kimes kirjoitti:Kuis paljon joudutte pitää ryyppyä päällä et saa kaiken tehon ulos?
entäs mites paljon teil on se pieni messinkinen ruuvi oikeel puolel kaasaria pohjas ,joka törröttää alas päin auki, voisko joku laittaa kuvan omasta ! itelläni on ollu käynti ongelmia,ja hukka putkesta on lorottamal tullu löpöö vaikka oikeel puolel kyljes oleva ruuvi on ollu niin tiukas kun jaksaa vääntää kiinni!
Mulla STXE mallissa ei ryyppyä tartte auki pitää kun kylmä käynnistyksessä(isommat suuttimet). Se pieni ruuvi alaspäin on seos ruuvi, joten asento riippuu koneen kokoonpanosta. Se toinen ruuvi siinä kyljessä on tyhjäkäynti ruuvi. Mitä tiukemmaksi (myötäpäivään) sitä kääntää sitä korkeemmalle se nostaa neulaa ja saa enemmän soppaa eli ei ihmekään että tulvii.
Nyt kone lämpöseks, tyhjäkäynti ruuvista sen verta että käy. Seosruuvia kääntelemään puoleen jos toiseen että käy mahdollisimman kovilla kierroksilla, ja samaa kaavaa jatketaan niin kauan että ollaan tyytyväisiä. Jos isommat suuttimet ja avarampi putsari niin ainakin itse jouduin nostamaan neulaa yhden pykälän, jotta ei käynny laihalla. Mulla oli seosmittari kiinni kun tota säädin.
Ei tulvi kaasari, vaikka olis tyhjäkäynti mihin säädetty. Neulaventiilin pitäisi pitää bensapinnan normaalina, eli nyt ilmeisesti neulaventtiilissä on roska.
X-Race kirjoitti:Ei tulvi kaasari, vaikka olis tyhjäkäynti mihin säädetty. Neulaventiilin pitäisi pitää bensapinnan normaalina, eli nyt ilmeisesti neulaventtiilissä on roska.
Mutta jos neilaventtiili ei pääse alas kun tyhjäkäynti ruuvi on ruuvattu pohjaan eli neula venttiili on niin ylhäällä mitä ilman mekaanista säätöä pystyy saamaan. Eikö tyhjäkäyntiruuvi juuri nosta kiilamaisen hahlon avulla neulaventtiiliä. No voin olla väärässäkin kun tutkimusmatka kaasareiden kanssa on melko lyhyt .
X-Race kirjoitti:Ei tulvi kaasari, vaikka olis tyhjäkäynti mihin säädetty. Neulaventiilin pitäisi pitää bensapinnan normaalina, eli nyt ilmeisesti neulaventtiilissä on roska.
Mutta jos neilaventtiili ei pääse alas kun tyhjäkäynti ruuvi on ruuvattu pohjaan eli neula venttiili on niin ylhäällä mitä ilman mekaanista säätöä pystyy saamaan. Eikö tyhjäkäyntiruuvi juuri nosta kiilamaisen hahlon avulla neulaventtiiliä. No voin olla väärässäkin kun tutkimusmatka kaasareiden kanssa on melko lyhyt .
Kaasuttimen neula ja neulaventtiili on eri asia. Neulaventtiilistä puhutaan kun kyseessä on kohon neulaventtiili. Eli se venttiili jota kaasuttimen koho liikuttaa ja pitää polttoaineen pinnan kaasuttimen kohokammiossa oikealla tasolla. Kaasuttimen neulasta taas puhutaan kun kyseessä on luistimessa oleva neula. Vähän ristiriitaiset nuo nimitykset on mutta tuollaiseksi ne on muodotunut.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Itellä ollu k.o. mönkijä kuukauden verran. Nytten on aika mielen kiintoinen ongelma. Akku oli mennyt tyhjäksi 5pv seisomisen jälkeen. Mittaristoon tuli valot, mutta ei jaksanut lähteä startista käyntiin, saatiin kuitenkin kaverin kanssa työntämällä. Mönkijä seisoi taas muutaman päivän jonka jälkeen näyttöönkään ei tullut mitään. Otin akun irti, latasin sen ja testasin sen verran että se kuitenkin toimii mittareiden mukaan. Laitoin akun kiinni ja virrat päälle ilman tulosta. Ajattelin sen jälkeen että jospa sulake olisi irti/rikki joten vaihdoin sulakkeenkin(rasiassa oli vara sulake). Mittari on edelleen pimeänä.
Huomenna otan yhteyttä modularboxiin. Onko kellään ollut vastaavan laista ongelmaa? Vaikuttaa aika pilipali vehkeeltä kun nopeusmittarikin on jo toista kertaa rikki. Ensimmäisen kerran se lopetti toimintansa 40km jälkeen ja toisen kerran 500km jälkeen. 60km jälkeen kun pääsin kotiin tuuletin oli pysähtynyt ja jäähdytin nesteitä tuli vähän pihalle. Onneksi tiivisteet ei mennyt.
mulla teki saman että k.o. kones ei startannu ku akku tyhjä mut mulla söi akun viallinen jännitteen säädin joka jo uudesta asti oli rikki ns: kiehutti akun ylijännitteellä ja nopeusmittarin anturi tarttis olla likellä jarrulevyä että se tunnistaa sen koska magneetti anturi on kysees
Mulla on toi vapari ilmanputsari ja käy niin hienosti että. Ei tarvinnu säädellä olleskaan, ja ryyppyä ainoastaan kylmiltään. Imuäänet on melkein kovemmat kuin pako.
Taisi mullakin hilata ne jarrut kovemmassa vauhdissa. En ole vielä kokeillu löysätä, mutta katoin töiden jälkeen sinne takajarruille.... hmm. Näyttää tuo toinen jarrupala olevan aivan vinosti siellä, tietty kulunnukin. Kotia kun pääsin niin nyt se jarru pitää lonksauksen joka kierros. Ei muuta kuin säätelemään.
mitäs shineray kuskit, onko mitään uutta hohdokasta tai jotakin valitettavaa?
Itse ostin työkalupakin taakse kuljetuslaatikoksi, pieni ja punainen (sointuu väriin) mutta ei hajuakaan miten kiinnitän.. hmm..
niin muuten millaset renkaat passaa noihin aluvanteisiin kun en yhtään tajua noista renkaiden kokojen tulkitsemisesta. ja mikähän jako edessä - takana?
Kaikki mikä ei liiku, on turhaa..
Shineray XY 250 STIXE
Niin ne lämmöt hilautuu "tanaan" . Pitänee irrottaa vissiinkin tuo teremostaatti ja tesmata josko se on sökönä. Jos se pelittää niin sitten katotaan tuo vesipumppu... Miten se voi nyt nostattaa noit lämpöjä kun uuden syylärin sain siihen ,ihme juttu, ennen toimi niin nätisti. Viimiseen asti yritetään, ettei tartte luopua tuostakin sontiaisesta .
No nyt alkoi kiehumaan akkukin . Onkos teillä syylärin alaletku kuinkakin viileä kun lämmöt on normilla, ja vastaavasti se ylä letku kuuma ? Mulla sattuu oleen ylä letku perkeleen kuuma ja alaletku syyläristä lähtien ihan viileä... Öööh. Syylärin korkin voi ottaa käsin irti (ihan viileä), eikä nesteet ole sen lämpimämmät. Viikonlopun hommia. Ei siin mitää kun mittarissakaan ei ole edes 400 km . Hjyvä pjeli she mjuutoin on .
Onko tietoa saako nopeusmittaria säädettyä kun näyttää rattaan vaihdon jälkeen mitä sattuu. Kulkee ainakin 150 km/h mittarin mukaan . Moposportista löytyy takaratas, joka on samalla jaolla, samalla ketjulla. Keskireikä oli hieman isompi. Piikkejä on 42. Oliskohan ollu pv:stä.
en tarkaan tiedä nopeusmittarista mut epäilisin että magneetti anturin paikkaa muuttamalla pystyis korjaan ton nopeuden oikiaks eli joko loitontaa tai lähentää akselia anturilla
moi.. toi lyhyt valo katos. parkki ja pitkät toimii hyvin. Rupes ajos räpsyy. Eka sammui korkeil kierroksil.. pikku hiljaa lopetti kokonaan toimintansa. Katoin polttimoa ja näytti olevan kunnossa??? Siis se hehkulanka oli kunnos. Johdot kiinni.. Mites ku toi takas laittaminen on hiuka isommille käsille yhtä hel***tiä.. onko helpompaa keinoa vai pitääkö tuskailla? Kaoin kiinnityksiä ja ilm. muoviosia tms. pitäs purkaa.. Ei viittis polttimon takia.. sellasta. Pimeellä ikävä ajaa kun pitkätkin näyttää piirub verran liian ylös..
Kaikki mikä ei liiku, on turhaa..
Shineray XY 250 STIXE