Shineray XY250STIXE keskustelu!
- Iso T
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 21 Syys 2011 20:48
- Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
- Paikkakunta: Kotka
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Mulla on -09 STIXE ja otteessa on nuo akselimassa merkattu 185 ja 190. Mistäköhän moiset erot saman vuoden ja samanlaisissa vehkeissä??
-- Millainen on harrastus, mihin ei mene kaikki rahat?? --
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Oliko tietoa mistä uutena ostettu? Onko rek.otteeseen merkitty malliksi STIXE vai Spyder?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Astiasta kukkaruukkuun, onko kellään levinnyt startinvapaa kytkintä? Itselläni tuo ketale meni hajoamaan.
Onko mahdollista laittaa jotain ns. erilaakeria tuohon kehälle ja jos on niin onko tietoa mitä? Vai pitääkö tuo ostaa
originellina?
Onko mahdollista laittaa jotain ns. erilaakeria tuohon kehälle ja jos on niin onko tietoa mitä? Vai pitääkö tuo ostaa
originellina?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Nostellaan tätä..villetre kirjoitti:Ja täältäkin lähti tilaus tuonne alg:n suuntaan.. Kurkkua,ketjunkiristin ja jarrupalat eteen(2) ja taakse ja nopeusmittarin anturi. Eiköhän näillä mennä hetkinen. Oliko tuo kannesta höylääminen ihan simppeli homma? Koneistamo tuolle löytyy,mutta pitikö tuossa tehä jokin modifikaatio lisäksi? Luin tän 125siv,mutta unohdin jo..Mites tuo sytkän myöhästäminen? Se 0.8 mm pois ja vähän tavaraa lisäksi vastakkaiselta puolelta tasapainon vuoksi? Onko joku nyt koittanut silti noita halvempia virikaasareita? Ei viitsisi heti paria sataa pistää kaasariin.. Muutenkin lähtee tämä "varustelu" pian käsistä...

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Sori villetre ja muut kun taas tuppaan tähän väliin tämän akselihässäkän kanssa, mutta tosiaan hurjat on näköjään kantavuudet noissa originaalikumeissa. Sieltä ne on nuo akselimassat otettu sellasenaan rekisteriotteeseen tässä Spyderissä. Ei ole koko maailmassa varmaan muita renkaita, joilla laite kelpais tarkalle katsastusmiehelle...
Niin tosiaan Iso T:lle. Katsuri sano, että eri tyyppimerkinnällä on tää mun kone kun sinun. Ei ollu katsastajalle ihan sama laite. Eli onko sulla Spyder vai STIXE?
JA nyt sitten muihin aiheisiin, eli ylempiin kysymyksiin. En halua varastaa koko ketjua akseliongelmiin
Itse en osaa vastata noihin valitettavasti. 
Niin tosiaan Iso T:lle. Katsuri sano, että eri tyyppimerkinnällä on tää mun kone kun sinun. Ei ollu katsastajalle ihan sama laite. Eli onko sulla Spyder vai STIXE?
JA nyt sitten muihin aiheisiin, eli ylempiin kysymyksiin. En halua varastaa koko ketjua akseliongelmiin


Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
- Iso T
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 21 Syys 2011 20:48
- Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
- Paikkakunta: Kotka
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Merkitty STIXE:siIdromeno kirjoitti:Oliko tietoa mistä uutena ostettu? Onko rek.otteeseen merkitty malliksi STIXE vai Spyder?
-- Millainen on harrastus, mihin ei mene kaikki rahat?? --
- Kiv35
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 19 Loka 2011 09:46
- Mönkijä:: Shineray XY250STIXE
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Perkeles.. Ei menny ihan niinku strömsöös tai päivittely
Iridium tulppa ei taho toimii uudella kaasarilla ja suuttimilla vielä oikein kunnolla (luultavasti lähtee toimii säädöillä), bensan saanti heikenty uusilla letkuilla ja suotimella (tarvii tutkii tarkemmin mikä tukkii menoo), uudet ketjut turhan pitkät (tarvii varmaan roudaa töihin ja lyhentää siellä), uudet liittimet ei istunu oikein kunnolla, vilkut ei toimi ja pitkässä jotain kontakti häikkää (tästä saa syyttää sähkärii, eli itteensä
)
No josko sitä ens viikolla jo sais kapineen ajoon
2. Saman verran massaa toiselle puolelle kun otat toiselta puolelta pois, juurikin tämän tasapainon takia
3. Ite en ole viel kerenny kunnolla kokeilee kummonen tuo "virikaasari" on. Säätää tarvii ja muutenkin saada liikkeelle tuo oma kapistus.


No josko sitä ens viikolla jo sais kapineen ajoon

1. Keinuvipuja joutu muokkaamaan, muistelen mavilletre kirjoitti:1. Oliko tuo kannesta höylääminen ihan simppeli homma? Koneistamo tuolle löytyy,mutta pitikö tuossa tehä jokin modifikaatio lisäksi?
2. Mites tuo sytkän myöhästäminen? Se 0.8 mm pois ja vähän tavaraa lisäksi vastakkaiselta puolelta tasapainon vuoksi?
3. Onko joku nyt koittanut silti noita halvempia virikaasareita? Ei viitsisi heti paria sataa pistää kaasariin...
2. Saman verran massaa toiselle puolelle kun otat toiselta puolelta pois, juurikin tämän tasapainon takia
3. Ite en ole viel kerenny kunnolla kokeilee kummonen tuo "virikaasari" on. Säätää tarvii ja muutenkin saada liikkeelle tuo oma kapistus.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Joo,muistelin että jokin modaus oli tehtävä keinuille.. Mutta mikä?
Ja muistini kätköistä se lyhentäminen siitä magneeton osasta oli sen 8mm ilmeisesti?Vai 10mm?
Mikä virikaasari sulla on ,jokin kallis vai tuollainen halpisviri? Kauheeta kun joutuu perään kokoajan vastauksia..
Kyllä mäkin aikanani sitten hiljenen..
Onko jokin viritellyt millaisia varkaudenesto virityksiä? Asun kerrostalossa ja pikkuisen epäilyttää säilytys ulkona tuolle.. Ajattelin vetää kyllä kallioon kiviporalla reiän jotta saan siihen kiinnitettyä koukun ja kettingin jotta koneet pysyis pihassa. Lukko on toki ostettu ja vakuutus toki auttaa mutta silti...

Mikä virikaasari sulla on ,jokin kallis vai tuollainen halpisviri? Kauheeta kun joutuu perään kokoajan vastauksia..

Onko jokin viritellyt millaisia varkaudenesto virityksiä? Asun kerrostalossa ja pikkuisen epäilyttää säilytys ulkona tuolle.. Ajattelin vetää kyllä kallioon kiviporalla reiän jotta saan siihen kiinnitettyä koukun ja kettingin jotta koneet pysyis pihassa. Lukko on toki ostettu ja vakuutus toki auttaa mutta silti...
-
- 4WD
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Elo 2008 19:49
- Mönkijä:: Kawasaki KFX 700
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Eikös se ollut näin, että jos kantta laskee enemmän niin pitää laittaa samanverran sopivaa prikkaa
kainujen alle et saa välykset säädettyä sopiviksi
Säätövara pienenee mitä enemmän kantta laskee.
Noista viri-kaasaresta: Ei kannata hommata liian pientä. Mielestäni 34mm oikella suuttimilla on just passeli viritykseen.
Itse muokkasin tuota vauhtipyörää 8mm verran pois.
kainujen alle et saa välykset säädettyä sopiviksi

Noista viri-kaasaresta: Ei kannata hommata liian pientä. Mielestäni 34mm oikella suuttimilla on just passeli viritykseen.
Itse muokkasin tuota vauhtipyörää 8mm verran pois.
Kawasaki KFX 700 -06 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
http://s121.photobucket.com/albums/o239 ... KFX%20700/
Ex: Shineray XY250STIXE -08 TL
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kyllä ainakin tuota sytytyksen säätöä täytyy itekin kokeilla kun saa muuten masiinan kuntoon. Kannen höyläys on itelle ainaki vähän ekstriimiä...
Tänään tuli joulu kun uudet renkaat, akselit, raidetangot ja muut tilpehöörit sai kotitontille! ALG:lle iso käsi kyllä mukavasta palvelusta, nopeasta sähköposteihin vastaamisesta ja löytyhän sieltä ALG-hirvi ja karkkipussi paketin kylkiäisinä
. Vielä odotellaan capadiffin pakettia, mutta siinä lähinnä semmosta "tulevaisuuden varalle" osaa, ei ole niin justiinsa vaikkei ihan just tulisikaan.
Nyt täytyy alottaa sitte taka-akselin vaihto, mutta niin mainio ilma ulkona, että mikäs tässä rassaillessa. Ja illalla saunaan... Laakereille ja stefoille tuli muuten enempi hintaa kun itse akselille
, mutta on ainakin laadukkaat.
Tänään tuli joulu kun uudet renkaat, akselit, raidetangot ja muut tilpehöörit sai kotitontille! ALG:lle iso käsi kyllä mukavasta palvelusta, nopeasta sähköposteihin vastaamisesta ja löytyhän sieltä ALG-hirvi ja karkkipussi paketin kylkiäisinä

Nyt täytyy alottaa sitte taka-akselin vaihto, mutta niin mainio ilma ulkona, että mikäs tässä rassaillessa. Ja illalla saunaan... Laakereille ja stefoille tuli muuten enempi hintaa kun itse akselille

Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Samat hirvet ja karkit myös tänne tullu...
Joo,tuo keinu juttu pitänee paikkansa... Järkeenkäypää. Teen kanssa eka tuon sytkäjutun... Sitten kansi ja ratashommiin.. Ja kaasarikin kun sopiva osuu näkösälle.. Vinkkejä noihin hommiin saa sit heitellä. Kiittäen ,
Ville

Ville
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Huh. Kyllä se on ikävää hommaa tuo taka-akselin laakerimolikoiden irti paukuttelu... Onko teillä joitakin niksejä, vai käytättekö jossain pajalla vaihdattamassa?
Naapuriki tuli raatailemaan että mitäs täälä oikein naputtelet taas. Nimittäin viimesyksynä vaihdoin vasta nuo laakerit enkä kiinnittänyt tarpeeksi huomiota kuluneeseen akseliin, nyt joutuu tekemään uudestaan huolimattomuuden takia... Noh, oppia taas kantapään kautta
Naapuriki tuli raatailemaan että mitäs täälä oikein naputtelet taas. Nimittäin viimesyksynä vaihdoin vasta nuo laakerit enkä kiinnittänyt tarpeeksi huomiota kuluneeseen akseliin, nyt joutuu tekemään uudestaan huolimattomuuden takia... Noh, oppia taas kantapään kautta

Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Itse tuskailin takalaakereiden kanssa viime vuonna, jäi vaihtamatta toiselle puolelle, sen verran alkoi pesättämään ja oli huonot työkalut. Ruuvipuristimeen kiinni ja isolla tylpällä tuurnalla kai nuo helpommin saa lyötyä pois?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
No on saatu laakerit irti ja jarrulevykin siirretty uudelle akselille. Olipahan tiukassa jarrulevyn pultit, vääntyi mutkalle yks lista ja meni rikki halpislukkopihdit... Piti rälläkällä vetää raakasti pultinpäät pois...
Nyt sitten uudet pultit paikallaan ja nylocit varmistuksena. Operaatio jatkuu. 


Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Millä kuljetuksella nuo capadiffiltä tilatut tuotteet on tullut?