Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
lähti aika helposti, sokka irti ja vähä lämmittää ja naputtaa kuminuijalla irti. Uudet menee kuminuijalla naputtamalla paikoillee. kyllä tota raidetagon kierrettä pitäs lisätä et sais kunnolla säädettyy
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Moi taas, sisäpuolelle vaihdoit varmaan kanssa päät raidetankoihin? Taidan kokeilla kentsolta tilata, jos nuo on 32e pari menopelimarketissa, paitsi että taitaa olla vain kaksi varastossa kentsolla, sieltä saa muuten noita ratasaihioita halvalla. Tuo 1/2-merkitty on 428 ketjulle..jahve3 kirjoitti:lähti aika helposti, sokka irti ja vähä lämmittää ja naputtaa kuminuijalla irti. Uudet menee kuminuijalla naputtamalla paikoillee. kyllä tota raidetagon kierrettä pitäs lisätä et sais kunnolla säädettyy
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
En vaihtanu ku oikeen ulommaisen et sain leimasta läpi. Pitää tehä kierteitä pidemmiks et sais ne kaikki vaihettuu... ei oo viel kerenny ku on auton viimenen katsastus päivä maanantai ni pitäny sitä säädellä 

- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Tänään purin etukatteen pois ja korjasin toimimattoman lähivalon ja sitten ne klapit ohjausputkesta saivat lähteä. O-renkaat tilalle yläpäähän kuten aiemmin neuvottiin. Ohjaus jäykkeni aika tavalla, mutta klapit hävisivät. Täytyy vielä tsekata auttaako asiaan laittaa ohjausputken ylpäähän ne pulttien sisään tulevat holkit, jotka estää yläpään kiinnityksen liikettä...ne unohtuivat laittaa paikoileen.
Alapäässä on ohjausputkessa pallonivel, jossa oli klappia. Tämä on puristettu ja hitsattu paikalleen tehtaalla, ei saa irroitettua.Tungin väliin joustavaa jähmettyvää silikonitiivistettä ja sen jälkeen vulkanoituvalla teipillä eristin koko systeemin. Joten pitää aikansa mönjät sisällä ja klapit hävisi. Etukatetta ei tarvinnutkaat irroittaa kokonaan, ja sde helpotti. olisi ollut kauhea purkaminen. Joo, ja sen huomasin, että nyt kun ohjaustangossa ei ole klappia, niin se korostaa renkaiden tai vanteiden kieroutta ja raidetangon päitten heittoa. eli ei muuta hyötyä, kuin kolina loppui. 


Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
mullaki klappaa sieltä alhaalta vielä
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
No niin, tänään kävin etuvanteiden ja 4 x alkuperäisten kumien kanssa rangasliikkeellä, oli jäänyt vaihtoehtoja 205:sia vanhasta mönkijästä. Vanteet täysin suoria, mutta 1 kpl neljästä kumista oli pyöreä. siihen painoja vain 15 grammaa. Toinen seuraavaksi pyöreä jossa oli itse kumissa pystyheittoa vaati 80 grammaa. Mutta, vaikka se rengason soikea, ajettavuus parani aiavn älyttömästi. Ei täristä etupää yhtään. jos säilyy tuollaisena, niin tuskinpa ostan uusia kumeja tilalle.jahve3 kirjoitti:mullaki klappaa sieltä alhaalta vielä
Se alapään klappi ohjausputkesta on kokonaan poissa ainakin tämän päivän ajojen jälkeen, noin 50 kilometriä, ja rankalla kädellä välillä, katua ja hiekkaa. En vaihda edes niitä raidetangon päitä vielä, koska jos ovat vähän väljiä, niin varmaan ovat parempia ottamaan vastaan tuon toisen etupyörän kierouden.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
plosokameli kirjoitti:Tänään purin etukatteen pois ja korjasin toimimattoman lähivalon ja sitten ne klapit ohjausputkesta saivat lähteä. O-renkaat tilalle yläpäähän kuten aiemmin neuvottiin. Ohjaus jäykkeni aika tavalla, mutta klapit hävisivät. Täytyy vielä tsekata auttaako asiaan laittaa ohjausputken ylpäähän ne pulttien sisään tulevat holkit, jotka estää yläpään kiinnityksen liikettä...ne unohtuivat laittaa paikoileen.Alapäässä on ohjausputkessa pallonivel, jossa oli klappia. Tämä on puristettu ja hitsattu paikalleen tehtaalla, ei saa irroitettua.Tungin väliin joustavaa jähmettyvää silikonitiivistettä ja sen jälkeen vulkanoituvalla teipillä eristin koko systeemin. Joten pitää aikansa mönjät sisällä ja klapit hävisi. Etukatetta ei tarvinnutkaat irroittaa kokonaan, ja sde helpotti. olisi ollut kauhea purkaminen. Joo, ja sen huomasin, että nyt kun ohjaustangossa ei ole klappia, niin se korostaa renkaiden tai vanteiden kieroutta ja raidetangon päitten heittoa. eli ei muuta hyötyä, kuin kolina loppui.
Mikä sulla oli siinä lähivalossa vikana? Mulla meni kanssa omasta yhtäkkiä ajovalo pimeeksi eikä auttanut polttimon vaihto? Onko jotain vinkkejä tiedossa mistä kannattaisi koittaa paikallistaa vikaa?
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Se lampun paikallan pitävä ja samalla maadoittava kanta oli ruosteensyömä. Jätin sen paikalleen ja kolvasin miikkapiuhan suoraan lampun kantaan. Nyt toimii. Vesi päässyt sinne sisälle. Virrat näyttää tulevan siellä lähivalolle sen parkkiasennon valon kautta, siellä jos on kosketushäiriö, nnin ei toimi. Jos en väärin muista.
Pitäisikö kokeilla kannenlaskua, onko kokemuksia aiheutuneidta ongelmista, ja onko hyötyä ilman sytytyksen säätöä?
Edit: Päätin että kannen laskun voi unohtaa.
Löysin nettikaupana josta saa kaiken stixeen. Pistin läjän kamaa tulemaan, ja hinnat on aika kohdillaan, kannen tiiviste menossa ja vaikka se tuolla onkin pari euroa kalliimpi kuin capa diffusionilla, niin lötytyy paljon muuta takahaarukan puslista alkaen halvemmalla kuin monesta paikasta. maksut Visa ja paypal-yhdeistelmällä. Löytyy myls alapalloniveliä, mutta olivat nyt loppuneet, raidetangon päitä, mäntä muistaakseni 17 euroa..jne.
300 Shineray tuolla 1990e, Suomessa vähän enemmän, mutta maksaahan se liikenteeseen ottaminen..
http://www.akx-sport.com/
Pitäisikö kokeilla kannenlaskua, onko kokemuksia aiheutuneidta ongelmista, ja onko hyötyä ilman sytytyksen säätöä?
Edit: Päätin että kannen laskun voi unohtaa.
Löysin nettikaupana josta saa kaiken stixeen. Pistin läjän kamaa tulemaan, ja hinnat on aika kohdillaan, kannen tiiviste menossa ja vaikka se tuolla onkin pari euroa kalliimpi kuin capa diffusionilla, niin lötytyy paljon muuta takahaarukan puslista alkaen halvemmalla kuin monesta paikasta. maksut Visa ja paypal-yhdeistelmällä. Löytyy myls alapalloniveliä, mutta olivat nyt loppuneet, raidetangon päitä, mäntä muistaakseni 17 euroa..jne.
300 Shineray tuolla 1990e, Suomessa vähän enemmän, mutta maksaahan se liikenteeseen ottaminen..
http://www.akx-sport.com/
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 20:41
- Mönkijä:: Shineray stixe
- Paikkakunta: Lohja
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mitenkä tuolta suomalainen kaveri mitään löytää?plosokameli kirjoitti: Löysin nettikaupana josta saa kaiken stixeen. Pistin läjän kamaa tulemaan, ja hinnat on aika kohdillaan, kannen tiiviste menossa ja vaikka se tuolla onkin pari euroa kalliimpi kuin capa diffusionilla, niin lötytyy paljon muuta takahaarukan puslista alkaen halvemmalla kuin monesta paikasta. maksut Visa ja paypal-yhdeistelmällä. Löytyy myls alapalloniveliä, mutta olivat nyt loppuneet, raidetangon päitä, mäntä muistaakseni 17 euroa..jne.
300 Shineray tuolla 1990e, Suomessa vähän enemmän, mutta maksaahan se liikenteeseen ottaminen..
http://www.akx-sport.com/
Koko sivusto italiaksi tjsp.
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Löytäähän nuo osat kun jaksaa selata ja käyttää kääntäjiä. Erittäin hyvä kauppa.
No niin, tänään vaihtui 37 taakse ja 16 eteen. Kiihtyy paremmin, kyllä, kulkee kolmosvaihteesen asti enemmän ja nelisellakin vetää samat kuin aiemmin. Minusta jaksaa kiertää ihan yhtä hyvin ne reilut 7000 (+200-500), mutta eipäs tullut lisää huippuja. Kokeilen huomenna vaihtamalla eteen takaisin 17. Luulen ettei jaksa sitten kulkea nelosella, vähintään mäessä hyytyy. Mutta silti tuolla yhdistelmällä jo kaupunkiajossa mukavampi, ei jatkuvasti tarttee vaihtaa vaihdetta.
Sitten nuo takarenkaat (slasherit) poukkoili miten sattuu..pudotin ne vanteen sisäpuolelle ja rasvasin vanteen, pyörittelin sitten hieman ja ilmat takaisin sisään. Parempi on nyt ajaa, olivat huonosti vanteella. Suorat kumit ei oo kyllä nuo slasheritkaan.
Edit:
Nyt 17 kiinni, 5000 kierrosta 70kmh, ottaa 6500 ja kulkee 88kmh. Vääntää ihan hyvin, menen näillä.
Edit:
Ai niin, 22" takarenkailla mittarikin näyttää nopeuden oikein, sama lukema GPS:lla.
No niin, tänään vaihtui 37 taakse ja 16 eteen. Kiihtyy paremmin, kyllä, kulkee kolmosvaihteesen asti enemmän ja nelisellakin vetää samat kuin aiemmin. Minusta jaksaa kiertää ihan yhtä hyvin ne reilut 7000 (+200-500), mutta eipäs tullut lisää huippuja. Kokeilen huomenna vaihtamalla eteen takaisin 17. Luulen ettei jaksa sitten kulkea nelosella, vähintään mäessä hyytyy. Mutta silti tuolla yhdistelmällä jo kaupunkiajossa mukavampi, ei jatkuvasti tarttee vaihtaa vaihdetta.
Sitten nuo takarenkaat (slasherit) poukkoili miten sattuu..pudotin ne vanteen sisäpuolelle ja rasvasin vanteen, pyörittelin sitten hieman ja ilmat takaisin sisään. Parempi on nyt ajaa, olivat huonosti vanteella. Suorat kumit ei oo kyllä nuo slasheritkaan.
Edit:
Nyt 17 kiinni, 5000 kierrosta 70kmh, ottaa 6500 ja kulkee 88kmh. Vääntää ihan hyvin, menen näillä.
Edit:
Ai niin, 22" takarenkailla mittarikin näyttää nopeuden oikein, sama lukema GPS:lla.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
HEH...Mulla mittari näyttää 93-94, mut gepsi 81 ja risat....
- plosokameli
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
- Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
hellbound kirjoitti:HEH...Mulla mittari näyttää 93-94, mut gepsi 81 ja risat....

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kertokaas joku kuka tietää et mitä tarttis tehdä. Mun stixe on ostettu motomauritsilta 2008, siihen he vaihtoivat isommat suuttimet uutena, äänenvaimentimesta on otettu sieltä sisältä se pilli pois, olen vaihtanut 37 rattaan taakse, olen ohittanut bensansuodattimen ja on powerfilter. mittasin äsken että 3 vaihteella ottaa gps mukaan 66-67 km/h ja huiput siinä 80 gps:llä. Saako tota mitenkään helpolla kulkemaan enempää, ei ota 4-vaihteella kuin joku 6500 kierrosta, ajattelin että eikö ton kuuluis jaksaa vetää noilla välityksillä kierrokset loppuun asti? Ylämäissä vauhti hidastuu reilusti. aika paljon lämpee toi kone, lämpömittari kovassa ajossa heittelee 90-130 astetta, onko tuohon sitten luottamista. Syyläri ei vuoda ja nestettäkin on. Mikä vois olla syynä että lämpee noin kovasti? Sitten vielä sellasta että minkä verran muilla ottaa kierroksia?? joku rajotinha noissa on, vai onko? onko kukaan kokeillut noita racing cdi-bokseja joilla luvataan 1000 kierrosta lisää, että toimivatko ne?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Noniin, syksy saapuu ja aikaa räpeltää tuota shinukkaa parempaan iskuun. Katteet pitäisi maalata, mutta jostain syystä en saa millään ilveellä etukatetta irti? Lähinnä lamppujen irroitus muodostuu ongelmaksi, eli onko tietoa miten ne ajovalot irtoaa? Samalla pitäisi korjata ajovalon maadoitus koska vain pitkät toimii tällä hetkellä.
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 05 Kesä 2011 09:15
- Mönkijä:: EX STIXE
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
etukate irtoaa kun irrottaa kaikki pultit ja käyttää voimaa, se on aika huonosti suunniteltu.. pitäisi pikku hiljaa ruveta shinukka katsastamaan, keulassa olisi kaikki nivelet uusittu ja nyt pitäs takahaarukka irrottaa ja laittaa uudet puslat vai mitä se sisältääkään..