Bad Toys -mönkijät
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 05 Marras 2008 14:31
Re: Bad Toys -mönkijät
Itse olen ajatellut siirtyä tuon huntterin omistajaksi, kokeilla miten sellainen liikkuupi... mut en osaa sanoa vielä kuinka hyvä laite on muuten, ei muuta kuin koe ajamaan yksi niin sillähän näkee jo pikkasen miten se liikuskelee alla
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Bad Toys -mönkijät
Mutta eikös tuo Gamax 430 ole ainakin paperitiedon valossa kiinnostavampi? 

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
-
- 6WD
- Viestit: 511
- Liittynyt: 23 Touko 2006 20:17
- Mönkijä:: EXTrapper 700xl tl
- Paikkakunta: Turku
Re: Bad Toys -mönkijät
Olishan tuo mut ei vaan löydy kyseistä laitetta vielä mistään,ite kysellyt parista liikkeestä mutta heillä ei tietoa koska tulee,testeissä pärjännyt hyvin ja komian näköinen peli.Repetti kirjoitti:Mutta eikös tuo Gamax 430 ole ainakin paperitiedon valossa kiinnostavampi?
AJA MÖNKIJÄLLÄ NIIN EI TARVITSE KATUA!
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
- riksa
- 4WD
- Viestit: 221
- Liittynyt: 18 Syys 2004 18:47
- Paikkakunta: Hyvinkää Mönkijä:Polaris 850 traktori, 3 lasten mönkijää 2x110cc ja 1x50cc
- Viesti:
Re: Bad Toys -mönkijät
Missä testeissä gamax 430 on pärjännyt? Faktaa? Komeakin vielä.
Korjaamme kaiken minkä särjemme 
http://WWW.AUTOSIKORJAA.FI
Kuranaamaisten ukkojen sunnuntai retkistä fotoja ja juttuja löytyy naamakirjasta mönkijämiehet sivulta. Kannattaa käydä vilkuilemassa.

http://WWW.AUTOSIKORJAA.FI
Kuranaamaisten ukkojen sunnuntai retkistä fotoja ja juttuja löytyy naamakirjasta mönkijämiehet sivulta. Kannattaa käydä vilkuilemassa.
-
- 6WD
- Viestit: 511
- Liittynyt: 23 Touko 2006 20:17
- Mönkijä:: EXTrapper 700xl tl
- Paikkakunta: Turku
Re: Bad Toys -mönkijät
http://www.adlymoto.cz/GA/index.php?top ... detail=112
tuolla yksi testi missä mitattu kiihtyvyyttä ja nopeutta,muut mönkijät ovat tgb ja kymco
eihän tuosta mitään kyllä ymmärrä,mut maahantuoja kehui että hyvin on pärjännyt testeissä...tiedä noista
tuolla yksi testi missä mitattu kiihtyvyyttä ja nopeutta,muut mönkijät ovat tgb ja kymco
eihän tuosta mitään kyllä ymmärrä,mut maahantuoja kehui että hyvin on pärjännyt testeissä...tiedä noista
AJA MÖNKIJÄLLÄ NIIN EI TARVITSE KATUA!
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Bad Toys -mönkijät
" Brzdný systém gamaxu AX430 je velmi blízký, ne-li totožný s japonskými standardy.
Měření brzdné dráhy:
- z rychlosti 70 Km/h na 0 km/h:
- konkurenční vozidla shodně okolo 26,2 m
- Gamax AX430 - 20m
- rychlosti 40km/h na 0 km/h
- konkurenční vozidla - shodně přes 7 m
- Gamax AX430 - 5,5m
Brzdný systém Gamaxu je v současnosti nejlepší na Taiwanu.
Zrychlení
Zrychlení z 0 km/h na 70 km/h:
- 1. konkurenční vozidlo - 13,6s
- 2. konkurenční vozidlo - 13,9s
- Gamax AX430 - 11,5s
Ujetí vzdálenosti 100m:
- 1. konkurenční vozidlo - 7,56s
- 2. konkurenční vozidlo - 8,63s
- Gamax AX430 - 7,3s
Akceleraci a točivý moment má v tuto chvíli opět na Taiwanu nejlpeší Gamax.
Nejvyšší dosažená rychlost:
- pro naměření a porovnání nejvyšších rychlostí bylo použito totožného GPS zařízení a rychloměry jednotlivých vozidel.
- 1. konkurent:
- GPS - 84km/h
- Rychloměr - 94 km/h
- 2. konkurent: - zde to bylo opravdu zajímavé
- GPS - 78,8km/h
- Rychloměr - 94km/h
- Gamax AX430:
- GPS - 90km/h
- Rychloměr - 98 km/h
Eopähän tuosta selvää paljon ota !
Mutta ensin on kai jarrutusmatka 70 km/h- 0 km/h ja sitten 40 km/h - o km/h.
Ensin kilpailijat ja sitten Gamax.
Ja sitten kiihtyvyys 0 - 70 km/h, kilpailija 1 ja kilpailija 2, sitten Gamax.
Ja sitten seisova lähtö - aika 100 metrillä. Sama järjestys.
Ja viimmeisenä huiput tutkalla ja mittarinäytöt.
Vaan nuopa sinä varmaan tajusitkin. On kyllä outoa murretta!
Měření brzdné dráhy:
- z rychlosti 70 Km/h na 0 km/h:
- konkurenční vozidla shodně okolo 26,2 m
- Gamax AX430 - 20m
- rychlosti 40km/h na 0 km/h
- konkurenční vozidla - shodně přes 7 m
- Gamax AX430 - 5,5m
Brzdný systém Gamaxu je v současnosti nejlepší na Taiwanu.
Zrychlení
Zrychlení z 0 km/h na 70 km/h:
- 1. konkurenční vozidlo - 13,6s
- 2. konkurenční vozidlo - 13,9s
- Gamax AX430 - 11,5s
Ujetí vzdálenosti 100m:
- 1. konkurenční vozidlo - 7,56s
- 2. konkurenční vozidlo - 8,63s
- Gamax AX430 - 7,3s
Akceleraci a točivý moment má v tuto chvíli opět na Taiwanu nejlpeší Gamax.
Nejvyšší dosažená rychlost:
- pro naměření a porovnání nejvyšších rychlostí bylo použito totožného GPS zařízení a rychloměry jednotlivých vozidel.
- 1. konkurent:
- GPS - 84km/h
- Rychloměr - 94 km/h
- 2. konkurent: - zde to bylo opravdu zajímavé
- GPS - 78,8km/h
- Rychloměr - 94km/h
- Gamax AX430:
- GPS - 90km/h
- Rychloměr - 98 km/h
Eopähän tuosta selvää paljon ota !

Mutta ensin on kai jarrutusmatka 70 km/h- 0 km/h ja sitten 40 km/h - o km/h.
Ensin kilpailijat ja sitten Gamax.
Ja sitten kiihtyvyys 0 - 70 km/h, kilpailija 1 ja kilpailija 2, sitten Gamax.
Ja sitten seisova lähtö - aika 100 metrillä. Sama järjestys.
Ja viimmeisenä huiput tutkalla ja mittarinäytöt.
Vaan nuopa sinä varmaan tajusitkin. On kyllä outoa murretta!

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Re: Bad Toys -mönkijät
Morjens vaan kaikille.
Tuli tuollainen NFM Puma (NF 625 Automatic 250cc) hommattua ja n. 250 km takana. Alkutaipale ainakin on sujunut ongelmitta ja meno tuntuu hyvältä. Öljyt vaihdoin "oikeisiin" heti pienten testiajojen jälkeen.
Mulla ei ole mitään aikaisempaa kokemusta ohjaustangollisista vehkeistä (pappatunturia lukuunottamatta), joten olisinkin kysäissyt ehkä alkeellista asiaa jarrujen ilmauksesta.
Eli oikeassa (hydr.) jarrukahvassa on se silmä, josta näkee jarrunesteen määrän. Silmään on merkitty lower-taso, jonka alle jarrunesteen määrä on nyt mennyt (ei ollut kylä alunperinkään paljon ylempänä. Eli siellä on systeemissä nyt ilmeisesti ilmaa. Pystyykö tuon ilmaamaan jotenkin ko. kahvan kautta vai onko ilmausruuvit ainoastaan satuloissa? Jarrut kyllä onneksi pitävät hyvin, mutta em. asia vähän häiritsee, jottei vaan käy niin että jarru pamahtaakin pohjaan jossain vaiheessa.
Noin yleisesti pelistä voisi sanoa sen verran että ihan iloinen yllätys. Nyt kun on jo vähän kilsoja paremmilla oljyillä takana, niin voi alkaa kokeilemaan tuota kulkupuoltakin. Huippuja ei ole tullut vielä testailtua, mutta mittarin mukaan yksi tai kaksi päällä ottaa sellaisen 75 km/h todella helposti ja kulkee vakaasti ja suoraan. Voisi todeta että etupään geometria ei ainakaan ihan metsässä ole. Renkaatkaan eivät ole pahemmin munan muotoiset. Lieneekö niin, että Badtoys vaihtaa noihin eri renkaat Suomessa? Nyt on jotkut Durot alla (Kenda Roadgo -tyylisellä kuviolla) vaikka NFM:n web-sivuilla olevissa kuvissa näkyy erilaiset renkaat.
Perä tuntuu vähän rasvaiselta, joten sieltä taitaa pikkuisen tihkua öljyä. Pitää tarkastaa tiivisteet, kun perän öljyt vaihdan/vaihdatan (pitänee kai joku leima "huoltokirjaan" hommata).
Hiljaista tämä keskustelu täällä näiden Pumien osalta. Kai näitä kuitenkin on liikenteessä jonkun verran? Nyt on ainakin hinta kohdillaan, joten luulisi kaupaksi menevän.
Tuli tuollainen NFM Puma (NF 625 Automatic 250cc) hommattua ja n. 250 km takana. Alkutaipale ainakin on sujunut ongelmitta ja meno tuntuu hyvältä. Öljyt vaihdoin "oikeisiin" heti pienten testiajojen jälkeen.
Mulla ei ole mitään aikaisempaa kokemusta ohjaustangollisista vehkeistä (pappatunturia lukuunottamatta), joten olisinkin kysäissyt ehkä alkeellista asiaa jarrujen ilmauksesta.
Eli oikeassa (hydr.) jarrukahvassa on se silmä, josta näkee jarrunesteen määrän. Silmään on merkitty lower-taso, jonka alle jarrunesteen määrä on nyt mennyt (ei ollut kylä alunperinkään paljon ylempänä. Eli siellä on systeemissä nyt ilmeisesti ilmaa. Pystyykö tuon ilmaamaan jotenkin ko. kahvan kautta vai onko ilmausruuvit ainoastaan satuloissa? Jarrut kyllä onneksi pitävät hyvin, mutta em. asia vähän häiritsee, jottei vaan käy niin että jarru pamahtaakin pohjaan jossain vaiheessa.
Noin yleisesti pelistä voisi sanoa sen verran että ihan iloinen yllätys. Nyt kun on jo vähän kilsoja paremmilla oljyillä takana, niin voi alkaa kokeilemaan tuota kulkupuoltakin. Huippuja ei ole tullut vielä testailtua, mutta mittarin mukaan yksi tai kaksi päällä ottaa sellaisen 75 km/h todella helposti ja kulkee vakaasti ja suoraan. Voisi todeta että etupään geometria ei ainakaan ihan metsässä ole. Renkaatkaan eivät ole pahemmin munan muotoiset. Lieneekö niin, että Badtoys vaihtaa noihin eri renkaat Suomessa? Nyt on jotkut Durot alla (Kenda Roadgo -tyylisellä kuviolla) vaikka NFM:n web-sivuilla olevissa kuvissa näkyy erilaiset renkaat.
Perä tuntuu vähän rasvaiselta, joten sieltä taitaa pikkuisen tihkua öljyä. Pitää tarkastaa tiivisteet, kun perän öljyt vaihdan/vaihdatan (pitänee kai joku leima "huoltokirjaan" hommata).
Hiljaista tämä keskustelu täällä näiden Pumien osalta. Kai näitä kuitenkin on liikenteessä jonkun verran? Nyt on ainakin hinta kohdillaan, joten luulisi kaupaksi menevän.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
ex. NFM Puma 250 -09
- juccis62
- 2WD
- Viestit: 26
- Liittynyt: 13 Huhti 2007 19:46
- Mönkijä:: Kymco kxr, ex NFM, Linhai 300
- Paikkakunta: kajaani
Re: Bad Toys -mönkijät
jep hiljaista on.p-p kirjoitti: Hiljaista tämä keskustelu täällä näiden Pumien osalta. Kai näitä kuitenkin on liikenteessä jonkun verran? Nyt on ainakin hinta kohdillaan, joten luulisi kaupaksi menevän.
mulla on samanlainen 06 -mallinen
ajettu 7000 ja ei mitään isoja ongelmia
ei mulla ainakaan tarvinnu jarruja ilmata vaikka meni ton alamerkin alle nesteet
uutta nestettä lisää ja pelittivät ihan ok
mönkimistä vuodesta -07 lähtien
Kymco KXR 250 -04 (rupes lapsettamaan taas)
ex. Linhai 4x4 Muddy -08
ex. NFM sport 250 -06
Kymco KXR 250 -04 (rupes lapsettamaan taas)
ex. Linhai 4x4 Muddy -08
ex. NFM sport 250 -06
Re: Bad Toys -mönkijät
Jep, lisäilin vaan nestettä ja kyllä ne etujarrutkin pitää. Pisti vaan miettimään, kun jalkajarru otti vähän turhan hanakasti taakse että oliskos ilmaa edessä.
-> johtopäätös kaasu tulee olla auki tai kiinni, niin ongelmia ei ilmene.
Ihan hyvä kuulla että kyseinen vehje ainakin joillain kestää ilman suurempia ongelmia. Tuollaisessa 20-40 km/h kruisailunopeudessa tasakaasulla on pieniä värinöitä koneessa. Vauhtia kun nostaa 50-60 km/h tai vaihtoehtoisesti antaa hanaa pienemmässä nopeudessa, niin vetää kyllä värinättömästi. Nyt vajaa 400 km mittarissa, joten ehkä siellä alakerta vielä koneessa asettuu ja värinät pienenee.juccis62 kirjoitti:mulla on samanlainen 06 -mallinen
ajettu 7000 ja ei mitään isoja ongelmia
-> johtopäätös kaasu tulee olla auki tai kiinni, niin ongelmia ei ilmene.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
ex. NFM Puma 250 -09
Re: Bad Toys -mönkijät
Tulipa hankittua myös tuollainen tieliikenne Puma perheen iloksi. Kilometrejä on saatu kelattua jo 400 ja hienosti on laite toiminut. On ajettu pikitiellä ja pellolla ja laite kulkee jämäkästi vailla mitään lonksumisia tai kolinoita.
Huomasin myös tuon pienen tärinän 20-40 km/h nopeuksissa, mutta se näyttäisi vähenevän pikkuhiljaa kun kilometrejä karttuu.
Ainoa pikku juttu Pumassa oli hillitön aurauskulma, 40mm. No, säädin sen tuonne 5mm nurkille, niin alkoi kulkemaan nätisti suoraan ja kääntyykin hieman helpommin. En tiedä mikä tuon aurauskulman oikea arvo on mutta tuolla se ainakin pelittää. Mittaustapakin oli yksinkertainen, rullamitalla renkaan etupuolelta ja takaa vastaavalta kohtaa renkaan nappuloista.
No, jatketaan tutustumista Pumaan,,,,,,
Huomasin myös tuon pienen tärinän 20-40 km/h nopeuksissa, mutta se näyttäisi vähenevän pikkuhiljaa kun kilometrejä karttuu.
Ainoa pikku juttu Pumassa oli hillitön aurauskulma, 40mm. No, säädin sen tuonne 5mm nurkille, niin alkoi kulkemaan nätisti suoraan ja kääntyykin hieman helpommin. En tiedä mikä tuon aurauskulman oikea arvo on mutta tuolla se ainakin pelittää. Mittaustapakin oli yksinkertainen, rullamitalla renkaan etupuolelta ja takaa vastaavalta kohtaa renkaan nappuloista.
No, jatketaan tutustumista Pumaan,,,,,,
Re: Bad Toys -mönkijät
2700 ongelmatonta kilometriä takana Pumalla. On kyllä ollut positiivinen yllätys tuo, aikaisempaa 200cc comanchea kun sai korjailla vähän väliä. Mitä olette saaneet laitteen kulkemaan? Mulla pienten modauksien jälkeen mittariin n.107km/h, todellista nopeutta 92-94km/h. Aika tavalla on siis tuota mittarivirhettä
Välityksiä pitäisi pidentää, tuntuu nuo vakio välit olevan selkeästi liian lyhyet. Kaasutin taitaa myös olla peräti 19mm, siellä suunnalla olisi varmasti parannettavaa....

Re: Bad Toys -mönkijät
Hei Tpower,
Miten olet saanut Puman kulkemaan noin paljon? Minulla vakio Puma kulkee mittariin noin 90km/h (oikea nopeus 77km/h TomTomilla).
Kiinostaisi minuakin myös vinkit, kuinka tuota mittaria voisi rukata näyttämmään nopeus oikein.
Pumaan on kertynyt huolettomia kilometrejä jo 900. Alkaa moottorin tärinätkin jo pikkuhiljaa vaimenemaan.
Tuolla 75-90km/h mittarinopeuksissa alkaa tuo takapää pitää melkoista jurinaa. Taitaapi johtua renkaista, mutta noissa vauhdeissa ei viitsi hirveesti alkaa kuikuilemaan tuonne taaksepäin,,,,,
Ei muuta kuin baanalle,,,,,
Miten olet saanut Puman kulkemaan noin paljon? Minulla vakio Puma kulkee mittariin noin 90km/h (oikea nopeus 77km/h TomTomilla).
Kiinostaisi minuakin myös vinkit, kuinka tuota mittaria voisi rukata näyttämmään nopeus oikein.
Pumaan on kertynyt huolettomia kilometrejä jo 900. Alkaa moottorin tärinätkin jo pikkuhiljaa vaimenemaan.
Tuolla 75-90km/h mittarinopeuksissa alkaa tuo takapää pitää melkoista jurinaa. Taitaapi johtua renkaista, mutta noissa vauhdeissa ei viitsi hirveesti alkaa kuikuilemaan tuonne taaksepäin,,,,,
Ei muuta kuin baanalle,,,,,
Re: Bad Toys -mönkijät
Pieniä muutoksia kaasuttimen säätöihin, ilmansuodatinkoteloa modattu ja pakopuolella myös pieniä muutoksia. Mulla ei kyllä takapää jurise missään nopeuksissa, kannattaa tarkistaa/vaihtaa kaikki öljyt. Mulla ainakin oli perässä ja "vaihteistossa" aika erikoisen näköiset tervat
Pitäisi perehtyä oikein tuon Puman moottorin sielunelämään kunhan tässä jaksaisi, veikkaan että jonkin verran tuohon saisi kulkua vielä lisää suht pienellä vaivalla. Ruotsissa kyseinen laite tunnetaan nimellä Fast Power 250 XT ja siellä noihin myydään valmista kaasutin pakettiakin.
http://www.mopedhuset.se/product_info.p ... ca10cb6120

http://www.mopedhuset.se/product_info.p ... ca10cb6120
Re: Bad Toys -mönkijät
Juu, täytyypi sitten pistää vaihtoon nuo öljyt perämurikasta ja sieltä variaattorin rataskotelosta vai mikä se lienee.
Näyttäisi tuo Puman moottori olevan CFmoton "172mm" moottori. Sitä on käytetty melko laajasti esim, scoottereissa. Sillä puolella ovat ainakin vaihtaneet kaasareita hieman väljemmiksi,,,,,
Minulla on tuo Bad Toysin tehoputki hyllyssä, mutta en ole vielä kerinnyt heittämään sitä paikalleen. Kaippa sillä jotain vaikutusta on kulkuun
Tpower. Mitä muutoksia olet tehnyt kaasarille? Isompi suutin? Letkuhässäkkä pois?
Näyttäisi tuo Puman moottori olevan CFmoton "172mm" moottori. Sitä on käytetty melko laajasti esim, scoottereissa. Sillä puolella ovat ainakin vaihtaneet kaasareita hieman väljemmiksi,,,,,
Minulla on tuo Bad Toysin tehoputki hyllyssä, mutta en ole vielä kerinnyt heittämään sitä paikalleen. Kaippa sillä jotain vaikutusta on kulkuun

Tpower. Mitä muutoksia olet tehnyt kaasarille? Isompi suutin? Letkuhässäkkä pois?
Re: Bad Toys -mönkijät
Pääsuutin isompi, tyhjäkäynti seosta rikastettu, neulalle muistaakseni ei tehty mitään, ilmansuodatin kotelosta se kuminen "snorkkeli" pois ja sen tilalla muistaakseni 40mm pyöreä reikä+ pari lisäilmareikää vastakkaisella seinällä. Vakioputkea avarrettu+pakokanava saanut hieman käsittelyä, muuten täysin vakio. Välityksiä tuosta pitäisi jotenkin hieman pidentää ja heittää tuolla vakio kaasuttimella vesilintua. Mistä löysit tietoa että tuota moottoria käytetään esim. skoottereissa? Minkälaisia kaasuttimia ovat laittaneet? Taitaisi sopiva koko olla joku 26-30mm vakion 19mm sijaan.
Edit: täältä löytyikin jotain tietoa, Hondan moottorin kopio näyttää olevan.
http://www.oregonvintage.com/Scooter.html
CFmoton sivulta löytyy sitten tuo moottori.
http://www.cfmoto.cn/product/power/250-1.asp
Edit: täältä löytyikin jotain tietoa, Hondan moottorin kopio näyttää olevan.
http://www.oregonvintage.com/Scooter.html
CFmoton sivulta löytyy sitten tuo moottori.
http://www.cfmoto.cn/product/power/250-1.asp