Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kakkos vaihde ei meinaa pysyä päällä, hyppii väkisin vapaalle ja kolmoselle..
Onko muilla ollut vastaavaa vikaa?
Ajattelin vaan että tietäis jo valmiiks mitä osia tilata ennen ku aukasee..
Onko muilla ollut vastaavaa vikaa?
Ajattelin vaan että tietäis jo valmiiks mitä osia tilata ennen ku aukasee..
FudeKawa 500 -07
Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 30 Touko 2011 13:55
- Mönkijä:: Honda TRX350D 4x4
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Eipä tunnu olevan sen paremmat, yhtä pahasti rytkyttää. Ei ihan niin terävästi, mutta peilit ei pysy säädöissään ja vatkaa tosi kettumaisesti. Kuvio on kyllä parempi, jos meinaa käydä montulla tai ehkä vähän metsässäkin, tiheämpi ja enemmän poikittaista uraa tekee höpöä maastopidollejahve3 kirjoitti: Onko hyvät noi biltemat ?
Edit2: Jumakauta, kiristin jousia ni tää mönkkärihä menee jopa suoraa ja tärinät stongaa ki hävis melkee kokonaa.

Miten kiristit jousia, ja paljonko ja mistäkä ja kuinka ja mitäkä?

Honda TRX350D 4x4, Suzuki Marauder VZ800, Ural IMZ-8.103, Honda CB350, VW Golf 1.6TD, Mitsu Galant Sigma 1.6GL
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Säädin tyhjäkäynti seosta laihemmalle ni nyt taas sammuu jo täydestä vauhista päästää tyhjäkäynnille pitääkö sit laittaa pikkasen rikkaammalle ? nyt on auki 2
kierrosta. Vissii tyhjäkäyntisuutin liian pieni, vakio meinaa paikalla...
kierrosta. Vissii tyhjäkäyntisuutin liian pieni, vakio meinaa paikalla...
Viimeksi muokannut jahve3, 06 Kesä 2011 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 05 Kesä 2011 09:15
- Mönkijä:: EX STIXE
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Terve! täällä olisi taas uusi sinukka kuski. minkä niveliä näissä kiinalaisissa ootte käyttänyt?
Omassa pelissä meinaa olla pientä sähkö vikaa kun joskus aina kun ajovalon pistää päälle niin sammuu tai vilkun kun pistää niin sammuu
Omassa pelissä meinaa olla pientä sähkö vikaa kun joskus aina kun ajovalon pistää päälle niin sammuu tai vilkun kun pistää niin sammuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
nyt toimii muuten, mutta kumma et joutuu pitää neulaa alimassa ettei rupee booaa ku antaa kaasuu, ei vissii oo iha normaalii ? tehoaki tuli kivasti litää ku toimii 

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
jahve3 kirjoitti:Säädin tyhjäkäynti seosta laihemmalle ni nyt taas sammuu jo täydestä vauhista päästää tyhjäkäynnille pitääkö sit laittaa pikkasen rikkaammalle ? nyt on auki 2
kierrosta. Vissii tyhjäkäyntisuutin liian pieni, vakio meinaa paikalla...
juu sama homma ol mul mut nyt kun vaihdoin 115 pää suuttimen ja 45 suuttimen niin alko pelittää ja jerkkuakin tul lisää
kiinalaisen mönkiän omistaja ja ylpeä siitä
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kiitos. Tuota just ihmettelin että pitääkö tuota jarrusysteemiä hivuttaa sivummalle että akseli mahtuu putoamaan kun siinähän on se paksu laakerit sisältävä epäkeskoa mötikkä. Mutta kai se siitä lähtee.jahve3 kirjoitti:
joo ja jarrun puolelta pitää ottaa viel tää auki
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
jarrusta ne 2 runkoo tulevaa irti, sitte jarru veks ja sen jälkee avaa toi pultti ja vedä se mötikkä vasemmalle ni sit tippuu.plosokameli kirjoitti:Kiitos. Tuota just ihmettelin että pitääkö tuota jarrusysteemiä hivuttaa sivummalle että akseli mahtuu putoamaan kun siinähän on se paksu laakerit sisältävä epäkeskoa mötikkä. Mutta kai se siitä lähtee.jahve3 kirjoitti:
joo ja jarrun puolelta pitää ottaa viel tää auki
Mulla oli ongelmana saada ne rattaan puoleset nippelit irti et pääsee rattaaseen käsiks, oli meinaa sitä mutteri lukitetta sen verra

Edit: oli muute jännä juttu ku vertasin 120 ja vakio suutinta ni en huomaa mitä eroo reikien koossa
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
FOXER kirjoitti:Terve! täällä olisi taas uusi sinukka kuski. minkä niveliä näissä kiinalaisissa ootte käyttänyt?
Omassa pelissä meinaa olla pientä sähkö vikaa kun joskus aina kun ajovalon pistää päälle niin sammuu tai vilkun kun pistää niin sammuu
Tuossa ylä ja alapään saapi http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... 126b595a82zerocools kirjoitti:yläpallonivel mersu motonet osanumerolla 17-2079 hinta 8.80€
ainut ongelma oli toinen holkillinen 14mm hienokierre mutteri mutta sattui olemaan varalla toiset vanhat pallonivelet joten sain muterin siitä.
no erikois pulttiliikestä muteri ja joku sopiva holkki niin homma hoituu.
itsellä vaihto kesti n:1h ja kaikki meni kuin elokuvissa.
Korjatkoon joku jos tuli virhe

- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tarkoitatko niitä kahta lukitusmutteria, mie en nimittäin niitä saanut irti tuolta rattaan puolelta. Jos en nimittäin ihan sokea ole, niin kierre on tehty sille puolelle akseliin päinvastaisesti, ja mutterit kiristyy vasemmalle pyörittäessä ja avautuu oikealle. Ennenkuin tajusin asian, sain vedettyä mutterit vahingossa yhteen niin tiukkaan että toistaiseksi eivät liiku mihinkään. STXE:ssa kyllä aukesivat ihan samoin päin molemmilla puolilla. Oliko näin sinullakin?jahve3 kirjoitti:plosokameli kirjoitti:Mulla oli ongelmana saada ne rattaan puoleset nippelit irti et pääsee rattaaseen käsiks, oli meinaa sitä mutteri lukitetta sen verrajahve3 kirjoitti:
Kierre kyllä lähtee nousemaan vasemmalle rattaaseen päin katsoessa akselia myöten, joten kiristynee vasemmalle. Ja mie jurautin ne mutterit yhteen kiristäen olevinaan oikeanpuoleista kun oli klappia niin paljon että se holkki heilui mutterin ja laakeripesän välissä.
Edit: Lähti auki, eli oli juuri kuten päättelin, 30 cm jakari ja siihen 10 kilon käsipainolla isku päähän parikymmentä kertaa, tunkeutuvien voiteluaineiden kanssa. Naapurit tykkää.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
plosokameli kirjoitti:
Tarkoitatko niitä kahta lukitusmutteria, mie en nimittäin niitä saanut irti tuolta rattaan puolelta.
Juurikin niitä. Mulla oli vielä sitä mutterin lukitus ainetta niissä

Edit: mitens nää iskareiden säädöt toimii ?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Siis mersun raidetangon pääkö käy shinukkaan yläpalloniveleksi???jahve3 kirjoitti:FOXER kirjoitti:Terve! täällä olisi taas uusi sinukka kuski. minkä niveliä näissä kiinalaisissa ootte käyttänyt?
Omassa pelissä meinaa olla pientä sähkö vikaa kun joskus aina kun ajovalon pistää päälle niin sammuu tai vilkun kun pistää niin sammuuTuossa ylä ja alapään saapi http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... 126b595a82zerocools kirjoitti:yläpallonivel mersu motonet osanumerolla 17-2079 hinta 8.80€
ainut ongelma oli toinen holkillinen 14mm hienokierre mutteri mutta sattui olemaan varalla toiset vanhat pallonivelet joten sain muterin siitä.
no erikois pulttiliikestä muteri ja joku sopiva holkki niin homma hoituu.
itsellä vaihto kesti n:1h ja kaikki meni kuin elokuvissa.
Korjatkoon joku jos tuli virhe
Eikö ne mdcombrexin yläpallot ole sopivat?
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 30 Touko 2011 13:55
- Mönkijä:: Honda TRX350D 4x4
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kannattaa ostaa sähkökäyttöinen pulttimopo noita varten. Minulla oli kaksi pyöränmutteria väännetty väärille jengoille, ja oli sen verran tiukassa että ristikkoavain pyörähti pyöristäen kulmat mennessään. Laitoin pulttipyssyyn kuusikulmaisen hylsyn, ja auki pärähti. Pulttimopona halpa-hallista ostettu 39,90€ versio, johon on vain rasvat vaihdettu vaihteistoon... Todettu hyväksi pienissä rassaushommissa, on jo maksanut hintansa takaisin rikkoontumattomien pulttien ja mutterien muodossa, kierteistä puhumattakaanplosokameli kirjoitti: Edit: Lähti auki, eli oli juuri kuten päättelin, 30 cm jakari ja siihen 10 kilon käsipainolla isku päähän parikymmentä kertaa, tunkeutuvien voiteluaineiden kanssa. Naapurit tykkää.

Nyt sain viimein paikoilleen rosterisen pakoputken, kun tänään sain aikaiseksi porata pultinreiät laippaan. Vanha kun oli mallina, oli vähän epävarmaa, miten uusi putki istuisi, mutta kun laipan ja viimeisen pätkän heppasi kiinni vasta kun putki oli mönkkärissä paikoillaan, tuli liitoksesta suora. Materiaalina siis 42mm ulkohalkaisijalla oleva rosteriputki ja -mutkat, sekä Motonetistä ostettu yleismallinen 9cm halkaisijaltaan oleva äänenvaimennin josta ristikko aukaistu sisältä. Kyllä muuten muuttui ihan eri mönkijäksi vakioputkeen (josta tyhjätty pönttö) verrattuna!!! Ääni on mielettömän matala murina, eikä entistä putkea vaivannutta ärsyttävää pärinää ole enää ollenkaan. Kuulostaa kuin sylinteritilavuutta olisi ainakin puolet lisää. Mutta kaikkein parasta on lisääntynyt sitkeys ja vääntö, jaksaa vetää ihan eri tavalla. Ei tarvitse edes ylämäkiin lisätä kaasua "hillittömästi" kuten ennen, vaan pintakaasulla mennään

Honda TRX350D 4x4, Suzuki Marauder VZ800, Ural IMZ-8.103, Honda CB350, VW Golf 1.6TD, Mitsu Galant Sigma 1.6GL
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 30 Touko 2011 13:55
- Mönkijä:: Honda TRX350D 4x4
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

siinä vielä kuva todisteeksi...

Honda TRX350D 4x4, Suzuki Marauder VZ800, Ural IMZ-8.103, Honda CB350, VW Golf 1.6TD, Mitsu Galant Sigma 1.6GL
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
hieno
Ei juma nyt vuotaa kaasari jostai ku ui moottori kaasarin alta bensassa

Ei juma nyt vuotaa kaasari jostai ku ui moottori kaasarin alta bensassa