Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
pege
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 01 Heinä 2010 22:47
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: PRV

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja pege »

rungosta löyty muutama murtuma ja pari pettänyttä hitsausta(hyvä kiinalaiset hitsarit =D> ),no härväke pajalle ja samaan rahaan uus putki ja änkkäri "tulille" :D ketjunkiristimestä oli lentäny rullaki huitsinkuuseen no uutta rullaa tilalle :supz:
jos taas sitte hetken rälläis...seuraavaa "projektia" odotellessa :roll:
Subaru Club Finland
Uudenmaan Mönkijät Ry
http://kuvablogi.com/blog/29945/1/
tuomo2010
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Huhti 2010 16:26
Mönkijä:: oli mutta varastettiin =b
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja tuomo2010 »

sprint kirjoitti:
plosokameli kirjoitti:Kävin taas ajelemassa, mukavaa oli...mutta..kaasu pohjassa ei voi ajaa, alkaa pätkiä. STXEn bensahanan tsekkasin tänään ja se näytti olevan 6-7mm putki, joten bensaa saa. Oisko rajoitinjuttuja.
Joo silloin kun itelläkin oli niin rajotin tuli vastaan aika nopeesti vakio välityksellä. Kun laittaa taakse jonkun 32-35 piikkisen niin alkaa riittämään vauhti ja ei resonoikaan niin paljon kone.
Morjens. Pitää kysyä että osaisitko kertoa jotain valaisevaa tuota minun shinukkaa vaivaavaan vikaan? Kun rattaat on tapissa ja laatikko remontin jälkeen ei enää kierrä ja kulkee huonosti :doubt:
Numerosta 0466634416 tavoittaa jos asiallista asiaa =) Textarit luetaan kun ajeluilta ehditään
tuomo2010
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Huhti 2010 16:26
Mönkijä:: oli mutta varastettiin =b
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja tuomo2010 »

pege kirjoitti:rungosta löyty muutama murtuma ja pari pettänyttä hitsausta(hyvä kiinalaiset hitsarit =D> ),no härväke pajalle ja samaan rahaan uus putki ja änkkäri "tulille" :D ketjunkiristimestä oli lentäny rullaki huitsinkuuseen no uutta rullaa tilalle :supz:
jos taas sitte hetken rälläis...seuraavaa "projektia" odotellessa :roll:
Millaisen putken ja änkkärin hommasit? Mullakin ne hakusessa...
Ne hitsaukset alkaa pettää jossakin vaiheessa, minulla meinasi koneen korvakkeet revetä, onneksi huomasin ajoiss :biggrin:
Numerosta 0466634416 tavoittaa jos asiallista asiaa =) Textarit luetaan kun ajeluilta ehditään
Avatar
pege
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 01 Heinä 2010 22:47
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: PRV

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja pege »

nopeeta touhua,homma valmis.4 tuntia 120€.
änkkärinä on motonetistä "hiilikuitu"pönttö,alkukäyrä alkuperäsestä(ei kattia)eli siitä poikki ja tarvike putkea motonetistä,siisti slip on asennus :D
täräytän kuvan kuhan ehtii joskus baarista himaan.se on kato KESÄLOMA :partyman: :supz:
Subaru Club Finland
Uudenmaan Mönkijät Ry
http://kuvablogi.com/blog/29945/1/
Avatar
thebeet83
6WD
Viestit: 525
Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
Paikkakunta: ilomantsi

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja thebeet83 »

siinä oisi pari vinkkiä tuunaamiseen. http://kuvablogi.com/blog/26508/3/
ja huom kaikille ennen talven tuloa. ottakaa se ketjurulla pois vitisemästä ja laittakaa crossin ketjuohjuri (KTM 15e) takarattaan etupuolelle. kun sitten talvella pyörähtelee ympäri niin ei heitä ketjuja. menee nimittäin aika tiukkaan haarukan ja rattaan väliin =D
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

thebeet83 kirjoitti:siinä oisi pari vinkkiä tuunaamiseen. http://kuvablogi.com/blog/26508/3/
ja huom kaikille ennen talven tuloa. ottakaa se ketjurulla pois vitisemästä ja laittakaa crossin ketjuohjuri (KTM 15e) takarattaan etupuolelle. kun sitten talvella pyörähtelee ympäri niin ei heitä ketjuja. menee nimittäin aika tiukkaan haarukan ja rattaan väliin =D
Olikos sulla millainen ja mistä KTM crossista tuo ketjun ohjuri? Tosin ollaanhan sitä ilmankin jo pari vuotta parjännyt, mut olishan se hyvä olla joku
Tosin ketjut ei oo lähteny kertaakaan vielärattailta vaikka kilsoja on jo kertynyt paaaljon :D
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Avatar
thebeet83
6WD
Viestit: 525
Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
Paikkakunta: ilomantsi

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja thebeet83 »

ihan yleismalli käy. itse hankasin 8kk aikana 8600km. konekkin piti aukoa välillä kun rattaat paukahti tiimellyksessä.
Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Juu täytyy hakea ja päivittää vielä ennen lumia, mut onhan tässä vielä aikaa :D

Ton alkuperäisen ketjun ohjainrullasysteemin heivasin jo ensimetreillä pois kans ja tein takahaarukan päälle kulutuslevystä laahaimen ja tässä
kesällä päivitin jus kokeeks alapuolelle n.2cm kumista laahaimen joka vähensi ketjujen kilkatusta huomattavasti entisestään.
Viimeksi muokannut Miksu76, 02 Syys 2010 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

sprint kirjoitti:
plosokameli kirjoitti:Kävin taas ajelemassa, mukavaa oli...mutta..kaasu pohjassa ei voi ajaa, alkaa pätkiä. STXEn bensahanan tsekkasin tänään ja se näytti olevan 6-7mm putki, joten bensaa saa. Oisko rajoitinjuttuja.
Joo silloin kun itelläkin oli niin rajotin tuli vastaan aika nopeesti vakio välityksellä. Kun laittaa taakse jonkun 32-35 piikkisen niin alkaa riittämään vauhti ja ei resonoikaan niin paljon kone.
Ok, mites tuo taka-akselin purkaminen hoidetaan tarkalleen, että takarattaan saa vaihdettua? Taitaa olla hankalampi homma kuin vain pyörän irroitus. Pitääkö ensiksi heittää rengas ja napa pois, sitten avata ne molemmat 2 isoa mutterin näköistä jotka on vasten ratasta muistaakseni...eli katkeaakos tuo akseli jopa osiksi vai millä periaatteella mutterit toimii. Anteeksi, ei vielä tiedä kun ei ole purkanut. 37 piikkistä olen ajatellut taakse, mutta, toistaiseksi en oo tilannut.

Tuli muuten aikamoinen valaistus Hellan lisävaloilla. Näyttää paremmin kuin omassa h-autossa pitkät. No toimii toistaiseksi. Talvella lataillaan tolpasta akkua...jos ne renkaat jostain löytyy vanteineen edullisesti. PS. 15" Arbet- merkkiset auton aluvanteet 4 x 100 jaolla vaihdossa mönkijän talvinakkeihin.

Aikaisemmin mainitsemani mystinen öljyvuoto ei mene kuriin. Nyt se on paikallistettu magneettokopan oikeaan alareunaan, ja vaihtoehtoina ei oo enää muuta kuin että kopan tasopinta ei oo suora ja vuotaa välistä, toinen vaihtoehto on vaihteentunnistimen stefa joka käsittääkseni on eturattaan vasemmalla puolella. (stex) Vetäisin sauman vielä öljyä kestävällä tiivistemassalla, mutta lorokohta vain siirtyi...ahistaa.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Kun se ketjunkiristin nostaa sen ketjun vasten kumilevyä (olevinaan), minulla se oli ainakin tehnyt urat itse metallipalkkiin. Ketju ei osunut kumiin, vaan metalliin. Ratkaisin ongelman vaihtamalla kumilerppaa paikallaan pitävän alemman pultin pidempään joka estää ketjua nousemasta metallin asti. Ei rolise, ja toimii mainiosti. En ole varma selitinkö muistista oikein mutta tutkimalla selviää varmasti.
Avatar
thebeet83
6WD
Viestit: 525
Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
Paikkakunta: ilomantsi

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja thebeet83 »

oisko muuten stixejä kaupan?

oishan tähän pitänyt muistaa kirjoittaa että on tarjolla putkirunko auto. ei ruma. 140hp. motukan koneella. kulkee...
Viimeksi muokannut thebeet83, 02 Syys 2010 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pege
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 01 Heinä 2010 22:47
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: PRV

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja pege »

Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

jos löytyy tarpeex euroja niin myydään toki :D
Subaru Club Finland
Uudenmaan Mönkijät Ry
http://kuvablogi.com/blog/29945/1/
sprint
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 22 Huhti 2008 14:21

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja sprint »

Tuomo2010: Onko sulla aavistusta mitä kaikkea on purettu kun laatikko on korjattu. Viittaisi jotenkin siihen että ajoitus olisi ketuillaan. Periaatteessa venttiili voi kantaa tai jako on hypännyt, jos kaikki on ollu levällään. Tarkistappa toi jako että mäntä ylhäällä venttiilit ei kanna.

Plosokameli: Akselin purku tapahtuu juuri noin. Ei katkee akseli kun isot mutterit irrottelee. Kannattaa muuten laittaa nopeusanturi ottamaan tietonsa jarrulevystä jos ei ole, niin voi laitella helpommin erikokoisia rattaita. Toinen rissapyörä kannattaa laittaa takahaarukan yläpuolelle jos laittaa pienen rattaan taakse niin ei ketjut laahaa.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

pege kirjoitti:
jos löytyy tarpeex euroja niin myydään toki :D
Mitä olet laittanut (mistä löytyy) tuohon putken ympärille? Auttanee ettei ruostu, mutta vähentääkö myös ääniä? Vai taustalla jotain vielä erikoisempaa?

Kiitoksia kaikille kysymyksiini vastanneille muuten.
tuomo2010
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Huhti 2010 16:26
Mönkijä:: oli mutta varastettiin =b
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja tuomo2010 »

plosokameli kirjoitti:
sprint kirjoitti:
plosokameli kirjoitti:Kävin taas ajelemassa, mukavaa oli...mutta..kaasu pohjassa ei voi ajaa, alkaa pätkiä. STXEn bensahanan tsekkasin tänään ja se näytti olevan 6-7mm putki, joten bensaa saa. Oisko rajoitinjuttuja.
Joo silloin kun itelläkin oli niin rajotin tuli vastaan aika nopeesti vakio välityksellä. Kun laittaa taakse jonkun 32-35 piikkisen niin alkaa riittämään vauhti ja ei resonoikaan niin paljon kone.
Ok, mites tuo taka-akselin purkaminen hoidetaan tarkalleen, että takarattaan saa vaihdettua? Taitaa olla hankalampi homma kuin vain pyörän irroitus. Pitääkö ensiksi heittää rengas ja napa pois, sitten avata ne molemmat 2 isoa mutterin näköistä jotka on vasten ratasta muistaakseni...eli katkeaakos tuo akseli jopa osiksi vai millä periaatteella mutterit toimii. Anteeksi, ei vielä tiedä kun ei ole purkanut. 37 piikkistä olen ajatellut taakse, mutta, toistaiseksi en oo tilannut.

Tuli muuten aikamoinen valaistus Hellan lisävaloilla. Näyttää paremmin kuin omassa h-autossa pitkät. No toimii toistaiseksi. Talvella lataillaan tolpasta akkua...jos ne renkaat jostain löytyy vanteineen edullisesti. PS. 15" Arbet- merkkiset auton aluvanteet 4 x 100 jaolla vaihdossa mönkijän talvinakkeihin.

Aikaisemmin mainitsemani mystinen öljyvuoto ei mene kuriin. Nyt se on paikallistettu magneettokopan oikeaan alareunaan, ja vaihtoehtoina ei oo enää muuta kuin että kopan tasopinta ei oo suora ja vuotaa välistä, toinen vaihtoehto on vaihteentunnistimen stefa joka käsittääkseni on eturattaan vasemmalla puolella. (stex) Vetäisin sauman vielä öljyä kestävällä tiivistemassalla, mutta lorokohta vain siirtyi...ahistaa.
Ja kun nyt kerran purat koko helahoidon niin kannattanee vaihtaa laakerit samantein niin ei tarvitse sitäkään murehtia..
Numerosta 0466634416 tavoittaa jos asiallista asiaa =) Textarit luetaan kun ajeluilta ehditään
Vastaa Viestiin