Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Varastettu stxe löydetty, kävinkin 100m päässä etsimässä joten oikeilla jäljillä olin. Ei vaan huomattu. Ei se mitään, käykääpä hakemassa nyt hieman riisuttu, ehkä edelleenkin alustaltaan ja tekniikaltaan toimiva stxe lähivakuutuksen todennäköisesti Tampereen varikolta. En tiedä mitä pyytävät. Tarakan olivat peilien lisäksi rosmot tarvinneet, muuten ulkoisesti oli ehjä, vaihteetkin meni päälle. Piuhat olivat katkaisseet virtalukolta. Soramontun reunalla oli piilossa. Tuollaiset tyypit talteen vaan poliisin toimesta, toivottavasti ovat jo jäljillä.

Aurovahinkokeskus siis.
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

noni :)

Edit: tuolla ois bashanin putki, ei taida mennä suoraan paikalle ? saakos muuten mönkijään siirtokilpiä ?
Edit2: Otin putken irti katti oli paikoillaan. Tuli vaa mielee, että säätääkö seosruuvi ilman vai bensan saantia ? jos ilman niin eikö aukipäin mene laihemmalle ?
onko normaalia että ruikkii bensaa ilmanputsariin ?
Nii ja seoksen säätö siis imukaulan puolella....

Lisäys: putsasin kaasarin ni nyt seosruuvi vaikuttaa ainaki kierroksiin ku avaa 4:sen kierrosta ja ruuvaa kiinnipäin ni tyhjäkäynti nousee eikö pitäs olla toisete päi ?

http://www.menopelimarket.fi/epages/PPO ... koputki%22
Janezki_
3WD
Viestit: 68
Liittynyt: 29 Heinä 2009 13:16
Mönkijä:: shineray spyder 250cc

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Janezki_ »

jahve3 kirjoitti:noni :)

Edit: tuolla ois bashanin putki, ei taida mennä suoraan paikalle ? saakos muuten mönkijään siirtokilpiä ?
Edit2: Otin putken irti katti oli paikoillaan. Tuli vaa mielee, että säätääkö seosruuvi ilman vai bensan saantia ? jos ilman niin eikö aukipäin mene laihemmalle ?
onko normaalia että ruikkii bensaa ilmanputsariin ?
Nii ja seoksen säätö siis imukaulan puolella....

Lisäys: putsasin kaasarin ni nyt seosruuvi vaikuttaa ainaki kierroksiin ku avaa 4:sen kierrosta ja ruuvaa kiinnipäin ni tyhjäkäynti nousee eikö pitäs olla toisete päi ?

http://www.menopelimarket.fi/epages/PPO ... koputki%22
http://www.capadif.com/moteur-echappeme ... stixe.html tuolta saat sen uuden putken. seos ruuvi on kaasuttimen pohjassa ja säätää bensan määrää kiinnipäin menee laihemmalle ja aukipäin rikkaammalle. ilma määrää säädetään luistin asennolla johon ruuvi löytyy kaasarin sivusta tasapää ruuvi jossa jousi. ootko poistanu peltilätkän siitä egr systeemistä? se on siinä pakoaukon vieressä. jos se on siinä paikoillaan eli tukittuna niin ei toimi ollenkaan egr.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Janezki_ kirjoitti: ootko poistanu peltilätkän siitä egr systeemistä? se on siinä pakoaukon vieressä. jos se on siinä paikoillaan eli tukittuna niin ei toimi ollenkaan egr.
Tähän kaipaan hiukan täsmennystä, eli onko oikeasti kyseessä EGR, vaiko yleisesti näissä käytetty pakokaasujen hapetusjärjestelmä?
Jos kyseessä jälkimmäinen, niin lopettakaa tuo EGR hypetys! Ennen vuosikymmenenvaihdetta valmistetuissa kinuskeissa ei ole EGR:ää "pakokaasujen takaisinkierrätystä" nähtykkään, mutta jos uudemmissa sellainen on, niin silloin kannattaisi varmaan huomioida asia, neuvoja antaessa?
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Janezki_ kirjoitti:
jahve3 kirjoitti:noni :)

Edit: tuolla ois bashanin putki, ei taida mennä suoraan paikalle ? saakos muuten mönkijään siirtokilpiä ?
Edit2: Otin putken irti katti oli paikoillaan. Tuli vaa mielee, että säätääkö seosruuvi ilman vai bensan saantia ? jos ilman niin eikö aukipäin mene laihemmalle ?
onko normaalia että ruikkii bensaa ilmanputsariin ?
Nii ja seoksen säätö siis imukaulan puolella....

Lisäys: putsasin kaasarin ni nyt seosruuvi vaikuttaa ainaki kierroksiin ku avaa 4:sen kierrosta ja ruuvaa kiinnipäin ni tyhjäkäynti nousee eikö pitäs olla toisete päi ?

http://www.menopelimarket.fi/epages/PPO ... koputki%22
http://www.capadif.com/moteur-echappeme ... stixe.html tuolta saat sen uuden putken. seos ruuvi on kaasuttimen pohjassa ja säätää bensan määrää kiinnipäin menee laihemmalle ja aukipäin rikkaammalle. ilma määrää säädetään luistin asennolla johon ruuvi löytyy kaasarin sivusta tasapää ruuvi jossa jousi. ootko poistanu peltilätkän siitä egr systeemistä? se on siinä pakoaukon vieressä. jos se on siinä paikoillaan eli tukittuna niin ei toimi ollenkaan egr.
juu poistin sen lätkän... onko se siis ollu siellä uutena asti ?
Edit: Sattusko joku tietämään missä ois kuvalliset ohjeet venttiilien säätöön ?
Janezki_
3WD
Viestit: 68
Liittynyt: 29 Heinä 2009 13:16
Mönkijä:: shineray spyder 250cc

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Janezki_ »

jahve3 kirjoitti:
Janezki_ kirjoitti:
jahve3 kirjoitti:noni :)

Edit: tuolla ois bashanin putki, ei taida mennä suoraan paikalle ? saakos muuten mönkijään siirtokilpiä ?
Edit2: Otin putken irti katti oli paikoillaan. Tuli vaa mielee, että säätääkö seosruuvi ilman vai bensan saantia ? jos ilman niin eikö aukipäin mene laihemmalle ?
onko normaalia että ruikkii bensaa ilmanputsariin ?
Nii ja seoksen säätö siis imukaulan puolella....

Lisäys: putsasin kaasarin ni nyt seosruuvi vaikuttaa ainaki kierroksiin ku avaa 4:sen kierrosta ja ruuvaa kiinnipäin ni tyhjäkäynti nousee eikö pitäs olla toisete päi ?

http://www.menopelimarket.fi/epages/PPO ... koputki%22
http://www.capadif.com/moteur-echappeme ... stixe.html tuolta saat sen uuden putken. seos ruuvi on kaasuttimen pohjassa ja säätää bensan määrää kiinnipäin menee laihemmalle ja aukipäin rikkaammalle. ilma määrää säädetään luistin asennolla johon ruuvi löytyy kaasarin sivusta tasapää ruuvi jossa jousi. ootko poistanu peltilätkän siitä egr systeemistä? se on siinä pakoaukon vieressä. jos se on siinä paikoillaan eli tukittuna niin ei toimi ollenkaan egr.
juu poistin sen lätkän... onko se siis ollu siellä uutena asti ?
Edit: Sattusko joku tietämään missä ois kuvalliset ohjeet venttiilien säätöön ?
ei ole uutena ollut siellä vaan moni poistaa sen käytöstä. varsinkin jos poistaa katin putkesta niin ei sillä oo mitään merkitystä enää.
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Juu mulla oli katti paikalla ja tuo "hapetin" poistettu metallilevyllä pois käytöstä. Onko noi venttiilit helppo säätä ite ?
Dob
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 12 Kesä 2011 16:28

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Dob »

tuli sellainen ongelma että se tappi/mutteri mikä pitää etu ja taka osan mönkijästä kasassa irtos enkä oikein tajua miten sen saa pysymään, aluks kun se löystyi yritin ruuvata takas sit huomasin ettei se mee yhtään syvemmälle niin vedin pois ja huomasin että se on vain raudan pätkä jossa ei oo kierrettä, niin miten sen sais pysymään?


ps. on kuvia KO hommasta mut en nyt muista miten sais ladattua tänne, jos joku kertois miten voin ladata tänne niin varmaankin helpottais ymmärtämän mistä puhun
hellbound
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:10

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja hellbound »

Aiemmin tuossa keskusteltiin nokan asennosta....Eihän sillä pitäis olla väliä, kun kyseessähän on työntötankokone missä nokka-akseli ei ole kannessa?? Ilmeisesti tässä tapauksessa ei oltu alakertaa purettu??
jarik
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Tammi 2008 18:01
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jarik »

Shinukka löysi uuden omistajan. Meni aika halvalla, mutta onneksi meni. Ja meni tyypille, jolla oli jo kokemusta kiinalaisista.
Itellä ei riitä kiinnostus ja aika eikä varsinkaan raha siihen jatkuvaan remppaamiseen. Mönkkäri ostetaan ajamista varten, eikä jatkuvaa säätämistä ja rassaamista varten, lisäksi kun varaosia ei tunnu löytyvän mistään, varsinkaan inhimilliseen hintaan.

Comanche cross on vielä, mutta se tuntuu olevan parempi ku shineray oli, joten sitä en ainakaan ihan vielä myy :)
Metsästäkadulle
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 02 Kesä 2011 20:23

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Metsästäkadulle »

jarik kirjoitti:Shinukka löysi uuden omistajan. Meni aika halvalla, mutta onneksi meni. Ja meni tyypille, jolla oli jo kokemusta kiinalaisista.
Itellä ei riitä kiinnostus ja aika eikä varsinkaan raha siihen jatkuvaan remppaamiseen. Mönkkäri ostetaan ajamista varten, eikä jatkuvaa säätämistä ja rassaamista varten, lisäksi kun varaosia ei tunnu löytyvän mistään, varsinkaan inhimilliseen hintaan.

Comanche cross on vielä, mutta se tuntuu olevan parempi ku shineray oli, joten sitä en ainakaan ihan vielä myy :)

En mäkään suosittele kenellekkään tätä Shineray 250 STIXEÄ, ite satuin tuollaisen ostamaan uutena ja olen kohta ajanut sillä 1000km muutama mutteri on löystyny, ihmekkös tuo kun sillä täristellään menemään milloin missäkin. Mutta jos tosiaan ei ole aikaa korjailla/huoltaa omaa kulkinettaan niin silloin pitää löytyä sen verran rahaa ettäammattilainen tekee sen sun puolestas. Varaosien kalleudesta en tiedä ku niitä en ole tarvinnut... =D>
hellbound
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:10

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja hellbound »

Joo...Varaosien hintoihin ei kyllä voi vedota, kun on halvempia ku mopoissa....Ennemmin omaan osaamattomuuteen niiden vaihdossa, mut harvat sitä pystyy myöntämään....
hellbound
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:10

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja hellbound »

Eikä Jarikilla tuntunut olevan pahempaa ongelmaa laitteen kanssa (luin ketjua taaksepäin)...Rahapula tais iskeä ja siksi myi laitteen....
jarik
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Tammi 2008 18:01
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jarik »

hellbound kirjoitti:Eikä Jarikilla tuntunut olevan pahempaa ongelmaa laitteen kanssa (luin ketjua taaksepäin)...Rahapula tais iskeä ja siksi myi laitteen....
No ei sikäli kauheana, mitä nyt sitä kiinalaisissa normaalia jatkuvaa pulttien kiristelyä yms ja renkaat ja yläpallot olis pitäny vaihtaa. Mutta uutena parintonnin laitteeseen ei yksinkertasesti huvita uhrata satasia varaosiin, jotta laitteesta tulisi vähä huolettomampi.
Rahapula ei muuten iskeny, mutta tuli alotettua pihaprojekti niin se nielasi yllättävän paljo :)
hellbound
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:10

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja hellbound »

Nooh...Ei noita kiristelyjä tarvii juurikaan tehdä, kun vaihtaa tilalle Nylockit ja pultteihin lukitetta...Hintaa tulee muutama hassu euro.....Ja vaihto on helppoa, kun laittaa aina ne kuntoon mitkä on löystynyt....Renkaat joutuu jossain vaiheessa muutenkin uusimaan ja noi yläpallot ei kovin montaa egeä kustanna....Mä en ainakaan noihin kaadu taikka myy laitetta....Se on sitä harrastamista...
Vastaa Viestiin