Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Taas tulee uusi kysymys tässä stixeen tutustuttaessa..eli vesipumpun alla (sen pohjassa) on reikä noin 2-3mm halkaisijaltaan, kyllä se siellä tarkoituksella on. Huomasin että siitä todennäköisesti valuttaa öljyä. Mikä'on tämän tarkoitus? Ei se sitä kauheasti lorottele, vaan kymmenen kilometrin aikana oli selkeästi kuitenkin valutellut. En ole huomannut että nesteet olisivat kuitenkaan sekoittuneet. Osaako kukaan valaista tähän?

edit: Reikä on todennäköisesti kertomassa milloine nestetilan ja öljytilan välinen stefa on kökkönä? Päättelinkö oikein? Ja kun nyt öljyä tulee reiästä, niin vettä saattaa alkaa päästä öljynkin puolelle. Tämäkin vielä, aina jotain.
Viimeksi muokannut plosokameli, 14 Kesä 2011 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dob
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 12 Kesä 2011 16:28

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Dob »


kiitos, huomenna pitäis käydä ostamassa. jaksaisko sit vielä joku kertoa mistä sais ohjeita mieluiten kuvien kaa miten lähtis vaihtaa laakerit ite vai onko se vaikeakin homma tehdä ite?
lainaten jonkun muun sanat foorumilta ihan kädetön en oo on näitä joitakin korjauksia autossakin tehnyt mut mönkijä on vielä aika uus juttu joten en tiiä miten mikäkin toimii :D
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Dob kirjoitti:
kiitos, huomenna pitäis käydä ostamassa. jaksaisko sit vielä joku kertoa mistä sais ohjeita mieluiten kuvien kaa miten lähtis vaihtaa laakerit ite vai onko se vaikeakin homma tehdä ite?
lainaten jonkun muun sanat foorumilta ihan kädetön en oo on näitä joitakin korjauksia autossakin tehnyt mut mönkijä on vielä aika uus juttu joten en tiiä miten mikäkin toimii :D
Mie vaihdoin etupyörien laakerit stxe-malliin ja en ollut sellaista ikinä tehnyt. Lääkerit sai irti lyömällä pitkällä pultilla. Purku oli helppo siis ainakin etupäässä. Takapään laakereiden vaihto kiinnostaisi itseänkin, ulommat stefat on ainakin aika murusina.
Dob
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 12 Kesä 2011 16:28

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Dob »

ok, siinä on ilmeisestikin irrotettava renkaat, ratas ja jarrut ja sit puretaan koko homma? ja sit laakereiden lisäks on vaihdettava myöskin stefat? mitä muuta siinä samalla pitäis vaihtaa? kai sitä vois ite yrittää tehdä :) jos en saa kasattua niin sit vaan vie huoltoon
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja zerocools »

plosokameli kirjoitti:
zerocools kirjoitti:osanumerokin löytyy kun selaa ilmoituksiani takaisin päin
Hei, joo niinhän se löytyy, mutta lähinnä juuri tätä ihmettelen että eikös tuo osa ollut raidetangon pää mersusta, ei ylätukivarteen tarkoitettu pallonivel. Mutta jos tosiaan se menee yläpalloniveleksi tukivarteen, niin kai se on uskottava.
olet oikeessa on mersun raidetangon pää mutta soveltuu tuommoiseen kiian ihmeeseen vallan mainiosti meinan kiinan rimpula ei ole tehty kestämään kuten mersun. =)
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Dob
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 12 Kesä 2011 16:28

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Dob »

tuli pieni ongelma tiivisteiden kaa, eli mitat olis nää:
Tiivisteet:
ulommat: AS 40x62x8
sisempi rattaan puolella: A 50x62x8 (tiivistekeskukselta/etralta löytyy 50x62x7)
sisempi jarrun puolella: A 50x62x12 ( - " - 50x62x10)


mut tätä eka on vain 40x62x7, toinen just tuo 50x62x7 ja tuo sisempi jarrun puolelta niin sitä ei oo ollenkaan.
mistä vois tilata oikean mittaiset vai käykö esim nää pienemmät?
Idromeno
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Maalis 2009 10:24
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Huomasin tuossa omassa että ketjut kiristyvät ja löystyvät kun työntää vehjettä. Onkohan taka-akseli vinossa vain mistäköhän johtuu?


En ole ekspertti laakeriasoissa, korjatkaa jos olen väärässä.
Millin ero ei varmaankaan suurta ongelmaa tuota. Tuossa viestissä mainittin myös 50x62x10 joten eiköhän nekin käy, jos löytyy. Tämä siis ihan mututuntumalla, ei omakohtaisia abduktiokokemuksia.
Tuossa oli juttua muutama sivu sitten taka-akselista ja siellä on kai jotkut mutterit jotka avautuvat myötäpäivään, eli katso mihin päin kierteet menevät ennen kuin avaat.
Dob
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 12 Kesä 2011 16:28

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Dob »

joo purin nyt koko paskan ja huomasin että tuo A 50x62x12 on ihan ehjä ja paikalla, mut nyt ongelmana on se että ne 2 muuta tiivistettä ja laakerit oli palasina, kaivoin ne pois mut nyt sit en tiiä mikä meni mihinkin kun en voinut katsoa miten ne oli alunperin siinä...sekä sit tuo laakerin sisärengas jäi sinne tankoon niin miten sen oikein sais pois hajotamatta koko tanko?
Dob
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 12 Kesä 2011 16:28

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Dob »

ps. itellä on/oli kans tuo ongelma ketjun kaa ja syynä on just nuo laakerit. nyt kun tuli nostettua takapyörät ilmaan niin huomasin että taka-akseli pyörii sivuttain aika reilusti kun laakerit puuttui :D
Idromeno
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Maalis 2009 10:24
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Kai se pitää minunkin alkaa räplätä laakereilla.
Tuossa muuten saksanpojalla kuvitetut ohjeet:
http://www.stixe.de/index.php?artid=45
Tuossa vielä mittoja. (Nuo 6008 laakerit on kai jotkut syksyn 2008 Kenno maleissa, mitä nyt lukiosaksalla ymmärsin). Googlekääntäjä apuun.
http://www.stixe.de/index.php?artid=46
Dob
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 12 Kesä 2011 16:28

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Dob »

itellä on tuo stxe malli niin se on hiukan erilainen mut aikalaila samalainen. tuo päässä oleva mutteri oikealla on jumissa niin en saa koko tangon vedettyä ulos, mut ei sitä kait tarvikaan kun laitan eka sisempi steffa, sit laakeri ja ulompi ja sit ratas paikalle? ja ilmeisestikin nuo kaikki osat on siinä vasemalla reunassa.

vähän nyt pihalla tään kaa :D
Dob
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 12 Kesä 2011 16:28

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Dob »

Idromeno kirjoitti:Kai se pitää minunkin alkaa räplätä laakereilla.
Tuossa muuten saksanpojalla kuvitetut ohjeet:
http://www.stixe.de/index.php?artid=45
Tuossa vielä mittoja. (Nuo 6008 laakerit on kai jotkut syksyn 2008 Kenno maleissa, mitä nyt lukiosaksalla ymmärsin). Googlekääntäjä apuun.
http://www.stixe.de/index.php?artid=46

kiitos, tuo on just sitä mitä etsinkin, tuossa on videotkin miten koko homma meni stxe mallille
Idromeno
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Maalis 2009 10:24
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Jaa että STXE, siinähän on sitten eri laakerit kuin STIXEssä, löysit varmaan saksan sivuilta ne oikeat koot?
Dob
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 12 Kesä 2011 16:28

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Dob »

http://83.169.4.206/maik/anleitung/index.php?artid=173
joo onhan tässä nää koot en vaan oikein tajua mihin mikäkin menee kun kuvassa on vähemmän osia kun mitä näitä eri kokoja ilmoitetaan.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Dob kirjoitti:ps. itellä on/oli kans tuo ongelma ketjun kaa ja syynä on just nuo laakerit. nyt kun tuli nostettua takapyörät ilmaan niin huomasin että taka-akseli pyörii sivuttain aika reilusti kun laakerit puuttui :D
Hmm, miulla vipeltää renkaat miten sattuu ajon aikana, vanteetkin näyttää soikealta. Ei kyllä täristä. Taidan vaihtaa itsekin etu- ja takapään laakerit ihan turvallisuuden takia. Ketjut tekee tuota samaa.
Samalla laittaa 38 rattaan 42:sen tilalle taakse.

Miulla ei oo ollut mitään booausongelmaa ym. vaikken tiedä onko suuttimia vaihdettu, putki on avarrettu ja vapaavirtaussuodin, mutta ei tuo kyllä mikään tykki ole 42:kaan rattaalla joten mietin jaksaako kulkea 38:lla. Stxe ei jaksanut. Tässä stixessa ei mee ainakaan rajoittimelle 42:lla. Takana on kyllä ylikoon renkaat 21" joka tietty tuo samaa etua kuin ratastus. GPS näytti n. 89 parhaimmillaan.
Vastaa Viestiin