ODES 400 4x4

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
ben
Noppeli

Re: ODES 400 4x4

Viesti Kirjoittaja ben »

Kertokaapa viisaimmat mikä vikana kun uuden karhea Odes ei lähe käyntiin?? Käynnistäessä lyö vaihteen itsestään päälle?? Takuu aika jo meni umpeen...
takapotku
4WD
Mönkijä:: Tgb Blade 550 traktori

Viesti Kirjoittaja takapotku »

Terve! sanokaapas että paljonko noi teidän odesit ottaa kierroksia?
Alkaa tuntua että oman odeksen kierrosten yläpäästä jäisi puuttumaan ehkä jopa 1000 kierrosta :doubt:
Mistä voisi johtua? ja hakua olen käyttänyt kyllä :roll:
Tekemällä oppii... Tai sit ei.
takapotku
4WD

takapotku kirjoitti:Terve! sanokaapas että paljonko noi teidän odesit ottaa kierroksia?
Alkaa tuntua että oman odeksen kierrosten yläpäästä jäisi puuttumaan ehkä jopa 1000 kierrosta :doubt:
Mistä voisi johtua? ja hakua olen käyttänyt kyllä :roll:
Joo eli itse itselleni vastaten :biggrin: tulpanjohdon vaihto uuteen hiukan parempaan ja häiriönpoistajan metallikuoren poistaminen auttoivat.

Mutta vielä kaivelee tuo tehottomuus :doubt: ottaa huippuja mittarin mukaan tasan 55km/h ja tuntuu kuin loppuisi teho kesken, nelosvaihteella ei jaksa enää kiihdyttää :?:
rikke76
2WD
Mönkijä:: ODES 400 4x4 TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rikke76 »

Kyllä sulla on sitten jotain kipua siinä koneessa, ajoin itse eilen omallani 80 km/h ja jaksaa vetää kyllä kaikilla vaihteilla.
clubi69
3WD
Mönkijä:: TGB Blade

Viesti Kirjoittaja clubi69 »

Moi

Kertokaas tekeekö noille Odes 400:sillä mönkijöillä mitään. Itselläni ollut TGB Blade ja olen ollut tyytyväinen, kesäisin rallattanut sillä 90 km/h
pitkin ja poikin maanteitä ja ei muuta kuin bensaa tankkiin. Onko noi Odes pelit yhtään kestävempiä kun esim. Rallyt? Halpojahan nuo on jo
uuteena kun alle 4000 eikan saa puskulevyineen päivineen mutta ainoastaan vain puolen vuoden takuulla, ja olen kuullut että takuupuoli on aika
vaikeaa näissä. TGB:hen luvataan 2 vuoden takuu.

trv,
jari h.
rikke76
2WD
Viesti:

clubi69 kirjoitti:Moi

Kertokaas tekeekö noille Odes 400:sillä mönkijöillä mitään. Itselläni ollut TGB Blade ja olen ollut tyytyväinen, kesäisin rallattanut sillä 90 km/h
pitkin ja poikin maanteitä ja ei muuta kuin bensaa tankkiin. Onko noi Odes pelit yhtään kestävempiä kun esim. Rallyt? Halpojahan nuo on jo
uuteena kun alle 4000 eikan saa puskulevyineen päivineen mutta ainoastaan vain puolen vuoden takuulla, ja olen kuullut että takuupuoli on aika
vaikeaa näissä. TGB:hen luvataan 2 vuoden takuu.

trv,
jari h.
Omani maksoi uutena 5000€ (tieliikennemalli) ja ainoina vikoina mitä on ollut tähän asti on startinrele ja mittari on uusittu.
Laite on reilu 3 vuotta vanha nyt.Ja tähän asti ei mitään valittamista.Konehan on täysin Honda TRX:än kopio.
Eli kaikki koneen osat sopii yks yhteen.
Tähän sai mukaankin hondan käyttöohjekirjan kun tota odeksen kirjaa ei ollut vielä suomennettu.
Lumessa menee perhanan hienosti.Eikä ole tarvinnut tänä talvena ketjuja lunta auratessa.
Pohjapanssarin kannattaa odekseen tehdä jos metsässä oikein kunnolla möyrii.
Astinlaudat ei tahdo kestää kun menee kaikki oksat niistä läpi.
Itse tein 6mm turkkilevystä.Nappivaihteet tarvi aluksi pintä opettelua, mutta perhanasti olen tyytyväisempi ollut laitteeseen,
mitä 260 Linhaihin olin.
Viimeksi muokannut rikke76, 10 Tammi 2011 07:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

rikke76 kirjoitti:Konehan on täysin Honda TRX:än kopio.

oletko itse kokeillut "kaikkien" osien sopivuutta vai luotitko vain epätoivoisen myyjän puheisiin :?: minkä hondan koneesta odeksen kone on kopio :?:
rikke76
2WD
Viesti:

kingi kirjoitti:
rikke76 kirjoitti:Konehan on täysin Honda TRX:än kopio.

oletko itse kokeillut "kaikkien" osien sopivuutta vai luotitko vain epätoivoisen myyjän puheisiin :?: minkä hondan koneesta odeksen kone on kopio :?:
No itse asiassa en ole kokeillut noita osia, mutta "näin" sanottiin ja se on
Honda TRX 350 Fw ja tuo epätoivoinen myyjä oli Keskinen Veli Tampereen Motorpowerista.
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

hienosti kyllä kiinanpoika apinoi mottorien ulkonäön :D kuutioitakin ovat 350 "hondan" mottiin saaneet hondan insinöörejä enempi.vieläkun saavat nuo koneet valmistettua hondan toimesta niin alkaa olemaan valmista. :wink:
rikke76
2WD
Viesti:

kingi kirjoitti:hienosti kyllä kiinanpoika apinoi mottorien ulkonäön :D kuutioitakin ovat 350 "hondan" mottiin saaneet hondan insinöörejä enempi.vieläkun saavat nuo koneet valmistettua hondan toimesta niin alkaa olemaan valmista. :wink:
Kuutioita Odeksessa on 359 mutta ilmoitetaan 4sataseksi ja hondassa näyttäis kuutioita olevan 329 eli olisiko männänkoko hiukan eri...tiedä nyt näistä kinuski paskoista, mikä pitää paikkaansa :lol:
takapotku
4WD

Onkos kukaan joutunut vaihtamaan tuota käsikäynnistin narua odekseen?
Kiinnostaisi tietää että onko ihan yksinkertainen homma, vai tuleeko sieltä jokin jousi käsille kun ruuvit aukasee :)
takapotku
4WD

Mikäs se semmoinen valkoinen mötikkä mahtaa olla jonka kyljessä lukee -Duuj9-
Mulla semmonen roikkuu irrallaan ilmanputsarikotelon vieressä.
ATV AATU
Noppeli
Mönkijä:: ODES UTV

Re:

Viesti Kirjoittaja ATV AATU »

sisua45 kirjoitti:Onko tuota todella kuristettu? Googlettelin kiinan-mönkijöitä, ja monessa 359cc (tyyppi 179F) moottorissa oli juuri 12kW. Jos tuosta helpolla saisi tehoa lisää, niin kiinnostaisi homma myös.

Mikä proppu muuten siellä alkuperäis vaimentimen pohjassa on? Kun sen ruuvaa pois, niin ääni ei juuri kasva, mutta pakokaasua tulee senkin kautta.

Originaali teräsverkko+kaksin kertainen vaahtomuovi suodatin näyttää hivenen köyhältä, mutta tuskin isommin kuristaa? Powerfilter maksaisi kympin.

Edit: Olihan niitä muunkin tehoisia kuin 12kW:

http://www.alibaba.com/catalog/11520593 ... C_EPA.html
Proppu vaimentimen pohjassa on kondensioveden poisto proppu.
ATV AATU
Noppeli
Mönkijä:: ODES UTV

Viesti Kirjoittaja ATV AATU »

Vähän lisää näistä "kiinailmiöistä" ja merkki peleistä,varaosa hinnat, esim odes 400 saat 2-4 mäntäsarjaa ja hondaan yhden, jos on paskoja ja kuluu vaihdetaan!!

Ps, "Mitä ei saa kaupasta se tehdään itse"!
ViiMax
Tracks
Mönkijä:: Sp 500

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Odeskuskeja - onko heitä ?

Mites on pelit wörkkiny ? Aika hiljasta täällä teitin palstalla :doubt:
Vastaa Viestiin