Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Kimi
Tracks

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Kimi »

zerocools kirjoitti:Jännä että tehtaalla ovat laittaneet liian pienen suuttimen mutta sähän ratkaisit nyt tämän ongelman "kimi" nuvo jatkossakin näin niin täällä nämä käyttäjät saavat koneet kuntoon. =D>
Ei ne tehtaalla ole siihen 75:n pääsuutinta laittaneet. Tämän kun edes ymmärtäisit, niin se olisi jo iso askel eteenpäin.

zerocools kirjoitti: sellaista että alumiinin sulamis lämpötila on 660 astetta.
Tämähän on jo edistysaskel, eli nyt jo näet ongelman, mutta et edelleenkään ymmärrä miten sen saisi korjattua. =D>

Pikku vinkki, ihan tälleen asiasta mitään tietävältä, laihempi polttoaineseos nostaa pakokaasun lämmöt korkealle.
Ja nyt neuvot muita ihan vakavalla naamalla, asentamaan entuudestaan laihalla käyvään koneeseen 20 pykälää pienemmän pääsuuttimen ja tilkitsemään pakoputken silikoonilla. :mrgreen: Ja kerro nyt sitten samalla, miksi pääsuutin pitäisi vaihtaa ja tyhjäkäyntisuutinta ei, kun saastepäästöjä koetetaan saada kohdilleen.
zerocools
3WD

Viesti Kirjoittaja zerocools »

Kimi kirjoitti:
zerocools kirjoitti:Jännä että tehtaalla ovat laittaneet liian pienen suuttimen mutta sähän ratkaisit nyt tämän ongelman "kimi" nuvo jatkossakin näin niin täällä nämä käyttäjät saavat koneet kuntoon. =D>
Ei ne tehtaalla ole siihen 75:n pääsuutinta laittaneet. Tämän kun edes ymmärtäisit, niin se olisi jo iso askel eteenpäin.

zerocools kirjoitti: sellaista että alumiinin sulamis lämpötila on 660 astetta.
Tämähän on jo edistysaskel, eli nyt jo näet ongelman, mutta et edelleenkään ymmärrä miten sen saisi korjattua. =D>

Pikku vinkki, ihan tälleen asiasta mitään tietävältä, laihempi polttoaineseos nostaa pakokaasun lämmöt korkealle.
Ja nyt neuvot muita ihan vakavalla naamalla, asentamaan entuudestaan laihalla käyvään koneeseen 20 pykälää pienemmän pääsuuttimen ja tilkitsemään pakoputken silikoonilla. :mrgreen: Ja kerro nyt sitten samalla, miksi pääsuutin pitäisi vaihtaa ja tyhjäkäyntisuutinta ei, kun saastepäästöjä koetetaan saada kohdilleen.
kimi ihan miten vain sinähän sen parhaiten tiedät.

tätä on turha enään jatkaa ja miettiä.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Helpless
Noppeli
Mönkijä:: Shineray stixe

Viesti Kirjoittaja Helpless »

Haudi.

Eilen tuli Shineray stixe hommattua.
Oli pakko ostaa, kun halvalla sain.

Ny tarttis pakoputken ja sylinterin väliin jonkinlainen tiiviste kehittää...
Silikoonia sinne en ajatellut laittaa.
Elikkäs onko jollakulla tiedossa tiivisteen halkaisija.

Tämmöinenhän se on mutta tuossa kuvassa ei mittoja näy. :/
Miksu76
4WD
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Helpless kirjoitti:Haudi.

Eilen tuli Shineray stixe hommattua.
Oli pakko ostaa, kun halvalla sain.

Ny tarttis pakoputken ja sylinterin väliin jonkinlainen tiiviste kehittää...
Silikoonia sinne en ajatellut laittaa.
Elikkäs onko jollakulla tiedossa tiivisteen halkaisija.

Tämmöinenhän se on mutta tuossa kuvassa ei mittoja näy. :/
Mulla on ollut käytössä ulko-halkaisijaltaan n.38mm kuparirengas apaut 3mm paksuna. Kokeilin tuollaista linkin mallista tiivistettä jonka hommasin Narinin kautta, mut kärvähti apaut kuukaudessa olemattomiin. Hehkutettu kuparirengas todettu kestävemmäksi :D

Onnea vaan hankinnan johdosta ja tervetuloa joukoomme :)
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
FOXER
Noppeli
Mönkijä:: EX STIXE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOXER »

Onko tietoa mistä saa 300cc sylinteri sarjoja näihin vehkeisiin?
Janezki_
3WD
Mönkijä:: shineray spyder 250cc

Viesti Kirjoittaja Janezki_ »

mitä te hyvät ihmiset kiistelette jostain suuttimesta 200cc comanchessa on varmaan vakiona eri suuttimet kun shinerayssa kun erikonekkin on, kaverilla on mökillä tollanen comanche niin kokeiltiin 110suutin niin siihen oli liian iso röpötti vaan eikä kierroksia ottanu kunnolla. eiköhän tuon pitäis mennä katsastuksesta läpi vakiosuuttimilla ja ilmanputsarilla ja vakioputkella, kun niillä asetuksilla on kerta suomeenkin tuotu ja saatu tieliikennelailliseksi.
jahve3
4WD
Mönkijä:: Shineray STIXE

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Ens viikolla käyn taas päästömittauksessa toivotaan. että mene nyt läpi. Putsasin vielä kaasarin todella tarkkaan. Saakos muuten mönkijään siirtokilpiä ?

Edit: revin sen "hapettimen" pois, mitä ootte tehny sille kaasariin tulevalle letkulle ?
Kimi
Tracks

Viesti Kirjoittaja Kimi »

jahve3 kirjoitti:Ens viikolla käyn taas päästömittauksessa toivotaan. että mene nyt läpi. Putsasin vielä kaasarin todella tarkkaan. Saakos muuten mönkijään siirtokilpiä ?
Tottahan toki. Ei muuta kuin rekisteriote matkaan ja konttorilta siirtokilpeä hakemaan.
Mutta jos tarkoitus on vain ajaa katsastuskonttorille, niin soitat etukäteen ja varaat katsastusajan, jolloin mitään siirtokilpiä ei tarvitse.
Idromeno
3WD
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

jahve3 kirjoitti:Ens viikolla käyn taas päästömittauksessa toivotaan. että mene nyt läpi. Putsasin vielä kaasarin todella tarkkaan. Saakos muuten mönkijään siirtokilpiä ?
Käytkö aina konttorilla mittaamassa? Joltain pajaltahan sais halvemalla. Jopa maksuton jos ei tule puhtaat paperit, näin ainakin mulla autopajalla. Jos ne ei pajalla katso runkonumeroa, vain rek.kilpeä, niin sinnehän vois mahdollisesti joku lähellä asuva Shinukkaomistaja viedä omansa sun kilvillä.
jahve3
4WD
Mönkijä:: Shineray STIXE

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Idromeno kirjoitti:
Käytkö aina konttorilla mittaamassa? Joltain pajaltahan sais halvemalla. Jopa maksuton jos ei tule puhtaat paperit, näin ainakin mulla autopajalla. Jos ne ei pajalla katso runkonumeroa, vain rek.kilpeä, niin sinnehän vois mahdollisesti joku lähellä asuva Shinukkaomistaja viedä omansa sun kilvillä.

Juu konttorilla käyn, sano mulle siel viimeks et ku se ei printtaa lappua ni mun ei tarvi maksaa seuraavaa mittausta
hellbound
2WD

Viesti Kirjoittaja hellbound »

zerocools kirjoitti:
hellbound kirjoitti:Pääsuuttimella tarkoitat luultavasti seosruuvia??? Niillä ei kauheasti ole tekemistä toistensa kanssa.....Tolla 75 suuttimella saa kyllä poltettua mäntään reiän...En menis kyllä ainakaan itse laittamaan, kun liian pieni vakiokin on 95....Ja toi kuumankesto silikoni lähtee aika haipakkaa ilmoille noissa putken lämpötiloissa....
muhaa 75 suutin on 200 kuutoisen vakio suutin meinaatko että 250 ja 200 ero niin huima ha ha ha.
täällä ne jätkät vain yrittää päästä päästöistä läpi ja itse hain koneen joka oli seissyt 3vuotta kuusen alla ja meni heitämällä että ehkä kannattaa kuunella sellaista joka tietää ja kertoo missä mennään ja mitkä niinhin päästöihin oikeesti vaikuttaa että nämä kaverit saavat koneensa katsatettua.

mulla pysyy silikoonit aivan hyvin ei ole palanut vaikka pakari on ollut punainen taas tullaan siihen että kun ei teidetä mistä puhutaan niin kannattaa mieluiten olla hiljaa ja kuunella sellaista joka tietää mutta meitä on joka lähtöön toiset tietää toiset ei
Jos pakari hehkuu punaisena, niin lämmöt huitelee 1000 asteen nurkilla...Aika hurjat tiedot ja osaamiset tuntuu kaveri omaavan...Tulee väkisinkin mieleen eräässä foorumissa lukemani joustavat kampiakselit yms. hauskat jutut, joita joku tyyppi suu vaahdossa selitti ja piti muita tyhminä...Etkai ole samainen tyyppi? Mitä osaamista/tietämistä siihen tarvitaan, jos suoraan puun alta otettu mönkijä menee katsastuksesta läpi?? Osaamista ja tietotaitoa tarvitaan vasta silloin, kun laite oikuttelee....Jos ihan rehellisiä ollaan, niin kyllä sä oot näissä asioissa todella kujalla jos vakavissasi noita juttuja täällä kerrot, ei pahalla :?
zerocools
3WD

hellbound kirjoitti:
zerocools kirjoitti:
hellbound kirjoitti:Pääsuuttimella tarkoitat luultavasti seosruuvia??? Niillä ei kauheasti ole tekemistä toistensa kanssa.....Tolla 75 suuttimella saa kyllä poltettua mäntään reiän...En menis kyllä ainakaan itse laittamaan, kun liian pieni vakiokin on 95....Ja toi kuumankesto silikoni lähtee aika haipakkaa ilmoille noissa putken lämpötiloissa....
muhaa 75 suutin on 200 kuutoisen vakio suutin meinaatko että 250 ja 200 ero niin huima ha ha ha.
täällä ne jätkät vain yrittää päästä päästöistä läpi ja itse hain koneen joka oli seissyt 3vuotta kuusen alla ja meni heitämällä että ehkä kannattaa kuunella sellaista joka tietää ja kertoo missä mennään ja mitkä niinhin päästöihin oikeesti vaikuttaa että nämä kaverit saavat koneensa katsatettua.

mulla pysyy silikoonit aivan hyvin ei ole palanut vaikka pakari on ollut punainen taas tullaan siihen että kun ei teidetä mistä puhutaan niin kannattaa mieluiten olla hiljaa ja kuunella sellaista joka tietää mutta meitä on joka lähtöön toiset tietää toiset ei
Jos pakari hehkuu punaisena, niin lämmöt huitelee 1000 asteen nurkilla...Aika hurjat tiedot ja osaamiset tuntuu kaveri omaavan...Tulee väkisinkin mieleen eräässä foorumissa lukemani joustavat kampiakselit yms. hauskat jutut, joita joku tyyppi suu vaahdossa selitti ja piti muita tyhminä...Etkai ole samainen tyyppi? Mitä osaamista/tietämistä siihen tarvitaan, jos suoraan puun alta otettu mönkijä menee katsastuksesta läpi?? Osaamista ja tietotaitoa tarvitaan vasta silloin, kun laite oikuttelee....Jos ihan rehellisiä ollaan, niin kyllä sä oot näissä asioissa todella kujalla jos vakavissasi noita juttuja täällä kerrot, ei pahalla :?
Tätä ei oikeesti kannata jankuttaa tyhmien kanssa joten tämä saa mun puoleta jäädä tähän.
auttakaa nyt hyvät ihmiset näitä ketkä eivät saa peliä katsastettua vai onko nyt niin että kun yksi osaava aukaisee suun niin silloin jaetaan sitä omaa mielipidettä mutta muuten ollaan turpakiinni kun nyt ei uskalleta sanoa eikä tiedetä. mutta joukossa on hyvä huutaa kun ei edes tiedetä mistä huudetaan joten auttakaa nyt niitä jolla on ongelmia en mä apua tarvii mulla pelit toimii kuten pitääkin.

sovitaan että mä olen kujalla niin saadaan tähän päätös ei mun oikeesti tarvitse päteä foorumilla mutta harmittaa että edes aukaisin suuni olis pitänyt vain olla hiljaa mutta kun kukaan ei auta niin ajattelin että noilla tiedoilla peli varmana läpi ja on ihme jos noilla ei mene läpi.

joten autakaa nyt niitä jolla on ongelmia
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
plosokameli
4WD
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Tänään katsastus, säädin siksi aikaa laihemmalle seoksen. Saa nähdä miten käy. Renkaatkin voipi saada sanomista.

Edit: Meni läpi, sokka neulassa toisiksi ylimmässä pykälässä, seossäätöruuvi noin 1,5 kierrosta auki. Ei tahdo käynnistyä hyvin näillä asetuksilla, mutta toimii kun lämpenee ja lisää tyhjäkäyntiä suuremmalle. Todennäköisesti suuttimet on vaihdettu isompiin. Pakoputkesta iskin pillin irti kokonaan pari päivää ennen katsastusta. Päästöt oli: co 0,7 ja hc ppm 35, eli aika hyvät. Näillä säädöillä nyki ajaessa, mutta kävi ihan tasaista tyhjäkäyntiä.

Seuraavaksi entiset säädöt takaisin eli sokka toiseksi alimpaan ja seossäätöruuvi reilun 2 kierrosta auki ja taas kulkee nykimättä.
Viimeksi muokannut plosokameli, 27 Heinä 2011 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
zerocools
3WD

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu

plosokameli kirjoitti:Tänään katsastus, säädin siksi aikaa laihemmalle seoksen. Saa nähdä miten käy. Renkaatkin voipi saada sanomista.
soita katsastus asemalle ja sano että olet tulossa katsastamaan ottavat tiedot koneelle niin saat ainakin hieman ajella. samalla saat hieman ajettua ja tunnusteltua voisko esim nulalle tehdä jotain.
eli neulan lukitus rennkaan ollessa alimalla tasolla polttoainetta menee enemmä ilman sekaan ylimällä olessaan vähemmän.
itse menisin kyllä korjaamolle ja sanoisin että laittaa mittarit kiinni onpahan hieman aikaa säädellä kun katsastus asemalla sitä ei ole lainkaan.

Sit kovaa ajoa.
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Helpless
Noppeli
Mönkijä:: Shineray stixe

Viesti Kirjoittaja Helpless »

Minkäs mersun niveliä ootte näille kiinalaisille tarjonneet?
Yläpallot klonksuu kuin mitkäkin.
Samaten raidetangon nivelet näyttäis olevan vaihtoa vailla.

Samaan syssyyn jos joku haluaa valaista hyviä kulmiensäätöarvoja ni olis ihan loistavaa.

Kiitos ja kumarrus.
Vastaa Viestiin