Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

Tulipas nyt testailtua ja vähän säädeltyä uusien suuttimien (50 ja 120) kanssa. En tiedä oliko oikein suurta hyötyä. Tyhjäkäynti hiipuu taas ja kaasu pohjassa ajellessa välillä pätkäisee. Samoten kun päästää kaasun suurilta kierroksilta niin tekee ihmeellisen nykäyksen. Säädöllä varmaan saa ongelmat pois, mutta herää kysymys, tuliko nyt korjailtua jotain sellaista, mikä ei ollut edes rikki... Huippujakaan ei tullut yhtään lisää, ehkä jopa päin vastoin... Tosin kiihtyvyys tuntui parantuvan ja ehkä välikaasulla käy tasaisemmin. Neulaa kokeilen laskea seuraavaksi muun säätämisen ohella. Ja taitaa tuo vakio ilmanputsari saada sittenkin lähtöpassit...

Oli silti mukava ajoreissu Pirkkalassa päin, vastaan tuli meno ja paluumatkalla Pirkkalan keskustan liepeillä tummanpuhuva mönkijä. Harmittaa kun en morjenstanut ujouksissani, olikohan lie foorumilaisia :oops:
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Idromeno
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Maalis 2009 10:24
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Tuossa kun kävin katsastamassa ja oli vain muutama plus aste niin tuntui laihalla käyvän. Sammui kerran kun otti kaasun pois täydestä. Eli kylmällä tarvitsee kai vielä isommat suuttimet.
Käyntiinsaaminenkin oli tuskaa. Ensin oma akku tyhjäksi, sitten apukäynnistin tyhjäksi. Viimeksi sitten autosta virtaa, lämpeni pikku hiljaa pyörittäessä starttia, muuten en varmaan olisi saanut käyntiin.
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Kyllä kylmänä käynnistäminen aina täälläkin on hieman työn ja tuskan takana.. Aikalailla saa lipsutella kaasua jotta pysyy käynnissä.Lämpöisenä huomattavasti helpompaa.Mutta taitaa olla kaikissa samaa vikaa. :biggrin:
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Kas kummaa täälläkin meni kytkinvaijeri... Aamulla ounastelin että jotain outoa koska kytkin tuntui "veltolta".Töissä tuli tsiigailtua että vaijeri ihan kaputt kahvan juuresta.Hyvä että jäi töihin kone eikä tuonne mihinkään metsään. :biggrin: Tällästä tänään.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

villetre kirjoitti:Kyllä kylmänä käynnistäminen aina täälläkin on hieman työn ja tuskan takana.. Aikalailla saa lipsutella kaasua jotta pysyy käynnissä.Lämpöisenä huomattavasti helpompaa.Mutta taitaa olla kaikissa samaa vikaa. :biggrin:
Tämä on varmaan eri juttu, mutta ihmettelin tuossa aikani, kun ei millään käynyt tyhjäkäyntiä. Vikana löytyi kurkusta lähtevä letku, joka oli kauempaa haljennut. Teippasin ja kaikki ongelmat katosi. Sitten lähdin taas ajelemaan ja etupyörän laakeri hirtti kiinni. Onneksi kaapista löytyi stxen laakereita ihan ok kunnossa, joten aamulla vaihtoon.
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Joo,tuolla automaailmassakin kaikki haljenneet alipaine yms letkut aiheuttaa moninaisia vikoja.Kandee tsekkailla välillä ja vaihdella parempiin.
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

villetre kirjoitti:Kas kummaa täälläkin meni kytkinvaijeri... Aamulla ounastelin että jotain outoa koska kytkin tuntui "veltolta".Töissä tuli tsiigailtua että vaijeri ihan kaputt kahvan juuresta.Hyvä että jäi töihin kone eikä tuonne mihinkään metsään. :biggrin: Tällästä tänään.
Juu, siitäpä se kahvan juuresta täälläkin meni. Ei muuta kun vaijeri tilaukseen niin pääsee hyvässä lykyssä jo perjantaina taas ajelemaan.

Täällä on säädelty taas kaasutinta. Seosruuvin sai kääntää melkein kiinni, että kävi tyhjäkäyntiä nätisti 50 tyhjäkäyntisuuttimella ja kun luistin neulan laski alimpaan mahdolliseen asentoon, meni mittarissa taas 90 (120 pääsuuttimella) rikki, mutta silti jotenkin laiskemmalta tuntuu yläkierroksilla kuin vakiosuuttimilla. Kuitenkin kiihtyvyys tuntuu paremmalta, mutta "terä" on poissa jotenkin... Ja käynnistyminen on kyllä parantunut huomattavasti, tosin onhan ne nuo ilmatkin lämmenny :) Jos ei vaparilla parane tilanne, vaihdan 115 pääsuuttimen ja siitä sitten alas päin jos ei sekään natsaa.

Hommasin tosiaan tommosen Bilteman halpiskartion, joka nyt siis odottelee asennusta. Tota ei vissiin öljytä mitenkään, suoraan vaan paikalleen? Vähän hirvittää tuommoset moottorin kannalta...
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Hahaa.. Sytkämodi tehty! Meni vähän aikaa mutta kyllä kiertää iloseen ja käynnistyvyys parani,ehkä. Pikku kertaus asiasta:Vehje kenolleen ,vasenpuoli siis koholle(ei valu öljyt ulos),
vaihdepoljin irti,eturattaan suoja irti(johtojen suojapelti myös), 10(ei muista tarkkaan..) 8mm kannalla olevaa pulttia pois,kaikki siis mitkä näkyy koneen vasemmalla puolella,joihin pääsee erittäin helposti käsiksi.Jotta saa siis sen posken irti. Startin otin myös irti.Hieman heiluttelua ja nytkyttelyä jotta koppa irtoaa(kumivasaraa saa myös näyttää ja käyttää koska ohjaintapit kopassa.) Koppa irtoaa nihkeästi.. Kun lähtee jätä johtojen varaan. Vauhtipyörä näkyy. Siinä on ulkopinnassa noin 22mm pitkä muutaman mm kohouma(kiilsi ainakin itsellä). Kohouman vasemmalta puolen otin 8mm pois.En lähtenyt tekeen toiselle puolelle "tasapainotusta" koska tavaraa lähtee muutaman gramman verran ainoastaan pois.Viisaammat töistä sanoivat että kohtuu merkityksetön asia tuollaisessa "maamoottorissa". Jätin myös pyörän paikalleen koska siinä pystyy tuon parturoinnin suorittamaan ihan hyvin. :D Lopuksi kasaan koko homma. Posken tiiviste hajoaa helposti,tiivistä esim tiivisteliimalla.

Vaijeri tullee luultavasti perjantaiksi..Pääsee testaan käytössä tuon modin.No eipähän maksanut mittään moinen. Täytyy kanssa aloittaa kaasarin säätäminen,tuntuu käyvän laihalla...Tosin tämäkin toteamus itseäni viisaamman suusta. Onneksi käytössä pakokaasutesteri.Powerfiltteriin saa bilteemasta öljyä ja puhdistusaineet. Kannattaa öljytä ehkä ennen käyttöä. Idea on myös pestä sitä usein ettei sitä shaissee pääse läpi.Ei kannata ajaa 5000km pesemättä..Motonetistä saa myös aineita.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Hei,

Tuo sytkämodi on kiinnostanut pitkään. Kaveri joka on proooo-autolaittaja, kuitenkin varoittelee aina tuosta hommasta ja kehoittaa jättämään tekemättä. Kierroskonehan tuon ei kuitenkaan kuulu olla. Mutta houkuttelisi. Laita ihmeessä infoa toimiko. Millä vetäisit palan pois rälläkäll vai lähteekö jopa viilalla? Pitääkö muita säätöjä tehdä?

Ai niin, tämä joskus jo tuomittiin, mutta capa diffusionin ja alg:n ohella täällä järkyttävä määrä shineray-kamaa ja aika ok hintaan: http://www.akx-sport.com/

Vaatii tietty kielen takia hieman osien tuntemusta, mutta viimeksi kun tilasin, kaikki tuli viikon sisään. :)
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Tietty tuota kierrättämissä äärirajoilla tuskin tulee kestään pitkään mutta onpahan nämä muutenkin sellaisia koneita että ei näillä mitään 50tkm muutenkaan pääsisi.Ei tuo muutenkaan kestä jos vertaa johonkin "merkkipeliin",en vie mihinkään rossiradalle tms,katkeehan siinä rytikässä jo runkokin. :biggrin: Ja hei osahan on kerennyt laskemaan kanttakin 1mm!!! Kun ajelu tapahtuu kadulla suurimmaksi osaksi ja alituinen räppääminen jo taaksejäänyttä niin tuskin tuo ongelmaksi muodostuu.Aina löytyy kuitenkin nopeampia... Kerron kun on ajokokemuksia. Tuo kirjoittamani on aikas selkeä kokonaisuus hommasta.. Tosiaan ei ole vaikea ja voihan sitä vähemmän ottaa kuin 8mm.Olihan ensimmäiset napanneet 10mm..Kun laittaa pienemmän takarattaan niin saa laskeen kierrokset ajossa järkevälle tasolle. Se 37 piikkinen on tulossa jo. Kuin myös otin kaksi kytkinvaijeria heti. :badgrin:
sprint
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 22 Huhti 2008 14:21

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja sprint »

Sivulta 34 lainattua

"Ihan onnistuneet viritykset STXE malliin. Kannesta otettiin milli pois, ja kanavat portattiin. Nokan ajoitus tarkistettiin ja se oli niin hyvin kohillaan kun ilman säädettävää nokkaa voi olla. Perusajoitus sytytyksessä on noin 45astetta, joten todella aikasella. Tohon laitettiin ajoitukseksi noin 38astetta ja kyllä ero tuntuu. Eli tohon päästään ottamalla vauhtipyörän ajoitus tunnistimesta 1cm pois eli vastaa tollasta 7-8 astetta. "

Kylläpä aika rientää kun tostakin on jo 3,5 vuotta
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Joo,te jotka modasitte nuo jo tuolloin olitte todellisia "pioneerejä"... :biggrin: Me myöhemmät "harrastajat" saadaan nauttia teidän töistä. =D> Hauska huomata noista tuon ajan omistajista kaikki ovat vaihtaneet tehokkaampiin vehkeisiin.
swordfish
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Maalis 2012 10:29
Mönkijä:: Stixe
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja swordfish »

plosokameli kirjoitti:Hei,

Tuo sytkämodi on kiinnostanut pitkään. Kaveri joka on proooo-autolaittaja, kuitenkin varoittelee aina tuosta hommasta ja kehoittaa jättämään tekemättä. Kierroskonehan tuon ei kuitenkaan kuulu olla. Mutta houkuttelisi. Laita ihmeessä infoa toimiko. Millä vetäisit palan pois rälläkäll vai lähteekö jopa viilalla? Pitääkö muita säätöjä tehdä?

Ai niin, tämä joskus jo tuomittiin, mutta capa diffusionin ja alg:n ohella täällä järkyttävä määrä shineray-kamaa ja aika ok hintaan: http://www.akx-sport.com/

Vaatii tietty kielen takia hieman osien tuntemusta, mutta viimeksi kun tilasin, kaikki tuli viikon sisään. :)

Itsekkin tilannut kerran tuolta akx-sport:ilta.. n.viikkoon tuli tavarat ja hyvin toimi palvelu! :)
Avatar
jahve3
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 19 Maalis 2011 01:06
Mönkijä:: Shineray STIXE

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jahve3 »

Millä kuljetuksella roinat tuli, akx-sport:ilta?
swordfish
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Maalis 2012 10:29
Mönkijä:: Stixe
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja swordfish »

jahve3 kirjoitti:Millä kuljetuksella roinat tuli, akx-sport:ilta?
Minulle tuli ainakin ihan normaalina postipakettina loppumatkan.. siis lappu tuli kotiin ja postista sai käydä noutamassa...
Vastaa Viestiin