
Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
25-40nm.. Vaklasin haulla..
"Kannen kiristys shineray"... Ei taida vanha tiivari haitata,ei nää nyt mitään kilpamoottoreita sentään oo. Laittaa kun saa hommatuksi. Itsellä ajot jatkuu,mitä nyt yksi koneen kannakekorva ratkennut rungosta.. Helv.. paskaa muuten hitsata jotain ö-luokan rautaa,kyllä meinaan tuli säätöjä haettua. Kannattaa kiristellä koneen kiinnityspultteja!!! Ei o iso homma aika-ajoin.

- isä-panaanila
- 3WD
- Viestit: 90
- Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Valexin innoittamana kävin itsekin ton kannen läpi!
Olihan siellä vaikka mitä parannettavaa. Toivottavasti kaikki on nyt kasattu oikein ja huomenna saadaan savut otettua...
Olihan siellä vaikka mitä parannettavaa. Toivottavasti kaikki on nyt kasattu oikein ja huomenna saadaan savut otettua...
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Hyvää settiä olit kirjotellu tuonne blogiin.
Laitahan sitten lisäpäivitystä kun saat koneen niputettua.
Mun kansi ei oo vieläkään tullut porttauksesta. Sovittiin sen ukkelin kanssa, että tekee muiden töiden ohella -> Halvempi hinta.
Tosiaan tuntuu olevan kiirettä pajalla...
Laitahan sitten lisäpäivitystä kun saat koneen niputettua.
Mun kansi ei oo vieläkään tullut porttauksesta. Sovittiin sen ukkelin kanssa, että tekee muiden töiden ohella -> Halvempi hinta.
Tosiaan tuntuu olevan kiirettä pajalla...
- isä-panaanila
- 3WD
- Viestit: 90
- Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Savut saatu ja juttua laitettu tunnelmista.
http://panaanila.kuvat.fi/blog/16/13.10.2012/
Totesin tossa äsken ajellessa et on muuten xenonit poikaa näillä pimeillä.
http://panaanila.kuvat.fi/blog/16/13.10.2012/
Totesin tossa äsken ajellessa et on muuten xenonit poikaa näillä pimeillä.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Sehän kuulostaa ihan hyvältä tuo kannentyöstö.
Tarvihtiko ajoitukseen puuttua mitenkään? Jos konetta ei ole liikutellut, niin kansi vaan paikalleen ja menoksi?
Olikos sulla mikä kaasari tuossa kiinni? Tyhjäkäyntisuutinta varmaan suosiolla isommaksi.
Xenoneista puheenollen, mikä polttimokanta tuossa vehkeessä on jos laittais sarjan ebaysta tulemaan.
Tarvihtiko ajoitukseen puuttua mitenkään? Jos konetta ei ole liikutellut, niin kansi vaan paikalleen ja menoksi?
Olikos sulla mikä kaasari tuossa kiinni? Tyhjäkäyntisuutinta varmaan suosiolla isommaksi.
Xenoneista puheenollen, mikä polttimokanta tuossa vehkeessä on jos laittais sarjan ebaysta tulemaan.
- isä-panaanila
- 3WD
- Viestit: 90
- Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Eipä siihen ajotukseen, mutta keinuvipujen pukin alle tarvis 0.3mm shimmit, jotta sai vivut lähes oikeaan asentoon.
Kaasarina dellortto PHF 32mm
H3, itelle vetelin releiden takaa sähköt.
Kaasarina dellortto PHF 32mm
H3, itelle vetelin releiden takaa sähköt.
- isä-panaanila
- 3WD
- Viestit: 90
- Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
http://youtu.be/QnrqDdFfCVQ
Vähän clippiä siitä mikä vaikutus on kansityöllä
Tolle tehtiin:
- madallus (-0.75mm)
- kanavatyö (maltillinen isonnus ja muotoilu)
- palotilan siistiminen
- seetityöt (race)
- venttiilien hiominen
Lisäksi sovitukset, säädöt ja se sytkämodi (-5mm)
Harmi ettei kuulosta samalta videossa ku luonnossa.
Vähän clippiä siitä mikä vaikutus on kansityöllä
Tolle tehtiin:
- madallus (-0.75mm)
- kanavatyö (maltillinen isonnus ja muotoilu)
- palotilan siistiminen
- seetityöt (race)
- venttiilien hiominen
Lisäksi sovitukset, säädöt ja se sytkämodi (-5mm)
Harmi ettei kuulosta samalta videossa ku luonnossa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Noniin, kansi tuli koneistamolta ja nyt iski tenkkapoo!
Venttiilinvälyksiä säädettäessä semmonen ongelma, että:
1) Katson öljyntäyttökorkista "T" kirjaimen kohdan, joka osoittaa YKK:n
2) Säädän venttiilit ohjearvoihin rakotulkilla ja homma ok.
3) Pyörittelen konetta edestakaisin ja tarkastan taas öljyntäyttökorkista YKK:n
4) Huomaan, että venttiilivälykset ovat kasvaneet huomattavasti ohjearvoista.
Kokeilin varmaan kolmesti säätää venttiilit kohdilleen, mutta välykset ei pysy kohdillaan.
Mikähän mahtaisi olla vikana?
EDIT:
ps. Venttiilit kannattaa säätää oikean tahdin aikaan....
Noh, nyt kone käy ja venakopasta kuuluu vain pieni sirinä.
Venttiilinvälyksiä säädettäessä semmonen ongelma, että:
1) Katson öljyntäyttökorkista "T" kirjaimen kohdan, joka osoittaa YKK:n
2) Säädän venttiilit ohjearvoihin rakotulkilla ja homma ok.
3) Pyörittelen konetta edestakaisin ja tarkastan taas öljyntäyttökorkista YKK:n
4) Huomaan, että venttiilivälykset ovat kasvaneet huomattavasti ohjearvoista.
Kokeilin varmaan kolmesti säätää venttiilit kohdilleen, mutta välykset ei pysy kohdillaan.
Mikähän mahtaisi olla vikana?
EDIT:
ps. Venttiilit kannattaa säätää oikean tahdin aikaan....

Noh, nyt kone käy ja venakopasta kuuluu vain pieni sirinä.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Noniin, niputin koneen eilen kondikseen ja venttiilikopastakin kuuluu vain kevyt sirinä. 
Tänään ajelin töihin 17km ja muuten toimii ok, mutta ei anna kuin 3/4 kaasua laittaa??
Paikallaan kierrättäessä antaa täydet kaasut ja kiihdytyksessä, muttakun tasaisella nelosella ajaa esim 70-80km/h ja laittaa kaasun pohjaan, niin booaa. Eli niinkun kone sammuis.
Sittenkun pudottaa kaasun taas tuonne 3/4 paikkeille, niin lähtee vetämään.
2T aikoinahan booaaminen johtui liian pienestä suuttimesta? Onko tässä nelarissakin nyt lähdettävä pääsuutinta isontamaan vai pienentämään?

Tänään ajelin töihin 17km ja muuten toimii ok, mutta ei anna kuin 3/4 kaasua laittaa??
Paikallaan kierrättäessä antaa täydet kaasut ja kiihdytyksessä, muttakun tasaisella nelosella ajaa esim 70-80km/h ja laittaa kaasun pohjaan, niin booaa. Eli niinkun kone sammuis.
Sittenkun pudottaa kaasun taas tuonne 3/4 paikkeille, niin lähtee vetämään.
2T aikoinahan booaaminen johtui liian pienestä suuttimesta? Onko tässä nelarissakin nyt lähdettävä pääsuutinta isontamaan vai pienentämään?
- isä-panaanila
- 3WD
- Viestit: 90
- Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Joo, itellä ainakin rikkaalle heitti. Jotenkii toimii parhaiten pikkasen laihemmalla ku rikkaalla.
Ei sen kyllä pitäs kun röpöttää, ei booata, jollei sitten ole ihan saatanan rikkaalla.
Veikkaisin että lähet kokeilee vaikka vitosen pienemmällä pääsuuttimella ja nostat neulaa yhdellä, ettei keskialue kärsi.
Mites jos vaihtaa sytytyksen TCI:hin, jokuhan oli niin tehnyt,
niin käykö alkuperäinen asentotunnistin ja hammas magneetolla yhdistelmä vai joutuuko sitä muuttaa?
Ei sen kyllä pitäs kun röpöttää, ei booata, jollei sitten ole ihan saatanan rikkaalla.
Veikkaisin että lähet kokeilee vaikka vitosen pienemmällä pääsuuttimella ja nostat neulaa yhdellä, ettei keskialue kärsi.
Mites jos vaihtaa sytytyksen TCI:hin, jokuhan oli niin tehnyt,
niin käykö alkuperäinen asentotunnistin ja hammas magneetolla yhdistelmä vai joutuuko sitä muuttaa?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Pitää tutkia tuota CDI-TCI muutosta.
Miten paanila oot laittanu tuon seosmittarin? Mikä lambda ja mittari sulla on kiinni?
Ajattelin jos tekis EGR:n laippaan sopivan reiän ja tökkäis lambdan sinne.
Onkos sulla paanila tankin korkissa korvausilmalle reikä? Ajattelin, että voisko booata, koska tankkiin tulis alipaine eikä sais bensaa? Itellä ei nimittäin ole korvausilmaputkea tankille.
Toinen vaihtoehto on, että koho ei ole säädetty oikein, kun säädin sitä silmämääräisesti koska kaasari aluksi tulvi.
Kaasari mulla on muuttuvakurkkuinen Mikuni BS(CV). Toi neulan säätö siinä on vähän niin ja näin, kun luisti on semmosessa kalvossa kiinni, niin en uskaltanut sitä irroittaa ettei kalvo repeä.
En edes ole varma, voiko ko. kaasarissa neulaa sitten säätää?

Miten paanila oot laittanu tuon seosmittarin? Mikä lambda ja mittari sulla on kiinni?
Ajattelin jos tekis EGR:n laippaan sopivan reiän ja tökkäis lambdan sinne.
Onkos sulla paanila tankin korkissa korvausilmalle reikä? Ajattelin, että voisko booata, koska tankkiin tulis alipaine eikä sais bensaa? Itellä ei nimittäin ole korvausilmaputkea tankille.
Toinen vaihtoehto on, että koho ei ole säädetty oikein, kun säädin sitä silmämääräisesti koska kaasari aluksi tulvi.
Kaasari mulla on muuttuvakurkkuinen Mikuni BS(CV). Toi neulan säätö siinä on vähän niin ja näin, kun luisti on semmosessa kalvossa kiinni, niin en uskaltanut sitä irroittaa ettei kalvo repeä.
En edes ole varma, voiko ko. kaasarissa neulaa sitten säätää?

- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Se kaasarin kalvo on kyllä hennon oloinen jos on samanlainen kun mikunin bsr kaasarissa. Mutta kestää yllättävän paljon pahoinpitelyä. Eiköhän tuossakin ole ihan normaalisti säädettävä neula.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- isä-panaanila
- 3WD
- Viestit: 90
- Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Bilteman yleislambda pakoputken keskivaiheilla, hitsasin mutterista paikan sille kun putkea tein uusiksi.
Autogaugen seosmittari.
Ei sillä loppupeleissä mitään tee, saman tuntee perseelläkin.
Tankinkorkissa on rasvanippa ilman kuulaa, letkut on isommat, eikä hanaa ja kunnon suodatin. Toimii!
Vaikee sanoo tollasesta kaasarista mitään.
Autogaugen seosmittari.
Ei sillä loppupeleissä mitään tee, saman tuntee perseelläkin.
Tankinkorkissa on rasvanippa ilman kuulaa, letkut on isommat, eikä hanaa ja kunnon suodatin. Toimii!
Vaikee sanoo tollasesta kaasarista mitään.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Pitää kokeilla raottaa tankin korkkia ja kokeilla uudelleen. Sitten jos toimii hyvin, niin rasvanippaa kehiin.
Kiitos Puuhis tiedosta, kattelinkin noita kaasarin räjäytyskuvia, että pitäisi lähteä se kalvo irti.
Kokeillaan huomenna säätää myös neulaa.
ps. Kiinanpojilta on kyselyä menossa 250cc -> 300cc Big Bore kitistä, joka olis bolt-on shinukkaan. Katsotaan mitä vastaavat hinnaksi posteineen.
http://www.alibaba.com/product-gs/24847 ... C_ATV.html
Kiitos Puuhis tiedosta, kattelinkin noita kaasarin räjäytyskuvia, että pitäisi lähteä se kalvo irti.
Kokeillaan huomenna säätää myös neulaa.
ps. Kiinanpojilta on kyselyä menossa 250cc -> 300cc Big Bore kitistä, joka olis bolt-on shinukkaan. Katsotaan mitä vastaavat hinnaksi posteineen.
http://www.alibaba.com/product-gs/24847 ... C_ATV.html
- isä-panaanila
- 3WD
- Viestit: 90
- Liittynyt: 21 Kesä 2012 20:02
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Toi "big bore" setti nostaa tilavuuden 229cc->250cc
Sama jos porais 3mm ylikokoon.
Sama jos porais 3mm ylikokoon.