näin suunnittelinkinJogi kirjoitti:En tiedä miten tarkkaa se lienee mutta noissa renkaissa on merkitty pyörimis suunta, jos vaan vaihdat puolelta toiselle niin suunta muuttuu, tosin jos sitten samalla jätät ns. venttiilit sisäpuolelle niin suunta säilyy taas. (ja samalla renkaiden väli kasvaa vanteista johtuen.Harde kirjoitti:ajattelin vaihtaa ainakin nyt alkuun takarenkaat puolelta toiselle jos sitten vaikka pelkkä oikea puoli täristää eikä koko laite.
HAWAI 200cc kokemuksia
Kolme rengasta oli ihan ok, mutta toinen takarengas sitten sitäkin huonompi. Aivan soikea ja sivusuunnassakin vippas. Pyöriteltiin vanteella, ja laitettiin 200g painoja! Siis yhteen renkaaseen... Toiseen ei mennyt painoja kuin nimeksi. Nyt on jo aika hyvä ajella, vaikka eturenkaat on vielä kokonaan painottamatta.
Ei mulla ainakaan..oiskohan nuo millaiset renkaat?Eikös noitten pitäisi käydä näille commarin vakiovanteille vaikka ovatkin vähän kapeammat
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=511384

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=511384
Vaihdoin tuossa kiinan jäteöljyt shellin parhaisiin nelitahti moottoripyörä öljyihin.
vanha öljy oli aivan mustaa. kun shellin uusi öljy oli ah.. niin kimaltelevaa.
samalla huomasin että tuo öljytikku ei ole mikään heppoinen mistä kaikki on raportoinu. se oli tosi tukevasti kiinni ja sitä ei saanut väänneltyä mihinkään suuntaan. se vaan oli ja pysy kiinni.
takarenkaat vaihdoin puolelta toiselle niin että täristävät renkaat on oikealla. nyt ei vispaa niin pahasti. laskin myös rengaspaineen kahdesta baarista yhteen.
tähänmennessä olen siis tehnyt valtavasti:
-Öljynvaihto
-Takarenkaat puolelta toiselle
200km takana. pääasiassa asfaltti ajoa.
kävin metsässä myös möyryämässä. hyvin sillä pääsee.
yhdessä kohdassa melkeen jäin jumiin mutta koska alla on 170kg kiinalainen niin ronskina miehenä (60kg sukat jalassa) nostin etupään takaisin tulosuuntaan ja matka jatkui sinne mistä oltiin tultu.
vanha öljy oli aivan mustaa. kun shellin uusi öljy oli ah.. niin kimaltelevaa.
samalla huomasin että tuo öljytikku ei ole mikään heppoinen mistä kaikki on raportoinu. se oli tosi tukevasti kiinni ja sitä ei saanut väänneltyä mihinkään suuntaan. se vaan oli ja pysy kiinni.
takarenkaat vaihdoin puolelta toiselle niin että täristävät renkaat on oikealla. nyt ei vispaa niin pahasti. laskin myös rengaspaineen kahdesta baarista yhteen.
tähänmennessä olen siis tehnyt valtavasti:
-Öljynvaihto
-Takarenkaat puolelta toiselle
200km takana. pääasiassa asfaltti ajoa.
kävin metsässä myös möyryämässä. hyvin sillä pääsee.
yhdessä kohdassa melkeen jäin jumiin mutta koska alla on 170kg kiinalainen niin ronskina miehenä (60kg sukat jalassa) nostin etupään takaisin tulosuuntaan ja matka jatkui sinne mistä oltiin tultu.
-
- 2WD
- Viestit: 40
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:38
- Mönkijä:: ValitetttavastiEiOle
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Catbrier kiukuttelee

Kilvet sain perjantai-iltana, muttei ole vielä päässyt kunnolla ajelemaan, kun kampe kiukuttelee nyt ihan kunnolla. Tähän saakka toiminut "normaalisti". (Suutin on alkuperäinen ja varsinkin kylmänä vaatii ryyppyä avuksi, jotta antaa kaikki tehot.)
Kiukuttelee siis näin: saattaa sammahtaa kesken ajon, eikä millään käyntiin vähään aikaan. Jonkun aikaa rauhassa ja saattaa lähteä käyntiin. Pariin otteeseen olen tyhjentänyt heti kohokammion ja aivan kuin se olisi auttanut käynnistymisessä. Hana ja suodatin ok, niiden läpi kyllä tulee bensaa.
Mikä on tuon hanan alapuolella olevan systeemin funktio? Tarkoitan tuota johon tulee pakoaukon luota putki ja tankin alla on jokin venttiili sekä systeemistä menee letku kaasuttimeen? Toimiiko siellä jotain ali/ylipaineella tms? Pitääkö venttiilin olla molemmista päistään letkuissa kiinni?
_______________________________________
EX: Bashan BS200S-7 aka Alaska ATV200 aka Catbrier
http://kuvablogi.com/blog/6495
EX: Bashan BS200S-7 aka Alaska ATV200 aka Catbrier
http://kuvablogi.com/blog/6495
Re: Catbrier kiukuttelee
Se on käsittääkseni alipaine toiminen ilmapumppu, pukkaa tuoretta ilmaa pakoaukolle -> auttaa esim. kattia polttamaan palamattomia hiilivetyjä.Rusty kirjoitti:![]()
Mikä on tuon hanan alapuolella olevan systeemin funktio? Tarkoitan tuota johon tulee pakoaukon luota putki ja tankin alla on jokin venttiili sekä systeemistä menee letku kaasuttimeen? Toimiiko siellä jotain ali/ylipaineella tms? Pitääkö venttiilin olla molemmista päistään letkuissa kiinni?
Ei noin periaatteessa alenna tehoja eikä ole ns. kuristus.
Jos otat letkun pois kaasarin kurkusta niin sittempä pumppu ei toimi.
TL Comanche 200cc..
Mites muilla tuo suoraan kulkeminen, minulla ajopeli haluaa vääntäytyä oikealle jos ei pidä tankoa väkisin suorassa. Joku 180km alkaa mittarissa ja oikeesta eturenkaasta alkaa olla keskeltä kulunut pari milliä, toisessa etusessa ei oikein mitään kulumisen merkkejä. Renkaiden suunta ja haritus pitäs olla suht kunnossa kun tankoa vaan jaksaa suoraan pitää niin etenee suoraan myös.. Oikeassa yläpallossa on pikkasen väljää, ei kai sen pitäisi tuohon ihan noin paljoa vaikuttaa?!
Mitäs tuolle pystyy tekemään, mitä mittailla että saisi mahdollisesti löydettyä oikealle vääntelyn syy?
Mitäs tuolle pystyy tekemään, mitä mittailla että saisi mahdollisesti löydettyä oikealle vääntelyn syy?
TL Comanche 200cc..
Ota parimetrinen täysin suora lauta, tai mielummin putki, laita sarvet suoraan, linjaa molemmin puolin takarenkaasta ne eturenkaat. Haittaa tietty, kun takagummit on kapeemmalla, mutta jotain palikkaa väliin tms.Jogi kirjoitti:Mites muilla tuo suoraan kulkeminen, minulla ajopeli haluaa vääntäytyä oikealle jos ei pidä tankoa väkisin suorassa. Joku 180km alkaa mittarissa ja oikeesta eturenkaasta alkaa olla keskeltä kulunut pari milliä, toisessa etusessa ei oikein mitään kulumisen merkkejä. Renkaiden suunta ja haritus pitäs olla suht kunnossa kun tankoa vaan jaksaa suoraan pitää niin etenee suoraan myös.. Oikeassa yläpallossa on pikkasen väljää, ei kai sen pitäisi tuohon ihan noin paljoa vaikuttaa?!
Mitäs tuolle pystyy tekemään, mitä mittailla että saisi mahdollisesti löydettyä oikealle vääntelyn syy?
Veikkaan, että sulla sojottaa nyt toinen eturengas hiukan enemmän sivullepäin.
Tuolla tyylillä tarkistelin auraus kulmien laitossa jo aikaisemmin mutta nyt otin tuommoisen reilumman 3 metrisen suoran listan ja eikun uudestaanPK kirjoitti:
Ota parimetrinen täysin suora lauta, tai mielummin putki, laita sarvet suoraan, linjaa molemmin puolin takarenkaasta ne eturenkaat. Haittaa tietty, kun takagummit on kapeemmalla, mutta jotain palikkaa väliin tms.
Veikkaan, että sulla sojottaa nyt toinen eturengas hiukan enemmän sivullepäin.

Kyllä n evaan symmetrisesti oli.. pumppasin etupäätä ylös alas ja heiluttelin tankoa ja kokeilin monenlaisia juttuja että eroja tulisi, ei tullut

Mittailin myös etu vs. takarenkaan etäisyydetkin, ei eroa.
Pitää vielä jonkun avustajan kanssa mittailla nuo kaikki uusiksi ns. kuormitettuna.
TL Comanche 200cc..
Voisko tuo johtua siitä että jos on väärät öljyt koneessa niin oikein ku ajat sen lämpimäksi niin se kytkin alkaa luistamaan. eikös se öljy pitäs olla jotaki SAE öljyä?jarppi kirjoitti:Olin ajelemassa metsässä ja laitoin pakin päälle normaalisti ja se jäi kans sitten päällemikä siinä vois olla että ei meinannut millään saada sitä enää pois
aikansa kun sitä ramppas niin meni ykkönen päälle ei kylläkään onneks kuulunut mitään rutinaa
Voisko tuo johtua siitä että jos on väärät öljyt koneessa niin oikein ku ajat sen lämpimäksi niin se kytkin alkaa luistamaan. eikös se öljy pitäs olla jotaki SAE öljyä?[/quote]
Kyllä siinä on vielä ihan alkuperäset öljyt kun ei ole kilsoja tullut vielä kuin reilu sata.
http://kuvablogi.com/blog/6220/4/
Kyllä siinä on vielä ihan alkuperäset öljyt kun ei ole kilsoja tullut vielä kuin reilu sata.
http://kuvablogi.com/blog/6220/4/