ODES 400 4x4
Re: ODES 400 4x4
Kertokaapa viisaimmat mikä vikana kun uuden karhea Odes ei lähe käyntiin?? Käynnistäessä lyö vaihteen itsestään päälle?? Takuu aika jo meni umpeen...
Terve! sanokaapas että paljonko noi teidän odesit ottaa kierroksia?
Alkaa tuntua että oman odeksen kierrosten yläpäästä jäisi puuttumaan ehkä jopa 1000 kierrosta
Mistä voisi johtua? ja hakua olen käyttänyt kyllä
Alkaa tuntua että oman odeksen kierrosten yläpäästä jäisi puuttumaan ehkä jopa 1000 kierrosta

Tekemällä oppii... Tai sit ei.
Joo eli itse itselleni vastatentakapotku kirjoitti:Terve! sanokaapas että paljonko noi teidän odesit ottaa kierroksia?
Alkaa tuntua että oman odeksen kierrosten yläpäästä jäisi puuttumaan ehkä jopa 1000 kierrosta![]()

Mutta vielä kaivelee tuo tehottomuus

- rikke76
- 2WD
- Mönkijä:: ODES 400 4x4 TL
- Viesti:
Kyllä sulla on sitten jotain kipua siinä koneessa, ajoin itse eilen omallani 80 km/h ja jaksaa vetää kyllä kaikilla vaihteilla.
Moi
Kertokaas tekeekö noille Odes 400:sillä mönkijöillä mitään. Itselläni ollut TGB Blade ja olen ollut tyytyväinen, kesäisin rallattanut sillä 90 km/h
pitkin ja poikin maanteitä ja ei muuta kuin bensaa tankkiin. Onko noi Odes pelit yhtään kestävempiä kun esim. Rallyt? Halpojahan nuo on jo
uuteena kun alle 4000 eikan saa puskulevyineen päivineen mutta ainoastaan vain puolen vuoden takuulla, ja olen kuullut että takuupuoli on aika
vaikeaa näissä. TGB:hen luvataan 2 vuoden takuu.
trv,
jari h.
Kertokaas tekeekö noille Odes 400:sillä mönkijöillä mitään. Itselläni ollut TGB Blade ja olen ollut tyytyväinen, kesäisin rallattanut sillä 90 km/h
pitkin ja poikin maanteitä ja ei muuta kuin bensaa tankkiin. Onko noi Odes pelit yhtään kestävempiä kun esim. Rallyt? Halpojahan nuo on jo
uuteena kun alle 4000 eikan saa puskulevyineen päivineen mutta ainoastaan vain puolen vuoden takuulla, ja olen kuullut että takuupuoli on aika
trv,
jari h.
- rikke76
- 2WD
- Viesti:
Omani maksoi uutena 5000€ (tieliikennemalli) ja ainoina vikoina mitä on ollut tähän asti on startinrele ja mittari on uusittu.clubi69 kirjoitti:Moi
trv,
jari h.
Laite on reilu 3 vuotta vanha nyt.Ja tähän asti ei mitään valittamista.Konehan on täysin Honda TRX:än kopio.
Eli kaikki koneen osat sopii yks yhteen.
Tähän sai mukaankin hondan käyttöohjekirjan kun tota odeksen kirjaa ei ollut vielä suomennettu.
Lumessa menee perhanan hienosti.Eikä ole tarvinnut tänä talvena ketjuja lunta auratessa.
Pohjapanssarin kannattaa odekseen tehdä jos metsässä oikein kunnolla möyrii.
Astinlaudat ei tahdo kestää kun menee kaikki oksat niistä läpi.
Itse tein 6mm turkkilevystä.Nappivaihteet tarvi aluksi pintä opettelua, mutta perhanasti olen tyytyväisempi ollut laitteeseen,
mitä 260 Linhaihin olin.
Viimeksi muokannut rikke76, 10 Tammi 2011 07:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
rikke76 kirjoitti:Konehan on täysin Honda TRX:än kopio.
oletko itse kokeillut "kaikkien" osien sopivuutta vai luotitko vain epätoivoisen myyjän puheisiin

- rikke76
- 2WD
- Viesti:
No itse asiassa en ole kokeillut noita osia, mutta "näin" sanottiin ja se onkingi kirjoitti:rikke76 kirjoitti:Konehan on täysin Honda TRX:än kopio.
oletko itse kokeillut "kaikkien" osien sopivuutta vai luotitko vain epätoivoisen myyjän puheisiinminkä hondan koneesta odeksen kone on kopio
Honda TRX 350 Fw ja tuo epätoivoinen myyjä oli Keskinen Veli Tampereen Motorpowerista.
-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
hienosti kyllä kiinanpoika apinoi mottorien ulkonäön
kuutioitakin ovat 350 "hondan" mottiin saaneet hondan insinöörejä enempi.vieläkun saavat nuo koneet valmistettua hondan toimesta niin alkaa olemaan valmista. 

- rikke76
- 2WD
- Viesti:
Kuutioita Odeksessa on 359 mutta ilmoitetaan 4sataseksi ja hondassa näyttäis kuutioita olevan 329 eli olisiko männänkoko hiukan eri...tiedä nyt näistä kinuski paskoista, mikä pitää paikkaansakingi kirjoitti:hienosti kyllä kiinanpoika apinoi mottorien ulkonäönkuutioitakin ovat 350 "hondan" mottiin saaneet hondan insinöörejä enempi.vieläkun saavat nuo koneet valmistettua hondan toimesta niin alkaa olemaan valmista.

Onkos kukaan joutunut vaihtamaan tuota käsikäynnistin narua odekseen?
Kiinnostaisi tietää että onko ihan yksinkertainen homma, vai tuleeko sieltä jokin jousi käsille kun ruuvit aukasee
Kiinnostaisi tietää että onko ihan yksinkertainen homma, vai tuleeko sieltä jokin jousi käsille kun ruuvit aukasee

Mikäs se semmoinen valkoinen mötikkä mahtaa olla jonka kyljessä lukee -Duuj9-
Mulla semmonen roikkuu irrallaan ilmanputsarikotelon vieressä.
Mulla semmonen roikkuu irrallaan ilmanputsarikotelon vieressä.
Re:
Proppu vaimentimen pohjassa on kondensioveden poisto proppu.sisua45 kirjoitti:Onko tuota todella kuristettu? Googlettelin kiinan-mönkijöitä, ja monessa 359cc (tyyppi 179F) moottorissa oli juuri 12kW. Jos tuosta helpolla saisi tehoa lisää, niin kiinnostaisi homma myös.
Mikä proppu muuten siellä alkuperäis vaimentimen pohjassa on? Kun sen ruuvaa pois, niin ääni ei juuri kasva, mutta pakokaasua tulee senkin kautta.
Originaali teräsverkko+kaksin kertainen vaahtomuovi suodatin näyttää hivenen köyhältä, mutta tuskin isommin kuristaa? Powerfilter maksaisi kympin.
Edit: Olihan niitä muunkin tehoisia kuin 12kW:
http://www.alibaba.com/catalog/11520593 ... C_EPA.html
Vähän lisää näistä "kiinailmiöistä" ja merkki peleistä,varaosa hinnat, esim odes 400 saat 2-4 mäntäsarjaa ja hondaan yhden, jos on paskoja ja kuluu vaihdetaan!!
Ps, "Mitä ei saa kaupasta se tehdään itse"!
Ps, "Mitä ei saa kaupasta se tehdään itse"!
- ViiMax
- Tracks
- Mönkijä:: Sp 500
Odeskuskeja - onko heitä ?
Mites on pelit wörkkiny ? Aika hiljasta täällä teitin palstalla
Mites on pelit wörkkiny ? Aika hiljasta täällä teitin palstalla