Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Otin samalla ulomman puolen eli renkaan puolen laakerit. Oli myös oikealla puolella vähän jumissa. Laakeri oli 6203z, zetoja alkuperäiset siis aina tässä vempeleessä. Ulomman puolen stefa oli 25/40/7.
Seuraavaksi renkaat paikoilleen ja ehkä testiä.

E: Muokkasin virheellisen tiedon pois.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Oolrait,

laakerit vaihdettu ja koeajo suoritettu. Tärinät jotka virtasivat kahvoihin ovat poissa. Se on mukava huomata. Mutta mutta, pomppiva pyörä pomppii yhä. Maanantaiaamuna tsekataan koneessa rangas ja vanne, renkaan keskitys napaan on tsekattu ja sekin voi heittää. Jos vanne on suora, rengas tasapainotetaan tai vika on renkaassa. Tänään säätelin raidetangosta ja pallonivelestä renkaan asentoa, ja vasemmalle kääntyminen tangosta irrottaessa poistui. Ei nimittäin hävinnyt pelkällä laakereiden vaihdolla.

Mönkijä on kyllä paremmassa iskussa kuin muutama kuukausi sitten ostettaessa. Nopeusmittari heittää muuten jarrulevystä otettaessa vähemmän kuin rattaasta, nyt heitto on 7kmh GPS:ään verrattuna.

Whwn you race for your living everything else is just waiting?
Janezki_
3WD
Viestit: 68
Liittynyt: 29 Heinä 2009 13:16
Mönkijä:: shineray spyder 250cc

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Janezki_ »

tasapainoitus auttaa vähän asiaan muttei poista pompottamista. ainakin stixessä noi renkaat on jotenkin soikeet. rengasliikkeen ukko sano kun tasapainoitti renkaat että aivan pyöreet ne ei ole. ens kesäks uudet pitäis hommata niin ois vähän parempi ajaa.
Avatar
pege
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 01 Heinä 2010 22:47
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: PRV

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja pege »

kannattaa vaihtaa kaikki kumit ja vanteet+tasapainottaa :)
Subaru Club Finland
Uudenmaan Mönkijät Ry
http://kuvablogi.com/blog/29945/1/
tuomo2010
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Huhti 2010 16:26
Mönkijä:: oli mutta varastettiin =b
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja tuomo2010 »

Juu, ei se vika poistu tässä merkissä tasapainotuksella. Vanteet on ihan ok jo vakiona mutta ne renkaat....eikun täysi kierros renkaita niin avot. Loppuu pompotus ja jumputus =D>
Numerosta 0466634416 tavoittaa jos asiallista asiaa =) Textarit luetaan kun ajeluilta ehditään
tuomo2010
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Huhti 2010 16:26
Mönkijä:: oli mutta varastettiin =b
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja tuomo2010 »

----->Plosokameli. Onko sun avattaren kuva sun kömpijästä? Kysyisin vaan noista etupuskurissa olevista valoista. Onko ne lisäpitkät vai ajovalot? Kun itse tuohon kohtaan asensin valot niin olen saanut aika vihaisia heilutuksia kanssa-autoilijoilta. Kun itse siis poistin originaalin valon käytöstä ja asensin puskuriin ajovalot 2*55w.
Numerosta 0466634416 tavoittaa jos asiallista asiaa =) Textarit luetaan kun ajeluilta ehditään
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

tuomo2010 kirjoitti:----->Plosokameli. Onko sun avattaren kuva sun kömpijästä? Kysyisin vaan noista etupuskurissa olevista valoista. Onko ne lisäpitkät vai ajovalot? Kun itse tuohon kohtaan asensin valot niin olen saanut aika vihaisia heilutuksia kanssa-autoilijoilta. Kun itse siis poistin originaalin valon käytöstä ja asensin puskuriin ajovalot 2*55w.
Helou, Hellan lisäpitkät on, ajovalot toimii normaalisti omalla paikallaan. Järkyttävä valoteho noilla H3:lla. Saa tykittää pimeällä tiellä kovaa kun näkee 50 metriä eteenpäin kaikki tien pinnan epätasaisuudet.
Avatar
pege
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 01 Heinä 2010 22:47
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: PRV

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja pege »

oli sitte päiväledit loppunu joten tilasin nro.kuutoset ajovaloix :arrow:
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Subaru Club Finland
Uudenmaan Mönkijät Ry
http://kuvablogi.com/blog/29945/1/
Avatar
pege
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 01 Heinä 2010 22:47
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: PRV

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja pege »

jos saksan kieli ei ole este niin tossa olis kaikenlaisia vinkkejä :arrow:
http://www.stixe.de/index.php?artid=24
Subaru Club Finland
Uudenmaan Mönkijät Ry
http://kuvablogi.com/blog/29945/1/
Janezki_
3WD
Viestit: 68
Liittynyt: 29 Heinä 2009 13:16
Mönkijä:: shineray spyder 250cc

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Janezki_ »

pege kirjoitti:oli sitte päiväledit loppunu joten tilasin nro.kuutoset ajovaloix :arrow:
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
mikäs liike näitä myy? noihan kutoset saattas olla passelit etulokareiden sisäpuolelle. mikä muuten tossa stixessä on pulttijako? etkös pege oo vaihtanu uudet vanteetkin?
Janezki_
3WD
Viestit: 68
Liittynyt: 29 Heinä 2009 13:16
Mönkijä:: shineray spyder 250cc

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Janezki_ »

pege kirjoitti:jos saksan kieli ei ole este niin tossa olis kaikenlaisia vinkkejä :arrow:
http://www.stixe.de/index.php?artid=24
tää uus google chrome on ihan kätevä selain pystyy tuonkin sivun kääntämään suomeksi. kysyy kun menet nettisivulle että käännetäänkö kielelle suomi.
Avatar
pege
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 01 Heinä 2010 22:47
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: PRV

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja pege »

valot menopelimarketista.pulttijako on 4*110.
asennus idea:
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Subaru Club Finland
Uudenmaan Mönkijät Ry
http://kuvablogi.com/blog/29945/1/
jarik
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Tammi 2008 18:01
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Uusi Shinerayu XY250STIXE -kuski!

Viesti Kirjoittaja jarik »

Tulipa eilettäin hommattua 2009-mallinen kampe. Laitteella on ajettu reilut 1200 km.
Vaihdoin 72 kW:n pyörän vajaa 10 kW:n mönkijään, että kulkeminen kyllä hävisi ihan kokonaan. Paluu mopoaikaan, kun joutuu ottamaan huomioon sen, että takaa mennään ohi, mitä pyörällä ajaessa ei tarttenu huomioida.

* En tiedä mitä muutoksia kömpijään on tehty, paitsi pensahana ja -suodatin on ohitettu. Ovat onneksi vielä paikallaan, että taidan laittaa pensan kulkemaan oikeaa reittiä, tai ainakin suodattimen läpi. Ja äänenvaimentinta on jotenkin muokattu, koskapa on aika kovat äänet.
* Akku on /C:stä, ei pidä jännitettä ja on kaikenlisäksi liian korkea. Ei saa penkkiä paikalleen lukkoon asti.. Se menee uusiksi ainakin.
* Renkaat ei pidä täysin ilmaa ja 80-vauhdissa jumputus on aika kova :D 1,2 baaria laitoin painetta. Onko liikaa? Paljo näissä keveissä vehkeissä yleensä pidetään? Huoltsikan mittarin näyttämä alkaa vasta 1 barista, että vaikea alle sen olevia paineita laittaa.
* Sain kulkemaan sen lievään alamäkeen 2-päällä oman mittarin mukaan 83-85, enkä ajanut edes kaasupohjassa. Lievään ylämäkeen meni reilua 70 ja kaasupohjassa alkoi pätkintä. En saanu mittarista selvää oliko kierrokset jo tapissa, mutta tuskin näissä vehkeissä kierroksenrajoitinta on?
* Lamput näyttää suunnilleen päin taivasta, 2-päällä täysin taivaalle.
* Ilmanputsarina on sellanen ihmeellinen pyöreä superloonin palanen.
* Hyvin käy tyhjäkäyntiä, eikä 12 km:n 2-päällä lähes täysiä ajon jälkeenkään moottori kuulosta oudolta.
* Runko tuntuu jämyltä, ainakin 200cc Comancheen verrattuna :D Ja raideväli on leveä ja jousituskin suht matala, joten tieajossa se on vaan hyvä.
* Jousitus on niin kova, että kotopuolen pellolla comanche-reittejä kun ajoin niin koko laite hyppii, vähänkään kovempaa jos ajaa. Mutta tiellä menee ihan ok, ehkä hieman saisi olla pehmeämpi ettei soratien kuoppiin ajaessa niin kovasti tärähtäisi.
* Trippimittaria ei saa nollattua. Toisesta napista vaihtaa kilsat maileiksi ja toisesta vaihtaa kokonaismatkamittarin ja trippimittarin välillä.
* Laite on oranssin värisenä aika hyvännäkönen ja kaksi linssimallista valoa päällekkäin näyttää hyvältä. Mikä lie polttimon malli, että pitänee joskus xenonit sovittaa sinne.
* Vilkku vasemmalle vilkuttaa tiheemmin kuin oikealle, vaikka kaikissa vilkuissa on ehjä polttimo.
* Laite puoltaa oikealle, johtuu ehkä siitä että oikea takarengas pitää ilmaa huonommin kuin vasen.
* Keulassa ylätukivarsien pallonivelet on väljät, lienee aurauskulmissakin säätämistä.

Mitäs mun kannattaisi tarkistella ja muutella?
Välityksiä varmaan kannattaa hieman pidentää, jotta laite ei 80-nopeudella huutaisi 8000 kierrosta? Paljon kovempaa kulkemaanhan tällaista laitetta ei saa, jossa on suunnilleen kahvikupin tilavuuden kokoinen moottori :)
Huhun mukaan menisi Hondan kevarin rattaat? Jos piikkiä isomman eteen ja piikkiä pienemmän taakse?
Avatar
pege
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 01 Heinä 2010 22:47
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: PRV

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja pege »

rengaspaineet omassa on 0,6-0,8.
trippimittari nollautuu kun sammuttaa virrat,ainakin omassa :shock:
se cdi-boxi lyö rajottimen päälle ja alkaa pätkiä,vaihto race-malliin :?:
omassa ajovalo näyttää vastaantulijan kaistalle ja pitkät avaruuteen :lol:
kannatta tarkistaa kaikki hitsaus saumat,vesiletkut,bensaletkut ainakin.
Subaru Club Finland
Uudenmaan Mönkijät Ry
http://kuvablogi.com/blog/29945/1/
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Saako jostain oikeasti TOIMIVAN viritys cdi-boksin? Rajoitin voipi olla kyllä aiheellinenkin..
Vastaa Viestiin