Shineray XY250STIXE keskustelu!
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Taas tulee uusi kysymys tässä stixeen tutustuttaessa..eli vesipumpun alla (sen pohjassa) on reikä noin 2-3mm halkaisijaltaan, kyllä se siellä tarkoituksella on. Huomasin että siitä todennäköisesti valuttaa öljyä. Mikä'on tämän tarkoitus? Ei se sitä kauheasti lorottele, vaan kymmenen kilometrin aikana oli selkeästi kuitenkin valutellut. En ole huomannut että nesteet olisivat kuitenkaan sekoittuneet. Osaako kukaan valaista tähän?
edit: Reikä on todennäköisesti kertomassa milloine nestetilan ja öljytilan välinen stefa on kökkönä? Päättelinkö oikein? Ja kun nyt öljyä tulee reiästä, niin vettä saattaa alkaa päästä öljynkin puolelle. Tämäkin vielä, aina jotain.
edit: Reikä on todennäköisesti kertomassa milloine nestetilan ja öljytilan välinen stefa on kökkönä? Päättelinkö oikein? Ja kun nyt öljyä tulee reiästä, niin vettä saattaa alkaa päästä öljynkin puolelle. Tämäkin vielä, aina jotain.
Viimeksi muokannut plosokameli, 14 Kesä 2011 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Idromeno kirjoitti:http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... it#p236507
kiitos, huomenna pitäis käydä ostamassa. jaksaisko sit vielä joku kertoa mistä sais ohjeita mieluiten kuvien kaa miten lähtis vaihtaa laakerit ite vai onko se vaikeakin homma tehdä ite?
lainaten jonkun muun sanat foorumilta ihan kädetön en oo on näitä joitakin korjauksia autossakin tehnyt mut mönkijä on vielä aika uus juttu joten en tiiä miten mikäkin toimii

- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mie vaihdoin etupyörien laakerit stxe-malliin ja en ollut sellaista ikinä tehnyt. Lääkerit sai irti lyömällä pitkällä pultilla. Purku oli helppo siis ainakin etupäässä. Takapään laakereiden vaihto kiinnostaisi itseänkin, ulommat stefat on ainakin aika murusina.Dob kirjoitti:kiitos, huomenna pitäis käydä ostamassa. jaksaisko sit vielä joku kertoa mistä sais ohjeita mieluiten kuvien kaa miten lähtis vaihtaa laakerit ite vai onko se vaikeakin homma tehdä ite?Idromeno kirjoitti:http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... it#p236507
lainaten jonkun muun sanat foorumilta ihan kädetön en oo on näitä joitakin korjauksia autossakin tehnyt mut mönkijä on vielä aika uus juttu joten en tiiä miten mikäkin toimii
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
ok, siinä on ilmeisestikin irrotettava renkaat, ratas ja jarrut ja sit puretaan koko homma? ja sit laakereiden lisäks on vaihdettava myöskin stefat? mitä muuta siinä samalla pitäis vaihtaa? kai sitä vois ite yrittää tehdä
jos en saa kasattua niin sit vaan vie huoltoon

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
olet oikeessa on mersun raidetangon pää mutta soveltuu tuommoiseen kiian ihmeeseen vallan mainiosti meinan kiinan rimpula ei ole tehty kestämään kuten mersun. =)plosokameli kirjoitti:Hei, joo niinhän se löytyy, mutta lähinnä juuri tätä ihmettelen että eikös tuo osa ollut raidetangon pää mersusta, ei ylätukivarteen tarkoitettu pallonivel. Mutta jos tosiaan se menee yläpalloniveleksi tukivarteen, niin kai se on uskottava.zerocools kirjoitti:osanumerokin löytyy kun selaa ilmoituksiani takaisin päin
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
tuli pieni ongelma tiivisteiden kaa, eli mitat olis nää:
Tiivisteet:
ulommat: AS 40x62x8
sisempi rattaan puolella: A 50x62x8 (tiivistekeskukselta/etralta löytyy 50x62x7)
sisempi jarrun puolella: A 50x62x12 ( - " - 50x62x10)
mut tätä eka on vain 40x62x7, toinen just tuo 50x62x7 ja tuo sisempi jarrun puolelta niin sitä ei oo ollenkaan.
mistä vois tilata oikean mittaiset vai käykö esim nää pienemmät?
Tiivisteet:
ulommat: AS 40x62x8
sisempi rattaan puolella: A 50x62x8 (tiivistekeskukselta/etralta löytyy 50x62x7)
sisempi jarrun puolella: A 50x62x12 ( - " - 50x62x10)
mut tätä eka on vain 40x62x7, toinen just tuo 50x62x7 ja tuo sisempi jarrun puolelta niin sitä ei oo ollenkaan.
mistä vois tilata oikean mittaiset vai käykö esim nää pienemmät?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Huomasin tuossa omassa että ketjut kiristyvät ja löystyvät kun työntää vehjettä. Onkohan taka-akseli vinossa vain mistäköhän johtuu?
En ole ekspertti laakeriasoissa, korjatkaa jos olen väärässä.
Millin ero ei varmaankaan suurta ongelmaa tuota. Tuossa viestissä mainittin myös 50x62x10 joten eiköhän nekin käy, jos löytyy. Tämä siis ihan mututuntumalla, ei omakohtaisia abduktiokokemuksia.
Tuossa oli juttua muutama sivu sitten taka-akselista ja siellä on kai jotkut mutterit jotka avautuvat myötäpäivään, eli katso mihin päin kierteet menevät ennen kuin avaat.
En ole ekspertti laakeriasoissa, korjatkaa jos olen väärässä.
Millin ero ei varmaankaan suurta ongelmaa tuota. Tuossa viestissä mainittin myös 50x62x10 joten eiköhän nekin käy, jos löytyy. Tämä siis ihan mututuntumalla, ei omakohtaisia abduktiokokemuksia.
Tuossa oli juttua muutama sivu sitten taka-akselista ja siellä on kai jotkut mutterit jotka avautuvat myötäpäivään, eli katso mihin päin kierteet menevät ennen kuin avaat.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
joo purin nyt koko paskan ja huomasin että tuo A 50x62x12 on ihan ehjä ja paikalla, mut nyt ongelmana on se että ne 2 muuta tiivistettä ja laakerit oli palasina, kaivoin ne pois mut nyt sit en tiiä mikä meni mihinkin kun en voinut katsoa miten ne oli alunperin siinä...sekä sit tuo laakerin sisärengas jäi sinne tankoon niin miten sen oikein sais pois hajotamatta koko tanko?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
ps. itellä on/oli kans tuo ongelma ketjun kaa ja syynä on just nuo laakerit. nyt kun tuli nostettua takapyörät ilmaan niin huomasin että taka-akseli pyörii sivuttain aika reilusti kun laakerit puuttui 

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kai se pitää minunkin alkaa räplätä laakereilla.
Tuossa muuten saksanpojalla kuvitetut ohjeet:
http://www.stixe.de/index.php?artid=45
Tuossa vielä mittoja. (Nuo 6008 laakerit on kai jotkut syksyn 2008 Kenno maleissa, mitä nyt lukiosaksalla ymmärsin). Googlekääntäjä apuun.
http://www.stixe.de/index.php?artid=46
Tuossa muuten saksanpojalla kuvitetut ohjeet:
http://www.stixe.de/index.php?artid=45
Tuossa vielä mittoja. (Nuo 6008 laakerit on kai jotkut syksyn 2008 Kenno maleissa, mitä nyt lukiosaksalla ymmärsin). Googlekääntäjä apuun.
http://www.stixe.de/index.php?artid=46
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
itellä on tuo stxe malli niin se on hiukan erilainen mut aikalaila samalainen. tuo päässä oleva mutteri oikealla on jumissa niin en saa koko tangon vedettyä ulos, mut ei sitä kait tarvikaan kun laitan eka sisempi steffa, sit laakeri ja ulompi ja sit ratas paikalle? ja ilmeisestikin nuo kaikki osat on siinä vasemalla reunassa.
vähän nyt pihalla tään kaa
vähän nyt pihalla tään kaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Idromeno kirjoitti:Kai se pitää minunkin alkaa räplätä laakereilla.
Tuossa muuten saksanpojalla kuvitetut ohjeet:
http://www.stixe.de/index.php?artid=45
Tuossa vielä mittoja. (Nuo 6008 laakerit on kai jotkut syksyn 2008 Kenno maleissa, mitä nyt lukiosaksalla ymmärsin). Googlekääntäjä apuun.
http://www.stixe.de/index.php?artid=46
kiitos, tuo on just sitä mitä etsinkin, tuossa on videotkin miten koko homma meni stxe mallille
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Jaa että STXE, siinähän on sitten eri laakerit kuin STIXEssä, löysit varmaan saksan sivuilta ne oikeat koot?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
http://83.169.4.206/maik/anleitung/index.php?artid=173
joo onhan tässä nää koot en vaan oikein tajua mihin mikäkin menee kun kuvassa on vähemmän osia kun mitä näitä eri kokoja ilmoitetaan.
joo onhan tässä nää koot en vaan oikein tajua mihin mikäkin menee kun kuvassa on vähemmän osia kun mitä näitä eri kokoja ilmoitetaan.
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Hmm, miulla vipeltää renkaat miten sattuu ajon aikana, vanteetkin näyttää soikealta. Ei kyllä täristä. Taidan vaihtaa itsekin etu- ja takapään laakerit ihan turvallisuuden takia. Ketjut tekee tuota samaa.Dob kirjoitti:ps. itellä on/oli kans tuo ongelma ketjun kaa ja syynä on just nuo laakerit. nyt kun tuli nostettua takapyörät ilmaan niin huomasin että taka-akseli pyörii sivuttain aika reilusti kun laakerit puuttui
Samalla laittaa 38 rattaan 42:sen tilalle taakse.
Miulla ei oo ollut mitään booausongelmaa ym. vaikken tiedä onko suuttimia vaihdettu, putki on avarrettu ja vapaavirtaussuodin, mutta ei tuo kyllä mikään tykki ole 42:kaan rattaalla joten mietin jaksaako kulkea 38:lla. Stxe ei jaksanut. Tässä stixessa ei mee ainakaan rajoittimelle 42:lla. Takana on kyllä ylikoon renkaat 21" joka tietty tuo samaa etua kuin ratastus. GPS näytti n. 89 parhaimmillaan.