Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Ja mitä näitä keskusteluja on tullut seurattua niin aikas kirjavaa on katsastaminen... Joku syynää tarkkaan jotkut ei. Tuurin kauppaa.
B-Stage
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Heinä 2012 10:22
Mönkijä:: Shinukka 250 (öddis)
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja B-Stage »

Notta morjesta pöytään, tuli sitte kaverilta ostettua tollanen mönkkäri (noku halvalla sain) :badgrin: viritys vinkit olis ihan tervetulleita kun en jaksas lukee joka sivua läpi. Putkisto ja kaasari vaihdosta mitää hyötyä? millaset ja mistä?

Suunnitelmissa myös olis ton laitoksen madallus ja levennys savotta, kilut mistä? Mahtollisesti myös kokeilu miten jaksaa potkia puhaltimen kanssa joku päivä :twisted:

Nii ja leimalle pitäs ensi viikolla tyrkyttää joten mitä kannattaa tarkistaa ennen leimalle menoa? Kiitokset jo etukäteen.
peteros
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Touko 2012 16:02
Mönkijä:: stixe

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja peteros »

kertokaas joku viisaampi et sopiiko bashanin putki stixeen
esim tämä http://www.algmotoparts.com/product_inf ... 769758219c

putki katkesi aivan sylinterin rajalta...

muulla ei oo väliä kunhan toi putki sopii sylinteriin
Idromeno
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Maalis 2009 10:24
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Mulla on tuo samainen putki odottamassa hyllyllä josko sais sopimaan. Heittämällä ei sovi koko matkalle. Sylinteriin sopii kyllä, tuon putken alkukäyrä alkaa kääntymään nopeammin kuin vakioputkessa oleva käyrä. Eiköhän tuossa sille tilaa ole, happijärjestelmä ei taida olla tiellä. On myös hieman kapeampi putki alkupäässä, en mene vannomaan että saa hitsattu kiinni vakioputkeen. Algiltahan saa vakioputken samaan hintaan kuin tuo.
Tuossa vertailukuva, alla vakio:
Kuva
Jos tarvii vain alukäyrän niin tuossa pari:
http://www.happy-motorparts.de/shop/art ... DF-2442%26
http://www.happy-motorparts.de/shop/art ... DF-2443%26
Lähetyskustannukset puolet Algiin verrattuna.
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

B-Stage kirjoitti:Notta morjesta pöytään, tuli sitte kaverilta ostettua tollanen mönkkäri (noku halvalla sain) :badgrin: viritys vinkit olis ihan tervetulleita kun en jaksas lukee joka sivua läpi. Putkisto ja kaasari vaihdosta mitää hyötyä? millaset ja mistä?

Suunnitelmissa myös olis ton laitoksen madallus ja levennys savotta, kilut mistä? Mahtollisesti myös kokeilu miten jaksaa potkia puhaltimen kanssa joku päivä :twisted:

Nii ja leimalle pitäs ensi viikolla tyrkyttää joten mitä kannattaa tarkistaa ennen leimalle menoa? Kiitokset jo etukäteen.
Jokaisella omat metodit kulun lisäämiseen.. KAiken paras ilmeisemmin takaratas vaihtoon --> 37, vääntöä kun ei ole sitten enään vetään ylämäkeen niin kannesta milli pois, sytkämodi ja lopuksi kunnon kaasari ilmeisemmin tuo kiihdytyspumpullinen paras.Putkistosta varmaan takapöntön vaihto kohtuu riittävä. Tuskin kiinanpommi mitään puhallinta kestää.Itse en ainakaan edes yrittäisi moista. Katsastus varmaan voi hankaloitua kun tuon kaiken tekee.. Eli jotain mutta tuskin kaikkea kannattaa tehdä. :biggrin: Isomman ja tehokkaamman pelin osto edessä jos kaiken haluaa samaan pakettiin. Itsellä ainakin nyt kulku puoli riittävä ,toistaiseksi vaivaton 85km/h piisaa. Ei tarvi lähteä liikaa repimään. Hajoaa vaan paikat. Ja uskaltaa mennä katsastukseen. =D>
hellbound
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 10 Kesä 2011 21:10

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja hellbound »

Järkipuhetta Villeltä..
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Isä-panaanila voisi kertoa paljonko vaikuttavat jo hänen tekemät virit,ainakin siististi toteutettu.Mullahan tämä on ihan pelleilyä,korjaan kun hajoaa ja taaas ajetaan kunnes jokin pettää... Jätin jo hetki sitten ajatuksen saada tuon kulkemaan äärimmäisyyksiä.En viitsi suoraan sanoen hakata rahaa moiseen kun tuo autohobby vie kaiken jo muutenkin. :wink: Pääasia että toimii ja liikkuu.Itseasiassa jo renkaat vaikuttaa hirvittävästi alkuperäiset kingstonet alla niin kone vaan rääkyy ja ottaa turhan korkeat kiekat.Sama profiiliset kendat alla nyt ja kulkee sopivasti itselle mutta eipähän huuda ihansamanlailla,eli jonkin verran korkeampi profiili vaikuttaa.Kuitenkin vielä on vääntöä että ei hyydy mäkiinkään.

Offtopic.. Santoriniltä palanneena tänään niin näin yhen shinukan saarella olikohan 300 kun oli rungossa tilaa paljon enemmän,ainakin alkukäyrän ja jäähyttimen seudulla?!Muutenhan saarella ajellaan nuhasilla automaattimönkkäreillä 150cc näytti tavalliselta..
Idromeno
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Maalis 2009 10:24
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Katalysaattorin poistolla ei merkittävää etua?
Avatar
isä-panaanila
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja isä-panaanila »

Reippaasti isompi alkukäyrä ja vaimennin tuo vääntöä ja kiertää vapaammin. Isompi kaasari tuo niitä tehoja koko kierrosalueelle.
Meni GPS:in mukaan 94km/h Slasherit alla. Ei näistä mitään raketteja saa mitenkään, jos alkuperäisen koneen säilyttää.

Kannattaa miettiä, että mikä käyttötarkoitus on. Metsään ei kannata isolla kaasarilla olevaa kierroskonetta rakentaa.
Onko itsellä minkälaiset mahdollisuudet toteuttaa muutoksia ja miten kalliita hevosia on valmis ostamaan.
Pelkän yhden osan vaihtamisella on aika pieni merkitys, pitää vaihtaa toinen ja kolmas ja jne.
Nää on parhaimmillaan kun pikkasen piristää. Kaikki siitä ylöspäin lisää hajoamisen riskiä ja osia pitää alkaa vahvistaa.
Mutta jokainen päättäköön itse mikä on järkevää.

Pitää nyt viikonloppuna tai seuraavana panostaa säätöihin, kokeilla eri suuttimilla, ei toimi vielä ihan kunnolla.
Ja sitä ajoitusta selvittää ja rajotinta...
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Tänään kun ajelin tuollaista 85km/h niin ei se kovin hääviä ole pitkää siivua taittaa.Kyllä kaikki värinät ja vibraatiot kyllä tuntee. :biggrin: Tosiaan järkipuhetta yllä.. Pikkukiristelyllä hyvä mutta malttia pitää olla.Vanha sanonta: kun tehoa lisätään ,matka lyhenee. Mutta eipä näillä kukaan kai loputtomiin ajakkaan?!
B-Stage
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Heinä 2012 10:22
Mönkijä:: Shinukka 250 (öddis)
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja B-Stage »

Joo pitemmän pähkäilyn jälkeen viisain tehhä vaa pikku perus virit ja katella sit myöhemmin isompaa laitetta alle :D onhan tuoki vesikelillä vallan hauska laite työntyä mutkiin pikku siivussa :lol:

Ainut ärsyttävä on se ku ajaa vesikelillä nii kaikki sonta lentää syliin, saakohan mistää lokasuojia renkaan päälle vai pitääkö tehä ite? Nii ja millasta rengas settiä suosittelisitte talves? Pelkkä nappula laillinen ilman nastoja?
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Tuoreet nappulakumit pitävät kyllä ihan kohtuullisesti mutta taitaa olla ihan viisasta silti nastoittaa... Tosin ennakoiva ajotapa paras. :biggrin:
Avatar
isä-panaanila
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja isä-panaanila »

Onkos kukaan vaihtanut noita etuiskareita parempiin?

Viikonloppuna pitäs valoja säätää. Uudet piuhat relein, jne. Kattoo sit näkiskö paremmin...
Diginho
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Touko 2012 19:09

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu! Ei pelitä

Viesti Kirjoittaja Diginho »

NYT JOS KOSKAAN OLEN AVUN TARPEESSA!!! Elikkäs mönkijä teki stopin kun olin lähdössä töistä, töihin kun menin ei mitään ongelmaa eli vika tuli siis kun mönkijä seisoi 8tuntia. Starttaa mutta ei lähde käyntiin, oli jäänyt virrat päälle joten luultiin että puola on palanut kun ei tullut kipinää.....puola vaihdettu eikä lähde edelleenkään eikä tule kipinää. SIIS MISSÄ VIKA ja vika on tullut mönkijän ollessa paikoillaan. PLEES AUTTAKAA TIETÄMÄTÖNTÄ
peteros
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Touko 2012 16:02
Mönkijä:: stixe

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja peteros »

Se oli sitten mun shineray harrastus siinä :) tuli vaihdettua mönkijä päikseen audi 100 2.8l quattroon jospa joskus vielä jonkun lelun ostais
Vastaa Viestiin