Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Eipä menny shinukka katsastuksesta läpi, päästöt liia isot HC:900 CO:6
Mitenkäs tätä pitäs lähtee säätää et sais alas. Vaihettua osaa on vapaavirasuodatin ja isompi suutin. Tippuuko jos laittaa alkuperäset hilppeet ?
Idromeno
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Maalis 2009 10:24
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Vai katsoivat päästöt, tässä viestiketjussa sivulla 99 eka viesti ja sivu 82 puolessavälin sivua juttua ettei päästöjä ole määritely taikka katota katsastuksessa. Uusi laki tullut voimaan?
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

juu ilmeisesti on tullut :) tuo pohjassa oleva seosruuvi on 5 kierrosta auki, neula on 3:nessa urassa. Eikös silloin päästöt pienene jos laitan seosruuvia enemmän kiinni ?






Edit: Nii kehä katsastuksessa kävin. Nii ja sit irti on tämmöne mötikkä oliko nyt pakokaasun kierrätys juttu tai muu vastaava ? en tiiä onko kattiki poistettu, ainaki siin kohtaa on putkenypäri hitsijälki.
Edit2: näyttäs olevan hapetin, mitä sillä tekee ? :) http://www.menopelimarket.fi/epages/PPO ... 0Bashan%22
Kuva
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

sori tulin kuokkii mut 5kierrosta?tuntus olevan sit melko rikkaalla tyhjäkäynti 2,5 on about maksimi jos siitä ylös päin niin sit vaatii isompaa tyhjäkäynti suutinta...itellä piti ruuvata 3-4 kierrosta mut ilmeni siihen syy et kuminen kurkku oli haljennut. nyt taas seosruuvi auki sen 2,5 ja säädöt kohdillaan.

itellä cpi:ssä ei vaikuttanut katsastukseen vaik oli kierrätysjärjestelmä otettu pois ja tuplat paikoillaan.kyllä se on vaan säädöistä kiinni,eikä täällä pohjois-pohjanmaalla oteta maksua päästömittauksesta eivätkä anna hylkyä on vaan muodollisuus et mittaavat.ainut mikä mulla päästöissä oli korkealla oli tuo happi arvo, oli 6,2 ja sallittu 5.

tuolla hyvä säätöohje http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =28&t=7200
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja zerocools »

katsastus.

oma meni hetäätämällä läpi
vakio kaasutin vakio säädöt katillinen putki ja 1 jäänestoa ihmetteli miten on niin alhaiset arvot.

ja oli mulla joku jäännös ilma arvo liian korkea mut sanoi hyvä se on kovaa ajoa
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

nyt on 2,5 kierrosta auki se kaasarin alapuolella oleva seosruuvi, näyttäs toimivan hyvin jospa sitä nyt ois alle rajan päästöt

veltsu_:lle kiitokset ohjeesta :)
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

jahve3 kirjoitti:nyt on 2,5 kierrosta auki se kaasarin alapuolella oleva seosruuvi, näyttäs toimivan hyvin jospa sitä nyt ois alle rajan päästöt

veltsu_:lle kiitokset ohjeesta :)
ei kestä :D toivotaan parasta ja pelätään pahinta!!muutaku konttorille ja pikku suorapää mukaan ja jos mutisevat vielä niin sanot et säädetään tässä kerralla kohdilleen :roll:
nostokurki
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 30 Touko 2011 13:55
Mönkijä:: Honda TRX350D 4x4
Paikkakunta: Kuopio

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja nostokurki »

Ompa kumma, ei minullakaan katsottu päästöjä kun viime viikolla katsastettiin :shock:

Kävin biltemasta hakemassa nuo katurenkaat eteen ja laitatin kaverilla vanteille, nyt olisi orkkiskumit ylimääräisenä jos jotakuta kiinnostaa. Ajettu 470km, eli käytännössä uudet. Kai nämä menis vaikka jääratakäytössä, tekisi pulttikumit? Vai pitäisikö itsellä ja tekisi "venäjämallin maastokumit", eli pulttiliitoksella kuminpaloja että tulee traktorimainen kuvio... :D olis offikäyttöön omiaan. Mistähän saisi noille 10" peltivanteet?
Honda TRX350D 4x4, Suzuki Marauder VZ800, Ural IMZ-8.103, Honda CB350, VW Golf 1.6TD, Mitsu Galant Sigma 1.6GL
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

nostokurki kirjoitti:Ompa kumma, ei minullakaan katsottu päästöjä kun viime viikolla katsastettiin :shock:

Kävin biltemasta hakemassa nuo katurenkaat eteen ja laitatin kaverilla vanteille, nyt olisi orkkiskumit ylimääräisenä jos jotakuta kiinnostaa. Ajettu 470km, eli käytännössä uudet. Kai nämä menis vaikka jääratakäytössä, tekisi pulttikumit? Vai pitäisikö itsellä ja tekisi "venäjämallin maastokumit", eli pulttiliitoksella kuminpaloja että tulee traktorimainen kuvio... :D olis offikäyttöön omiaan. Mistähän saisi noille 10" peltivanteet?

Onko hyvät noi biltemat ?

Ilmeisesti toi päästömitaus tehää vaan pk seudulla :D
mitenkäs noihin iskareihin vaihetaan öljyt ? tai yleinsäkkää säädetää ?


Edit2: Jumakauta, kiristin jousia ni tää mönkkärihä menee jopa suoraa ja tärinät stongaa ki hävis melkee kokonaa.
dcac
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 28 Touko 2011 15:54
Paikkakunta: harjavalta

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja dcac »

onko mahdollista että jos seosruuvi on liikaa auki niin ei toimi kunnolla ryyppy päällä toimi jotenkuten
kiinalaisen mönkiän omistaja ja ylpeä siitä
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

mikä letku tohon egr:n isompaan kultaseen liitäntään tulee ? eikö alkukäyrästä tule harmaaseen, ja pienempään kultaseen kaasarilta ?
jarik
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Tammi 2008 18:01
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jarik »

jahve3 kirjoitti:mikä letku tohon egr:n isompaan kultaseen liitäntään tulee ? eikö alkukäyrästä tule harmaaseen, ja pienempään kultaseen kaasarilta ?
Isompi harmaa eli pohjasta, menee tuohon:
Kuva

Se toinen paksumpi, elikkä onko se se isompi kultanen, letku kiertää tuollaseen mölikkään:
Kuva

joka on kiinni startin lähellä:
Kuva

Pikkuletku on sitte luultavasti imukaulaan.
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

jarik kirjoitti:
jahve3 kirjoitti:mikä letku tohon egr:n isompaan kultaseen liitäntään tulee ? eikö alkukäyrästä tule harmaaseen, ja pienempään kultaseen kaasarilta ?
Isompi harmaa eli pohjasta, menee tuohon:
Se toinen paksumpi, elikkä onko se se isompi kultanen, letku kiertää tuollaseen mölikkään:
joka on kiinni startin lähellä:

Pikkuletku on sitte luultavasti imukaulaan.
Kiitokset :D ei ollu imukaulassa letku liitäntää. Kaasarin päältä kyllä lähtee joku ohut letku on varmaan se ?

Edit: sulla ei näköjää oo siin kaasarin päällä sitä
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Hei,

nyt on stixe stxe:n tilalla. Pari päivää tullut laitettua jo pihalla parempaan kuntoon. Huomaan että takarattaan vaihto menee eri tavalla kuin stxe:ssa. Voisiko joku vääntää rautalangasta miten. Isot mutterit varmastikin sivuilta pois, mutta pudotetaankos akseli pois kokonaan avaamalla 8 pulttia + jarrusatulan 2 pulttia (siis ne 8 pulttia jotka löysätään ketjuja kiristäessä jotta epäkesko kääntyy) että rattaan saa vaihdettua? Jarrusatula varmaan myös puretaan tai käännetään sivulle että akseli tipahtaa? Kiitos etukäteen.
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

plosokameli kirjoitti:Hei,

nyt on stixe stxe:n tilalla. Pari päivää tullut laitettua jo pihalla parempaan kuntoon. Huomaan että takarattaan vaihto menee eri tavalla kuin stxe:ssa. Voisiko joku vääntää rautalangasta miten. Isot mutterit varmastikin sivuilta pois, mutta pudotetaankos akseli pois kokonaan avaamalla 8 pulttia + jarrusatulan 2 pulttia (siis ne 8 pulttia jotka löysätään ketjuja kiristäessä jotta epäkesko kääntyy) että rattaan saa vaihdettua? Jarrusatula varmaan myös puretaan tai käännetään sivulle että akseli tipahtaa? Kiitos etukäteen.
joo ja jarrun puolelta pitää ottaa viel tää auki
Kuva
Vastaa Viestiin