Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
tuomo2010
4WD
Mönkijä:: oli mutta varastettiin =b

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja tuomo2010 »

Jaahas, oli päivällä aikaa töissä niin vetelin piuhat mönkijään ynnä muut ja paikallisesta varaosa liikkestä bongasin siriuksen ajovalot h3 kannalla..jos sellaiset huomenna laittelisi eturautaan?? Vai onko muita ehdotuksia valojen sijoitukseen?
Numerosta 0466634416 tavoittaa jos asiallista asiaa =) Textarit luetaan kun ajeluilta ehditään
Miksu76
4WD
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

tuomo2010 kirjoitti:Jaahas, oli päivällä aikaa töissä niin vetelin piuhat mönkijään ynnä muut ja paikallisesta varaosa liikkestä bongasin siriuksen ajovalot h3 kannalla..jos sellaiset huomenna laittelisi eturautaan?? Vai onko muita ehdotuksia valojen sijoitukseen?
Mulla on kans tollaiset Siriuksen h3 lisärit näkyy nois, mun kuvissakin. Tein latasta kiinnikkeet ja etuvilkkujen rautojen ruuveihin kiinni :D Virrat vedin releenkautta ja herätteen otin pitkältävalolta ja laitoin vielä katkaisijan väliin. Tarjoustaloista yms. saa sellaisia rakentaessa käytettäviä sitomasarautoja
jossa on lähes valmiit reiätkin jo :wink:

Hyvin on nähnyt noilla 19,90 maksaneilla valoilla, jos sulla on samanlaiset ja sellaiset pistehitsatut kiinnikkeet niin kannattaa porata reiät kiinnikeestä umpioon ihan rohkeesti ja varmentaa 4-5mm poppareilla kiinnitys niin ei tipu matkalle valot :)
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
tuomo2010
4WD

Miksu76 kirjoitti:
tuomo2010 kirjoitti:Jaahas, oli päivällä aikaa töissä niin vetelin piuhat mönkijään ynnä muut ja paikallisesta varaosa liikkestä bongasin siriuksen ajovalot h3 kannalla..jos sellaiset huomenna laittelisi eturautaan?? Vai onko muita ehdotuksia valojen sijoitukseen?
Mulla on kans tollaiset Siriuksen h3 lisärit näkyy nois, mun kuvissakin. Tein latasta kiinnikkeet ja etuvilkkujen rautojen ruuveihin kiinni :D Virrat vedin releenkautta ja herätteen otin pitkältävalolta ja laitoin vielä katkaisijan väliin. Tarjoustaloista yms. saa sellaisia rakentaessa käytettäviä sitomasarautoja
jossa on lähes valmiit reiätkin jo :wink:

Hyvin on nähnyt noilla 19,90 maksaneilla valoilla, jos sulla on samanlaiset ja sellaiset pistehitsatut kiinnikkeet niin kannattaa porata reiät kiinnikeestä umpioon ihan rohkeesti ja varmentaa 4-5mm poppareilla kiinnitys niin ei tipu matkalle valot :)[/ quote]

Hmm, mulla nuo ajovalot ilmeisesti isommat koska ne ei kyllä sovi niihin vilkkujen rautoihin. Taidan lattararautaa taivuttaa ja etupuskurin molemminpuolin asentaa. Pienempi kokoinen valo varmaan vilkkuihin mahtuisikin. Minä pimensin shinukan oman ajovalon kokonaan ja käytin sen piuhoja releen ohjaukseen. Valoille vetäisin 2,5 neliömillin piuhan.

Edit: Juu, katsoin nuo sun shinukan kuvat. Mun valot kirkkailla laseilla ja huomattavasti isommat. Teho 55wattia
Numerosta 0466634416 tavoittaa jos asiallista asiaa =) Textarit luetaan kun ajeluilta ehditään
Miksu76
4WD
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Juu noitten myynti oli lopetettu, kun kyseli kuukausi sitten samasta liikkeestä mistä ostin. Niitä isompia kyllä saa vaikka motonetista.
Kannattaa muuten käyttää sitten harkitusti noita lisäreitä akussa ei virta riitä loputtomiin maantienopuksia ajettaessakaan.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
tuomo2010
4WD

Valot asennettuna keulalla ja kyllä nuo nyt hakkaa shinukan oman "kissan silmän" mennen tullen. Latauskin näyttäisi vielä 13v:a joten uskaltanee niitä päällä pitää? Noh, kun ilta hämärtää niin eikun koe-ajolle.

Vielä kun joku fakiiri löytäisi vian tuosta kulkupuolesta...ärsyttää tuo max.70km/h nopeus :?
thebeet83
6WD
Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08

Viesti Kirjoittaja thebeet83 »

eihän myöskään ole liikaa öljyä koneessa?
sprint
3WD

Viesti Kirjoittaja sprint »

tuomo2010 kirjoitti: Vielä kun joku fakiiri löytäisi vian tuosta kulkupuolesta...ärsyttää tuo max.70km/h nopeus :?
Katoitko ajoituksen. Ajoitus on vakiona niin aikaisella että voisi toimiakkin jotenkin vaikka olisi yhden pykälän pielessä. Sitten en nyt muista oliko venttiilin välykset tarkistettu?
juhnu69
Noppeli
Mönkijä:: Shineray 250stixe

Shineray Spyder250 varaosii???

Viesti Kirjoittaja juhnu69 »

Moro! Voisko joku pistää jotain linkkejä mistä sais varaosii/viriosii Shineray XY250ST-9E ei jaksa enää ite ettii. Porin Motomauritsin tiedän, mut siel on liikkeen valmistus kesken joten siel on sekasorto. Pitäis ilmanputsari, nopeusanturi, takajarrulevy ja palat ja yms... saada???
pege
3WD
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE

Viesti Kirjoittaja pege »

Subaru Club Finland
Uudenmaan Mönkijät Ry
http://kuvablogi.com/blog/29945/1/
hard2kill81
Noppeli
Mönkijä:: Shineray stixe 250

Viesti Kirjoittaja hard2kill81 »

Terve!
Tulipahan sitten ostettua shineray 250 -09 ja tässä olen yrittänyt etsiä täältä keskustelupalstasta vastausta etulamppujen toiminnasta, onistumatta siinä :)
Elikkäs miten etulamppujen kuuluisi toimia? Mulla meinaan palaa kokoajan pelkkä se pieni lamppu joka on alemmassa umpiossa ja pitkät toimii ainoastaan kun katkaisijaa pitää painettuna alaspäin?? Kuvittelin että katkaisijassa kun on kaksi asentoa niin toinen asento olisi parkit päällä ja toinen asento olisi lyhyet valot ja alhalla (siis kun painaa pohjassa katkaisijaa) niin silloin pitkät päällä...
Ja polttimot tarkastin, ne ovat ehjät...

Kiitos jo etukäteen.
pege
3WD
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE

Viesti Kirjoittaja pege »

edelliseen...
olisko se siitä oikeanpuoleisen kahvan vivun asennosta,se missä on 3 asentoa(näyttää vilkku kytkimeltä),kokeile sitä vasempaan laitaan :?:
Subaru Club Finland
Uudenmaan Mönkijät Ry
http://kuvablogi.com/blog/29945/1/
hard2kill81
Noppeli
Mönkijä:: Shineray stixe 250

Viesti Kirjoittaja hard2kill81 »

Kiitos Peqe!!
En tajua miten olin missannut sen katkasijan... mutta eiköhän se tästä :)
plosokameli
4WD
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Hei taas,

kävin etralta 35 ja 38 piikkisen teollisuusrattaan ja sorvautin niihin reiät. Kätevää, rattaat maksaa 10e kappale.

35 piikkinen tänään testissä ja GPS nopeus vakiorattaalla (46) oli 72kmh. 35, piikkisellä otti GPS:n mukaan 78kmh. Mietin että ottikohan täydet kierrokset, meni nimittäin kolmosella jo 70kmh ja nelosella pikkuhiljaa loput. Edelleenkin täydellä kaasulla olin aistivinani pientä pätkimistä, joten luulen että täydet otti. Pitänee kuitenkin kokeilla vielä 38:lla kulkeeko enemmän. Mielipiteitä?

Ongelma: Piirsin vakiorattaan reikien (eli ne tyhjät kolmionmalliset kolot) ääriviivat joiden avulla anturi ottanee nopeuden niistä metallien kohdista tuohon uuteen rattaaseen jossa on siis yhtenäinen metallipinta. Täytin kolojen alueet liimaamalla niihin superliimalla 5mm paksut kumilevyt. Oletin että nyt magneetti ei aisti niiden kohdalta metallia ja mittari toimii. Ei toiminut.

Ajattelin että anturi liian kaukana, leikkasin kumilevyistä 3mm pois ja koitin uudelleen anturi lähempänä. Ei toiminut.

Lopulta anturi muuten katkesi keskeltä säätäessä.

Miten olette saaneet mittarin jarrulevystä toimimaan tai täppäämällä kiinni tunnistimia rattaaseen. Suuri kiitos kuvista jos löytyy.

En ymmärrä. Nyt täytyy tilata uusi anturi, eikö tuohon mittariin saa mitään muunlaista anturia mistään?

Plosokameli

STXE
Rodytzki
Noppeli
Mönkijä:: Shinukka STIXE

Viesti Kirjoittaja Rodytzki »

Moro moro kaikille!!!

Yrittäny kovasti lueskella koko tätä kyseistä topicia, mutta ei vaan jaksa kaikkea tietoa kerralla sisäistää. Joten, pakko kysyä, että mistä voisi tilata noita renkaita ja nimenomaan kokoa alkuperäiset STIXE malliin.
Olikos ne koot jotain luokkaa 205/50 R10 eteen ja taakse 225/50 R10. Takana näyttäs tossa mun pelissä olevan vielä pintaa, etuset on kyl hyvät, mutta edellinen omistaja vaihdattanut ne kokoa MAMMUTTI :) ja ovat aikas tökerön näköset suhteessa noihin alkuperäsiin takanakkeihin!!

Mites tuon alustan säätely onnistuu käytännössä? Vaatiiko ihan jousien tms. vaihtoa, vai voiko korkeutta säätää jotenkin noista alkuperäsistä iskuista??

KIITOS JA ANTEEX MALTTAMATTOMUUTENI TOPICIN LUENNASSA!!!!! :D
sprint
3WD

Viesti Kirjoittaja sprint »

plosokameli kirjoitti: Miten olette saaneet mittarin jarrulevystä toimimaan tai täppäämällä kiinni tunnistimia rattaaseen. Suuri kiitos kuvista jos löytyy.
STXE
STIXE mallissahan luetaan ilmeisesti suoraan jarrulevyltä. Itse vasta muutin STXE mallissa lukemaan jarrulevystä. Laitoin lattaraudan muistaakseni jarrusatulan pultin alle ja siihen anturin kiinni. Huijasi 5km/h, mutta muuten toimi. Aluksi mulla oli hitsattu rattaaseen katkaistut pultit lukukohdalle, mutta kun tuli erityyppinen ratas ei enään ollu kohtaa mihin hitsata.
Vastaa Viestiin