellä voi muuta olla ku nuo renkaitten kulmat tai jos sitte toisen puolen jousi on pettäny ja se menee linttaan ku hyppäät päälle. :D
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Saattaa se silti johtua siitä vähän kuluneesta nivelestä. Saattas korjaantua jos ottaa huomioon sen välyksen ja säätää rengasta luultavasti haritusta vähentämällä. Voi olla ettei auta mutta kaikkea pitää kokeilla paitsi oloa Ruottalaisen kanssa samassa kylpyhuoneessa :wink: PIstä takuusen ne.
Avatar
jarppi
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Huhti 2007 19:58
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja jarppi »

Olin ajelemassa metsässä ja laitoin pakin päälle normaalisti ja se jäi kans sitten päälle :twisted: mikä siinä vois olla että ei meinannut millään saada sitä enää pois :?: aikansa kun sitä ramppas niin meni ykkönen päälle ei kylläkään onneks kuulunut mitään rutinaa :lol:
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 22:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

jarppi kirjoitti:Olin ajelemassa metsässä ja laitoin pakin päälle normaalisti ja se jäi kans sitten päälle :twisted: mikä siinä vois olla että ei meinannut millään saada sitä enää pois :?: aikansa kun sitä ramppas niin meni ykkönen päälle ei kylläkään onneks kuulunut mitään rutinaa :lol:
Voisko tuo johtua siitä että jos on väärät öljyt koneessa niin oikein ku ajat sen lämpimäksi niin se kytkin alkaa luistamaan. eikös se öljy pitäs olla jotaki SAE öljyä?
Avatar
jarppi
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Huhti 2007 19:58
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja jarppi »

Voisko tuo johtua siitä että jos on väärät öljyt koneessa niin oikein ku ajat sen lämpimäksi niin se kytkin alkaa luistamaan. eikös se öljy pitäs olla jotaki SAE öljyä?[/quote]

Kyllä siinä on vielä ihan alkuperäset öljyt kun ei ole kilsoja tullut vielä kuin reilu sata.
http://kuvablogi.com/blog/6220/4/
Vastaa Viestiin