uusi shineray xy250 stixe kuski.

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
tare72
2WD

Re: uusi shineray xy250 stixe kuski.

Viesti Kirjoittaja tare72 »

no niin.nyt on eturenkaat vaihdettu ja testiajo ajettu.tärinät hävis aivan kokonaan.on muuten mukava ajella nyt JEEEEE :D :D :lol:
tare
X-Race
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Oli vehkeestä etupää ylhäällä, kun käytin alatukivarret irti, jolloin huomasin samalla, että takahaarukan ja rungon kiinnityksessä on pirusti löysää. Perehdyin sitten rakenteen anatomiaan ja rakennehan on ihan susi. Vielä selvästi huonompi kuin 200cc bashanissa. Sorvasin runkoon 14*25*42 holkit POM:ista ja hioin akselin tasaiseksi. Alkuperäinen rakenne kuluttaa akselia ja kumipuslien teräksistä sisäholkkia, koska näiden välillä tapahtuu kiertyminen. En suosittele ajamaan originaalirakenteella metriäkään. Itse kerkesin ajaa noin ~30km.

Huomasin muuten, että oikeassa etuiskarissa on öljyt ja kaasut sekaisin. Joko sieltä on kumipussi halki tai sellaista ei olekkaan. Takaratas on myös epäkeskeinen. Nämä ovat siis toimimattoman nopeusmittarin ja akun lisäksi. Koneessa oli jäähdytysnestettä 1,5dl ja satulan alta puuttuu yksi kumiluttura. =D>
tare72
2WD

mun shinukalla on ajettu 2200 km.eikä ole väljä.
tare
X-Race
6WD
Viesti:

tare72 kirjoitti:mun shinukalla on ajettu 2200 km.eikä ole väljä.
Yllättävää. Sinne on varmaan sitten jo parannuksia tehty.

Motomauritsin setin pääsuutin on turhan iso. Ei kestä täys kaasulla ajoa. Eipä silti kestä omat paikatkaan, koska vehje täristää ihan älyttömästi. Täytyy vaihtaa pääsuutin 5 nroa pienemmäksi, kunhan keksin nykyisen suuttimen koon. Etupallonivelen rasvanippa muuten katkesi ekassa rasvausyrityksessä. Vaihdoin sitten suosiolla heti molemmat.
tare72
2WD

mulla oli pääsuutin 122,5 ja tyhjäkäynti 48.sai armottomasti liikaa bensaa.vaihdoin alkuperäiset takas 95/40.kyllähän siinä vetoja vähän hävis mut toimii paremmin.nyt saa vaan ehkä liian vähän.
jos sulla on orkkis renkaat niin vaihda suosiolla.häviää tärinät ja ajomukavuus kasvaa huomattavasti.
tare
X-Race
6WD
Viesti:

Takarenkaat ovat vielä originaalit, mutta uudet on kyllä tulossa. Eturenkaat silti vain täristivät, mutta vaihdan takarenkaatkin ihan oikeisiin renkaisiin. Originaalithan ovat lähinnä nahat. Lähinnä moottori täristää perkeleesti. Ovat kiinalaiset unohtaneet siitä tasapainotusakselin. Olisikohan se V12, joka alkaa olemaan tärinöidensä puolesta likimain tasapainossa. Taisivat luulla suunnittelevansa sellaista.

Mulla on nyt suuttimet 110 ja muistaakseni 50. Tyhjäkäyntisuutin on passeli, mutta pääsuutin saisi ehkä olla 105. Taidan silti suuttimen vaihtamisen sijaan ostaa paremmin hengittävän suodattimen. Tällä hetkellä on Piilteman versio kiinni.
tare72
2WD

Moi kaikille.Tällä viikolla on tullu ajeltua noin 80 kilometriä mönkkärillä. Iltaisin ajovaatteiden laatu korostuu.80 vauhdissa tuulee jo aika navakasti.pitäis hommata kunnon ajovehkeet.Vaihdoin muuten vielä 48 tyhjäkäynti suuttimen takas.Nyt ois sitten bensansaanti kohdillaan.Vikojakin tullu löydettyä.Yksi moottorin kiinnike poikki.Pitää hitsata.Tukivarsien puslat väljät ja reippaasti.Onko kukaan vaihtanut tohon shinukkaan pienempää takaratasta,isompaa ku ei mahdu eteen.Jos on niin mistä ostit ja minkä mallisen ja merkkisen.Ja moni hampaisen.Kiitos etukäteen vastauksista.
tare
X-Race
6WD
Viesti:

Mulla piteni välitykset sopiviksi 22" takarenkailla.
tare72
2WD

moi..mistä ostit noi 22 takarenkaat.vaikuttiko paljon nopeuteen.onks ne 22- 10- 10
tare
X-Race
6WD
Viesti:

tare72 kirjoitti:moi..mistä ostit noi 22 takarenkaat.vaikuttiko paljon nopeuteen.onks ne 22- 10- 10
Ostin Euromasterilta. En tiedä nopeudesta, koska mittari ei toimi.
Grey
6WD
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3

Viesti Kirjoittaja Grey »

Kattokaapa tuo "ATV myydään" osio. Siellä olis mulla Shinukkaan nappulakumit vanteineen kaupan...
tare72
2WD

moi.Nyt on taas ajeltu.enimmäkseen pitempää matkaa teitä pitkin.Lämmöt meinaa nousta väkisinkin kun eihän tota oo tarkoitettu ajettavaks 20 km. Kaasu pohjassa.Eihän sitä mikään vehje kestä.Joten tällä viikolla perä purkuun ja pikkaisen pienempää ratasta kiinni.Ei tarvii ajaa kaasu pohjassa koko ajan.kun ei montaa hammasta pienennä niin eiköhän toi moottori jaksa vetää.Mites muilla?onko shinukat kestäny kasassa?
tare
P205GTI
4WD
Mönkijä:: Comanche 200cc

Viesti Kirjoittaja P205GTI »

Mulla pysyy 200cc:ssä lämmöt hyvin kurissa vaikka tossa ajelin toissapäivänä 35km putkeen melkeen kaasupohjassa kokomatkan. Eikä flektikään hyrränny kokoaikaa.
tare72
2WD

Mulla nostaa lämmöt tosi korkeelle ku ajaa vaik 5 km kovaa.jäähdytys nesteet ok.en tiedä sit mistä johtuu.
tare
jaakkima
6WD
Mönkijä:: Shinukka

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

tare72 kirjoitti:Mulla nostaa lämmöt tosi korkeelle ku ajaa vaik 5 km kovaa.jäähdytys nesteet ok.en tiedä sit mistä johtuu.
No jos vaikka lukaset tän topiikin http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... &sk=t&sd=a

Siinä on kerrottu miksi ja miten pääset eroon...ja muutenkin tuohon linkkiin olis hyvä kirjottaa, niin me kaikki Shinukka ukkelit löydetään toisemme :wink: . Sieltä löytyy kaikkea virityksistä, ongelmista ja niiden ratkomisista.

Hyvää kesän jatkoja.
Pieru on vain henkistä pahoinvointia...

Ja välillä voidaan todella pahoin.
Vastaa Viestiin