Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
Kiv35
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 19 Loka 2011 09:46
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Kiv35 »

jahve3 kirjoitti:
Kiv35 kirjoitti: http://www.qof-shop.de/
Kiitokset!

Pitikö tuolta tilata sähköpostin kautta, kun ei sivuilla lukenut, että toimittaisi suomeen?
Toinen mistä löytyy kaasareita ynmuuta kamaa http://www.wheels4fun.de/ ja molemmista tilasin sähköpostin kautta.
Avatar
Kiv35
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 19 Loka 2011 09:46
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Kiv35 »

Iso T kirjoitti:Taka
Kuva

Etu
Kuva

Omasta mielestä pelaa hyvin. Ei täristä, ainakaan niin pajon kuin orginaalit. Kulumista ei ole talvella ollut minkäänlaista, kesällä kuluu varmasti melko nopeasti. ovat senverran pehmoisen oloiset.
Kyll sitä joutuu itekkin hakee tommoset kesäks alle :D
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Miksu76
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Miksu76 »

Terve.

Noista edellä mainituista kaasareista tuskin hyötyä sen emempää, kun vakio mallistakaan.

Nuo näyttävät olevan alkuperäiseen verrattuna lähes samanlaisia kaasareita.

http://www.lamos.fi sieltä saa ainakin orkkista vastaavan 30mm, mutta kiihdytyspumppu kaasarin.
http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... cts_id=272 näitä varmaan löytyy myös ulkomailtakin.

Jos haluaa, että kaasarin vaihdosta on oikeasti hyötyä niin kannataa etsiskellä isompaa kuten esim. 34mm kiihdytyspumppu malli, noita löytyy esim. 400cc nelivedoista ja joistakin 250cc 4T crossipyöristä. Yleensä ovat letkukiinnitteisiä joten imukaulan joutuu rakentamaan uusiksi. Tuo kaasari tulee senverran erikoiseen kulmaan siellä rungonvälissä kanteen verrattuna, että tuskin tuohon isompaa valmista imukaulaa löytyykään mistään.

ps. tuolla meikäläisen kuvissa on kuva omasta ratkaisusta Helkama 400cc mallia makso n. 120e+suuttimet http://www.falmek.fi
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/

Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Algmotorpartsin paketti tuli 20.30 ovelle. Repesin oikeen kunnolla, kun avasin paketin...

Hyvät kokemukset jäi kyllä puljusta.Toimitus oli erittäin nopeaa, ja lootassa oli yllärikin. =D>

Kuva
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

:D Hyvältä näyttää tuon ALG Motopartsin suhteen! Ite oon miettiny kans tuolta tilaamista ja kyllä huomenna lähtee hyvin todennäköisesti taka-akseli ja raidetangot sieltä ainakin tulemaan. Katsastus huomenna, saa ny nähdä. Taitaa katsastussetäkin kurtistaa viimeistään raidetankojen kohdalla kulmiaan...
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Juu itse tilaan kyllä jatkossakin ALG:stä.

Motonet tais huomata, että myy liian halvalla noita steelmate hälyttimiä, kun ei oo edes enää niitten sivuilla. Itse en kerennyt edes ostaa, ja muualla hintaa on +150€ :(
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja JJP »

jahve3 kirjoitti:Juu itse tilaan kyllä jatkossakin ALG:stä.

Motonet tais huomata, että myy liian halvalla noita steelmate hälyttimiä, kun ei oo edes enää niitten sivuilla. Itse en kerennyt edes ostaa, ja muualla hintaa on +150€ :(
tai sitten ne on tajunnut että ne on niin pskoja ettei niitä kannata myydä? dealextremestä saa noita kiinanhälyttimiä halvalla.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Ei näyttäny olevan 2-suuntasia.

Onko kukaan asentanut mönkkäriin seos mittaria?

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ari-32210/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... eri-79920/

Ja sitte joku lamba.
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

No nyt on konttorilla käyty. :wink: Uusiksi sitten kuukauden päästä. Ruksi oikean raidetangon ulko nivelestä ei yllättänyt. Vaihtoon menee kumpikin puoli, oli tiedossa. Pakoputkikin vuotaa, änkkärin jälkeen. Tuota en huomannut kun pakoputkea edellisen kerran operoin. Päästöissä siis liikaa happea. Mutta suurin ylläri löytyi renkaista! Nakit eivät menneet läpi kokonsa puolesta, eikä kantavuuskaan riittänyt. Nyt en uskalla noita Bilteman kumeja ostaa kun eivät ole lähelläkään rekisteriotteeseen merkittyä kokoa... Eikä nettiä selatessa löytynyt miltään listoilta oikeaa kokoa ainakaan pikaisella selauksella. Ja kun olen renkaita ennen katellut, en ole edes ajatellut että johonkin kuormituskestoon pitäis kiinnittää huomiota... :shock:

Toisaalta olen tyytyväinen, että muilta osin masiina meni läpi ja raidetangot on helppo vaihtaa ja änkkäri paikata. Kalliiksi vaan tulee noi renkulat...
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Rapsu kirjoitti: Mutta suurin ylläri löytyi renkaista! Nakit eivät menneet läpi kokonsa puolesta, eikä kantavuuskaan riittänyt. Nyt en uskalla noita Bilteman kumeja ostaa kun eivät ole lähelläkään rekisteriotteeseen merkittyä kokoa..
Olisit muutoskatsastanut renkaat.
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Uusi Stixe-kuski ilmoittautuu.. On tullut luettua paljon tätä keskustelua läpi ja tuli viimein ostettua se oma mönkkäri.. Jiihaa! Heitän tuossa pari kyssäriä nopeaan,meneekö toi kaasarinkurkku ihan peeksi kun näyttää omassa olevan jollain liimamassalla ilmeisesti paikkailtu?!Lisäksi mitkä ratasyhistelmät on osoittautunut toimiviksi? Toki tiedän että kiihtyvyyden "uhraamalla" huiput paranee. Lähinnä tulee kaupungissa päästeltyä vaan. Onko noista viriviri(halpis)kaasareista mihinkään? Kun nuo kaupat tarjoavat noin 69e vaihtoehtoa?Omassa putkesta raapaistu turhat pois,suutin isompi ja vaparisuodatin.. Kiitoksia vastauksista ja pidetään keskustelu käynnissä!!! =D>

Ville
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Rapsu kirjoitti:No nyt on konttorilla käyty. :wink: Uusiksi sitten kuukauden päästä. Ruksi oikean raidetangon ulko nivelestä ei yllättänyt. Vaihtoon menee kumpikin puoli, oli tiedossa. Pakoputkikin vuotaa, änkkärin jälkeen. Tuota en huomannut kun pakoputkea edellisen kerran operoin. Päästöissä siis liikaa happea. Mutta suurin ylläri löytyi renkaista! Nakit eivät menneet läpi kokonsa puolesta, eikä kantavuuskaan riittänyt. Nyt en uskalla noita Bilteman kumeja ostaa kun eivät ole lähelläkään rekisteriotteeseen merkittyä kokoa... Eikä nettiä selatessa löytynyt miltään listoilta oikeaa kokoa ainakaan pikaisella selauksella. Ja kun olen renkaita ennen katellut, en ole edes ajatellut että johonkin kuormituskestoon pitäis kiinnittää huomiota... :shock:

Toisaalta olen tyytyväinen, että muilta osin masiina meni läpi ja raidetangot on helppo vaihtaa ja änkkäri paikata. Kalliiksi vaan tulee noi renkulat...

Mitkä renkaat sulla oikee siellä katsastuksessa oli? :)
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

jahve3 kirjoitti:
Rapsu kirjoitti:No nyt on konttorilla käyty. :wink: Uusiksi sitten kuukauden päästä. Ruksi oikean raidetangon ulko nivelestä ei yllättänyt. Vaihtoon menee kumpikin puoli, oli tiedossa. Pakoputkikin vuotaa, änkkärin jälkeen. Tuota en huomannut kun pakoputkea edellisen kerran operoin. Päästöissä siis liikaa happea. Mutta suurin ylläri löytyi renkaista! Nakit eivät menneet läpi kokonsa puolesta, eikä kantavuuskaan riittänyt. Nyt en uskalla noita Bilteman kumeja ostaa kun eivät ole lähelläkään rekisteriotteeseen merkittyä kokoa... Eikä nettiä selatessa löytynyt miltään listoilta oikeaa kokoa ainakaan pikaisella selauksella. Ja kun olen renkaita ennen katellut, en ole edes ajatellut että johonkin kuormituskestoon pitäis kiinnittää huomiota... :shock:

Toisaalta olen tyytyväinen, että muilta osin masiina meni läpi ja raidetangot on helppo vaihtaa ja änkkäri paikata. Kalliiksi vaan tulee noi renkulat...

Mitkä renkaat sulla oikee siellä katsastuksessa oli? :)
Maxxiksen katurenkaat, kokoa en muista, mutta ihan "normaalin" näköset nuo on. Setä sano että lopullinen hylky renkaista tuli kun kantavuus ei riitä. 49J (185Kg ja max nopeus 100Km/h) edessä ja 50J (190Kg) takana pitäis rekisteriotteen mukaan olla. Vaikka koko ei oiskaan just sama (oliko se, että yksinkertaistettuna 15% suurempi saa olla rekisteriotteeseen merkitystä eikä tarvi edes muutoskatsastaa), mutta kantavuus täytyy riittää, muuten ei natsaa. Mutta esim noiden Bilteman renkaiden kantavuudet on lähempänä 100Kg, eli noilla en saa konetta leimaan. :?
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

villetre kirjoitti:Uusi Stixe-kuski ilmoittautuu.. On tullut luettua paljon tätä keskustelua läpi ja tuli viimein ostettua se oma mönkkäri.. Jiihaa! Heitän tuossa pari kyssäriä nopeaan,meneekö toi kaasarinkurkku ihan peeksi kun näyttää omassa olevan jollain liimamassalla ilmeisesti paikkailtu?!Lisäksi mitkä ratasyhistelmät on osoittautunut toimiviksi? Toki tiedän että kiihtyvyyden "uhraamalla" huiput paranee. Lähinnä tulee kaupungissa päästeltyä vaan. Onko noista viriviri(halpis)kaasareista mihinkään? Kun nuo kaupat tarjoavat noin 69e vaihtoehtoa?Omassa putkesta raapaistu turhat pois,suutin isompi ja vaparisuodatin.. Kiitoksia vastauksista ja pidetään keskustelu käynnissä!!! =D>

Ville
Moro ja omasta puolestani teretulemast voorumille! Itellä on kans tuo kaasarin kurkku aika hurjan näkönen, ulkopinnastaan halkeillut, mutta ei vielä vuoda. Jos ilmanputsarin vaihtaa kartioon, tms. jossa ei ole enää ripustusta runkoon, kannattaa viritellä joku kiinnike, ettei kaasarin ja putsarin paino lepää kurkun varassa nimim. edellisen omistajan jäljiltä korjailtua... Rattaiksi ainakin stixe.de aivuston mukaan ideaali yhdistelmä on vakio ratas edessä ja taakse 38-piikkinen (About 10% lisää nopeutta). 37-piikkinen on vissiin jo vähän liian pitkä, ei jaksa nelosella vetää loppuun. Kaasareista en tiedä itse mitään, mutta täällähän oli hyvä keskustelu niistäkin ihan juuri.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Vastaa Viestiin